Седмокласници 2020/2021 - Второ класиране - (19.07 - 25.07)

  • 58 588
  • 923
# 615
За зареждане на карта за ГТ през септември признават и старата ученическа карта от изтеклата учебна година. Към края на септември/октомври вече искат актуалната.
Виж целия пост
# 616
НГДЕК!!!
Край на драмата!!!
Благодаря на всички за споделените мнения! Той си го избра, доверявам се!!! Дано да му е на късмет!!!
Виж целия пост
# 617
magi_sveta
стисках палци да избере(-те) това!
ЧЕСТИТО!

апропо, как е изгарянето на таткото?
Виж целия пост
# 618
Да споделя, че подаването на заявлението за еднократна помощ е изключително бързо и лесно и на място. Сдобихме се с бележка от училището сутринта, след това в дирекцията в Общината се попълва самото заявление - декларация. Може да носите бележка от банката със сметката, по която да се превежда помощта, но ако получавате вече детски - срещу IBAN-a се дописва "Няма промяна" и спестявате един лист и разкарване. Става за 10мин. Не искат никакви допълнителни документи. Не се попълва доход.  /Само си погледнете бланката да пише, че е за осми клас, защото първо ми дадоха за първокласник Simple Smile/
Виж целия пост
# 619
НГДЕК!!!
Край на драмата!!!
Благодаря на всички за споделените мнения! Той си го избра, доверявам се!!! Дано да му е на късмет!!!

Късмет и много успехи на детето!
Виж целия пост
# 620
Ние даже сме одобрени за помощта от 300 лв. Даже не съм се разкарвала да ходя - всички по мейла и след три дни ми върнаха мейл, че ще ни я отпуснат.
Да се учуди човек колко бързо реагираха.


Допълвам се: magi_sveta, много се радвам! Честито на детето и дано му се сбъднат мечтите! Предполагам, че голям товар е паднал от раменете ви, след взетото решение.

Успех на продължаващите да търсят своето място сред училищата!
Виж целия пост
# 621
magi_sveta, честито Hug Вече можеш да отдъхнеш.
 Нека младежът е много щастлив в избраното училище Simple Smile

desita_g, как е девойката? Каквото и да се е случило, бързо оздравяване и възстановяване Hug

Ще трябва някой ден да отида до училището за бележка. Смятам да се възползвам от помощта.
Досега детски не са ни се полагали, барем тази помощ да получим.
Мисля по електронен път да подам след това всичко. Не ми се ходи до общината.
Виж целия пост
# 622
magi_sveta, честито Hug Вече можеш да отдъхнеш.
 Нека младежът е много щастлив в избраното училище Simple Smile

desita_g, как е девойката? Каквото и да се е случило, бързо оздравяване и възстановяване Hug

Ще трябва някой ден да отида до училището за бележка. Смятам да се възползвам от помощта.
Досега детски не са ни се полагали, барем тази помощ да получим.
Мисля по електронен път да подам след това всичко. Не ми се ходи до общината.
Моля пишете как става това електронно … че все чета, че трябва да се ходи на място
Виж целия пост
# 623
Ох, не знам вече. Май ми е по-спокойно, поне имаме една посока, че той каквато ми е решителна дева снощи ме доведе до сълзи. Накрая вече съжалявах, че не го записах на първо класиране в Правец. Беше ошашкал и госпожата си от курса - какви са тези посоки - ТУЕС, НГДЕК, Испански, френски...
Позитиви и негативи за всяко училище - колкото щеш, най- много ме притеснява тесния профил на класическата, но явно ще трябва да се примиря с това. Дано да е щастлив съм с избора си!!!

Заек, Последно вие къде сте?
Виж целия пост
# 624
Скрит текст:

На 450 дъщерята не беше ли приета от Младост, без доп. уроци?

Чета по-късно, но да уточня. Детето има много висок бал стигащ за СМГ НЕ. Това, че е учила в Младост не значи, че бала се дължи на училището. За щастие се оправяше сама, не е ходила на уроци по математика, но пък има гръб в мое лице и е питала за някой неща, често в движение, но винаги е имало кой да и отговори адекватно на въпроси по математика и то веднага на момента в които и трябва. Реално може да се каже, че е имала частни уроци в мое лице Simple Smile

Не, не може да се каже, че е имала частни уроци в твое лице, просто, че е имала родител до себе си. Повярвай ми, съвсем различно е. И не само във финансово отношение. Учителят (бил той частен или друг) основно структурира  обучението. Задава времеви рамки (и съдържателни, разбира се). В много по-малка (или никаква) степен служи за "пътьом" даване на отговори на конкретни въпроси.

Кати, искам да споделя и нашия вариант на подготовка за НВО. Може би ще ти е интересно, особено в частта за НПМГ. Както знаете, там се държи и допълнителен изпит, ако искаш да учиш природни науки, в нашия случай беше биология.
В мое лице дъщеря ми имаше не просто родител, отговарящ на неясни въпроси, а частен учител, и то в най-строгия вариант. Още от подготовката за Олимпиада по биология в края на първи срок, та до НВО по математика и състезанието по биология в НПМГ. По БЕЛ също доста тестове решавахме, но там ходеше на школа, защото с преразказите не съм в час. По биология изядохме учебника с  кориците, допълнителни материали от нета сме сваляли и тя решава тестове, аз проверявам. Правихме обобщителни таблици с класификация на групи растения и животни, характерни особености за различни представители и т.н. Карах я да ми разказва и устно основни процеси. Всъщност тя това искаше да учи и през повечето време, особено в началото, й беше много интересно, дори сама си допълваше информация и ме изненадваше с нови знания. Към края на втория срок обаче я виждах колко е уморена и вече бягаше като ме види.Stuck Out Tongue Winking Eye По математика си беше едно непрекъснато решаване на задачи, чертежи, тестове, наблягане на трудните за нея места. Един частен учител нямаше как да отдели толкова време, колкото аз отделих.
Всъщност математиката на мен ми е страст и ми беше приятно да се занимаваме, докато с биологията ми беше малко нанагорно, тъй като не ми е от най-любимите предмети. И съвсем не става дума за финансовото предимство. Ние пробвахме с школа по математика в началото на седми клас, но видях, че не е особено сериозно обучението, много деца са и няма как да се обърне внимание на всяко дете. Ходила е един месец и спря. Мислехме за частен учител, но почна пандемията и нямахме много избор. Става дума за миналата година.Grinning Сега носталгично ви чета, хихи, но и на другото ми дете скоро му предстои 7 клас.

Току-що минах през това та знам.
Категорична съм, че без учителката по БЕЛ изобщо нямаше да има резултатът, който имаше. И не понеже аз съм неграмотна или не знам нещо. А понеже по-скоро щях да му навредя, отколкото да му помогна. Като цяло всякакви собствени мисли са неподходящи, оказва се, за теза. Тезите се пишат в голяма степен стандартно. И всичко, което аз бих написала е неподходящо и обратно, неща, които и през ум не би ми минало да вкарам, са задължителни. Ама тя, за разлика от мен, тези неща си ги знае.
Курсовете по БЕЛ и МАТ бяха, ако трябва да бъда честна, в голяма степен загуба на време и пари. Все пак някои неща, дето им се водели "основни задачи" и н'ам си к'во - разни неща с/у ъгъл от 15 или 30 градуса - аз не мисля, че някога съм учила, и да съм ги учила съм ги дълбоко забравила - т.е. ползвам sin, cos и т.н.... тези неща ги помнят хората, които ги ползват. Малко вероятно е след 40 години да си спомня за тях просто така. Или да преценя коя точно от всички такива задачи е важна и коя е ... ами, допълнителна. В това отношение курсът все пак си беше полезен. Но ако вместо курс му бях взела учител щеше да има вероятно 10 т. повече. Лоша преценка на времето... Това също учителите го знаят. По химия аз го учех - на основите, на принципите, на каквото там се сетиш, но учителката му от у-ще, която водеше "клуб" по химия - към училището - знаеше какви неща са за очакване на олимпиадите. И изведе 2 деца на 1-15-о място на НО. Т.е. аз с всичките си дипломи зная по-малко по конкретния въпрос кое е съществено да знае и помни и е какъв обем. Аз вероятно бих (и го направих) напълнила с купища знания, които не са му непременно задължителни (но според мен са абсолютно необходими за разбиране на онова, което се учи), но пък бих неглежирала някои подробности, които всъщност са съществени за състезанията. Така че... справянето без учител, дори и когато родителят активно и много помага, си е в много по-голяма степен постижение на детето, отколкото със.

Виж целия пост
# 625
Маги, когато решението е взето, става по-лесно! Поздравление и успехи в новото училище💐

Кали се е постарала да сложи информация в заглавната как се кандидатства за помощта. Благодаря за това Simple Smile
Виж целия пост
# 626
Скрит текст:

На 450 дъщерята не беше ли приета от Младост, без доп. уроци?

Чета по-късно, но да уточня. Детето има много висок бал стигащ за СМГ НЕ. Това, че е учила в Младост не значи, че бала се дължи на училището. За щастие се оправяше сама, не е ходила на уроци по математика, но пък има гръб в мое лице и е питала за някой неща, често в движение, но винаги е имало кой да и отговори адекватно на въпроси по математика и то веднага на момента в които и трябва. Реално може да се каже, че е имала частни уроци в мое лице Simple Smile

Не, не може да се каже, че е имала частни уроци в твое лице, просто, че е имала родител до себе си. Повярвай ми, съвсем различно е. И не само във финансово отношение. Учителят (бил той частен или друг) основно структурира  обучението. Задава времеви рамки (и съдържателни, разбира се). В много по-малка (или никаква) степен служи за "пътьом" даване на отговори на конкретни въпроси.

Кати, искам да споделя и нашия вариант на подготовка за НВО. Може би ще ти е интересно, особено в частта за НПМГ. Както знаете, там се държи и допълнителен изпит, ако искаш да учиш природни науки, в нашия случай беше биология.
В мое лице дъщеря ми имаше не просто родител, отговарящ на неясни въпроси, а частен учител, и то в най-строгия вариант. Още от подготовката за Олимпиада по биология в края на първи срок, та до НВО по математика и състезанието по биология в НПМГ. По БЕЛ също доста тестове решавахме, но там ходеше на школа, защото с преразказите не съм в час. По биология изядохме учебника с  кориците, допълнителни материали от нета сме сваляли и тя решава тестове, аз проверявам. Правихме обобщителни таблици с класификация на групи растения и животни, характерни особености за различни представители и т.н. Карах я да ми разказва и устно основни процеси. Всъщност тя това искаше да учи и през повечето време, особено в началото, й беше много интересно, дори сама си допълваше информация и ме изненадваше с нови знания. Към края на втория срок обаче я виждах колко е уморена и вече бягаше като ме види.Stuck Out Tongue Winking Eye По математика си беше едно непрекъснато решаване на задачи, чертежи, тестове, наблягане на трудните за нея места. Един частен учител нямаше как да отдели толкова време, колкото аз отделих.
Всъщност математиката на мен ми е страст и ми беше приятно да се занимаваме, докато с биологията ми беше малко нанагорно, тъй като не ми е от най-любимите предмети. И съвсем не става дума за финансовото предимство. Ние пробвахме с школа по математика в началото на седми клас, но видях, че не е особено сериозно обучението, много деца са и няма как да се обърне внимание на всяко дете. Ходила е един месец и спря. Мислехме за частен учител, но почна пандемията и нямахме много избор. Става дума за миналата година.Grinning Сега носталгично ви чета, хихи, но и на другото ми дете скоро му предстои 7 клас.

Току-що минах през това та знам.
Категорична съм, че без учителката по БЕЛ изобщо нямаше да има резултатът, който имаше. И не понеже аз съм неграмотна или не знам нещо. А понеже по-скоро щях да му навредя, отколкото да му помогна. Като цяло всякакви собствени мисли са неподходящи, оказва се, за теза. Тезите се пишат в голяма степен стандартно. И всичко, което аз бих написала е неподходящо и обратно, неща, които и през ум не би ми минало да вкарам, са задължителни. Ама тя, за разлика от мен, тези неща си ги знае.
Курсовете по БЕЛ и МАТ бяха, ако трябва да бъда честна, в голяма степен загуба на време и пари. Все пак някои неща, дето им се водели "основни задачи" и н'ам си к'во - разни неща с/у ъгъл от 15 или 30 градуса - аз не мисля, че някога съм учила, и да съм ги учила съм ги дълбоко забравила - т.е. ползвам sin, cos и т.н.... тези неща ги помнят хората, които ги ползват. Малко вероятно е след 40 години да си спомня за тях просто така. Или да преценя коя точно от всички такива задачи е важна и коя е ... ами, допълнителна. В това отношение курсът все пак си беше полезен. Но ако вместо курс му бях взела учител щеше да има вероятно 10 т. повече. Лоша преценка на времето... Това също учителите го знаят. По химия аз го учех - на основите, на принципите, на каквото там се сетиш, но учителката му от у-ще, която водеше "клуб" по химия - към училището - знаеше какви неща са за очакване на олимпиадите. И изведе 2 деца на 1-15-о място на НО. Т.е. аз с всичките си дипломи зная по-малко по конкретния въпрос кое е съществено да знае и помни и е какъв обем. Аз вероятно бих (и го направих) напълнила с купища знания, които не са му непременно задължителни (но според мен са абсолютно необходими за разбиране на онова, което се учи), но пък бих неглежирала някои подробности, които всъщност са съществени за състезанията. Така че... справянето без учител, дори и когато родителят активно и много помага, си е в много по-голяма степен постижение на детето, отколкото със.

Както съм написала и по-нагоре, споделям какво проработи при нас. Нямам за цел да споря и да налагам на някого нашия модел, дори напротив. Успяла съм да се информирам какви са изискванията за подготовка и за представяне на изпита, а и си познавам детето, което без моя контрол щеше да отбие номер и толкоз. Може би съм си и малко откачена.Joy
Всъщност неприятният извод от цялата кампания според мен си остава фактът, че за да постигнеш отличен резултат, се налага да се готвиш много допълнително, било то с частни учители, школи или нещо друго. Само с училищна подготовка може би единици надарени и организирани деца успяват да постигнат високи резултати на НВО. Което ни отвежда до една друга дискусия - защо НВО се използва за прием в гимназии, като първоначалната цел е да се види нивото на децата в края на 7 клас, а не да бъде приемен изпит...
Виж целия пост
# 627
magi_sveta, честито! След като младежът си е взел решението -със сигурност е правилното Kissing Heart Отдъхни си вече и ти, почивай активно Stuck Out Tongue Winking Eye А за колебанията  - аз продължавам да се чудя дали синът ми взе правилното решение, да има за какво да се терзая, че иначе ще ми е скучно Joy Преди това умувах дали не сбърках с решението за малките Joy
Виж целия пост
# 628
Аз също намирам посещението на школа по математика и БЕЛ онлайн  ДО за не особено ефективно за моето дете.
 За другото дете дано ДО да е само спомен, ще намеря учители по БЕЛ и Мат да идват у дома или то да ходи при тях.
И аз си мислех, че съм ОК с БЕЛ, но всъщност не се е променило много от времето на “теми по литература “ , трябва ключови думи и зазубрени изрази отново ….
Виж целия пост
# 629
Скрит текст:
Скрит текст:

На 450 дъщерята не беше ли приета от Младост, без доп. уроци?

Чета по-късно, но да уточня. Детето има много висок бал стигащ за СМГ НЕ. Това, че е учила в Младост не значи, че бала се дължи на училището. За щастие се оправяше сама, не е ходила на уроци по математика, но пък има гръб в мое лице и е питала за някой неща, често в движение, но винаги е имало кой да и отговори адекватно на въпроси по математика и то веднага на момента в които и трябва. Реално може да се каже, че е имала частни уроци в мое лице Simple Smile

Не, не може да се каже, че е имала частни уроци в твое лице, просто, че е имала родител до себе си. Повярвай ми, съвсем различно е. И не само във финансово отношение. Учителят (бил той частен или друг) основно структурира  обучението. Задава времеви рамки (и съдържателни, разбира се). В много по-малка (или никаква) степен служи за "пътьом" даване на отговори на конкретни въпроси.

Кати, искам да споделя и нашия вариант на подготовка за НВО. Може би ще ти е интересно, особено в частта за НПМГ. Както знаете, там се държи и допълнителен изпит, ако искаш да учиш природни науки, в нашия случай беше биология.
В мое лице дъщеря ми имаше не просто родител, отговарящ на неясни въпроси, а частен учител, и то в най-строгия вариант. Още от подготовката за Олимпиада по биология в края на първи срок, та до НВО по математика и състезанието по биология в НПМГ. По БЕЛ също доста тестове решавахме, но там ходеше на школа, защото с преразказите не съм в час. По биология изядохме учебника с  кориците, допълнителни материали от нета сме сваляли и тя решава тестове, аз проверявам. Правихме обобщителни таблици с класификация на групи растения и животни, характерни особености за различни представители и т.н. Карах я да ми разказва и устно основни процеси. Всъщност тя това искаше да учи и през повечето време, особено в началото, й беше много интересно, дори сама си допълваше информация и ме изненадваше с нови знания. Към края на втория срок обаче я виждах колко е уморена и вече бягаше като ме види.Stuck Out Tongue Winking Eye По математика си беше едно непрекъснато решаване на задачи, чертежи, тестове, наблягане на трудните за нея места. Един частен учител нямаше как да отдели толкова време, колкото аз отделих.
Всъщност математиката на мен ми е страст и ми беше приятно да се занимаваме, докато с биологията ми беше малко нанагорно, тъй като не ми е от най-любимите предмети. И съвсем не става дума за финансовото предимство. Ние пробвахме с школа по математика в началото на седми клас, но видях, че не е особено сериозно обучението, много деца са и няма как да се обърне внимание на всяко дете. Ходила е един месец и спря. Мислехме за частен учител, но почна пандемията и нямахме много избор. Става дума за миналата година.Grinning Сега носталгично ви чета, хихи, но и на другото ми дете скоро му предстои 7 клас.

Току-що минах през това та знам.
Категорична съм, че без учителката по БЕЛ изобщо нямаше да има резултатът, който имаше. И не понеже аз съм неграмотна или не знам нещо. А понеже по-скоро щях да му навредя, отколкото да му помогна. Като цяло всякакви собствени мисли са неподходящи, оказва се, за теза. Тезите се пишат в голяма степен стандартно. И всичко, което аз бих написала е неподходящо и обратно, неща, които и през ум не би ми минало да вкарам, са задължителни. Ама тя, за разлика от мен, тези неща си ги знае.
Курсовете по БЕЛ и МАТ бяха, ако трябва да бъда честна, в голяма степен загуба на време и пари. Все пак някои неща, дето им се водели "основни задачи" и н'ам си к'во - разни неща с/у ъгъл от 15 или 30 градуса - аз не мисля, че някога съм учила, и да съм ги учила съм ги дълбоко забравила - т.е. ползвам sin, cos и т.н.... тези неща ги помнят хората, които ги ползват. Малко вероятно е след 40 години да си спомня за тях просто така. Или да преценя коя точно от всички такива задачи е важна и коя е ... ами, допълнителна. В това отношение курсът все пак си беше полезен. Но ако вместо курс му бях взела учител щеше да има вероятно 10 т. повече. Лоша преценка на времето... Това също учителите го знаят. По химия аз го учех - на основите, на принципите, на каквото там се сетиш, но учителката му от у-ще, която водеше "клуб" по химия - към училището - знаеше какви неща са за очакване на олимпиадите. И изведе 2 деца на 1-15-о място на НО. Т.е. аз с всичките си дипломи зная по-малко по конкретния въпрос кое е съществено да знае и помни и е какъв обем. Аз вероятно бих (и го направих) напълнила с купища знания, които не са му непременно задължителни (но според мен са абсолютно необходими за разбиране на онова, което се учи), но пък бих неглежирала някои подробности, които всъщност са съществени за състезанията. Така че... справянето без учител, дори и когато родителят активно и много помага, си е в много по-голяма степен постижение на детето, отколкото със.

Както съм написала и по-нагоре, споделям какво проработи при нас. Нямам за цел да споря и да налагам на някого нашия модел, дори напротив. Успяла съм да се информирам какви са изискванията за подготовка и за представяне на изпита, а и си познавам детето, което без моя контрол щеше да отбие номер и толкоз. Може би съм си и малко откачена.Joy
Всъщност неприятният извод от цялата кампания според мен си остава фактът, че за да постигнеш отличен резултат, се налага да се готвиш много допълнително, било то с частни учители, школи или нещо друго. Само с училищна подготовка може би единици надарени и организирани деца успяват да постигнат високи резултати на НВО. Което ни отвежда до една друга дискусия - защо НВО се използва за прием в гимназии, като първоначалната цел е да се види нивото на децата в края на 7 клас, а не да бъде приемен изпит...


 Може и така да е и да си й помогнала и с проверка на дисциплината, ама пак успехът е в по-голяма степен неин, отколкото на децата, които са имали И допълнителна помощ от специалист - който освен да "следи за дисциплината" е и знаел точно кое трябва да се знае и кое е само информативно. И си заслужава детето да му бъде отчетено това.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия