МОН - промените продължават (5)

  • 69 501
  • 767
# 90
Отличниците по химия или биология също може да не станат добри лекари. Нещата никога не са еднозначни, разбира се, когато влезеш в "кухнята". Има хора, които, където и да ги сложиш, ще се справят (независимо дали се определят като математици или литератори) и други, които блокират и при най-дребното излизане извън удобната зона на някакво заучено знание или умение.

Абе, да въведат направо комплексно ДЗИ на общообразователно ниво, но "венецът" да не е ЛИС или есе, а практическа работа с непознат текст - анализ, синтез, аргументативно мнение.
Виж целия пост
# 91
Лиляна, излагате се вие, защото не сте наясно с тези неща. Разсъждавате повърхностно, защото знаете повърхностно. Няма какво да споря точно за това, защото е чиста загуба на време. Хубаво, като толкова знаете - вярвайте си!
Една матура по български е базово ниво. Самата матура не е направена за отличници, а за хора със средно ниво на овладяване на езика. Не би трябвало да е проблем за младежи, които искат да стават инженери и лекари да покрият изискванията за матурата по български. Голямо вайкане, голямо чудо!
Виж целия пост
# 92
Тук вече навлизаш в моята област, така че не ми обяснявай как са глупости.
Забелязва се следното по форумите. Ако зададеш въпрос на някой специалист,се получава тази обмяна:

- Г-н Специалисте,ще ми обясните ли някои неща за граматиката,(например),които не разбирам?
- С най-голямо удоволствие. Въпросите ти са умни. Нека сега ти обясня как стоят нещата.

Но ако се осмелиш да противоречиш на този специалист,който само допреди миг най-охотно ти е разяснявал граматиката,се стига до следната обмяна:

- Г-н Специалисте,мисля че не сте прав за това и това.
- Кой си ти бе,нещастно нищожество,да говориш неща,които не разбираш! YumLaughing
Виж целия пост
# 93
Аз съм готова да разкажа, но ако човек е готов да чуе. При положение, че човекът не е готов да чуе, а вече си е решил нещо, а и ми обяснява как се излагам, защо да се хабя? Казвам, че който е добре с езика, е добре и с математиката, защото имат общи механизми. Математиката е език, но по-различен. Казват ми, че се излагам. Защо? Защото така им е изгодно - имат си някакви причини. Хубаво, като всичко си знаят и всичко си могат, а аз се излагам - да са живи и здрави!
Виж целия пост
# 94
Аз съм готова да разкажа, но ако човек е готов да чуе. При положение, че човекът не е готов да чуе, а вече си е решил нещо, а и ми обяснява как се излагам, защо да се хабя? Казвам, че който е добре с езика, е добре и с математиката, защото имат общи механизми. Математиката е език, но по-различен. Казват ми, че се излагам. Защо? Защото така им е изгодно - имат си някакви причини. Хубаво, като всичко си знаят и всичко си могат, а аз се излагам - да са живи и здрави!

Моля, недей разказва 🤣

Как да се вземат оценки от Биология и Химия, като някой ги учат 3 години , а други 5. Възможно е това да стане, единствено , ако за всички се взимат  тези от първи гимназиален етап. И пак не е много точен критерий, защото в някой училища се пишат по-лесно отколкото в други. Докато при ДЗИ по БЕЛ правилата за оценяване са  еднакви за всички

Ще ви попитам отново (надявам се този път някой да ми отговори)
Защо не се явите на ДЗИ по химия и биология?  Кой ви спира? Ако ви е страх от ДЗИ, къде сте тръгнали, че обърквате и децата си?
Виж целия пост
# 95
Казвам, че който е добре с езика, е добре и с математиката, защото имат общи механизми. Математиката е език, но по-различен.
Въобще не е така (според мен).
Общи механизми??   Хуманитарите въобще не са добри математици.
Виж целия пост
# 96
Мислете си каквото искате, на мен ми писна вече. Правете каквото щете, мислете каквото щете! Няма как да се съглася с хора, които не разбират, но насила знание не се дава.
Виж целия пост
# 97
Аз съм готова да разкажа, но ако човек е готов да чуе. При положение, че човекът не е готов да чуе, а вече си е решил нещо, а и ми обяснява как се излагам, защо да се хабя? Казвам, че който е добре с езика, е добре и с математиката, защото имат общи механизми. Математиката е език, но по-различен. Казват ми, че се излагам. Защо? Защото така им е изгодно - имат си някакви причини. Хубаво, като всичко си знаят и всичко си могат, а аз се излагам - да са живи и здрави!
Ох, Андариел, има общо с граматиката /макар и не много/. Разтягането на локуми в ЛИС и наизустяване на клишета за какво е искал да каже авторът, нямат нищо общо. ДЗИ по БЕЛ не е езиково /да се провери езикова грамотност/, а предимно литературно, поради което това, което казваш, е изцяло неотносимо към ДЗИ по БЕЛ и изобщо към темата на разговор. Както обикновено. И не знам как логопедията от Нов български те прави специалист по тази тема.
Виж целия пост
# 98
Защото е излишно, след като се държат изпити по тези предмети , някои деца да имат по 4 матури и а други 2- не е справедливо.  Освен това както се разбра материала върху , който се държат ДЗИ е различен от този за изпитите. Не виждам смисъл да се взимат ДЗИ по който и да е профилиран предмет, освен ако не се изучава от всички профили еднакво, а единствения такъв е БЕЛ.
Виж целия пост
# 99
Защото е излишно, след като се държат изпити по тези предмети , някой деца да имат по 4 матури и а други 2- не е справедливо.  Освен това както се разбра материала върху , който се държат ДЗИ е различен от този за изпитите. Не виждам смисъл да се взимат ДЗИ по който и да е профилиран предмет, освен ако не се изучава от всички профили еднакво, а единствения такъв е БЕЛ.

Сега пък да е справедливо, сега пък не виждала смисъл. Тя утре няма да вижда смисъл и от изпит по анатомия, например (защото така ни е угодно). А искаме добри лекари - те ще пишат красиво и умно -.... некролози 🤣

Защо вашата дъщеря държа 4 ДЗИ. Прилича ми на - дай да кажем нещо!
Виж целия пост
# 100
Не само с тази диплома, Санака. Дипломата е само основата, нататък е надграждане.

Докато много хора смятат, че българският е маловажен, толкова по-зле ще става. Много често чувам деца да казват "българският не е важен, важен е английският, защото български се говори само в България и само в училище се учи, а английският е по целия свят". Определено детето не е стигнало самостоятелно до този извод.
Виж целия пост
# 101
Колко много идеи как да бъдат избрани онези, които безплатно да яздят умрелия кон...
Виж целия пост
# 102
Не съм против всички деца да могат да кандидатстват. В крайна сметка винаги е имало 300 човека, които си плащат за явяването на изпит, без да знаят за какво става въпрос.

Аз съм против преди 5 години някой да ми е задал правила и да съм чела, чела, чела (за разлика от други, добре пишещи есета, но нечетящи) и сега на финалната права да променят същите тези  правила.
Виж целия пост
# 103
За граматиката може и да си права, Анди, че всеки може да я научи и да си забие шестицата на матурата, но ако ще я правят балообразуваща за лекарите, да оставят само граматиката и да разкарат локумите, където в оценяването има и доза субективност.
И недейте с тая теза, че матурата е лесна, защото то това е най-лошото, тогава борбата е за точките между 5.95 и 6.00. Не може това да ти определя ще учиш ли медицина.
То и моят син изкара над 5.7 без подготовка, ама ако трябваше да му балообразува тази оценка, нямаше да стане така.
Виж целия пост
# 104
Неграмотен инженер и неграмотен лекар биха направили лошо впечатление само на грамотните хора.

Останалите 95% няма дори да го отразят.

Бих дала идея къде може да се ползва грамотно научения да пише човек:
грамотен инженер - написана грамотно инструкция за експлоатация на перфектно конструирано от него съоръжение
грамотен лекар - грамотно обяснение, насочено към пациента, на перфектно поставена диагноза от доктора.

Това, в случай, че тези професии се практикуват по призвание.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия