Най-добре се справя по математика, предната година ходи на частни уроци, сега прдължава заради интереса към този предмет, не че има вече значение оценката. За щастие попаднахме на прекрасен учител, който съумя да го вдъхнови, да го накара да учи с желание, за това и продължи с уроците.
В училище точно по математика госпожата е идеалният демотиватор- обяснява колкото да се каже, измъква се от въпроси с кратки и неразбираеми изречения, не изисква дисциплина, пълен хаос е в нейните часове(всеки си приказва с някого), повечето ученици нехаят за успеха си, стига да не им пише само двойки и това е достатъчно. С изключение на двама-трима никой не си е давал зор до сега да учи, изкласявали са с преписване, а по този предмет наистина няма как да си спал 7години и сега изведнъж да го проумееш, напротив- все повече потъваш.
Тя изглежда не прави разлика между описаните и отличниците(само трима в този клас), не я и интересува, че тези деца са работили, за да могат сега да се справят, не уважава труда и лишенията, необходими за достигане на това ниво. Всички са под общ знаменател.
Докато бяха ДО имаха писмено изпитване- 4бр. задачи по геометрия. На моя син е писала 5, има още един ученик с 5 и един с 6. Синът ми няма нито една грешка. Частният му учител каза да изискаме г-жата да върне работата с корекциите, нанесени от нея.Припомням, че тя е получила снимка на решените задачи заради ДО, но мисля това не е пречка да върне отговор с корекции. Обаждах се и на класната, за да задвижи нещата, защото математичката не отказва директно, обаче протака и мотае. Днес в часа по мат. му е казала, че причината за оценка 5, а не 6 е, че не е написал ПОДРОБНО решенията, а освен това някога си била дала за решаване едни задачи и той не ги бил пратил, без да уточнява кога и какви-дали са били за домашно(което никога не проверява и не коментира) или по време на час. За това тя му намалила с цяла единица оценката.
До колко е адекватно това? Има ли право да ощетява с този аргумент, особено по математика, при положение, че силният ученик може да решава и само с поглед, без да разписва подробно решенията?Освен това не е казвала, че иска подробно, нито колко точно подробно го иска това.
А за непратените задачи назад в миналото(незнайно кога) -как това го намесва и какво значение има при оценяването на четирите задачи , оценени за 5?
Тя като цяло обяснява повърхностно и неясно в час(имах възможност по време на ДО да се уверя лично), не е ясно какви са критериите на оценяване при нея, никога след тест или др. писмена работа не си дава труда да обясни задачите или поне да даде крайните отговори, просто преминава на следващия материал и учениците получават оценки без да знаят защо именно толкова им е писала. Нали смисъла при писменото изпитване е да видиш къде грешиш и следващия път да не допускаш същата грешка?Само дето няма следващ път, бързаме нататък. Как това да се случи при нейния стил на работа, не разбирам.Тя изобщо не си дава труда да обясни кое е правилно и как иска да се решават задачите, за да е доволна.
От днес за утре прави "подготовка" за класно по математика, на което май нямало да има геометрия, а само материала по алгебра ( от 10дни насам), но това е полугласно казано и никак не е сигурно.
Зная, че родителите, пращали децата си на уроци, биха ме разбрали. Няма драма за самите оценки, дори и тройки да влачи синът ми, не е от значение , на нищо няма да окаже влияние това. Ние в къщи се стремим да до мотивираме да учи заради знанието, не за оценикте. За това са и частните уроци, искаме да е образован, да разбира значението и смисъла да учи системно и да иска да учи.
Какви са ми правата като родител конкретно в този случай? Какво бихте направили на мое място? Живеем в България и не зная тя с кого е приятелка или роднина, за да си позволява такова поведение, няма ли да ми нарочат детето и да го прецакват, кого ще настъпя по мазола , тръгвайки срещу нея. Да си замълча ли малодушно, да не кажа овчедушно или да искам обяснение, знаейки, че правото е на моя страна, но пък почти никога няма справедливост. При среща с нея със сигурност ще се ядосам(може да стана много нападателна), а тя пък се е
ос–ала и за нея нападението ще е най-добрата защита.До колкото ми е известно учителите са длъжни при поискване да върнат писмената работа , коригирана от тях и да се аргументират конкретно за случая защо оценката е такава. Но ако го направи, г-жата мисля е наясно, че не е права и ми дава в ръцете коз срещу нея.И все пак ми се иска да го имам, без да ги използвам за сега, за да не си позволява толкова небрежно и беотговорно отношение.
Най- неприятно ми е, че заради такава "учителка", може и малкото деца, заинтересовани от предмета, да го намразят. Със сигурност моето е на път.