Случаят с починалата във Враца жена

  • 14 096
  • 378
# 75
Е нали е починала пред очите на детето си. То със сигурност не е било с нея в реанимацията. Значи трябва да е починала още на регистратурата и после да са я реанимирали вече в реанимацията. Тази сестра е трябвало на секундата да извика лекар и да започне да реанимира, докато дойде лекарят да поеме.
Абе много, много тъжно...
Виж целия пост
# 76
Не ли именно това работата на тази сестра? Да извика лекар за пациент в крайно тежко състояние и в безсъзнание? Защо трябва аз да крещя, да се бунтувам.
Ама не излизайте с номера, че не й било в правомощията. Най- нормалната реакция е да се извика лекар. Срещу 50 лв ще извика и лекар  и който трябва. От нея не се иска да реанимира, а да повика когото трябва.
Виж целия пост
# 77
Аз не видях да е починала пред детето. Може би съм пропуснала?

Но, хайде за кефа на Вики да пуснем една петиция сестрата да бъде обесена (вкарана в затвора, че няма смъртно наказание), а всички останали да са невинни. И тя ще е доволна, а като гледам и много други и всичко ще е ОК. Аз нямам сили повече да споря, повече не мога да кажа, освен ако има нови данни.
Виж целия пост
# 78
Хора, разберете едно. Жената на рецепцията НЕ Е ВИНОВНА. Тя е най-обикновен администратор - приема документи на хората, прави им задължителните тестове за ковид и това е, нищо повече. Не е тя човека който трябва и може да прецени кой пациент е спешен и кой не е. Въпросът е защо в спешно отделение няма лекар, който да приема пристигащите болни и да преценява - ти си за спешно, ти чакаш в чакалнята. От къде на къде ще се обвинява един обикновен администратор на гише, че няма медицински познания да прецени кой е спешен и кой може да чака. Нито му е работа на този администратор да прави това, нито има необходимите познания да го направи. Тази жена е сложена на това гише само с една единствена цел - да приема документите на постъпващите хора и нищо повече и си върши работата за която е назначена. Не вярвам в длъжностната характеристика на администраторката да присъства точка да преценява медицинското състояние на пациентите и спешността им.
Основния въпрос е - ЗАЩО ПО ДЯВОЛИТЕ НЯМА ЛЕКАР В ПРИЕМНОТО ОТДЕЛЕНИЕ, който да прави триажа на постъпващите болни. Къде са лекарите изобщо в цялата тази история. Вие видяхте ли лекар да се изправи пред камерата да обясни защо няма лекар в приемното отделение.
Виж целия пост
# 79
Аз не видях да е починала пред детето. Може би съм пропуснала?
Никой не знае. Според мен е. Просто управата на болницата се опитва да замете всичко под килима. Но това си е мое мнение и не ангажирам никого.
Боже, тази рецепционистка е просто капка в морето. Да се обеси, да се осъди, все тая. Въпросът е защо трябва да е така?
Бунтът ми не е срещу нея конкретно. Всичко е сбъркано в тая държавица.
Виж целия пост
# 80
https://
Ако й бяха тикнали едни 50лв в ръката, дали нямаше да се развият по друг начин нещата? Много бързо се забрават протоколите със свита банкнота в ръката.
На 100% вярно.Те понякога затова се бавят, да се сетиш,че трябва да дадеш.
Виж целия пост
# 81
Чета, чета, и се чудя, от толкова съдници, разбирачи и сеирджии зад клавиатурите, някой реално, ама наистина има ли представа как се работи в СП? Като условия, логистика, оборудване, персонал, наличие на достатъчно екипи, линейки, лекари, възраст на персонала? Някой сблъсквал ли се е с действителността отвътре, но не като пациент, а като служител?
И по-специално в населени места, различни от София, Варна, Пловдив, Бургас?
Виж целия пост
# 82
Ами, просветлете ни кое е по- важно от оказване на първа помощ на човек в тежко състояние. Каква беше целта на СП?
Вече стана ясно, че тези протоколи е могло да бъдат избегнати.
Могло е, но рецепционистката не била виновна, че е незнаеща.
Виж целия пост
# 83
Да извика лекар за пациент в крайно тежко състояние и в безсъзнание? Защо трябва аз да крещя, да се бунтувам.
Човекът е крещял още пред отделението, че жената умира. Това поне твърди снимащият видеото, той го е чул още отвън.

ПП Линк
Скрит текст:
„Карах я през цялото време да говори. Да я чувствам, да виждам, че има живот. Закарах я в Спешното. Спрях отпред. Извиках „Помощ! Жена ми умира! Някой да помогне“, разказва Николай Иванов.

Точно това чул и Иван Илиев, който в този момент също е в болницата.
Виж целия пост
# 84
Когато твой близък умира, последното нещо, което те вълнува е да знаеш как работи сп отвътре. Или по- скоро как не работи. Всички знаем, как провинциалните спешни медици спят. Не е работа на пациента да разбира от болнична управа.
Когато водя критичен пациент, на когото е отказана линейка, очаквам бърза и адекватна намеса, не мисля, че това е толкова сюрреалистично очакване.
Виж целия пост
# 85
Нямам намерение да те "просветлявам", казвам само, че нещата не са черни и бели, а има безброй нюанси и други фактори и обстоятелства, които са довели до случилото се, и то не опира само и единствено до видяното на въпросния клип.
Дотук само мнението на Невена беше обективно и по темата, при това не живее в България.
Много се изписа по въпроса, аз ще си копирам някои от вчерашните мнения в други теми, за да не се повтарям, и отново ще кажа - проблемите са толкова много, не са от вчера, не са от днес, и толкова още случаи има, някои дори по-брутални от видяното, за които не е имало кой да разкаже, да има воайор да снима, да уведоми обществеността и ръководството на съответното здравно заведение, сякаш въпросното ръководство не е знаело, сякаш тази жена е правила каквото е правила по своя воля, по свое желание, защото така е решила лично тя.....но трябва да има изкупителна жертва в момента, както всеки път.
Разбира се, не оправдавам това, което видях, казвам само, че монетата винаги има две страни, в този случай са повече от две. Но накрая губи този, който е на най-ниското стъпало, до следващия път.
Скрит текст:
Проблемите в здравеопазването не са от вчера, не са от днес, не са от ковид насам. От години са. Сега с ковид лъсна цялата немощ и пълната парализа на и малкото останали общински болници и ФСМП-та. Как да иде СП на адрес, особено в някое забутано селце или паланка, когато едно ФСМП с две /2/ линейки обслужва 14-15 села, и тези две линейки са за всичко - ПТП, ковид, инсулти, инфаркти, и разбира се, за ромското население, които никога нямат превоз, лекарства, апарати за АН или каквото и да е било друго, дори и термометри. След транспорт на пациент с ковид линейката и се дезинфекцира, което допълнително отнема време. Две линейки. Това е. Ако щеш. Ако не - с личен транспорт. Няма, това е наличното, а за състоянието на линейките няма да отварям дума, и за съдържанието на чантите на фелдшерите. По-скоро липсата на такова.
В случая се оказа, че жената е била във Враца, ФСМП Враца обслужва Община Враца, в която влизат 23 населени места заедно с областния/общински център. Линейките последно бяха 7 или 8, с последното дарение през 2020 получиха една нова с "ранг" реаномобил, която е за катастрофи и тежки инциденти, и не се транспортират ковид пациенти с нея. Винаги трябва да има две "чисти" линейки за тежки и извънредни ситуации. Всички останали возят всякакви пациенти. След всеки ковид се дезинфекцира, през останалото време всички останали просто чакат. И някои и не дочакват. Ако нямат собствен транспорт да тръгнат, а доста възрастни хора наистина нямат, и докато се освободи екип....и така. Просто ковид иззе целия ресурс на СП, основни други болести и състояния остават на заден план, и това е основното, едно от основните неща, което е споменато и в писмото на спешните медици, което публикувах в предходния си пост.
 
Разбира се, не оправдавам никого, но понякога е много трудно и на диспечерите от СП по телефона да преценят доколко сериозно е състоянието на пациента, защото има и хора, които лъжат, преувеличават, и така понякога ресурс се хаби напразно. Това също е голям проблем.
Скрит текст:
Името на заболяването не е толкова важно, защото ще го установят съдебните медици, а не медиците от които не е била своевременно диагностицирана и лекувана пациентката. Медиците, също не са убийци на тази пациентка, защото дори не са я разпитали, прегледали и може би дори не знаят за проблема й. Операторите на спешния телефон и регистраторката също не са убийци, защото са импровизирали според възможностите и знанията си.
Но тук има един сериозен виновник, който никой никога няма да накаже. Администраторът, който не е проверил защо, как и от кого се преценява степента на спешност на повикванията и оплакванията на пациентите, какви са причините да се импровизира, а да не се прилага нормативната уредба. Той, администраторът, знае,че има някакъв медицински стандарт от от 2017г. , но нищо не е направил от тогава за да се разпитват пациентите по протокол както по телефона, така и в спешното. Не е направил нищо и за това да има достатъчно екипи за да може екипа до десетата минута да стигне до пациента с задух. Не е направил нищо и в спешното пациентите да се посрещат от триажна сестра, а не от регистратор без медицинско образование. Не е направил нищо и тази сестра да има протоколи с въпроси  за да не сбърка в преценката си. Не е направил нищо за да има триажна зона, където сестрата да  провери жизнените показатели и да прецени дали докато чака няма да е застрашен живота на пациента.
Десетилетие след десетилетия екипите на спешна помощ не достигат и се налага да закъсняват или отбиват адреси. Спешните отделения са някакви бараки в двора на болницата с пет легла, където леко болни виждат, как умират обречените. Как от 3 стаички да обособиш зони? В близките години ремонти на спешните отделения едва ли ще има, в София успяха, но провинцията ще си остане в мазата на болницата или в бараката в двора. Триажни сестри едва ли ще има, щото  сестри не достигат. Триажни протоколи няма кой да напише, щото никой не го интересува спешната помощ.
И така до следващия нещастник, чиято смърт на живо, ще отразят социалните медии или в новините.
 А наказаните те са ясни.
 "Предстои цялостна проверка на стореното от медицинските лица за спасяване живота на болната, техни евентуални пропуски и бездействия с оглед престъпление по чл. 123 НК – причиняване на смърт поради незнание или немарливо изпълнение на правно регламентирана дейност, съобщават от пресцентъра на Апелативна прокуратура - София"
Първото мнение е мое, второто е на спешните медици.
А това какво очакваш ти в СП, в която персонал не достига, или това са фелдшери, а не лекари, в случая както виждаш няма значение.
Виж целия пост
# 86
Жената явно е доведена твърде късно в спешното отделение.
Проблем е и това,че не е дошла линейка.

Може би е трябвало по-рано да потърсят лекарска помощ.

Да, поведението на сестрата е безобразно и нечовешко.
Но не смятам,че точно тя е виновна за смърта на жената.
Виж целия пост
# 87
Еми всички по пътеката са виновни, аз какво казвам? За едно и също говорим.
Жената е "лекувана" 1 седмица от опл с диагноза "настинка".След като се е влошила, е повикана линейка, такава е отказана.
Системата е виновна. И тази регистраторка като част от системата- също. И опл. И диспечърите.
Виж целия пост
# 88
Ето и мнението на пациентска организация, в подкрепа на казаното в предходния ми пост:
Цитат
“Вина може да се търси и за съжаление виновникът няма да бъде наказан. Този случай ще отшуми, както много други и ще го забравим. Виновна е държавата, виновно е Министерство на здравеопазването”, това каза в "Твоят ден" Пенка Георгиева от пациентската организация “Заедно с теб”.
Тя подчерта, че това, което липсва, са триажни протоколи и триажна сестра на регистратурата в лечебните заведения.
"Трябва да имам обучена сестра за определяне на спешността, да му премери кръвното налягане и това да се случи веднага. Тя е нужно да следва протокол и алгоритъм, да задава определени въпроси, да види дали е спешен и неотложен, дали е код зелено, код червено или оранжево, чак след това да се мисли за регистрация и COVID тест", заяви още Георгиева.
"Министерство на здравеопазването не ги е внедрило триажните протоколи, има ги от 2017 година", добави Пенка Георгиева.
Според нея е нужно събиране на спешен експертен съвет от Министерството на здравеопазването, който да се занимае с триажните протоколи.
Мария Шаркова, адвокат по медицинско право, смята, че ако винаги се съсредоточаваме върху конкретната вина на даден служител, няма да решим системния проблем, който съществува в лечебните заведения и в здравеопазването.
"Няма причина регистрацията на един пациент да предхожда медицинските действия, когато има опасност за живота, регистрацията не бива да е на първо място", отбеляза тя.
Според нея прокуратурата може да установи, че е приченена смърт по непредпазливост, наказанията за това включват и лишаване от свобода.
Възможно е да се открият и пропуски в медицинския стандарт в спешното отделение, от което да последват санкции.
За жалост когато се обърне колата, пътища много.
Най-трагичното е, че ние си оставаме на "мястото на ПТП-то", до следващото такова.
Виж целия пост
# 89
Скрит текст:
Хора, разберете едно. Жената на рецепцията НЕ Е ВИНОВНА. Тя е най-обикновен администратор - приема документи на хората, прави им задължителните тестове за ковид и това е, нищо повече. Не е тя човека който трябва и може да прецени кой пациент е спешен и кой не е. Въпросът е защо в спешно отделение няма лекар, който да приема пристигащите болни и да преценява - ти си за спешно, ти чакаш в чакалнята. От къде на къде ще се обвинява един обикновен администратор на гише, че няма медицински познания да прецени кой е спешен и кой може да чака. Нито му е работа на този администратор да прави това, нито има необходимите познания да го направи. Тази жена е сложена на това гише само с една единствена цел - да приема документите на постъпващите хора и нищо повече и си върши работата за която е назначена. Не вярвам в длъжностната характеристика на администраторката да присъства точка да преценява медицинското състояние на пациентите и спешността им.
Основния въпрос е - ЗАЩО ПО ДЯВОЛИТЕ НЯМА ЛЕКАР В ПРИЕМНОТО ОТДЕЛЕНИЕ, който да прави триажа на постъпващите болни. Къде са лекарите изобщо в цялата тази история. Вие видяхте ли лекар да се изправи пред камерата да обясни защо няма лекар в приемното отделение.

Cure, само да спомена, че доколкото разбрах, жената на рецепцията е медицинска сестра. За мен това е малко по-различно от обикновен администратор, какъвто би могъл да стане всеки един от нас. Да използваш една обучена сестра просто да попълва документи, ми се струва ужасно разхищение на човешки потенциал, той и без това е недостатъчно. Да, това е организационен проблем.
Не мисля, че тази жена е единствения или дори главния виновен. Тя до голяма степен е продукт на издъхващата система. Но не мисля, че и съвсем нямаме право да се възмущаваме на действията й. Айде да няма добро отношение, но да се върши работа ефективно. А сега - нито отношение, нито положителни резултати. Как да не сме уплашени и гневни?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия