Как е правилно да постъпя при некоректно отношение от страна на учител?

  • 4 432
  • 52
Здравейте! Синът ми е в 8кл. в ново училище- професионална гимназия, при нови преподаватели, изисквания и т.н.
Най-добре се справя по математика, предната година ходи на частни уроци, сега прдължава заради интереса към този предмет, не че има вече значение оценката. За щастие попаднахме на прекрасен учител, който съумя да го вдъхнови, да го накара да учи с желание, за това  и продължи с уроците.
В училище точно по математика госпожата е идеалният демотиватор- обяснява колкото да се каже, измъква се от въпроси с кратки и неразбираеми изречения, не изисква дисциплина, пълен хаос е в нейните часове(всеки си приказва с някого), повечето ученици нехаят за успеха си, стига да не им пише само двойки и това е достатъчно. С изключение на двама-трима никой не си е давал зор до сега да учи, изкласявали са с преписване, а по този предмет наистина няма как да си спал 7години и сега изведнъж да го проумееш, напротив- все повече потъваш.
Тя изглежда не прави разлика между описаните и отличниците(само трима в този клас), не я и интересува, че тези деца са работили, за да могат сега да се справят, не уважава труда и лишенията, необходими за достигане на това ниво. Всички са под общ знаменател.
Докато бяха ДО имаха писмено изпитване- 4бр. задачи по геометрия. На моя син е писала 5, има още един ученик с 5 и един с 6. Синът ми няма нито една грешка. Частният му учител каза да изискаме г-жата да върне работата с корекциите, нанесени от нея.Припомням, че тя е получила снимка на решените задачи заради ДО, но мисля това не е пречка да върне отговор с корекции. Обаждах се и на класната, за да задвижи нещата, защото математичката не отказва директно, обаче протака и мотае. Днес в часа по мат. му е казала, че причината за оценка 5, а не 6 е, че не е написал ПОДРОБНО решенията, а освен това някога си била дала за решаване едни задачи и той не ги бил пратил, без да уточнява кога и какви-дали са били за домашно(което никога не проверява и не коментира) или по време на час. За това тя му намалила с цяла единица оценката.
До колко е адекватно това? Има ли право да ощетява с този аргумент, особено по математика, при положение, че силният ученик може да решава и само с поглед, без да разписва подробно решенията?Освен това не е казвала, че иска подробно, нито колко точно подробно го иска това.
А за непратените задачи назад в миналото(незнайно кога) -как това го намесва и какво значение има при оценяването на четирите задачи , оценени за 5?
Тя като цяло обяснява повърхностно и неясно в час(имах възможност по време на ДО да се уверя лично), не е ясно какви са критериите на оценяване при нея, никога след тест или др. писмена работа не си дава труда да обясни задачите или поне да даде крайните отговори, просто преминава на следващия материал и учениците получават оценки без да знаят защо именно толкова им е писала. Нали смисъла при писменото изпитване е да видиш къде грешиш и следващия път да не допускаш същата грешка?Само дето няма следващ път, бързаме нататък. Как това да се случи при нейния стил на работа, не разбирам.Тя изобщо не си дава труда да обясни кое е правилно и как иска да се решават задачите, за да е доволна.
От днес за утре прави "подготовка" за класно по математика, на което май нямало да има геометрия, а само материала по алгебра ( от 10дни насам), но това е полугласно казано и никак не е сигурно.
Зная, че родителите, пращали децата си на уроци, биха ме разбрали. Няма драма за самите оценки, дори и тройки да влачи синът ми, не е от значение , на нищо няма да окаже влияние това. Ние в къщи се стремим да до мотивираме да учи заради знанието, не за оценикте. За това са и частните уроци, искаме да е образован, да разбира значението и смисъла да учи системно и да иска да учи.
Какви са ми правата като родител конкретно в този случай? Какво бихте направили на мое място? Живеем в България и не зная тя с кого е приятелка или роднина, за да си позволява такова поведение, няма ли да ми нарочат детето и да го прецакват, кого ще настъпя по мазола , тръгвайки срещу нея. Да си замълча ли малодушно, да не кажа овчедушно или да искам обяснение, знаейки, че правото е на моя страна, но  пък почти никога няма справедливост. При среща с нея със сигурност ще се ядосам(може да стана много нападателна), а тя пък се е
ос–ала и за нея нападението ще е най-добрата защита.До колкото ми е известно учителите са длъжни при поискване да върнат писмената работа , коригирана от тях и да се аргументират конкретно за случая защо оценката е такава. Но ако го направи, г-жата мисля е наясно, че не е права и ми дава в ръцете коз срещу нея.И все пак ми се иска да го имам, без да ги използвам за сега, за да не си позволява толкова небрежно и беотговорно отношение.
Най- неприятно ми е, че заради такава "учителка", може и малкото деца, заинтересовани от предмета, да го намразят. Със сигурност моето е на път.
Виж целия пост
# 1
Не знам защо си се наела да водиш тази война, след като оценката няма значение, а детето се занимава с друг учител по предмета. За мен няма смисъл. Какво малодушно, какво овчедушно. Някак много лично приемаш нещата, сякаш тази учителка нещо теб те е нападнала. Явно не е стока. В крайна сметка иди при директора. Но не виждам защо толкова си се впрегнала в тази битка с жена без никакво значение за теб и за детето ти. Сякаш нещо искаш да докажеш на себе си, но не знам какво.

За мен, само си късаш нервите с това, а на нея най-много да й накривиш шапката.
Виж целия пост
# 2
Вероятно си права за повечето неща и те разбирам - знам каква спирачка може да бъде учител за будно дете. Обаче ако ескалираш въпроса ще удариш на камък именно заради ей това тук:

Цитат
Днес в часа по мат. му е казала, че причината за оценка 5, а не 6 е, че не е написал ПОДРОБНО решенията,

Има ли право да ощетява с този аргумент, особено по математика, при положение, че силният ученик може да решава и само с поглед, без да разписва подробно решенията?Освен това не е казвала, че иска подробно, нито колко точно подробно го иска това.

Тук не си права и да, има право учителката. Твоят син, макар да е добре по математика, явно не ходи по олимпиади, защото ако ходеше щеше да знае, че само след правилно и пълно описание на решението задачата се счита за абсолютно решена, а задача решена "само с поглед" може изобщо да не бъде оценена. Особено при изпитване онлайн, когато има много възможности за преписване, един изпраскан отговор е доста съмнителен.

Забележи, не казвам, че детето ти е преписало, а само казвам, че тук учителката е права с този аргумент не можеш и с топ да я разбиеш. Чудя се обаче на какъв учител ходи синът ти, та не му е обяснил колко решаващо е описването на решението, построението на геометричната задача, цитирането или решаването на леми и прочее. Питай го ако искаш, преди да ескалираш нещата.
Виж целия пост
# 3
Тук не става въпрос за олимпиада, а за писмено изпитване и то при учител, който изобщо не си дава труда да обясни какво иска и как го иска. Значи щом той има 5, останалите от класа трябваше масово да имат двойки, понеже никой не се е позовал на коя теорема се опира.Те и другите му съученици не ходят по олимпиади, само че трябва ли да ходят, за да знаят какво са изискванията на тази г-жа или е работа на учителката да го изиска преди да е натряскала ниските оценки? Не го е казвала това, да не говорим,че не го е и писала.
Нищо не доказвам на себе си, ядосвам се на това, че дори при старание и работа, те порязва някой велик учител, седнал да се заяжда и издребнява.
Освен това синът ми се е амбицирал да изкара висок успех и да взема стипендия, а точно по предмета, където му е силата ще се наложи да се примирява с по-ниска оценка и учител, който не е стока.
Виж целия пост
# 4
Ако смяташ, че не е нужно да се описва в математиката, коя съм аз, че да споря с теб? Действай както намериш за добре и ти желая успех.
Виж целия пост
# 5
Като човек завършил МГ, мога да кажа, че специално за геометрията, описанието и позоваването дали на теорема, дали на аксиома е 90% от решението на задачата, специално за това няма как да се сърдиш на учителката.
Виж целия пост
# 6
Аз съм обяснил на моите деца, че някои учители, колкото и да не им харесват трябва да се съобразяват с тях. И да правят нещата според техните изисквания, защото те пишат оценките. По-лесно е да заобиколиш учител, отколкото да губиш време да се разправяш с него.
Виж целия пост
# 7
Учителката е права, нищо некоректно няма. По начина, по който протектираш сина си, му правиш мечешка услуга.
Виж целия пост
# 8
Едва ли за първи път в 8ми клас от живота на вашето дете, чувате, че задачите по математика трябва да са с подробно описани решения, за да се види в крайна сметка как се стига до заключителното решение, дори то да е вярно? Занапред поне ще знаете.
Виж целия пост
# 9
Ако е шорткътнал решението на една от 4 задачи, къде е проблемът?
Виж целия пост
# 10


 задача решена "само с поглед" може изобщо да не бъде оценена. Особено при изпитване онлайн, когато има много възможности за преписване, един изпраскан отговор е доста съмнителен.

Забележи, не казвам, че детето ти е преписало, а само казвам, че тук учителката е права с този аргумент не можеш и с топ да я разбиеш.
[/quote]

Не е написал подробно решенията, а през няколко стъпки.Освен това към всяка задача е направил чертеж, на който са нанесени всички дадени и намерени величини, а също и тези, до които логически се стига като се ползват дадените. Това все пак показва как се стига до отговорите.
Виж целия пост
# 11
Учителката е права в случая.
Грешката е на детето,че не е написало подробно решението.
И да ти върне коригираната работа какво ?Ще видиш,че не е написана задачата подробно...Толкоз.

Дъщеря ми е 6 клас.
При нас правилата са същите.
Ако решението на задачата не е написано подробно,не се признава.
И на класна и на контролна работа и на домашните също.Не само на олимпиадите.
Така е от 2-3 клас.И госпожата въобще не им го напомня всеки път.


Няма защо да се настройваш срещу учителката.
Следващият път детето ще си напише подробно решенията на задачите ...
Виж целия пост
# 12
Малко е странно една петица толкова да повлияе на успеха по предмета на отличник, че чак е застрашена стипендията. Да не би подобни проблеми да се случват редовно?
Може вашето дете да сравни решенията си с тези на детето, получило шестица, тогава ще стане по-ясно оценява ли се справедливо или се слагат произволни оценки без критерий. Иначе и аз не одобрявам влиянието на нещо минало върху текуща оценка, особено без предупреждение. Нека синът ви провери дали и какво е изпуснал все пак.
Ситуацията с дисциплината и невъзможността да се учи е доста неприятна. Не знам дали би имало ефект да повдигнете този въпрос пред класната, на някоя родителска среща. Помислете, знам, че тези неща трудно се променят и има опасност детето да го отнесе, ако госпожата се засегне. Би било добре, ако и други родители се интересуват и ви подкрепят.
Виж целия пост
# 13
Това ми напомня за мен ,когато бях в основното училище учителката ми по математика ми пишеше само 4-ки защото решавам задачите като сина ви. В гимназията отидох с нагласата че математиката ми е много трудна и нещо не я разбирам, там учителката ми по математика твърдеше точно обратното.  Четири години ме мотивираше и убеждаваше че математиката е моят предмет . Беше права кандидатствах в Техническия и на изпита оценката ми беше 5.80 без подготовка защото отидох да и докажа че аз нищо не разбирам. Сега като родител държа децата ми да получават точни оценки и мотивация за съжаление са още в началните класове и не мога да помогна с отговор за 8 клас в момента.  Но началото на първи клас малкия ми син се прибра сам при което звъннах на класния а той гордо ми отговори че детето ми е на занималня да не се притеснявам . Пуснах проверка в Просвета защото се опитаха да ми обяснят че той е избягал ,като е казал че отива до тоалетната с раница и че той е лош ученик (това е втория ден) и от тогава проблеми нямам . Виновните си получиха наказанията ,а детето ми се оказа доста добър ученик и проблеми не съм имала повече всеки ден ми се дава информация за учебния процес естествено ако има и допуснати грешки .
Виж целия пост
# 14
И аз имах такъв проблем в гимназията - исках да кандидатствам с биология, учителката в предпенсионна възраст, дървен философ, огромно самочувствие, пълна липса на критерии за оценка. А оценката ми трябваше за образуване на състезателен бал и влизане в университет. Остави ми за първия срок 5 (при среден успех 5.50), защото "всички други имат тройки и четворки, ако пиша шестица на един-единствен човек ще ме обвинят, че пиша оценки по мнение и ще си имам проблеми с директора". Та, предлагам подхода, който приложи майка ми: отиде в училището, срещна се с директора и учителката, обясни, че уча много, предмета ми е интересен и важен, оценка 5 не ме удовлетворява и попита какви са допълнителните критерии на учителката за 6 (защото тези в ДОИ-тата ги покривах, майка ми е учител, беше ги разпечатала и изобщо, беше си написала домашното). И казаха 3-4 неща, започнах да ги пиша/отговарям по този начин и се реши проблема. Може да помогне тази стратегия, ако детето наистина е недооценено. Ако просто неглижира нещата на моменти (което е нормално за тази възраст) и това се отразява на оценката му, проблемът е съвсем друг.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия