Седмокласници 2020/2021 - Трето класиране - (26.07 - 01.08)

  • 33 059
  • 497

Анкета

Ще участвате ли в Третото класиране?

Опции:

* Гласуването приключено: сб, 31 юли 2021, 16:26

# 30
Не знам как " родителите твърдят, че промените в балообразуването при кандидатстване в университет са несправедливи..." при положение, че тези промени с малки изключения все още не са известни. Както и "... че много от учениците ще бъдат поставени в неравностойно положение, защото нямат срочни и годишни оценки за 8-и клас по общообразователните предмети - например тези от паралелките с интензивно изучаване на чужд език, които в осми клас не са изучавали изобщо общообразователни предмети като химия, биология, история и др. " В удостоверението за завършен първи гимназиален етап има само окончателни оценки, а децата с ИИЧЕ си учат всичко, просто в девети клас покриват учебното съдържание и за осми.
Иначе идеята е добра, но е доста закъсняла. Университетите така или иначе ще трябва да публикуват информация по въпроса, тъй като предстои завършването на първия набор по новите учебни планове и програми. Съветът на ректорите през 2019 излезе със становище, че ако даден предмет не е изучаван  в 11-12. клас, като балообразуващи ще могат да бъдат използвани окончателните оценки от първи гимназиален етап. Все пак остава въпросът дали ще може да се кандидатства, както с оценки от ООП, така и от ПП, ДЗИ ООП и/или ПП и ще имат ли тези оценки различна тежест при балообразуването.
Виж целия пост
# 31
https://segabg.com/hot/category-education/nyakoi-uchenici-sa-osh … IOBXdm1TcmuGSYTOw

МОН щяли да излезнат със становище относно профилирането и балообразуващите за ВУЗ
Тези въпроси сме ги обсъждали многократно в редица теми тук във форума още след приемане на промените. Аз лично многократно съм предупреждавала да не се подценяват оценките от първи гимназиален етап, точно защото липсваше информация как ще балообразуват университетите по новата програма. Вярно е, че промените не бяха обществено комуникирани и доскоро нямаше информация кои оценки ще влизат като балообразуващи при кандидатстване във ВУЗ. Вярно е също, че за разлика от старата програма, при която можеха и в 12-ти клас да се поправят оценки от целия гимназиален етап, сега възможностите за това са много по-ограничени - за първи гимназиален етап можеш да се явиш на изпит за промяна на оценката само след края на 10-ти клас и то промяната е на окончателната оценка, което означава, че трябва да се явиш върху материала от целия първи гимназиален етап, а не само за конкретна година, която те интересува.
Има и големи глупости в статията /изказванията на омбудсмана/, като например това:
Диана Ковачева алармира и, че много от учениците ще бъдат поставени в неравностойно положение, защото нямат срочни и годишни оценки за 8-и клас по общообразователните предмети - например тези от паралелките с интензивно изучаване на чужд език, които в осми клас не са изучавали изобщо общообразователни предмети като химия, биология, история и др.
Това няма никакво значение, материалът е взет, просто в 2 години, вместо в 3 и има формирана окончателна оценка от първи гимназиален етап, която именно влиза като балообразуваща.

ПП. С Дидева пак сме писали заедно. Joy
Виж целия пост
# 32
Kally, благодаря за новата тема 🌺
Успех на всички, които ще се борят на трето класиране.
Виж целия пост
# 33
Тъкмо се чудех сега, като мина НВО, за какво ще се притеснявам и веднага ми намерихте тема за размисъл Joy
Ние 100% ще се сетим в последният момент, че някоя оценка ни е важна..
Ох, 'айде наздраве!
Виж целия пост
# 34
Важни, неважни оценките, нашият мисли вече как влизал в елитна група и щял да отсъства почти всеки петък от училище Simple Smile Е...питам аз...защо се пъна да влиза в МГ тогава....или си мисли, че там със щракане на пръсти ще завърши Simple Smile

Vox, добре че каза наздраве, че се сетих, че нищо не съм си наляла Simple Smile Наздраве!
Виж целия пост
# 35
Ние 100% ще се сетим в последният момент, че някоя оценка ни е важна..
Точно същото си мислех, макар и да не съм на 100% сигурна. Засега младежът е категоричен в избора си, но мога ли да знам какво ще му скимне през следващите 5 години. Това обвързване между средно и висше образование ми се струва крайно ограничаващо и меко казано излишно. Мое мнение, разбира се; възможно е да има и плюсове, но аз не ги виждам.
Виж целия пост
# 36
Наистина не мога да повярвам, че преди децата ни да започнат 8 клас, някои се притесняват как ще кандидатстват във ВУЗ!  След 5 години. В нашата държава. Горките ви деца.
Виж целия пост
# 37
Кали, благодаря за новата тема, перфектно оформена, както винаги!
Успех на децата, участващи в трето класиране - нека успеят да намерят своето място!
Относно оценките при кандидатстване във ВУЗ си мисля, че ще има промени, даже с оглед на това, че се чака ново правителство, което според мен ще редуцира действащите заповеди от старото. Не знам за кандидатстване в чужбина как стоят нещата.
Виж целия пост
# 38
Тези въпроси не се решават с министерски заповеди, а със закони. Балообразуването пък е част от академичната автономия на университетите и никое правителство не може да се меси там, освен ако не реши да им я отнеме.

Наистина не мога да повярвам, че преди децата ни да започнат 8 клас, някои се притесняват как ще кандидатстват във ВУЗ!  След 5 години. В нашата държава. Горките ви деца.
Всъщност, както се вижда и от статията, в момента "горките деца" са тези, чиито родители не са се интересували от евентуалните условия за кандидатстване във ВУЗ преди 5 години.
Виж целия пост
# 39
Тези въпроси не се решават с министерски заповеди, а със закони. Балообразуването пък е част от академичната автономия на университетите и никое правителство не може да се веси там, освен ако не реши да им я отнеме.

Наистина не мога да повярвам, че преди децата ни да започнат 8 клас, някои се притесняват как ще кандидатстват във ВУЗ!  След 5 години. В нашата държава. Горките ви деца.
Всъщност, както се вижда и от статията, в момента "горките деца" са тези, чиито родители не са се интересували от евентуалните условия за кандидатстване във ВУЗ преди 5 години.
Така е, съгласна съм - не се изразих коректно. Но с оглед новата политическа обстановка, може някой закон да претърпи промяна.
Виж целия пост
# 40
Аз не очаквам промяна в модела на гимназиалното образование, най-малкото защото този модел е заимстван от други европейски държави. Ако ще има промени, по-скоро ги очаквам по отношение на условията за прием в българските университети.
Виж целия пост
# 41
Ние 100% ще се сетим в последният момент, че някоя оценка ни е важна..
Точно същото си мислех, макар и да не съм на 100% сигурна. Засега младежът е категоричен в избора си, но мога ли да знам какво ще му скимне през следващите 5 години. Това обвързване между средно и висше образование ми се струва крайно ограничаващо и меко казано излишно. Мое мнение, разбира се; възможно е да има и плюсове, но аз не ги виждам.
Абсолютно вярно. И аз не виждам никакви плюсове да се вторачва човек години напред.
Не съм/сме избирали училище с перспектива за/ професия, университет и т.н./ за нито едно от трите ми деца. И слава Богу! Животът е шарен, възможности колкото щеш. Сякаш всички списващи родители тук са знаели какво точно искат на 14 г.
Кали, благодаря за новата тема!🌹
Виж целия пост
# 42
В кой пост видя основания за такъв извод, Фран?

Сякаш всички списващи родители тук са знаели какво точно искат на 14 г.
И кой е казвал, че е избирал училище с оглед бъдещия университет/професия? За съвсем друго говорим.
Виж целия пост
# 43
Успех на тези, които ще се пробват.

Aila написа (не мога да цитирам):
.... Позната ще играе на трето, след като не е класирано детето никъде на второ. На първо е класирано, но тя не разбрала, че трябва да заяви желание да участва на второ, смятала че става автоматично. Много ме е яд, ако беше питала щях да обясня преди, а не след като мина класирането.

Не знам какво има за разбиране, поне можеше да чете Angry... не е за яд, за бой е като минимум Angry
Из профила на всяко дете:
Виж целия пост
# 44
Наистина не мога да повярвам, че преди децата ни да започнат 8 клас, някои се притесняват как ще кандидатстват във ВУЗ!  След 5 години. В нашата държава. Горките ви деца.
Гретел, наистина не разбрах в каква връзка написа това?
Аз лично обичам да съм информирана, защото това донякъде ми дава право на избор. Горкото дете, можем да кажем за това, което благодарение на неинформираните си родители е останало на трето класиране.
При всяко положение, моите деца не ги мисли Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия