Мнение за 90 СУ "Ген. Хосе де Сан Мартин" - ПГ/1кл

  • 2 162
  • 17
Здравейте,
Моля за актуални мнения/впечатления от подготвителната група в 90-то СУ "Ген. Хосе де Сан Мартин" в Люлин.
Ще съм благодарна също така, ако някой се включи и с отзиви за първи клас.
Обмислям дали да преместя на детето в ПГ там и след това да продължи в 1кл.
Има  стара тема във форума, но забелязах, че училището се развива с доста положителни тенденции в последните години и затова търся пресни впечатления. Simple Smile
Виж целия пост
# 1
Здравейте, записахте ли в крайна сметка детето в подготвителна група в 90-о и доволна ли сте?
Виж целия пост
# 2
Здравейте, аз също бих се радвала ако някой може да сподели впечатления за училището, т.к. догодина ще имам първокласничка и едната ни опция е 90то.
Виж целия пост
# 3
Здравейте! Не записах детето миналата година ПГ в 90-то, но пък за сметка на това е там в 1-ви клас.
Засега мога да дам само положителни отзиви, но впечатленията ми са от по-малко от месец. 😃
Виж целия пост
# 4
Благодаря ви, може да ви питам пак след няколко месеца Simple Smile

А иначе за първи клас вие ли си избирате при коя точно от наличните учителки да го запишете или както се падне?
Виж целия пост
# 5
Благодаря и аз! Присъединявам се към tiriti и ще се радвам да споделите повече информация след няколко месеца:)

Вярно ли е че имат двама класни ръководители и часовете им са разпределени през целият ден, а не както в другите училища?
Виж целия пост
# 6
При записването в първи клас се избира вида паралелка - примерно, моето дете е в сугестопедична паралелка, но те са две и не съм имала възможност да избирам в коя от двете да е. Другите паралелки мисля, че са по една, но не съм много запозната какви са - знам със сигурност, че има една с JUMP Math.
Относно класните и дневния режим - да, двама равнопоставени класни ръководители има всеки клас и са с целодневни часове, които включват и самоподготовката, т.е. домашни за вкъщи нямат (освен в редки случаи) и всичко се пише там с учителя, който води съответния предмет.
Това не е единственото училище с такъв дневен режим - в 119-то е по същия начин и не само то.
Виж целия пост
# 7
И кой я води тази сугестопедия? Това да си сложиш някаква дума в програмата и да те дават по телевизията нонстоп, как си похарчил едни държавни пари, а никой да не се интересува от същината, типично българска черта. Информирайте по- натам какво се случва с преподаването 
  Ще бъде интересно:)
Виж целия пост
# 8
s_a, четирима от учителите преминаха специално обучение - те поеха двете сугестопедични паралелки. Ограмотяването на децата от същите паралелки, примерно, протича по сугестопедична методика, със специално разработени материали, а не по стандартната програма на МОН.
Вие как точно разбрахте и/или решихте, че някой просто така е "сложил една дума в програмата"?
Как и колко ще е ефективно ще разберем във времето, разбира се, но няма нужда да омаловажаваме и иронизираме опитите на хората да се развиват в желаната посока.
Виж целия пост
# 9
Аз имам един въпрос - как преценяваме в каква паралелка да запишем децата в първи клас - jump math, сугестопедична, с изучаване на английски, на немски... мисълта ми е, че в първи клас още не знам какви наклонности имат децата - дали са математически тип, дали са хуманитарно насочени, а за едно дете, което после ще се открои като едно от двете, пък е записано в другата паралелка, ще му е трудно... та как решавате като родители как да подходите?
И друг въпрос - дали тези по-различни методи на обучение успяват да подготвят добре децата за кандидатстване след 7-ми клас... Гледах резултати от изпити след 7 клас и за мое учудване 90-то е доста назад спрямо примерно 137-мо, което е със супер стара база и обучение по старите методи, та се зачудих..
Виж целия пост
# 10
Вероятно колкото родители попитате, толкова различни критерии ще чуете при избор на паралелка. Лично аз избрах училището /имайте предвид, че аз живея далеч от Люлин и 90-то не ми е по район/ защото имах възможност да наблюдавам как се развива в последните две години, защото видях ръководство и учители, които са мотивирани и които са отворени за диалог с родители. Относно типа паралелка, се ръководех основно от характеровите особености на детето си.
Предвид, че училището доскоро не е било с добра слава, както и че в горните класове има немалко ученици от малцинствени групи, е напълно нормално, че резултатите от НВО не са блестящи. Очаква се, че би трябвало да се повишават с всяка следваща година, ама не е много сигурно. 😁
И, да - съществува риск и е напълно възможно т.нар. "нови методи" да не подготвят успешно децата за НВО-то в сегашния му вид. Така че, ако за Вас водещ критерий при избор на училище и паралелка са резултатите от НВО, то едва ли точно 90-то ще е най-удачния вариант да си запишете детето.
Виж целия пост
# 11
Моите колебания са между 90-то и 137-мо и за това всякакви отзиви и впечатления биха ми били от полза. За 137-мо имам много положителни отзиви за ръководството и учителите като цяло, няма текучество, но базата наистина е много стара. Към 90-то пък ме привлича бързото развитие последните години и новата база, но пък и аз имам едно на ум за "новите методи", по които учат...има още малко време, ще го мисля Grin
Виж целия пост
# 12
Привет, четох темата назад, имам въпрос към тези с опит с училището, конкретно втори клас. Малко по-нагоре се спомена 119-то училище, синът ми учи там. Не съм доволна най-вече от едната учителка, но като цяло целодневното обучение не работи за нас. Бих предпочела да го взимам на обед и да пише с мен, но няма такава възможност.
Възможно ни е ако решим, да го преместим в люлинско училище(аз съм от Люлин) и оглеждах 90-то. Синът ми е със специални образователни потребности, но все още необследван официално(т.е. не сме подавали молба за специална помощ, но може и да не му е нужна, предстои да разберем). ИМа проблеми с писането и леки когнитивни затруднения. Учителката, отговаряща за този предмет е доста неемпатична, препуска през материала, на него му е трудно. Стои там цял ден, не успява нищо да направи, защото не му се помага, накрая има червено в хилядата помагала и ми се настоява да работи уикенда, което аз отказвам-на сайта им пише, че домашните са забранени. Едно е да довърши някой ред, друго е да се прибира с 19 страници за писане, както беше в първи клас. СЕга малко по-добре се справя, но му е трудно. Или ще си вършат работата, или искам да мога да си го взимам на обяд. Затова заглеждах 90-то, което също е целодневно, но събирам впечатления за подхода на учителите. Искам мил човек, не настоявам да държат ръката на детето и да се занимават само с него, но искам да му оказват подкрепа, да му кажат някоя добра дума...което при нашата го няма. Нейният подход е "санкции" и съвети за късане на листове от тетрадки у дома, защото тя нямало право, но ние можем. 
Търся клас с учители, които са разбиращи, които харесват децата, може да си държат на материала, но това да е поднесено с подкрепа, добро отношение, без подигравки, етикети, навикване(каквито децата в класа на моето получават).  Детето се увлича по математика, за момента това му върви.
Виж целия пост
# 13
Днес говорих с майка от групата на дъщеря ми и тя каза, че е решила твърдо за 90-то, защото имала 2 познати семейства, които преместили децата си от 137-мо миналата година първи клас в 90-то сега във втори. Каза, че нямало никаква дисциплина в часовете и дори в занималнята не пишели домашните, ами децата се връщат вечерта с домашни - това според думите на нейните познати. Сега били доволни от 90-то.

Мен пък малко ме притесни "многото ученици от малцинствени групи в горните класове" - то е хубаво, че все пак ходят на училище, но надявам се, че не създават проблеми...
Виж целия пост
# 14
Дези., мисля, че във Вашия случай наистина е по-добре да преместите детето в училище, което не е с целодневна форма на обучение и да си пише домашните с Вас следобед - стига да имате възможност да си го взимате.

tiriti, началните класове са отделени от по-големите, така че няма проблем. Пък и когато завършат начален етап, се предполага, че другите ще са завършили училището. Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия