детето не сочи с пръст

  • 5 579
  • 38
# 15
Чао казва също отскоро. Нашите жестове имитира избирателно, може би от около месец. Чао казва може би от около 3-4 месеца също.
При него имитацията се появи първо с тропане на крака по пример на филчетата на Cocomelon. След това мина известно време докато започна да казва чао.
Според мен детето ви си е съвсем нормално, а и на 1.5 не е чак толкова изостанало в развитието си. Децата не са роботи по калъп. Ако има някакъв проблем, ще разберете. Така или иначе възрастта, в която започват да личат нещата е след 2 г. Не се вторачвайте чак толкова.
Проговарянето например при него се случи чак сега, отскоро. Сестра му на тази възраст вече говореше, имаше набор от думи, че и изречения правеше (и оттогава като почна, вече 8 години не е млъкнала 🤣).
Виж целия пост
# 16
Чао казва също отскоро. Нашите жестове имитира избирателно, може би от около месец. Чао казва може би от около 3-4 месеца също.
При него имитацията се появи първо с тропане на крака по пример на филчетата на Cocomelon. След това мина известно време докато започна да казва чао.
Според мен детето ви си е съвсем нормално, а и на 1.5 не е чак толкова изостанало в развитието си. Децата не са роботи по калъп. Ако има някакъв проблем, ще разберете. Така или иначе възрастта, в която започват да личат нещата е след 2 г. Не се вторачвайте чак толкова.
Проговарянето например при него се случи чак сега, отскоро. Сестра му на тази възраст вече говореше, имаше набор от думи, че и изречения правеше (и оттогава като почна, вече 8 години не е млъкнала 🤣).
дано всичко се окаже само в моята глава. Разбира се, че не са по калъп, последното, което съм е амбицоозна майка, но явно притеснението надделява над разума ...
Виж целия пост
# 17
Тук при нас едно момченце на 6 годинки вече почна да говори, късно доста но той дори е запомнил песните, които майка му е пяла като е бил на 2 🙄 останах без думи... Споделям просто.
Виж целия пост
# 18
Не успокоявайте хора с деца, проговорили извън нормата. Такива градски легенди носят фалшиво успокоение. След 3 години, ако детето не е проговорило, се търсят причини. Може и по-рано, не вреди. Късното проговаряне влачи след себе си и други проблеми.
Виж целия пост
# 19
Не успокоявайте хора с деца, проговорили извън нормата. Такива градски легенди носят фалшиво успокоение. След 3 години, ако детето не е проговорило, се търсят причини. Може и по-рано, не вреди. Късното проговаряне влачи след себе си и други проблеми.
Никой, никого не е успокоявал само споделих, аз съм майка на такова детенце и си работим с логопед и това е. Решения има за всичко.
Виж целия пост
# 20
Познато детенце проговори на 3. Проговори с цели ясни изречения без никакво затруднение, даже рецитираше. Преди това разбираше, просто не говореше, но явно е запомняла Simple Smile Детския инат е силно нещо. Не казвам, че 100% това е случая, но понякога, ако детето не иска да говори, колкото повече го карате, толкова повече няма да иска Simple Smile

Няма детски инат за говорене. Рядко се случва дете да може и да не иска да говори. Това с "може, но не иска" е заблуда. Никой човек, бил той дете или възрастен, не се отказва с лека ръка от основен начин за комуникация с другите хора. И изобщо, спрете вече с тези митове и легенди или изключения "а мое познато дете проговори изведнъж на 3". Правите мечешка услуга с такива твърдения.

Соченето има връзка с проговарянето, защото е част от комуникацията и разбирането за света. Обичайно децата над  година сочат, но и вариациите в бебешка възраст са големи. На година и половина трябва не само да имитира звуци на животни, но да има и поне подобие на осъзната дума. И не, не е до извинения "аз не съм амбициозна"! Тук не е до амбиции. Никой, който е видял веднъж едно дете, няма да даде категорично мнение за такава малка възраст, а неврологът гледа основните неща, психологът може да няма никаква идея какво да гледа. Но, все пак е трябвало да ви обърнат внимание на някои неща, вместо да ви отпращат успиващо! Това не е повод за правене на нищо. Казваш за това, че не дъвче. Дъвченето е важно, давай му твърда храна - солети, бисквити. На тази възраст трябва да дъвче, това е координиране на мускулите, а това е важно и за говоренето. Хващаш му ръката, сгъваш пръстчетата и започвате заедно да сочите от време на време, също и да имитираш животни, звуци и т.н.
Виж целия пост
# 21
Психологът и неврологът не са хората които могат да дадат диагноза, а добър детски психиатър. Детето ви наистина изостава и добре сте разбрали че това със соченето и имитацията е притеснителен знак. Неговоренето не е толкова притеснително, но горните две са значителни крайъгълни камъни в детското развитие, за които трябва да се следи.

А за приказките как "ама то едно познато дете проговори на 6, па проходи на 15 и ей го сега, нищо му няма"...ще си замълча.
Виж целия пост
# 22
Познато детенце проговори на 3. Проговори с цели ясни изречения без никакво затруднение, даже рецитираше. Преди това разбираше, просто не говореше, но явно е запомняла Simple Smile Детския инат е силно нещо. Не казвам, че 100% това е случая, но понякога, ако детето не иска да говори, колкото повече го карате, толкова повече няма да иска Simple Smile

Няма детски инат за говорене. Рядко се случва дете да може и да не иска да говори. Това с "може, но не иска" е заблуда. Никой човек, бил той дете или възрастен, не се отказва с лека ръка от основен начин за комуникация с другите хора. И изобщо, спрете вече с тези митове и легенди или изключения "а мое познато дете проговори изведнъж на 3". Правите мечешка услуга с такива твърдения.

Соченето има връзка с проговарянето, защото е част от комуникацията и разбирането за света. Обичайно децата над  година сочат, но и вариациите в бебешка възраст са големи. На година и половина трябва не само да имитира звуци на животни, но да има и поне подобие на осъзната дума. И не, не е до извинения "аз не съм амбициозна"! Тук не е до амбиции. Никой, който е видял веднъж едно дете, няма да даде категорично мнение за такава малка възраст, а неврологът гледа основните неща, психологът може да няма никаква идея какво да гледа. Но, все пак е трябвало да ви обърнат внимание на някои неща, вместо да ви отпращат успиващо! Това не е повод за правене на нищо. Казваш за това, че не дъвче. Дъвченето е важно, давай му твърда храна - солети, бисквити. На тази възраст трябва да дъвче, това е координиране на мускулите, а това е важно и за говоренето. Хващаш му ръката, сгъваш пръстчетата и започвате заедно да сочите от време на време, също и да имитираш животни, звуци и т.н.
и аз съм на вашето мнение ! Комуникацията ни е трудна поради липсата на жестове. Опитвам се да соча с неговия пръст животните, моите очи, уши и т.н , но той не го прави. Според мен това е инстинкт, който би трябвало да дойде от самосебе си, не с побутване, но разбира се и това правя. Смея да твърдя се занимавам много с него, но ... за сега без голям успех. Ще идем и на ушен лекар, логопед и ще продължаваме игрите, за момента това е, което ми идва на ум да предприема.
Виж целия пост
# 23
Камелия, опитвала ли да наблюдаваш как се държи детето, когато го оставиш само за няколко минутки?
Виж целия пост
# 24
Специалистът който ви трябва се нарича детски психиатър, а не невролог, логопед или ушен лекар. Психиатърът е този който може да извърши комплексна оценка на интелектуалното, социалното и нервно-психическото развитие на детето ви и да ви даде диагноза. След това, колкото по-рано започнете работа с добър клиничен психолог, толкова по-голям шанс има за подобрение на състоянието. Не бих ви съветвал да си губите времето по други специалисти, чиято компетентност не включва обследване на нервно-психическото развитие.
Виж целия пост
# 25
Специалистът който ви трябва се нарича детски психиатър, а не невролог, логопед или ушен лекар. Психиатърът е този който може да извърши комплексна оценка на интелектуалното, социалното и нервно-психическото развитие на детето ви и да ви даде диагноза. След това, колкото по-рано започнете работа с добър клиничен психолог, толкова по-голям шанс има за подобрение на състоянието. Не бих ви съветвал да си губите времето по други специалисти, чиято компетентност не включва обследване на нервно-психическото развитие.

Доста крайно мнение. Само не посочихте Вие с каква специалност сте, че да плаши те така? Клиничен психолог съм и смятам, че на тази възраст е все още рано да се правят генерални заключения.

Авторката добре е решила за уши-нос-гърло. Може проблемът да е сензорен.
Не помня дали писахте детето Ви дали разбира чутото?
От друга страна - за дъвчене бих препоръчала бебешки бисквити, а не солети, много деца се задават с тях. И колко зъбчета има? Използва ли биберон? На термин ли е родено или по-рано?
Виж целия пост
# 26
Специалистът който ви трябва се нарича детски психиатър, а не невролог, логопед или ушен лекар. Психиатърът е този който може да извърши комплексна оценка на интелектуалното, социалното и нервно-психическото развитие на детето ви и да ви даде диагноза. След това, колкото по-рано започнете работа с добър клиничен психолог, толкова по-голям шанс има за подобрение на състоянието. Не бих ви съветвал да си губите времето по други специалисти, чиято компетентност не включва обследване на нервно-психическото развитие.

Доста крайно мнение. Само не посочихте Вие с каква специалност сте, че да плаши те така? Клиничен психолог съм и смятам, че на тази възраст е все още рано да се правят генерални заключения.

Авторката добре е решила за уши-нос-гърло. Може проблемът да е сензорен.
Не помня дали писахте детето Ви дали разбира чутото?
От друга страна - за дъвчене бих препоръчала бебешки бисквити, а не солети, много деца се задават с тях. И колко зъбчета има? Използва ли биберон? На термин ли е родено или по-рано?
детето е родено 1 седмица преди термина с предизвикано секцио. Безпроблемно беше раждането. Според мен не разбира всичко. Ела, дай, ам-ам ги разбира, но подай ми топкта да речем, няма да отиде и да ми я подаде. Ако е в ръцете му ще ми даде, но няма да я вземе от земята. Според вас за какво да питам при специалиста уши-нос ? Слуха е ясен, къса юздичка ? а
Виж целия пост
# 27
Кажете му какви са притесненията Ви и той ще извърши прегледа. Може и да няма проблем.

Синът ми е с месец по-голям от Вашия, той не сочи с пръст, не подава нищо и бяга от нас да не му го вземем. Опитва да имитира и да говори и се храни дъвчейки.
Въпреки това си е съвсем наред, според педиатър ката.
Съветвам Ви да го заведете при каквито смятате за нужно специалисти, за да се успокои те Вие. Децата се развиват неравномерно, ако все още ходи и се клатушка, всичките му сили ще са насочени натам и напредъка в другите сфери ще се забави малко. Хубаво е, че взимате мерки още от толкова рано, но не се притеснявайте толкова на този етап. Доверете се на специалистите, които наблюдават детето.
Виж целия пост
# 28
Ще си позволя да използвам сравнението по-горе - който се опасява да получи "мечешки" съвет не пита във форума. Дамата пита - хората отговарят според вижданията си, опита си и мнението си. За знаение има лекари - 1во, 2ро, 3то, 10то мнение и т.н.

Има и специалисти във форума, разбира се, но те не отговарят на случайни теми, а си имат собствени, които следят.
Виж целия пост
# 29
Какъв психиатър на година и 5 месеца??? Това дете е още бебе,стига сте вкарвали майката във филми. Плюс това и момче. Ще ви кажа моя случай. Синът ми проговори на 3г и 5м,с цели изречения,като възрастен. На дете под 2г никой толкова много няма да се задълбочи да му търси кусури. Единственото, което ви съветвам е проверете слуха. Щом е добре,всичко ще се намести. Дъщеря ми е на 1г и 3 месеца почти. Сочи с пръст, знае само как правят кравата и патето. Това да сочи по картинка,споко, много е рано. Обръща ли се по име,има ли очен контакт? Когато види,че някой излиза от скоро почна да си носи обувките и тя да ходи навън. Пак ви казвам никой на толкова малко дете няма да обърне кой знай какво внимание.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия