Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Децата, училището и ние

  • 5 409
  • 309
Детето ми е в шести клас. Тръгва в 7.10, за да стигне за 8.30. На училище е до 14.05, прибира се в 15, яде и разпуска до 16. От 17.30 до 19 е на спорт, три пъти в седмицата., къпе се, вечеря и ляга.

Въпросът ми е, кога, децата, се очаква да учат, да пишат домашни, да се видим, да си кажем две думи, да си чуят главите? Собствените си глави,

Няма да споменавам материала, щото не три, а минус три не можем да докараме. 🙂 Ние, не децата Simple Smile

Изобщо не споменавам и яденето на боклуци от 7 до 15 часа, ежедневно. Не знам каква трябва да я тая обилна закуска, с която да изкара осем часа и то в 6.30 сутринта. Не съм пробвала от изсушената храна за космонавти, но знам, че я произвеждат в България, освен да видя за нея? 🙂
О, да, имат стол. С кетъринг 🙂 Как добре звучи, а? Модерно, някак, еропейски ❤ Отдавна изстинали, залоени сланинки, даже не могат да плуват подобаващо, между обелките от зеленчуци.
Много ме кефят препоръките за домашна храна, играла съм и този филм Simple Smile Даже, имам термос за храна, 80 лв дадох и много искам да го ползва, обаче има само две ръце, няма с коя да го държи Simple Smile - в едната физето, в другата рисуването. Без т'ва изглежда като Майкъл Джексън в лунна походка, 30% наклон Simple Smile

Няма да споменавам и тежестта на раницата, но сериозно обмислям да купя някакво ръчно ремарке, тип пенсионерска, пазарска чанта ❤

Аз ли нещо греша, системата ли, децата? Ще ги побъркваме ли, какво?
Защо били все по-малограмотни, ами, ето една от причините - състезание, безмислие и безмилост.

Проблемът не е личен - бутаме, дърпаме, гледаме да се справяме с най-малко щети.
Знам че най-устойчиви са бактериите в киселинна среда.
Проблемът е общ, масов, системен. Идеи?

А ни предстои седми клас. 🙂
Отсега ли да се гръмна или да изчакам, как мислите?
Виж целия пост
# 1
Все едно чета собствените си мисли, само че доста по-добре написани, с акъл не мога да помогна, защото сме малко по-назад в класовете, но ще следя с вълнение темата, защото вече смятах, че полудвам и само аз не мога да намеря баланс в тази безумщима с всичко гореописано+ някак не съм си представяла 1-2 клас по този начин с всички онлайн обучения/боледувания и материал (вкл. дете, болно от коронавирус с целият блокаж относно какво и как да се случи относно материала от училище и вечно недоволни треньори, защото детето не ходи на за занимания)
Виж целия пост
# 2
Много късно започват и много дълго разпускат Simple Smile Simple Smile То пътят до вкъщи, обядът, пак си е част от разпускането реално. Пък и имаш само едно дете - центрирала си се Simple Smile Спокойно, не е такава драма 7 клас - за майките е, ако го юркаш от сега - до края на 7 ще прегори 3 пъти..
Всичко е въпрос на организация и гледна точка..
Моите стават 6-6:30. Тук училищата масово са от 7.30 (НУ може от 8, ама там е друг режимът) - свършват до 13:30 и се прибират до към 14-14:30 - хапва се за 1/2 час и се пишат после домашни за час примерно (щото след един период спират да я вършат тази дейност или се случва някъде по нощите с гаджето да речем Simple Smile ), почивка и там каквото спорт-морт (моите са на танци) от 18:30 и 19:30 (съответно се прибират в 20 и 22). Голямото след това разцъква и игри.. така че не виждам да няма време и за глупости Simple Smile
Ако е 2ра смяна (през месец се редуват) - в обратен ред - става, учи яде - на училище, на танци (2 пъти седмично). И тъй.. Преди големият ходеше и на английски (та седмицата беше запълнена), още мисля дребното дали да го пускам по същата схема (тя ме ръчка за което), но чакам да се стопли и да ходи на плуване (което май повече я влече Simple Smile ).
Закуски правя от вкъщи в кутийки всеки ден вече 10 години (нещо солено, плод, зеленчук, сладко), слагам и вода. Търсят си ги и си ги изяждат. Така че има начин - има цяла тема за кутийките с много идеи, надникни - не е нужно да слагаш манджи, така или иначе манджа ще яде вкъщи, когато се прибере. И не е нужно да закусва 6.30 сънен още да се тъпче - нека си хапне в голямото, когато поогладнее детето..
А така или иначе извънкласните занимания не са задължителни, така че няма как да се обвинява училището за което.
Виж целия пост
# 3
Две деца - пети и първи клас. Първокласникът излиза в 8,05 и започва часове в 8,20, петокласничката излиза в 7,10 и започва часове в 7,30. Той е на занималня до 16-16,30. Имат вкусен кетъринг, който обикновено носи у дома неизяден. Давам пари и си купува сам от лафката. Яде еднообразно, капризен е. Тя свършва различно, най-късно в 13,10. Обядва. До 16 часа си учи и пише домашните. Ходи на психолог, логопед и солфеж. Остава й много време. Той също успява всичко да си напише и научи в занималнята. Той ходи на солфеж и рисуване, което е в събота в училище (клуб), докато тя в същото време.има частни уроци по английски. Сега вторият срок ще е втора смяна. Поне сутрин ще се наспива, че ставане в 6,45 не й е по вкуса.
За раниците, спор няма, тежки са. И двете ми деца са слаби - 140см/24-25кг и 122см/22кг. Предимството е, че живеем до училище. Друг вариант са раници на колела. Слава богу, макар че училището е от желаните, учителите на децата ми са разумни същества и не ги товарят с излишни помагала. Имат едно по математика, което е за домашни и стои с учебника у дома и едно по желание по език. Това за пети клас. Гледам материала добри си го усвоява и без помагала. Малкият има две, също за домашни - по математика и по БЕЛ. До училище и до учители е.
Спортът е хубаво нещо, но конкретно на моите деца им е тежко, ако допълнителните занимания са във вечерен час, затова правим такава програма, че или да са през деня или в събота/ неделя
Виж целия пост
# 4
Бях вземала раница на колела. Неудобна работа. Нали аз я влачех до училище по разбитите тротоари. Grinning
Моя е по цял ден, пети клас, посещава занималня. Храна от нас почти не носи, на стола не му харесва, изнемогвам с парите за лавката. Ама, кютаме си.
Виж целия пост
# 5
Приемете, че трябва да минете през образователната система на принципа минимизиране на загубите и максимизиране на печалбите. Системата няма да я оправите, но децата ви трябва да вземат възможно най-много от нея (като високи оценки и знания) и колкото може да намалите нервите и стреса.
Не, не се очаква особено децата да имат време за неща извън училище. Дори се измислят все повече дейности, които да задържат децата в училище. Колко и какво научават е друг въпрос. Но всеки тича в собствения си коридор и накрая е важно личното дете как ще мине през системата. Затова и да се вайкате, и да не се вайкате, гледайте вашите деца какво могат да вземат от системата, а най-важното, което вземат са високи оценки и влизане в добра гимназия, завършване с хубава диплома и нататък каквото си решат. Дръжте под око текущия материал и не разчитайте само на учителите - учители десетки ще минат за 12 години, но детето си е ваше. Не се чудете дали искате детето да ходи на допълнителни уроци и курсове - в момента те са почти задължителни, ако искате хубаво класиране в седми клас. Всеки може да си приказва "моето влезе без уроци" и "аз влязох без уроци", защото иска да си погали самолюбието. Но курсовете и уроците са пълни с отличници, а не с тройкаджии.
Виж целия пост
# 6
Тази работа не е нова. Асен Босев е констатирал подобни проблеми още в средата на миналия век:

АКТИВИСТ

Васко е, другари
"активист" голям,
с всичко се товари,
всичко върши сам.


Той чете доклада,
той е пръв артист,
само той в отряда,
преви стенен лист.

Идва от урока –
тича пък на сбор.
Ходи в три кръжока,
дирижира хор.

Де ли днес го няма
нашият герой?
За уроци само
няма време той!
Виж целия пост
# 7
Че са натоварени децата -така е!
Но малко са родителите, които успяват да им обръщат внимание а на 11-12-13 годишните им е трудно да се организират. А ако ги оставим дълго време свободни единствено могат да седят на електронните устройства.
Помага си с домашните в събота и неделя. Така че ако не се мотае през седмицата му стига по час-час и половина да се справи.
Ходи 3 пъти на спорт и 1.5 пъти на английски.
Яде основно у дома. Понякога обядва в 16, защото като се прибере извежда и кучето. Но ако е много огладнял си купува нещо -айрян, банан, или боклук разбира се. Не правя трагедия от това.
Носи по две раници една с учебници, едн със спорт. Явно не му пречи. Имат шкафове в училище но е загубил ключа и така и не намери време да поиска нов.
Е няма време за много мотаене ама не му и трябва.
Виж целия пост
# 8
Абсолютно споделям!
Малката ми дъщеря е седми клас. От години недоумявам и аз кога именно трябва на тези деца да им остава време за почивка. Все пак не са роботи, а живи хора.
Отказали сме се от всякакви извънкласни дейности, защото няма време. По цяла вечер се довършват домашни, обясняват се уроци. Това ни е основното общуване вкъщи - по отношение на училището.  

Аз не си спомням навремето да сме били така натоварени. Не сме имали учебни тетрадки по разказвателните предмети и не са ни затрупвали така с домашни. Дори не сме имали Български и Математика всеки ден, както е сега. В момента по всичко дават домашни - 6 часа по програма - 6 домашни.

С голямата ми дъщеря имат разлика 9 години. Ами не беше толкова натоварено и по нейно време. Имам чувството, че непрестанно усложняват материала и програмата в училище.
Виж целия пост
# 9
Нормално е да дават домашни, така детето сяда да си научи урока преди да напише. Или поне да го прочете. Ако няма домашно повечето деца дори няма да отворят по предмета.
Колкото до програмата , тя е и според детето. Второ дете имам по сегашната програма и виждам разликата. Първото е с обучителни затруднения и за нея особено 1-2 клас бяха много тежки. Сега по същата тази програма, при същата начална учителка синът ми лети по материала. От въздуха сякаш лови всичко. Единствено писането му е технически трудно.
Виж целия пост
# 10
Освен гореизброените неща, учителите държат сметка, защо не сядаме да учим с децата, сякаш не ходим на работа и цял ден си седим.
Виж целия пост
# 11
Задавам си и аз тези въпроси. Трудно е. И на нас едно време ни беше трудно сами с всичко да се оправяме от първи клас /тези без баби вкъщи/ и на тях сега им е трудно - може би по различен начин. Не почиват добре, не се хранят добре, не играят добре. А искаме от тях резултати!
Виж целия пост
# 12
Изобщо не споменавам и яденето на боклуци от 7 до 15 часа, ежедневно. Не знам каква трябва да я тая обилна закуска, с която да изкара осем часа и то в 6.30 сутринта.
Само да кажа, че тази обилна закуска в най-добрия случай ще я изхвърли малко преди обедно време.

Защо не приготвяте кутии?
Виж целия пост
# 13
Като изчетох всичко до тук видях голямата разлика според това кой учи в близко квартално училище, и кое дете пътува по цял час в едната посока. Близкото училище решава доста проблеми и с логистиката, и с храната, и с тежките багажи.
Останалото е според конкретен учител (даже не и училище) и конкретно дете. Както пак писа една мама по-напред, някои летят по материала и попиват от въздуха, с други е мъка и учене по нощите. И тук е втората голяма разлика.
А системата си е такава май от десетилетия и си е форма на уроци за живота. Близко училище и добра организация правят нещата поносими (защото детето си е даденост). Успех на децата, аз лично се радвам, че това ни се махна от главите и вече 6 годни нямам общо с образоването. Иначе ние минахме лесно и без проблеми.
Виж целия пост
# 14
На мен времето за път до училището ми се струва страшно много. Час и 20 минути сутрин на път, да няма някаква грешка.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия