Психиатрично обследване на дете

  • 12 956
  • 92
# 60
За ЕЕГ не е говорено с невролог, а на обследването с психиатър. Аз така разбрах.
Виж целия пост
# 61
Здравейте,аз имах същите притеснения за детето си.От градината настояваха да го обследва клиничен психолог,искаха да мине на ресурсно подпомагане,а той още не беше се адаптирал,плачеше,не искаше да ходи,отказваше да работи.Отделянето на индивидуална програма щеше да е пагубно за него и нямаше да доведе до никаква полза.Моите наблюдения са,че тежки диагнози се поставят с лека ръка,основно по разказ на родителя,без реално да е обследвано детето.А ние доста често се вглеждаме прекалено много в децата си и не виждаме нашите грешки.Тези специалисти не познават детето,не знаят какво му е в главичката в момента,защо се държи така.И на моето му поставиха за има няма десет минути диагноза.Докато аз не си отворих очите и започнах да работя преди всичко по себе си,а и промяната в детето не закъсня.Сега и учителите забелязват промяна и отбелязват напредък,ходи с желание,изпълнява.Нещо,което до скоро ми се струваше непостижимо.Пожелавам ви успех и с вашата дъщеричка да сте спокойни и щастливи.
Виж целия пост
# 62
Да подам ли документи за ТЕЛК докато дойде време за второ обследване, което разбирам, че ще е възможно чак след 6 месеца?
Виж целия пост
# 63
Ваше право е. Щом вземете епикризата и личният лекар ще даде направление за ТЕЛК. Поискайте и от училище психолого-педагогическа характеристика. Подайте документите. Ако не подадете, няма как и да получите подкрепа от държавата, поне финансова такава. А и това не е малко.
Виж целия пост
# 64
Попитах, защото ако на новото обследване се окаже, че няма аутизъм, ще се чудя какво да правя. Кое обследване ще важи, какво ще следва.
Но това, разбирам, са далечни работи. Идната седмица ще звънна в Св. Никола (която е към Александровска болница, нали?) да питам кога можем да идем, колко струва обследването, колко време ще отнеме и дали ще се спи в клиниката или на хотел, пък през деня ще се ходи.
Ако някоя от вас може да ми даде информация по тези въпроси, дори и на лично съобщение да е, ще съм благодарна! ❤️
Виж целия пост
# 65
Ако правилно съм прочела, преди вече сте правили ТЕЛК и той е бил 50 процента. Значи знаеш каква е процедурата.
Ако се окаже, че второто мнение е друго, а не аутизъм, вероятно по-актуална ще е втората епикриза.
Виж целия пост
# 66
ТЕЛК на дъщеря ми преди беше за съвсем друго нещо. Имаше проблем, който трябваше да бъде отстранен оперативно. След операцията реших все пак да подам документи, тъй като имаше съмнения от опериращият я доктор, че ще се наложи втора операция. Но ми отказаха ТЕЛК, дадоха ми 0%. Не обжалвах. При нужда от втора операция, ще подам пак документи. Но това няма нищо общо с аутизъм или с някакви други психически състояния или болести.
С други думи не знам каква е процедурата при две различни епикризи от две болници. Ако се стигне до такъв момент, ще питам. Все още е далеч, ако наистина се чака по 6 месеца за "Свети Никола". Сега ме интересуват други неща - колко време трае обследването там, колко струва, там ли се спи или се ходи през деня само.
Виж целия пост
# 67
Звъннете в Александровска болница. Първо ще Ви дадат час за среща с детския психиатър. Безплатно е. След тази среща детският психиатър преценява дали да Ви насочи за обследване. Ако поиска ще запишете детето на регистратурата и ще чакате да Ви се обадят за кога да отидете.
Имайте предвид, че са доста натоварени и всъщност повикването за обследването става след доста време. Може да се опитат да откажат и да Ви насочат да се обърнете към друг център около Вас.
Виж целия пост
# 68
Сърдечно благодаря за информацията, Мама Ру! ❤️
Виж целия пост
# 69
При вашия КИ, не очаквай детето да има полза от  ресурсния учител. Те си работят по един и същи начин с всички деца, просто обясняват материала по мат и бел. А това вашето дете го може лесно. Мисля си, че във вашия случай ресурсния учител само ще върне назад детето ви. Също за мен е непонятна и учителката. Детето не иска да рисува и тя какво. Стигнало се е да го хващат 2 госпожи за ръцете. Като не рисува, не рисува, подготви му един лист със задачи и успокой топката.. От вашите обяснения имам чувството, че и госпожата иска всичко да става на мига. И други писаха, много лесно стана за училищата да искат лесното, СОП и готово. А етикетите и последствията са за децата.
Виж целия пост
# 70
Лорентин, моето се сдоби с етикетите на глупаво, неможещо и неразбиращо още в първи клас, а на ресурсно я пуснах чак втория срок на трети клас.
Етикети ще има при всички случаи, защото детето прави впечатление с поведението и реакциите си, с различието си. Още повече, по начин, който със сигурност плаши децата, че и възрастните. Училищният психолог обаче трябва да е в екипа на това дете и да работи с него за адаптацията му в училищната среда, както и с класа за адаптация на различното дете. Един помощник учител ще е от полза в класа, за да се занимава с детето и при нужда да го изведе например. А и авторката спомена, че има доста деца във випуска със СОП явно, вероятно по две-три в клас. Ресурсният учител може да не работи само по БЕЛ и математика. Обикновено там се набляга, но в случая детето там се справя. Моят синковец е първи клас и помолих за ресурсно, защото забелязах, че му е трудно с фината моторика, от там изписването на буквите и цифрите го затруднява. Понеже е много умен и лети по материала, изпуска обясненията на госпожата, не дава да му се помага. Ресурсната ще работи и за фината моторика със специфични упражнения, не само върху техническата страна на писането и правилата, защото той изпуска букви и цифри, заменя една буква с друга.
Виж целия пост
# 71
Здравейте, Стоила, минавате през труден период. Ние с моя син с ХАДВ имахме много ядове, докато в четвърти клас не попаднахме на една супер адекватна училищна психоложка. Тя предложи детето да мине на ресурсно подпомагане, като ресурсният го извежда ог часовете, които му идват в повече и просто го разхожда навън, докато може да се върне в училище. Намали времето в училище, като отряза част от първите и последните часове, от които той нямаше нужда (махна физическо, английски и математика, защото той спортува много и се справя изпреварващо с английски и математика). Така той имаше по 4-5 часа и ресурсен на линия ако загуби контрол. Това промени мача за нас кардинално. Направо се родихме всички. Може би може да се мисли някаква подобна схема, разбира се такава, която отговаря на потребностите на Вашето дете. Ще отнеме време докато намерите верния подход, но има смисъл. За мен ТЕЛК беше помощ, за да мога да плащам поне част от терапиите на детето.
Виж целия пост
# 72
Аз не казвам, че това дете няма нужда от помощ. Припомням поговорката 3 пъти мери, един път режи. Защото после ще са 4 изгубени години.
В една друга тема, споменах за начин на изпитване на госпожа в класа на детето ми. Веднага една известна учителка тук във форума даде квалификации, без дори да познава детето. Бързо и безапелационно, както напоследък се случва. Е, оказа се, че и други родители са изумени от такъв начин на изпитване.
Та пак за меренето и рязането. До края на срока има 2,5 месеца.
Виж целия пост
# 73
Фактът, че българската образователна система е тотално негодна да поеме дете със СОП за мен е неуспорим. Представям си, че този етикет може повече да навреди. Прези годините сме попадали на училищни психолози, които са неадекватни и некомпетентни. Обаче има и обратните примери и те са супер подкрепа. Както има и зли и заядливи учители, има и разбиращи и намиращи решения, които работят за различните деца. Едно е безспорно- преминаването през училище с различно дете е предизвикателство за всички, особено за родителите.
Виж целия пост
# 74
Абсолютно съгласна. Затова казвам, да не се бърза. Не знам от какъв град е потребителката, но в моя град, ресурсното беше само помощ за материала по бел и мат. А моето дете например нямаше нужда от това. И детето на Стоила няма нужда от такава помощ.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия