Аз имам и близка и роднина минали през Св Никола с децата, именно поради прехода детска градина/училище. Не мога категорично да се съглася с " тежки диагнози се поставяли само". Едното дете е без такава, другото с лека и ресурсно подпомагане,което ползваха до 6 ти клас. В момента е страхотен юнак в 9 ти клас и освен по- ниски оценки, няма никакви проблеми!
Телк или диагноза не са до гроб! Повярвайте ми! А и безгрешни лекари няма! Но все пак е някакъв ориентир върху какво да работите.Погледнете го от добрата страна и се възползвайте от ресурса, който ви се предлага, за да превъзмогнете някои неща, дори свързани само с поведението, както пишете . Аз имам и наблюдения ,че ако детето е дори малко по- различно, без заболявания, джунглата в първите класове го смачква , вместо да има прогрес. Изобщо не им знам в детайли системата на самото образование, но не са добре нещата за деца , които са дори малко по- различни от общото. Поне като чета в други държави, наистина сме зле с интеграцията. С повечето финанси от телка, може да измислите куп други занимания и срещи с деца, за да не се чувства детето ви изолирано, по начина по- който описвате. Да има приятели и интереси. Да не усеща липсата точно на училищната среда. Не им знам изискванията, но след като от училището са толкова категорични, няма да ви помогне и смяна на училището вече предполагам. Има потребител Мама Ру, попитайте на лично и нея, не знам дали пише точно в тая тема, но може да ви даде със сигурност ценни съвети за училището и пътя , който са извървяли те.
Пожелавам ви успех, не се шашкайте толкова, приемете че имате временна трудност и само напред!