Нещо по детето грача, че трудна му е таз' задача, но за мен е също сложна, та търся помощ неотложна.

  • 28 286
  • 738
# 15

Да не съм само със запис, нещо по темата на заглавието. Grinning
Виж целия пост
# 16
Виж целия пост
# 17
(2/5х+3,8)/3=2
2/5х+3,8=6
0,4х=2,2
х=2,2:0,4
х=5,5
Виж целия пост
# 18
Здравейте. Може ли математик да ме ориентира за колко време е нормално да бъде решен тест 37 Б. Питам с оглед на това,че може би трябва да се правят таблици към някой от задачите, а и числата не са цели ,което да предполага мноого бързо смятане. А не искам да искам невъзможни неща от детето ,особено когато не разбирам.
http://matematikazv.weebly.com/uploads/1/2/3/8/12383653/%D0%92%D … 1%D1%82_29-46.pdf
Извинявам се, че така давам линка, но не успях да кача само нужния тест. Благодаря на отзовалите се.
Виж целия пост
# 19
Системи , 9кл.
Да се реши системата:
Виж целия пост
# 20
Anitsa, xy=6, y=6/x.
Замествате в първото уравнение и трябва да се справите.

renydent, най-добре питайте учителите на детето си как го виждат. Ние тука не можем да знаем за вашето дете кое е нормално.
Виж целия пост
# 21
Благодаря. Исках да знам горе-долу като време не за моето дете ,а по принцип . Идеята е да знам колко да изисквам от нея и дали трябва да работи за темпо . Дали това може например да бъде решено за 40 минути или за час . Естествено ,че има деца таланти, но аз питам за съвсем нормално дете в 7 клас. Щом не може -за колкото ги реши.
Виж целия пост
# 22
Всичко е относително. Нека пробва и вижте за колко може да ги реши.
И не приемайте хубавото и шеговито заглавие на темата много сериозно. 😁
Виж целия пост
# 23
Anitsa, разбира се, че може да се реши системата със заместване, както е  показала Динчо. Но това ще ви постави пред предизвикателството за решаване на уравнение от трета степен. Ето един друг вариант.
Скрит текст:
Не дописвам надолу, че главата адски ме цепи, но мисля, че идеята е ясна.

Виж целия пост
# 24
Аз бих разложила лявата страна като квадратен тричлен без да допълвам до ФСУ. Резултатът е същият, де.
Виж целия пост
# 25



Може ли помощ? (за 7клас.)
Виж целия пост
# 26
26зад. Ако след х часа разстоянието между тях е 1км
5.5х-4х-1
х=1.5ч

23зад. Моториста 1.2часа и скорост х
Автомобилът 0.75ч и скорост х+30
1.2х+0.75х+ 22.5=120
х=50 км/ч и съответно 80км/ч
За 15 мин двата са изминали 0.25(50+80)=32.5км
Това е било разстоянието между тях
Виж целия пост
# 27
Моля за помощ.
Не можем да получим отговора.

зад.6.



зад.9.

Виж целия пост
# 28
Моля за помощ.
Не можем да получим отговора.

зад.6.



От това, че е правилна шестоъгълна призма => основата е правилен шестоъгълник, който се разделя на шест равностранни триъгълника с ъгли по 60°
Апотемата е все едно височината към основата на един такъв равностранен триъгълник.
Ако страната на шестоъгълника е k => страната на всеки равностранен триъгълник е k.
k2 = (k/2)2 + a2 => k = (26√3)/15 см
S = P*h , където Р е периметър на основата Р = 6*k =  (52√3)/5 см
h = S/P = (90*5)/(52√3) = (75√3)/26 см
V = B.h , където B е лицето на основата B = 3*k*а =  (338√3)/25 см2
V = (338√3*75√3)/25*26 = 117 см3

Ако не се занимавате всеки път да "нормализирате" дробите (или как се наричаше това - да не се оставя корен в знаменателя), можете леко да опростите междинните сметки с малко по-други числа, но все това ще се получи.

П.П. А може да се реши и само по формулите, без сметки.
След всички замествания и съкращавания по буквички накрая излиза, че
V = (S*a)/2 = 45*2,6 = 117
Виж целия пост
# 29
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия