пак за Светлана отББ3

  • 23 250
  • 665
# 90
Ех, Водния пак много наясно с нещата Mr. Green Много филми гледаш драги Wink
Агенцията няма такива правомощия. Всъщност не е модератор- иначе щях да го познавам Laughing
Виж целия пост
# 91
Вергилия, в смисъл, че не иска да го кърми.
Каквито и заместители да измислят, нищо не може да замени майчината кърма - и определено има разлика в развитието на кърмените и на не-кърмените деца.
Хайде ако обичаш да кажеш каква е разликата, защото аз имам прекрасна 16 год. дъщеря, която не е кърмена, аз също не съм кърмена и не виждам разлика с кърмените - аман наистина!!!!
Виж целия пост
# 92
Аз хич не го и гледам, но от това, което разбрах четейки и слушайки:

1. Тая буля е омъжена, пък ражда дете от друг мъж;
2. По време на бременността и сега пуши и се налива с алкохол;
3. Показва двете си деца пред цяла България;
4. Не иска да храни бебето си -

е, според вас тази може ли да се нарече майка?


 твърдо Не жалко за децата  какъв ли живот ще водят.Представете си само живота на  Амбър след време да и казват че е копеле или интернетче newsm78 #Crazy
Виж целия пост
# 93
Аман с тази Светлана, бе... И аз не я понасям, откъдето и да я погледна, ма чак пък всеки час тема да се пуска...
После аватарите и подписите ни били виновни, дайте да ги трием...

Не искала да кърми. Ами айде накарайте я! Като си чешете езиците тук колко е безотговорна и как ще умори детето си като е на АМ, много ще й помогнете...
Виж целия пост
# 94
Вергилия, в смисъл, че не иска да го кърми.
Каквито и заместители да измислят, нищо не може да замени майчината кърма - и определено има разлика в развитието на кърмените и на не-кърмените деца.

Това е най-най-най-малката причина, която определя майката като добра или лоша. Уточнихме го в началото на тая тема.  Peace

Аз пък ще изклюкаря, че знам за една редовна потребителка на форума, много любима моя, която си приспива детето вечер и излиза на бира на съседната улица. То остава само де, колкото Иван е детето (2 год.).
Нея ми е интересно къде ще я пратиш, да публикуваме в Държавен вестник мисля, и да вземем и нейното дете.
Виж целия пост
# 95
Ех, вие пък сега отидохте в другата крайност. Аз също не обичам да чета в кърмаческия, но съм по принцип за кърменето. Не бих се гордяла с отказ за кърмене, но не агитирам никого затова. А вие направо започнахте антикърмене кампания Sunglasses
Виж целия пост
# 96
Вергилия, в смисъл, че не иска да го кърми.
Каквито и заместители да измислят, нищо не може да замени майчината кърма - и определено има разлика в развитието на кърмените и на не-кърмените деца.
Хайде ако обичаш да кажеш каква е разликата, защото аз имам прекрасна 16 год. дъщеря, която не е кърмена, аз също не съм кърмена и не виждам разлика с кърмените - аман наистина!!!!

 Shocked И аз не съм кърмена, и досега не бях забелязала, че имам изоставане в развитието.

А вие направо започнахте антикърмене кампания Sunglasses

Не, просто се изразяваме в същия тон.
Виж целия пост
# 97
Вергилия, в смисъл, че не иска да го кърми.
Каквито и заместители да измислят, нищо не може да замени майчината кърма - и определено има разлика в развитието на кърмените и на не-кърмените деца.
Воден дух, мисля че си в тотална грешка за развитието на некърмените деца. От личен опит мога да ти кажа че не съм кърмила детето си а пък не забелязвам да има нещо ненормално в него.
Може би трябва да се научиш да приемаш и други мнения и да разбереш че не всички са длъжни да кърмят.
А най-добре да дискутираш тази тема в "специализиран" форум за кърмене.
Тук се говореше за Светлана.
Виж целия пост
# 98
Ех, Водния пак много наясно с нещата Mr. Green Много филми гледаш драги Wink
Агенцията няма такива правомощия. Всъщност не е модератор- иначе щях да го познавам Laughing

Йосарян, наясно съм - защото модерирам едни други работи в една друга институция  Simple Smile
Ето ти малко материал за размисъл от Закона за закрила на детето:

ПРАВА НА ДЕТЕТО

Право на закрила
    Чл. 10. (1) Всяко дете има право на закрила за нормалното му физическо, умствено, нравствено и социално развитие и на защита на неговите права и интереси.
    (2) (Доп. - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, имуществено състояние, религия, образование и убеждения или наличие на увреждане.
     
    Закрила срещу насилие
    Чл. 11. (1) Всяко дете има право на закрила срещу въвличане в дейности, неблагоприятни за неговото физическо, психическо, нравствено и образователно развитие.
    (2) Всяко дете има право на закрила срещу нарушаващите неговото достойнство методи на възпитание, физическо, психическо или друго насилие и форми на въздействие, противоречащи на неговите интереси.
    (3) Всяко дете има право на закрила срещу използване за просия, проституция, разпространяване на порнографски материали и получаване на неправомерни материални доходи, както и срещу сексуално насилие.
    (4) Всяко дете има право на закрила срещу въвличане в политически, религиозни и синдикални дейности.
     
    Право на изразяване
    Чл. 12. Всяко дете има право свободно да изразява мнение по всички въпроси от негов интерес. То може да търси съдействие от органите и лицата, на които е възложена закрилата му по този закон.
     
    Информиране и консултиране
    Чл. 13. Всяко дете има право да бъде информирано и консултирано от органа за закрила на детето и без знанието на родителите му или на лицата, които полагат грижи за отглеждането и възпитанието му, ако това е необходимо с оглед защита по най-добър начин на неговите интереси и уведомяването им би засегнало тези интереси.
     
    Защита на религиозни убеждения
    Чл. 14. (1) Отношението на деца до 14 години към религията се определя от техните родители или настойници, а на деца от 14 до 18 години - по съгласие между тях и родителите или попечителите им.
    (2) Когато такова съгласие не се постигне, детето може да се обърне за решаване на спора чрез органите по този закон към районния съд.
     
    Участие в процедури
    Чл. 15. (1) Във всяко административно или съдебно производство, по което се засягат права или интереси на дете, то задължително се изслушва, ако е навършило 10-годишна възраст, освен ако това би навредило на неговите интереси.
    (2) Когато детето не е навършило 10-годишна възраст, то може да бъде изслушано в зависимост от степента на неговото развитие. Решението за изслушване се мотивира.
    (3) Преди изслушването на детето съдът или административният орган трябва:
    1. да осигури необходимата информация, която да му помогне да формира мнението си;
    2. да го уведоми за евентуалните последици от неговите желания, от поддържаното от него мнение, както и за всяко решение на съдебния или административен орган.
    (4) (Изм. - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) Във всички случаи изслушването и консултирането на детето се извършват в подходяща обстановка и в присъствието на социален работник от дирекция "Социално подпомагане" по настоящия адрес на детето, а при необходимост - и в присъствието на друг подходящ специалист.
    (5) (Нова - ДВ, бр. 36 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Съдът или административният орган разпорежда изслушването да се извършва и в присъствието на родител, настойник или друг близък, когото детето познава, с изключение на случаите, когато това не отговаря на интереса на детето.
    (6) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., предишна ал. 5, изм. - ДВ, бр. 36 от 2003 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) При всяко дело съдът или административният орган уведомява дирекция "Социално подпомагане" по настоящия адрес на детето. Уведомлението трябва да съдържа предмета на производството, страните, които участват, конкретната задача, формулирана служебно или въз основа на искане от страна в производството, и срок за изпълнение, който не може да бъде по-кратък от 14 дни от получаване на уведомлението в дирекция "Социално подпомагане. Дирекция "Социално подпомагане" изпраща представител, който изразява становище, а при невъзможност предоставя доклад.
    (7) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., предишна ал. 6 - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) Дирекция "Социално подпомагане" може да представлява детето в случаите, предвидени в закон.
    (Sunglasses (Предишна ал. 7 - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) Детето има право на правна помощ и жалба във всички производства, засягащи негови права или интереси.
     
    Зачитане на родителите и спазване на обществения морал
    Чл. 15а. (Нов - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) При упражняване на правата си детето трябва да зачита и уважава правата на своите родители и на другите членове на обществото, както и да спазва обществения ред и изискванията на общественото здраве и морал.
     
    Тайна на информацията
    Чл. 16. (1) Всички сведения, получени в административни или съдебни производства, засягащи детето, не могат да бъдат разгласявани без съгласието на родителите, а ако детето е навършило 10-годишна възраст - и без негово съгласие.
    (2) Съдът може да разреши на органите по този закон ползване на сведенията по ал. 1 и без съгласието на лицата по ал. 1, ако това се налага от интересите на детето и за предприемане на мерки в негова защита.
    (3) (Нова - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) Социалните работници и длъжностните лица се задължават да спазват нормативните изисквания за защита на личните данни, станали им известни при или по повод осъществяване на мерките за закрила на детето, както и да зачитат честта и достойнството на личността.


Това за правата, а сега малко за правомощията  Simple Smile

    Глава четвърта.

МЕРКИ ЗА ЗАКРИЛА НА ДЕТЕТО

Мерки за закрила в семейна среда
    Чл. 23. Мерките за закрила в семейна среда се изразяват във:
    1. осигуряване на педагогическа, психологическа и правна помощ на родителите или лицата, на които са възложени родителски функции, по проблеми, свързани с отглеждането, възпитанието и обучението на децата;
    2. (изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) насочване към подходящи социални услуги в общността;
    3. консултиране и информиране на детето в съответствие със степента на неговото развитие;
    4. консултиране на родителите или лицата, на които е възложено изпълнението на родителски функции, по въпроси на социалното подпомагане и социалните услуги;
    5. осигуряване съдействие за подобряване на социално-битовите условия;
    6. социална работа за улесняване връзките между децата и родителите и справяне с конфликти и кризи в отношенията;
    7. проучване индивидуалните възможности и интереси на детето и насочването му към подходящо учебно заведение;
    8. съдействие за устройване на подходяща работа на нуждаещи се навършили 16-годишна възраст, при установените в трудовото законодателство условия;
    9. насочване на детето към подходящи форми за ангажиране на свободното му време;
    10. съдействие на осиновителите при подготовката им за изпълнение на родителските им функции, самото осиновяване, както и защита правата на детето при прекратяване на осиновяването.
     
    Предоставяне на мерки за закрила в семейна среда
    Чл. 24. (1) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г.) Съдействието, подпомагането и услугите в семейна среда се предоставят от дирекция "Социално подпомагане" по искане на родителите, на лицата, на които са възложени родителски функции, или на детето, както и по преценка на дирекция "Социално подпомагане".
    (2) Мерките за закрила по ал. 1 могат да се предоставят и в съчетание с други мерки за закрила по този закон.
     
    Основания за настаняване извън семейството
    Чл. 25. (Изм. - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) Може да бъде настанено извън семейството дете:
    1. чиито родители са починали, неизвестни, лишени от родителски права или чиито родителски права са ограничени;
    2. чиито родители без основателна причина трайно не полагат грижи за детето;
    3. чиито родители се намират в трайна невъзможност да го отглеждат;
    4. което е жертва на насилие в семейството и съществува сериозна опасност от увреждане на неговото физическо, психическо, нравствено, интелектуално и социално развитие.
     
    Настаняване извън семейството
    Чл. 26. (1) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., доп. - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) Настаняването на дете в семейство на роднини или близки, както и настаняването на дете за отглеждане в приемно семейство или специализирана институция се извършва от съда. До произнасяне на съда дирекция "Социално подпомагане" по настоящия адрес на детето извършва временно настаняване по административен ред.
    (2) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Искането за мерките по ал. 1 пред съда се прави от дирекция "Социално подпомагане", прокурора или родителя пред районния съд.
     
    Временно настаняване по административен ред
    Чл. 27. (1) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Настаняването на дете в семейство на роднини или близки, в приемно семейство или в специализирана институция се извършва със заповед на директора на дирекция "Социално подпомагане" по настоящия адрес на детето.
    (2) (Нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) В едномесечен срок от издаването на заповедта по ал. 1 дирекция "Социално подпомагане" прави искане до районния съд по седалището й за настаняване по съдебен ред.
    (3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) В случаите на настаняване в семейство на роднини или близки се взима съгласието на лицето, при което ще бъде настанено детето.
    (4) (Предишна ал. 3, изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) В случаите на настаняване в приемно семейство настаняването се извършва след проверка относно годността на лицата, кандидатстващи за приемно семейство. Настаняването се извършва след сключване на договор между директора на дирекция "Социално подпомагане" по ал. 1 и с приемното семейство, с който се определя срокът за настаняването, финансирането, правата и задълженията по договора във връзка с отглеждането и възпитанието на детето.
    (5) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., в сила от 12.07.2006 г., предишна ал. 4 - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Актовете на директора на дирекция "Социално подпомагане" се издават и обжалват по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
     
    Настаняване по съдебен ред
    Чл. 28. (1) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., доп. - ДВ, бр. 36 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Исканията за настаняване на дете в семейство на роднини или близки, в приемно семейство и в специализирана институция са подсъдни на районния съд по настоящия адрес на детето, освен в случаите по чл. 27, ал. 2.
    (2) (Доп. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Съдът разглежда незабавно искането в открито заседание с участието на органите или лицата, направили искането, и с участието на детето при спазване разпоредбата на чл. 15.
    (3) Съдът се произнася в едномесечен срок с решение, което се обявява на страните и се изпълнява незабавно. При определяне на мерките за закрила на детето съдът следва поредността по чл. 26, ал. 1, освен ако това не е в интерес на детето.
    (4) (Нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) В решението по ал. 3 задължително се посочва срокът на настаняването.
    (5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Решението подлежи на обжалване пред окръжния съд в седемдневен срок. В случай на подадена жалба или протест съдът насрочва делото в срок не по-дълъг от седем дни. Окръжният съд се произнася с решение, което е окончателно.
    (6) (Предишна ал. 5 - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Съдът може да промени постановената мярка по искане на лицата по чл. 26, ал. 2, ако това е в интерес на детето.
     
    Основания за прекратяване на настаняването
    Чл. 29. Настаняването извън семейството се прекратява:
    1. при разваляне на договора;
    2. с изтичане на срока;
    3. при взаимно съгласие на страните по договора;
    4. с осиновяването на детето;
    5. с навършването на пълнолетие от детето;
    6. с отпадане на основанията по чл. 25;
    7. при смърт на съпрузите или на лицето от приемното семейство;
    8. при промяна на мярката за закрила;
    9. (нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) при смърт на лицето/лицата от семейството на роднини или близки;
    10. (нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) при смърт на детето.
     
    Ред за прекратяване на настаняването
    Чл. 30. (1) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Настаняването се прекратява от районния съд по искане на приемното семейство, на семейството на роднини или близки, на дирекция "Социално подпомагане", на родителите на детето или на прокурора, освен в случаите по чл. 29, т. 4, 5, 9 и 10.
    (2) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г.) Прекратяване на настаняването може да се извърши временно от дирекция "Социално подпомагане" до произнасянето на съда. В този случай дирекция "Социално подпомагане" може да вземе решение относно бъдещото отглеждане и възпитание на детето или да приеме друга временна мярка за закрила, ако това защитава най-добре интереса на детето.
    (3) Решението на районния съд може да се обжалва пред окръжния съд. Обжалването не спира изпълнението. Решението на окръжния съд е окончателно и не подлежи на касационно обжалване.
    (4) Решението за прекратяване на настаняването се изпълнява по административен ред.
     
    Промяна на мярката за закрила
    Чл. 30а. (Нов - ДВ, бр. 36 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) При промяна на мярката за закрила на детето по чл. 4, т. 2, 4 и 5 се спазва редът за настаняване по чл. 26 - 28.
     
    Приемно семейство
    Чл. 31. (1) Приемно семейство са двама съпрузи или отделно лице, при което се настанява дете за отглеждане и възпитание съгласно договор по чл. 27.
    (2) (Нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Приемното семейство може да бъде и професионално.
    (3) (Нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Професионалното приемно семейство трябва да притежава и допълнителна квалификация за отглеждане и възпитание на деца, придобита по реда на наредбата по ал. 6. Професионалното приемно семейство сключва трудов договор с директора на дирекция "Социално подпомагане" по Кодекса на труда.
    (4) (Нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Условията и редът за финансиране на професионалното приемно семейство се определят в правилника за прилагане на закона.
    (5) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 38 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Съпрузите или лицето от приемното семейство не са носители на родителските права и задължения.
    (6) (Нова - ДВ, бр. 36 от 2003 г., предишна ал. 3 - ДВ, бр. 38 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) Условията и редът за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняване на деца в тях се определят с наредба на Министерския съвет по предложение на министъра на труда и социалната политика.
     
    Лица, които не могат да кандидатстват за приемно семейство
    Чл. 32. Не могат да кандидатстват за приемно семейство лица:
    1. които не са навършили пълнолетие;
    2. поставени под запрещение;
    3. които са били лишени от родителски права или чиито родителски права са били ограничени, освен ако това е било по обективни причини и родителските им права са възстановени;
    4. които не могат да бъдат настойници;
    5. настойници или попечители, както и приемни семейства, отстранени от тази дейност поради виновно неизпълнени задължения;
    6. които не са годни да изпълняват родителски функции поради липса на лични качества за възпитаване на дете и на материални условия за отглеждането и развитието на дете;
    7. които са осиновители при прекратяване на осиновяването по тяхна вина по реда на Семейния кодекс;
    8. (изм. - ДВ, бр. 70 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г.) които страдат от СПИН и болести по чл. 61, ал. 1 и чл. 146, ал. 1, т. 1 и 2 от Закона за здравето;
    9. (нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) които са осъждани за умишлено престъпление от общ характер;
    10. (нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) срещу които има образувано наказателно производство за умишлено престъпление от общ характер.
     
    Отношения с родителите по произход
    Чл. 33. (1) (Изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Приемното семейство и семейството на роднини или близки са задължени да дават сведения на родителите за детето и да им съдействат за личните им отношения с него. Ако такива отношения са в интерес на детето, районният съд се произнася по техния режим с определение.
    (2) (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., доп. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Определението по ал. 1 може да се обжалва по реда на Гражданския процесуален кодекс от родителите, детето, прокурора, дирекция "Социално подпомагане", семейството на роднини или близки или приемното семейство.
     
    Изразяване на мнение
    Чл. 34. (Изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Приемното семейство и семейството на роднини или близки имат право да изразят мнение преди постановяване на решение, което се отнася до промяна на мярката за закрила на детето.
     
    Приемна грижа
    Чл. 34а. (Нов - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Приемна грижа е отглеждане и възпитание в семейна среда на дете, което е настанено в семейство на роднини или близки или в приемно семейство.
     
    Настаняване в специализирани институции
    Чл. 35. (1) (Отм. - ДВ, бр. 36 от 2003 г.).
    (2) (Изм. - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) Настаняването на децата в специализирани институции се извършва само в случаите, когато са изчерпани възможностите за оставане на детето в семейна среда.
    (3) (Изм. - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) Не са специализирани институции заведенията, които предоставят услуги в семейна среда.
     
    Контрол
    Чл. 36. (Изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г.) Директорът на дирекция "Социално подпомагане" извършва текущ контрол по ефективността на предприетите мерки.
     
    Полицейска закрила
    Чл. 37. (1) Предоставянето на полицейска закрила на дете се осъществява от специализираните органи на Министерството на вътрешните работи.
    (2) Органите по ал. 1 работят в сътрудничество с органите по закрила на детето.
     
    Основания
    Чл. 38. Полицейската закрила е спешна мярка, която се взема, когато:
    1. детето е обект на престъпления или има непосредствена опасност за живота или здравето му, както и когато има опасност то да се окаже въвлечено в престъпление;
    2. детето е изгубено или е в безпомощно състояние;
    3. детето е останало без надзор.
     
    Мерки за полицейска закрила
    Чл. 39. (1) Специализираните органи на Министерството на вътрешните работи могат:
    1. да настанят детето в специални помещения, като не се допуска контакт с лица, общуването с които може да има вредно въздействие върху него;
    2. да настанят детето в специализирани институции, като при необходимост му бъде осигурена охрана;
    3. да върнат детето при родителите му или лицата, на които е възложено изпълнението на родителските функции.
    (2) Специализираните органи по ал. 1 запознават и обясняват на детето по разбираем за него начин предприетите мерки и основанието за тях.
    (3) (Нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Органите по ал. 1 могат да извършват проверки при получаване на информация и сигнали за наличие на обстоятелствата по чл. 38.
     
    Уведомяване
    Чл. 40. Полицейските органи, предприели закрилата, уведомяват незабавно:
    1. родителите на детето;
    2. (изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г.) дирекция "Социално подпомагане", в чийто район е предприета закрилата;
    3. (изм. - ДВ, бр. 120 от 2002 г., в сила от 01.01.2003 г., изм. - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) дирекция "Социално подпомагане" по настоящия адрес на детето;
    4. прокуратурата.
     
    Срок
    Чл. 41. (Изм. - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) Детето не може да остане под полицейска закрила повече от 48 часа.
     
    Издирване на изчезнало дете
    Чл. 42. Действията по издирване на изчезнало дете се предприемат незабавно.
     
    Наредба
    Чл. 43. Условията и редът за предоставяне на полицейска закрила се уреждат с наредба, издадена от министъра на вътрешните работи, след съгласуване с Държавната агенция за закрила на детето.
     
    Специализирана закрила на деца на обществени места
    Чл. 43а. (Нов - ДВ, бр. 36 от 2003 г.) (1) Специализирана закрила на обществени места е създаването на условия, които не застрашават физическото, психическото и нравственото развитие на децата.
    (2) Специализирана закрила на обществени места се осигурява от органите на Министерството на вътрешните работи, дирекции "Социално подпомагане", общината, регионалните инспекторати по образованието на Министерството на образованието и науката, районните центрове по здравеопазване и от собствениците, наемателите, ползвателите и организаторите на обществени прояви и търговски обекти, кина и театри.
    (3) (Нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Забранява се предлагането и продажбата на алкохолни напитки и тютюневи изделия на деца.
     
    Глава четвърта."A"
    ЛИЦЕНЗИРАНЕ
(Нова глава, ДВ, бр. 36 от 2003 г. – в сила от 1.01.2004 г.)

 
    Лиценз
    (загл. изм. - дв, бр. 38 от 2006 г.)
    Чл. 43б. (Нов - ДВ, бр. 36 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Председателят на Държавната агенция за закрила на детето издава лиценз за предоставяне на социални услуги за деца по предложение на комисия, съставена от представители на Министерството на труда и социалната политика, Министерството на образованието и науката, Министерството на здравеопазването, Министерството на вътрешните работи, Министерството на правосъдието, Държавната агенция за закрила на детето и Агенцията за социално подпомагане.
    (2) (Изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Лицензът е личен и не може да се преотстъпва.
    (3) (Изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Лицензът се издава за срок 3 години.
     
    Условия за издаване на лиценза (загл. изм. - дв, бр. 38 от 2006 г.)
    Чл. 43в. (Нов - ДВ, бр. 36 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Лицензът се издава, когато кандидатът:
    1. (изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г., в сила от датата на влизането в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз относно думите "лице по чл. 18, ал. 1, т. 3 или 4 от Закона за социално подпомагане") е лице по чл. 18, ал. 1, т. 3 или 4 от Закона за социално подпомагане;
    2. не е обявен в несъстоятелност или не е в производство за обявяване в несъстоятелност;
    3. не е в ликвидация;
    4. не е осъждан за престъпление от общ характер, като за юридическите лица това изискване се отнася за членовете на управителните им органи;
    5. (изм. - ДВ, бр. 63 от 2003 г.) предлага социални услуги, които отговарят на стандартите, определени в наредбата по чл. 4, ал. 3.
     
    Издаване на лиценз
    (загл. изм. - дв, бр. 38 от 2006 г.)
    Чл. 43г. (Нов - ДВ, бр. 36 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) В двумесечен срок от постъпване на заявлението за издаване на лиценз председателят на Държавната агенция за закрила на детето по предложение на комисията по чл. 43б издава лиценз или отказва издаването му, ако кандидатът не отговаря на условията, посочени в чл. 43в.
    (2) (Изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Лицензът съдържа:
    1. (изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) титуляря на лиценза;
    2. (изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) социалните услуги, за които се издава лицензът;
    3. (изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) срока на лиценза.
    (3) Процедурата по лицензиране се определя с правилника за прилагане на закона.
     
    Отнемане на лиценза
    (загл. изм. - дв, бр. 38 от 2006 г.)
    Чл. 43д. (Нов - ДВ, бр. 36 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Председателят на Държавната агенция за закрила на детето може да отнеме издадения лиценз за предоставяне на социални услуги за деца, когато титулярят:
    1. (изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) не започне да предоставя услугите в срок до 12 месеца от издаване на лиценза;
    2. не спазва стандартите за предоставяне на социални услуги за деца;
    3. (изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) извършва дейност в нарушение на получения лиценз;
    4. (нова - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) не предостави информация в 14-дневен срок от настъпването на промени в обстоятелствата, удостоверени с документите към заявлението за предоставяне на лиценз.
     
    Обжалване
    Чл. 43е. (Нов - ДВ, бр. 36 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., в сила от 12.07.2006 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Отказът и отнемането на лиценза подлежат на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
     
    Такси
    Чл. 43ж. (Нов - ДВ, бр. 36 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г.) Таксите от издадените лицензи за предоставяне на социални услуги за деца се внасят във фонд "Социално подпомагане", създаден към министъра на труда и социалната политика, и се разходват целево за дейностите по закрила на детето.
     
    Вписване в регистър
    Чл. 43з. (Нов - ДВ, бр. 36 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., изм. - ДВ, бр. 38 от 2006 г., в сила от датата на влизането в сила на Договора за присъединяване на Република България към Европейския съюз относно думата "Лицата") Лицата, които са получили лиценз по реда на чл. 43б, могат да предоставят социални услуги за деца само след вписване в регистъра по реда на Закона за социално подпомагане.


Та, нямала викаш Агенцията такива правомищия, а  Simple Smile
Виж целия пост
# 99
 ooooh! О, това никой няма да го прочете, сигурна съм. Воден Дух, с приятелски чувства ти казвам, че се хабиш напразно, няма сми.
Виж целия пост
# 100
Не си добре, честно.... Thinking
Виж целия пост
# 101
Интересно къде дреме тая Агенция за закрила на детето?
Във всяка нормална държава децата на такива майки се отнемат, а на самите майки се налагат едни яки глоби.
E, аман от такива изказвания, като си мислиш, че не живееш в нормална държава, какво правиш тук?
За какво да й се отнеме детето - ти ли ще го гледаш или в някой от прекрасните ни домове за отглеждане?????? Naughty

Аз пък си помислих, че е казано иронично  Embarassed
Виж целия пост
# 102
От него или от мен Wink
Виж целия пост
# 103
Вергилия, в смисъл, че не иска да го кърми.
Каквито и заместители да измислят, нищо не може да замени майчината кърма - и определено има разлика в развитието на кърмените и на не-кърмените деца.
Хайде ако обичаш да кажеш каква е разликата, защото аз имам прекрасна 16 год. дъщеря, която не е кърмена, аз също не съм кърмена и не виждам разлика с кърмените - аман наистина!!!!

Буболина, ами най-малкото - децата, които не са били кърмени поне до навършването на една година, много по-често боледуват, развиват се по-бавно от кърмените деца и често развиват различни алергии. А и това е нормалния начин за хранене на детето - иначе за какво ще отделят жените кърма?
Между другото, в Пловдив има организация на кърмещи майки, някои от които кърмят децата си дори по 2-3 години. И искат да се преборят с тази дискриминация на кърмещите в обществото - защото не е нормално когато майка кърми детето си на публично място всички да я гледат като извънземно, а да приемат за нещо нормално майки с бебета, които издишат цигарен дим в лицето на дечицата в задимени заведения.
Виж целия пост
# 104
Вергилия, в смисъл, че не иска да го кърми.
Каквито и заместители да измислят, нищо не може да замени майчината кърма - и определено има разлика в развитието на кърмените и на не-кърмените деца.
Хайде ако обичаш да кажеш каква е разликата, защото аз имам прекрасна 16 год. дъщеря, която не е кърмена, аз също не съм кърмена и не виждам разлика с кърмените - аман наистина!!!!

Буболина, ами най-малкото - децата, които не са били кърмени поне до навършването на една година, много по-често боледуват, развиват се по-бавно от кърмените деца и често развиват различни алергии. А и това е нормалния начин за хранене на детето - иначе за какво ще отделят жените кърма?
Между другото, в Пловдив има организация на кърмещи майки, някои от които кърмят децата си дори по 2-3 години. И искат да се преборят с тази дискриминация на кърмещите в обществото - защото не е нормално когато майка кърми детето си на публично място всички да я гледат като извънземно, а да приемат за нещо нормално майки с бебета, които издишат цигарен дим в лицето на дечицата в задимени заведения.

Пълна глупост, воден дух. Я успокой малко топката.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия