НПМГ ,СМГ или 91НЕГ

  • 3 415
  • 20
Моля хората които имат опит , знаят какви са предимствата и недостатъците в гимназиите(НПМГ, СМГ и 91НЕГ) да пишат за да можем да изберем една след 7 клас.Благодаря предварително Simple Smile
Виж целия пост
# 1
По какво ще ги избирате?
Кои гимназии всъщност ви интересуват, че странно е написано?
Виж целия пост
# 2
Ние ще изберем на база това, които иска да учи детето.
Виж целия пост
# 3
Ако иска да учи немски-Немската, ако иска Мат-СМГ и НПМГ, а за биология, Химия, география и физика май алтернативата е само една - НПМГ.
Виж целия пост
# 4
Базата на НПМГ  с новия директор стана безупречна - цялостен ремонт на училището и одобрен проект за неговото разширяване. Наподобява на частно дори. В зависимост от избраната паралелка (физика, химия и биология) се предоставя възможност за факултативни часове към Софийски университет. Учители, доктори и най-добри педагози. Тази година имаше дори “наплив” да учители от СМГ в НПМГ. Абе, няма слабо. Средата със сигурност е много по-различна от тази в СМГ и немската, тъй като освен точните науки, се дава възможност и за развитие на хуманитарните, от което следва и децата да са друг “тип”. С две ръце го препоръчвам. То е от малкото училища, които вървят нагоре. Съветвам Ви обаче да не се натягате много-много отсега и да се настройвате, ами да изчакате първо да излязат оценките от матурите и да сме реалисти. Успех.
Виж целия пост
# 5
Базата на НПМГ  с новия директор стана безупречна - цялостен ремонт на училището и одобрен проект за неговото разширяване. Наподобява на частно дори. В зависимост от избраната паралелка (физика, химия и биология) се предоставя възможност за факултативни часове към Софийски университет. Учители, доктори и най-добри педагози. Тази година имаше дори “наплив” да учители от СМГ в НПМГ. Абе, няма слабо. Средата със сигурност е много по-различна от тази в СМГ и немската, тъй като освен точните науки, се дава възможност и за развитие на хуманитарните, от което следва и децата да са друг “тип”. С две ръце го препоръчвам. То е от малкото училища, които вървят нагоре. Съветвам Ви обаче да не се натягате много-много отсега и да се настройвате, ами да изчакате първо да излязат оценките от матурите и да сме реалисти. Успех.
Ще карам поред на болднатото
1.  не бих казала, гипс, боя и тапети не стигат за безупречност, не съм чула за уау-аборатории, а видът няма нищо общо с уау-ЧУ.
2. Много малко всъщност имат тази възможност, само отделни класове от съответните випуски.
3 "наплив"?! Аз за отлив към СМГ знам, децата там са доволни от физика им дадохме тази година, много харесван от децата ни, върна им интереса към предмета.... но пък заради един по-стар "наплив" от СМГ, 2 години си скубах косата и плащах частни уроци (и не само аз, а детето ми помагаше на приятели)... след това имаше смята тип "от трън та на глог".
3. Средата си е супер и в трите училища, НПМГ е с академичен дух, но пък това може да е нож с две остриета, общият хъсът, амбиция я няма. По отношение на хуманитарните науки, не би било странно НЕГ да вкарва повече медици МУ (било то в България или Германия).
4. Нищо им няма на типа на децата. Вижте резултатите от олимпиадите и трите училища добре се представят.

Горното от родител на дете със "спец" прием в НПМГ (можеше с 2 предмета да влезе) и още едно, което можеше да е там със "спец" прием (бал по-висок от макс. за паралелката в годината в която кандидатстваше) и без такова в СМГ/НЕГ.

И трите училища са добри, просто детето трябва да знае какво иска, да е осъзнало какво, за да не намрази после избора си - било то нов труден език или усложнено изучаване на някои от профилите с повече часове и прекалени изисквания.
Виж целия пост
# 6
За друго не знам - база, учители, напливи от едно на друго място  и сие, но децата и в трите училища са супер и са излишни такива грозни разделения по типове.. А когато пък децата са преобладаващо свестни , мотивирани, заинтересовани(изключения винаги има навсякъде), средата също е супер. А през последните години особено хората се целят  в сочените за добри училища  не само заради обучението на ниво по едно или друго, а и заради средата.  Деца от този  "ТИП" има и в редица други училища, не ги упоменавам  въпросните гимназии, защото не  са  цитирани във  въпроса като алтернативи за  въпросния потребител/детето му..
От випуска на НЕГ на моите деца има поне 20-30 деца, следващи медицина/стоматология в БГ или в  Германия.. Само в града, където е моето дете, са май 8..Мале, в каква гадна среда са били...А за СМГ дума да не отварям, другото ми дете следва със семегеец заедно, дишат му праха буквално и нашенчета, и чужденци.  Въпросният е топ по  всичко на място, където долният праг за минаване на изпит е 70%..Хвалете НПМГ, няма лошо, училището е супер, но не вменявайте, че другаде нещата са трагични едва ли не.
Виж целия пост
# 7
Децата влизат в 8 клас учат много език, но не колкото е ЕГ, като в същото време са с определен профил. Ако едно дете е в ЕГ, дали ще профилира Биология+Химия, ще избере на по-късен етап. Другото е, че избират само един допълнителен профилиращ, т.е. часовете са разпределени 8+7+5, а не 5+5+5+5. За съжаление това което Ушагелов изтъкваше като  + за само 3, реално не стана - на университетите в България не им пука колко си добър, думите като "различните оценки ще се коригират с коеф., оценката от ПП ще е с най-голяма тежест и повечето часове ще са в полза за обучението", висят във въздуха.
Ако детето реши рязко да смени интереса (дойде му в повече избора), няма полезен ход.
Да, другите ще са с 2 ПП освен езиците, но ще са избрани на по-късен етап от обучението.

Моите минуси при избора са на база опит, който може да не е важен за друг (локацията бе последна грижа, тази на НПМГ ни е перфектна):
- за детето ми изучаването на езика в 8 клас бе "свободен час" (влезе с ниво като за на изхода на гимназията)
- колко е сигурно желанието? сега ли иска да го следва или да си помисли още 3 г.? ....имаме доста примерите около нас за тотална смяна на посоката в гимназията -  нац.състезател Химия сега е ИТ международен консултант, гениален математик (очакванията са били да се занимава с наука в областта) днес е проф.по медицина (със защитена една от спечените извън България), възпитаник на ЕГ, въпреки нежеланието на родителите да се насочи към Химията, днес е преподавател в чужд университет и довършва професурата си (с 4 перфектни езика + 2 работни), кандидат юрист и кандидат медик са инженери.... това са до 45 годишни.

Както казах посочените 3 училища да добри, много добри, жалко е да се рекламира едно от тях на сметка на друго. Разликите трябва да се обмислят от гледна точка на избора.
За моето НПМГ-дете другите две дори не бяха сред желаните.
Това че има къси клечки в училището няма смисъл да се коментира, това е после и не за всички, а не са и само там.
Ремонтът на сградата е добре дошъл, но това не е всичко. Смешно е да се сравнява с УЧ. НПМГ и  СМГ са ремонтирани благодарение на помощта на  https://lightsourcecharity.org. Ако не се лъжа, в НЕГ също е имало ремонти .... както и много други ДУ
... "разширяването" няма да е тези дни, няма да го видят сигурно и таз' годишните кандидати.
Достъп до СУ-факултетите не е за всичките паралелки и не през всичките години на обучението. СУ не означава, че там ще получат по-добро обучение от колкото от техните си учители или дори от заместващи, които често дори са без преподавателки опит, но са  страхотни млади хора. В същото време децата помнят пенсионираните си учители ....
Виж целия пост
# 8
В езиковите гимназии с влизането се заявяват два профила - първи и втори чужд език. Другите два се избират в края на десети клас. Важно е обаче дали дадено училище предлага свободен избор или формирани от тях комбинации. В 91НЕГ май е второто. Прочете дали е така и какво се предлага.
В СМГ с влизането профилите са два - мат и информатика. Другите два се избират в края на 10 клас. Голям плюс е, че те са свободно избираеми и така можеш да оформиш силен СТЕМ профил /например добавяш физика и химия/, или СТЕМ плюс хуманитарна "нотка", ако добавиш например биология и философия или история.
В НПМГ два профила са определени при влизането, както и с горните две гимназии, но е минус това, че се предлага само още един профилиращ предмет, при това май има някакви ограничния при избора му, наложени от директора. От една страна той е прав, че мартериалът е много и за да се усвои добре, трябват повече часове. Но ограничаването до три профилиращи предмета може да усложни кандидатстването в някои университети за ученици, които искат промяна в насоката си.
Виж целия пост
# 9
Захаросаните приказки за което и да е училище са крайно неуместни в случаи, когато човек търси мнение, понеже редом с позитивите навсякъде има и негативи. Напоследък чета често из форума  оплаквания от преподаването по математика в НЯКОИ класове в СМГ.. В НЕГ също има голяма разлика, буквално от земята до небето, дали в 8 клас (година, ключова заради интензитета на изучаване на езика) детето ще се падне при учителя Х по немски или при У..И ако списващият родител е с дете-късметлия да се падне при Х, той ще пише само розови неща.. Е да, ама има  и други родители, чиито деца са при У, те тръгват просто на уроци..Нагоре е същото,  в едни класове се работи съвестно за сертификатния изпит, в други децата стоят  като в необрано лозе и се чудят какво се иска от тях..НПМГ не прави никакво изключение по този параграф.  Заради една такава къса клечка дъщеря ми (следваща математика) регулярно решава вече втора година  задачите на дванайсетокласник, избрал мат за 3-ти профилиращ, тоест  не е в математическа паралелка.. Въпросната дама в 11 клас дори не беше разбрала, че класно по профил не се прави, отделно в класното беше набутала задачи от всичко през годината - аналитична геометрия в равнината,  стереометрия и анализ.. И за да не съм голословна, споделих тогава снимка на дъската, на която бяха написани условията. Wink.

ПП В НЕГ комбинациите винаги са били  предварително ясни - и по старата система, и сега по новата. Преди математиката беше с информатика, сега може да се комбинира с физика или с география. Биология и химия, както и  БЕЛ/история са си като преди. В лайстунг  избор на профили няма, понеже паралелките са си по принцип с природо-математически профил по немската система още с приема в 9 клас.
Виж целия пост
# 10
Хубаво е, че вашето дете може да избира от тези трите. И трите гимназии са много добър избор. Оставете детето да си подреди желанията.
Виж целия пост
# 11
Захаросаните приказки за което и да е училище са крайно неуместни в случаи, когато човек търси мнение, понеже редом с позитивите навсякъде има и негативи. Напоследък чета често из форума  оплаквания от преподаването по математика в НЯКОИ класове в СМГ.. В НЕГ също има голяма разлика, буквално от земята до небето, дали в 8 клас (година, ключова заради интензитета на изучаване на езика) детето ще се падне при учителя Х по немски или при У..И ако списващият родител е с дете-късметлия да се падне при Х, той ще пише само розови неща.. Е да, ама има  и други родители, чиито деца са при У, те тръгват просто на уроци..Нагоре е същото,  в едни класове се работи съвестно за сертификатния изпит, в други децата стоят  като в необрано лозе и се чудят какво се иска от тях..НПМГ не прави никакво изключение по този параграф.  Заради една такава къса клечка дъщеря ми (следваща математика) регулярно решава вече втора година  задачите на дванайсетокласник, избрал мат за 3-ти профилиращ, тоест  не е в математическа паралелка.. Въпросната дама в 11 клас дори не беше разбрала, че класно по профил не се прави, отделно в класното беше набутала задачи от всичко през годината - аналитична геометрия в равнината,  стереометрия и анализ.. И за да не съм голословна, споделих тогава снимка на дъската, на която бяха написани условията. Wink.

ПП В НЕГ комбинациите винаги са били  предварително ясни - и по старата система, и сега по новата. Преди математиката беше с информатика, сега може да се комбинира с физика или с география. Биология и химия, както и  БЕЛ/история са си като преди. В лайстунг  избор на профили няма, понеже паралелките са си по принцип с природо-математически профил по немската система още с приема в 9 клас.

Едно уточнение във връзка с профилите на лайстунг -математиката не се счита за ПП,  за втора матура по ПП може да се избира между немски, английски, химия и биология.
Виж целия пост
# 12
Удивително е с колко лека ръка се разпространява невярна информация. Не че състоянието на сградния фонд е най-важното при избора на училище, но що се отнася до НПМГ:
НПМГ и  СМГ са ремонтирани благодарение на помощта на  https://lightsourcecharity.org.
Това е просто смехотворно. Двата етапа на ремонта на стойност 7-цифрена сума са финансирани по програма на МОН. Light source charity е благотворителна организация, която се занимава с поставянето на декорации по стените на училищата в България. Слагането на нещо като тапети сами можете да си представите с колко нули по-малко е като стойност.

И още:
Базата на НПМГ  с новия директор стана безупречна - цялостен ремонт на училището и одобрен проект за неговото разширяване.
Процесът по разширяване на едно училище е адски дълъг. Започва с градоустройствени процедури, проектиране, осигуряване на финансиране, търгове и строителство. НПМГ са едва в началото. В най-добрия случай подобно нещо може да се реализира за 5 години, а като гледаме 9 ФЕГ - горе долу 10.
Виж целия пост
# 13
Дa, Red, помниш ли как  зле настроените майки от НЕГ приписваха на директорката вина, че училището няма да се разширява като 1 АЕГ или ФЕГ... Laughing Тя че е безхаберна, такава е, ама за това няма как човек да я вини. Имаше  някакви замервания/прочувания през едно лято, ама  площта на двора е твърде малка и дори и да има някакво разширение някога, то ще е сигурно над салона и някое малко крилце някъде и то само, ако  теренът го позволява.. И най-дейната директорка да има училището в бъдеще, пак няма да може да се похвали с големи разширения..Та щом това е нечий довод за избор, да бяга от там скорострелно.
Виж целия пост
# 14
Абсолютно за това се сетих и аз, Русалка. Simple Smile
Между другото тези дни се рових из проектната документация за разширението на 9 ФЕГ, която понеже е по ЗОП, беше достъпна в нета, и сверявах с нормативните изисквания и данните по кадастър.
Амиии - лъгали са в проекта, много са излъгали. Реално с пристройката вече застрояването няма да отговаря на изискванията на закона. Много по-уплътнено се получава от допустимото за училища. Ама така е то с общинските проекти.
За протокола - парцелът на ФЕГ е 5100 кв.м, този на НЕГ - 3800. То наистина съвсем няма накъде (освен археологията, която доколкото помня установихме, че май се намира там).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия