Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

МОН - промените продължават (5)

  • 14 957
  • 207
# 105

Бих дала идея къде може да се ползва грамотно научения да пише човек:
грамотен инженер - написана грамотно инструкция за експлоатация на перфектно конструирано от него съоръжение
грамотен лекар - грамотно обяснение, насочено към пациента, на перфектно поставена диагноза от доктора.


"написана грамотно инструкция за експлоатация на перфектно конструирано от него съоръжение" - ей тук никакъв смисъл, ама и продължава:
"грамотен лекар - грамотно обяснение, насочено към пациента, на перфектно поставена диагноза от доктора.
    Грамотно обяснение= перфектно поставена диагноза🤣🤣🤣🤣 УЖАС.
АМА четете моля първо какво ще публикувате!

100% нито си инженер, нито си лекар. Интересно за какво използваш "грамотността" си. И все става въпрос някой грамотно да и обяснява и грамотно да я инструктира. Помисли дали проблемът не е в разбирането ти🤣

Това повече ми прилича на : "Простичко ми го кажи, да тА разбера"
Виж целия пост
# 106
Боже, всичките ни лекари в момента са неграмотни, защото не са кандидатствали с ДЗИ по БЕЛ. И тези в чужбина също. Joy Все по-абсурдно взе да става в тази тема.
Виж целия пост
# 107
mmns, радвам се, че ви е забавно.
Съжалявам, че се увлякох да споделя мнение и да участвам в разводняването на темата.

Може ли да ви върна на темата. Има ли някаква нова яснота за изпитите след 7ми клас за децата от 7ми клас през предстоящата година? Някъде имаше ли срок, до който трябваше да се каже дали ще имат "интегриран изпит"?
Виж целия пост
# 108
Възможността за провеждане на интегриран изпит за НВО влиза в сила за учебната 2022-2023 година.
Модели за НВО през учебната 2021-2022 още не са публикувани.
Виж целия пост
# 109
Попитах защо се допуска изпитите за медицина да се оценяват така, че да влизат само децата, които са били на уроци при определен кръг учители. При това много тесен кръг.
Това не Ви ли се струва нередно?
Виж целия пост
# 110
Въпросът ти е неправилен, защото медицина влизат всякакви ученици, а не само такива, каквито ти предполагаш. Да не би твое дете да не е успяло да влезе?
Виж целия пост
# 111
моля модератор да позачисти темата - тя е за промените, предложени или приети, а не за наддумване на "специалистите".
Виж целия пост
# 112
Именно промените за прием в МУ се обсъждат и това не е нужно да си специалист, за да го видиш.
Но да, едни и същи въпроси се въртят.
Виж целия пост
# 113
Как за бога искате да няма корупция в условията на "пазарна икономика"?
Когато иде реч за "безплатно" държавно (пре)разпределение на ограничени ресурси (в случая "престижно" висше образование)?
Виж целия пост
# 114
Как за бога искате да няма корупция в условията на "пазарна икономика"?
Когато иде реч за "безплатно" държавно (пре)разпределение на ограничени ресурси (в случая "престижно" висше образование)?

Чак пък безплатно
Виж целия пост
# 115
Именно промените за прием в МУ се обсъждат и това не е нужно да си специалист, за да го видиш.
Но да, едни и същи въпроси се въртят.

От тази година нали се минава към друг тип изпити, които няма да изискват научаването на подготвените теми, а ще предполагат познаване и адекватно боравене с учебния материал? Би трябвало това да промени пейзажа. Самите учители, които подготвят, също ще трябва да сменят подхода предполагам.
Виж целия пост
# 116

От тази година нали се минава към друг тип изпити, които няма да изискват научаването на подготвените теми, а ще предполагат познаване и адекватно боравене с учебния материал? Би трябвало това да промени пейзажа. Самите учители, които подготвят, също ще трябва да сменят подхода предполагам.

За да се промени висшето образование, трябва първо да се промени предходното.
Най-малкото учебникът трябва да е един и същ от София до най-малкото селце в Родопите. Иначе кой да каже на това дете дали безумно твърдение 1, на издателство А е вярно или безумно твърдение 2 на издателство Б.
Не може да искаме добро висше образование, докато в учебници за 5 и шести клас има думи "деветка" или "двегодишни растения".
Докато изпитваме по математика тестово (абсолютно безумие) и се явяваме на състезания и олимпиади, решавайки 5 подобни теста от предходни години. Докато децата ни срещат задача, която не могат да решат, и казват" тя сигурно пак е грешна в учебника", приемайки го за нормално.
Докато в Закона за предучилищното и училищното образование 80% от текста е за деца в "неравностойно" положение и бежанци. Нямам нищо против тези деца, не ме разбирайте погрешно, но ми се плачеше преди 4 години, когато го четох и намерих за моето дете в "равностойно" положение само около страничка. Сякаш някой ми казваше, че за него тук няма място и никой не го е грижа какво ще се случи в тази измислена 2 степен на средното образование. Ама кого го е грижа за избора на профили или пък професия. По-важно е, че ако дете в 'неравностойно" положение вземе, че реши да изпълни задължението си да  учи до 16 годишна възраст, и вземе че не повтаря някой клас, то трябва да го възнаградим с диплома за 1 степен на средно образование.
Безумия, безумия, безумия.
Виж целия пост
# 117
Именно промените за прием в МУ се обсъждат и това не е нужно да си специалист, за да го видиш.
Но да, едни и същи въпроси се въртят.

От тази година нали се минава към друг тип изпити, които няма да изискват научаването на подготвените теми, а ще предполагат познаване и адекватно боравене с учебния материал? Би трябвало това да промени пейзажа. Самите учители, които подготвят, също ще трябва да сменят подхода предполагам.

Въобще не се знае още. Би трябвало, но не би. Не е ясен точният формат, не са ясни критериите. Изисква се и научаване на теми, защото ако погледнете какво е предложено в момента, то е някаква смесица от няколко вида тестове и тема. Учителите, които подготвят, до момента НЕ са сменили подхода и материала и формата - подготвящите се за МУ София се готвят цяла година по стария модел. Учителите в училищата по профили химия/биология не са готови да преподават новия материал, учат се в движение. За изпита по биология е предложено да бъде включен материал от профила. За изпита по химия-не. Въобще е тотална каша. Няма справочници, няма сборници за подготовка. А предварителен изпит (ако има) е след броени месеци.
Какво значи адекватно боравене с учебния материал? Кой материал, защото към момента материалът за изпити коренно се различава от този, изучаван в училище. По новите програми с профили пък-съвсем, както казах, почти няма подготвени учители за новия материал от профил. А децата, които не са били в профил?
Виж целия пост
# 118
Здравейте! Ще ви бъда благодарна, ако за пореден път ми помогнете с компетентното си мнение. Дъщеря ми е в 12 клас, в езикова паралелка с първи език - английски, втори - немски. Профилиращи са и български език и
, английски и немски. За първата задължителна матура  по български език е ясно, но за втората, има ли възможност да се яви вместо по английски или немски, по български език-проф. подготовка, т. е 2 матури по Бел - задължителна подготовка и профилираща подготовка.
Виж целия пост
# 119
Теоретично може, но изпитът ще е по-различен.
https://www.mon.bg/bg/101027
Ето примерни задачи по новите формати, вкл. по ПП БЕЛ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия