Децата, училището и ние

  • 6 925
  • 309
# 300
Спуска се и най-често използваният начин в училище е покровителството от страна на учителя или директора. Учителят назначава лидер като първо му дава някакви привилегии и после замижва с едното око за проблемите. Така децата се научават как някои са по-равни от други и не смеят да закачат любимеца или започват да му се подмазват. Ето ти назначен лидер.
Виж целия пост
# 301
От моите деца имам само един лидер, от вътре му идва.
малкото?

Ето ти назначен лидер.
Това, че е назначен като такъв, не го прави лидер. Едно е лидер, друго е шеф, управител, директор и т.н.
Виж целия пост
# 302
Щом има власт, независимо дали му е дадена от някой по-горе в йерархията или е от типа самоизградил се, той е лидер. Лидер, все пак да припомним значението, означава водач. Водач ли е? Водач е. Дали е "назначен" от учителката, дали е връзкарят (дете на директора, на някой учител или по друга линия) е все тая. Ползва се с привилегии и има някаква власт над другите.
Виж целия пост
# 303
Обаче в групата се разпределят ролите и всеки научава къде му е мястото в йерархията. Един повежда, а останалите го следват.

В кварталното училище става така. Но после, като се съберат все отбор юнаци, пардон лидери, в новото училище и настава по-особена конфигурация с разпределено лидерство, демокрация от някакъв вид Grinning E, пак има по-равни от другите, но поне групичките стават повече, а лидерството по-размито.

Спуска се и най-често използваният начин в училище е покровителството от страна на учителя или директора. Учителят назначава лидер като първо му дава някакви привилегии и после замижва с едното око за проблемите. Така децата се научават как някои са по-равни от други и не смеят да закачат любимеца или започват да му се подмазват. Ето ти назначен лидер.

Уау, на мен това ми звучи отвратително. И май не само на мен, защото нямам спомен опити на учители да налагат лидери някога да са имали успех. Знам, че нито ще се съгласиш с мен, нито ще те убедя, че може за нещо да не си права, ама това си е МОЯТА действителност и аз вярвам на себе си.
Виж целия пост
# 304
Да имаш власт и да си водач и лидер е много различно. Помисли малко. Лидерът го следваш с кеф дори, вдъхновява те, работите в екип, можеш да поискаш съвет и да изразиш мнение.
Властта обикновено върви не с лидерството, а с ръководството - спукат ти се разни нареждания, които щеш не щеш изпълняваш, въпреки че знаеш, че не са правилни. Работиш каквото ти спускат, но не можеш да кажеш нищо повече, нито те извлушват, дори когато си прав.
Ей такива разни малки разлики..
Виж целия пост
# 305
Не, няма да призная кой е. Тук писаниците остават завинаги. Пък може и да бъркам. Но определено не всички деца отглеждани при сходни условия стават лидери.
Виж целия пост
# 306
Това са съвсем условни разделения, дори бих казала романтични като представи. Реално властта си е власт и винаги има един и същ механизъм - со кротце, со благо и малко кютек. Колкото някои от последователите са предани и следват с удоволствие, толкова има и следващи от страх и по принуда. Лидерът, бил той спуснат или от типа харизматичен, винаги си пази властта, той е ревнив и не се свени да използва достъпните му средства - ласкае и дава привилегии на най-верните и притиска слабите или готовите да се отцепят. И на свой ред търси съюз или покровителство с някой по-силен от него или по-високо в йерархията. С пълна сила важи и при децата и всеки, който е бил повечко в детска среда го е наблюдавал.
Виж целия пост
# 307
Властта се печели. При децата няма парашутисти. Няма как някой да бъде назначен и да е повече от другите. Освен да е близък на учител или ръководство, но тогава не само, че не е лидер, а и се опитва да минимизира пораженията, които му се струпват заради близостта си с висшестоящ. Затова моята дъщеря избяга през девет училища в десето. Първо беше в гимназия от пети клас, но сме в една сграда, след това реши, че не иска да я застига познанството ни и си избра друга. Големият беше при мен, но той си е перде, него го интересуваше ученето и по-специално профилът, не му пукаше, че майка му е в същото училище. Не е бил лидер.
Виж целия пост
# 308
Фаворизирането на едни ученици, заради роднинство с учители или известни властимащи, го имаше и в предишното училище и сега го има. Но определено е нож с две остриета за детето. Носи си и много вреди и често им се чудя на учителите с какъв акъл демонстрират подобно различно отношение. Правят лоша услуга на децата.
Виж целия пост
# 309
Важна е средата и основата, която се поставя от  първи клас, организация на работа, да не се толерира лошо отношение между децата, изграждане на екипни връзки, този начин на развитие се изгражда може би до пети клас и трябва много постоянство и търпение.  За съжаление не навсякъде има такъв начин на обучение.
Лидер не се става от дете, може да имаш качества, но дали ще ги развиеш зависи от средата и социалните умения.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия