Първокласници 2021/2022 - ТЕМА 2

  • 27 367
  • 726
# 645
Здравейте.

Класната ни пусна съобщение, че на 28.02. ще има състезание по Български организирано от "Любословие".
Решихме да пробва да се яви. Тя - по скоро заради приятелките, които се записаха. Свалих от предни години тестовете, но още не съм ги прегледала. Почивните дни ще дам да реши един, за да видим какво представлява. На вас пускали ли са такава информация. Гледах , че до 2020 г. се е провеждало на 2 етапа, миналата година е един. Има да се прочете текст, след което следващите въпроси са за текста, т.е. четене с разбиране. Не съм сигурна дали ще се справи с това. Особено дългите текстове са и по трудни за разбиране.
Иначе ми мрънка, че я взимам рано. Обикновено около 16,30-16,45. Миналия ден отидох в 17,10 и пак се намуси. Днес съм обещала да отида към 17,30. Може да ги взимаме до 18 ч., като по изключение след обаждане ще остане с охраната до 18,30. Вече не знам как да си организирам времето. Сигурно ще пробваме да я прибира баща и в дните, когато няма балет. Така ще имам и аз възможност да се прибера по рано в къщи, да отдъхна или да свърша някоя домакинска задача.
Виж целия пост
# 646
Днес се връщаме с раницата от училище и разглеждам какво са учили през седмицата и се натъквам за пореден път на очевидни, но непоправени грешки - три пропуснати нерешени задачи, една грешно решена и отдолу отлична оценка. Почти всяка седмица има такива случаи. Днес обаче се издразних много на поправена правилно решена задача и направо избухнах. Аз разбирам, че учителската професия изисква много натоварване и концентрация и че човек не може да е постоянно в кондиция, но това ми прилича вече на абсолютно неглижиране на работата. Хем ми се иска да поговоря с г-жата, хем се притеснявам да не я настроя срещу детето. Как бихте постъпили в моята ситуация?
Виж целия пост
# 647
Днес се връщаме с раницата от училище и разглеждам какво са учили през седмицата и се натъквам за пореден път на очевидни, но непоправени грешки - три пропуснати нерешени задачи, една грешно решена и отдолу отлична оценка. Почти всяка седмица има такива случаи. Днес обаче се издразних много на поправена правилно решена задача и направо избухнах. Аз разбирам, че учителската професия изисква много натоварване и концентрация и че човек не може да е постоянно в кондиция, но това ми прилича вече на абсолютно неглижиране на работата. Хем ми се иска да поговоря с г-жата, хем се притеснявам да не я настроя срещу детето. Как бихте постъпили в моята ситуация?
Напълно безсмислено да се говори според мен- какво като й изтъкнете грешката, ще я направите безгрешна ли?
И най-перфектният учител има пропуски, не виждам чак такъв проблем. Ако е системна грешка покажете я на детето, ако е дребна- още по-добре за самочувстивето да не се изтъква.
Виж целия пост
# 648
Там е работата, че не знам какво ще постигна. Не мога да се примиря, че е възможно да видиш 16-11=1  или 12+4>19-2, да не ги поправиш и да пишеш отличен - това си е чисто неглижиране според мен, още повече че това не е единичен случай, а го виждам всяка седмица. Аз разбирам, че оценяването в първи клас е субективно понятие и е възможно да дадеш "малко" от себе си, ако видиш, че ученикът работи упорито и старателно, но ако не му показваш къде е сгрешил, не оставяш ли у него погрешната представа, че е перфектен при положение, че не е.

Едно време в училище отличен се пишеше на работа без грешки, не искам да повярвам, че в нашни дни нивото е паднало дотолкова. Имах много притеснения, когато трябваше да избираме училище, да не се натресем на колектив от амбициозни сервитьорки и продавачки със скорошни дипломи от задочно обучение в някой съмнителен филиал, поблазнени от екстрите на професията и уж попаднахме на хора с опит, завършили в добрите стари времена, когато още не беше модерно всеки записва висше. Не знам, объркана съм. Според вас вашите първокласници справедливо ли се оценяват?
Виж целия пост
# 649
Ами... аз нямам страхове от "амбициозни сервитьорки и продавачки", записах дъщерята в кварталното училище и нямам претенции, доволна съм. Wink Дори за едната от нашите учителки чух, че е работила като касиерка в магазин доскоро - нищо лошо не мога да кажа обаче и за нея.

Не съм забелязала да се поправят верни неща или да се пропускат груби грешки.

Ако наистина има такива грешки при вас, посочи ги според мен на детето. На учителката - не мога да преценя дали е нужно, аз вероятно поне първите пъти не бих.
Виж целия пост
# 650
Сещам се за две-три неща, които може да направите:
1. Помолете другите майки от класа да погледнат тетрадките на своите деца и да кажат и при тях ли е така. Но щом при Вашето е системно, вероятно е така и при другите
2. Можете да се обърнете към директора. Директорите имат правото и задължението да извършват наблюдение в часовете на учителите си.
3. Преместете детето при друг учител.
Такива системни груби грешки ще оставят погрешно впечатление у детето и то ще ги допуска и за напред. Защото Вие ще се опитате да покажете на детето, но то ще се чуди кой греши и защо, ако наистина е грешно госпожата не е поправила.
Имате още един вариант - вземете.червен химикал и поправете грешките Вие. Така учителката поне ще види, че в къщи има някакъв контрол.
Предполагам машинално просто подписва тетрадките, а това не е добро за децата. Целта на проверката на тетрадките е, не дали детето е писало, а дали е написало вярно.
Виж целия пост
# 651
Хехе, да, това с поправката е идея.
Виж целия пост
# 652
В началото като забелязах такива пропуски казвах на детето, че има грешки, които госпожата не е отбелязала, да си ги намери и поправи. Няколко пъти съм си позволявала да поправям непоправените грешки със зелена химикалка, но не мисля, че някой се е връщал да гледа назад. Дори исках да сложа някой самозалепващ индекс за привличане на вниманието, но мъжа ми казва, че много съм се вживявала. Истината е, че поправени или не грешките са факт и че трябва да се работи над тях, другото може би е въпрос на такт и усещане.
Виж целия пост
# 653
Учителката проверява. Случва се обаче и пропусне нещо. Но не е редовно.
Сега не мога да убедя детето, че 'шлошер' е грешно (вместо 'с' писала 'ш') Simple Smile Тя прави доста грешки на диктовки. И тази седмица беше супер горда, че има диктовка без грешка...

Имам си едно наум и преглеждам. Едно че и учителите са хора и бъркат. Друго, че може да се падне при някой, който е над нещата и не се вглежда в подробностите.
И при каката, и при баткото беше системно неглижиране втори/трети клас в занималните. С кеф ги спрях да не ходят.
Виж целия пост
# 654
И нашата госпожа пропуска грешки, но според мен не ги вижда. Говоря за българския език. Давам си сметка, че при такъв краснопис, а едва ли само моето дете пише грозно, окото се изморява и се правят пропуски.
Наскоро трябваше да препише изречението "Здравият на болнияТ не вярва". Изречението така беше напечатано. Надявам се в бъдеще да няма подобни грешки, а да е нещо инцидентно.
Виж целия пост
# 655
Там е работата, че не знам какво ще постигна. Не мога да се примиря, че е възможно да видиш 16-11=1  или 12+4>19-2, да не ги поправиш и да пишеш отличен - това си е чисто неглижиране според мен, още повече че това не е единичен случай, а го виждам всяка седмица. Аз разбирам, че оценяването в първи клас е субективно понятие и е възможно да дадеш "малко" от себе си, ако видиш, че ученикът работи упорито и старателно, но ако не му показваш къде е сгрешил, не оставяш ли у него погрешната представа, че е перфектен при положение, че не е.

Едно време в училище отличен се пишеше на работа без грешки, не искам да повярвам, че в нашни дни нивото е паднало дотолкова. Имах много притеснения, когато трябваше да избираме училище, да не се натресем на колектив от амбициозни сервитьорки и продавачки със скорошни дипломи от задочно обучение в някой съмнителен филиал, поблазнени от екстрите на професията и уж попаднахме на хора с опит, завършили в добрите стари времена, когато още не беше модерно всеки записва висше. Не знам, объркана съм. Според вас вашите първокласници справедливо ли се оценяват?
Много си се надъхала, давай го по-лежерно. Бъди по-скоро изискваща от детето, от колкото от класната. Вероятно си от амбициозните. Това предполага, че детето ще се научи да се справя добре. Да, допуснало е грешка. И какво от това? Класната не видяла/проверила. И какво от това? Важното е хлапето да се чувства уверено и способно. Та кой не греши?! Ти и аз не допускаме ли грешки Simple Smile
Виж целия пост
# 656
Единични пъти се е случвало, главно по български. Обяснявала съм грешката. На въпроса “Защо госпожата не ми го е поравила”, отговарям откровено, че вероятно е пропуснала неволно, все пак има 24  тетрадки с идентични задачи. Приключвали сме темата с това.
Виж целия пост
# 657
Здравейте!
Попаднах на една стара тема за размяна на реални писма между деца. Моят син много се запали по идеята. Питайте децата си, ако на някое момченце му допадне, пишете ми на лични. Ние сме от София. Синът ми играе Майнкрафт, Роублокс и Броустарс, свири на пиано.
Виж целия пост
# 658
Честита Баба Марта! Да са здрави децата и ние покрай тях.

Мина състезанието на "Любословие" по български. Не е успяла да напише отговор на всички въпроси, защото не ѝ е стигнало времето. Но тя все още не чете много бързо, а и трябва да се осмисли прочетеното и формулира отговор. Определено трябва да правим повече диктовки и да чете на глас. Отделно има проблем с някои звуци и сега се опитвам да запиша час за логопед.
Виж целия пост
# 659
Честита Баба Марта! Много щастлив е моят първолак от мартениците, които получи.
След изолацията му е много щастлив да е сред децата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия