Задачка ученика мъчи, той отговора не получи, мама също май блокира - затуй за помощ апелира :)

  • 26 903
  • 747

Изписахме поредната тема  и дойде ред на следващата. Simple Smile Нека и в нея имаме удоволствието да решаваме различни като сложност задачи за всички класове, в търсенето на рационалното да предлагаме различни подходи към тях, да се съобразяваме с ученото от децата по класове. Затова нека всеки питащ да казва за кой клас е задачата.


"Математиката е ключът на цялото човешко знание."
Ойлер

"Алгебра - това е написана геометрия, геометрията - образна алгебра."
Софи Жермен

"Въображението е необходимо както в поезията, така и в геометрията."
Пушкин

"Математиката - това е езикът, на който говорят всички точни науки."
Лобачевски


Ти си свят красив, чудесен,
с много дроби и числа
и по пътя ти нелесен
пърхам аз като пчела.

 Правилата щом си уча
и решавам всеки час,
във живота ще сполуча
и ще мога всичко аз.

 На крилете ти могъщи
ний към Марс ще полетим,
бели блокове и къщи
до небето ще строим.

 
Дълбините на морето
ще изучим с твойта мощ,
ще направим ний небето
да е светло ден и нощ.

 Ще направим като птици
да летим със песента
и със пламнали зеници
да твориме красота.

Ти си свят красив, чудесен
с много дроби и числа
и по пътя ти нелесен
пърхам аз като пчела.



Петя Дубарова, 1974
Предишна тема

Виж целия пост
# 1
Русалка, Flowers Hibiscus !
Здравейте каторжници! Grinning
Виж целия пост
# 2
Русалка, Flowers Hibiscus !
Здравейте каторжници! Grinning
Що така само каторжниЧките поздравяваш, тоест майките, питащи за задачи и учещи после с децата си Stuck Out Tongue ? Може и някой татко-каторжник да има, знам ли. За другата страна, демек  за саморекламиращите се  (пфу, как не им е писнало да се натягат, това се чудя) години наред  НЕматематици по професия, но пък обичащи математиката и склонни да помогнат на добра воля,  едно здравей няма ли? Wink Или те не са заслужили, защото само се правят на помагащи,  а отнемат всъщност най-нахалнои хитро  хляба на учителите по мат? Шегувам се, разбира се.
Виж целия пост
# 3
Коригирам поздрава. Той е за всички свързани с институцията - надзиратели и каторжници (от всички полове), както и продуктът на насилствения ни труд - децата. Bowtie Grinning
Виж целия пост
# 4
Коригирам поздрава. Той е за всички свързани с институцията - надзиратели и каторжници (от всички полове), както и продуктът на насилствения ни труд - децата. Bowtie Grinning
Друго нещо си е  този поздрав - няма ощетени Simple Smile
И да попитам - ако има мераклии да се занимават с дългичка задача с конус и вписана в него сфера. Пратена е на дъщеря ми по Вайбър преди няколко дни още от близко дете 12 клас профил, тя му я решила ( и тя като дамите/господата тук клиенти си търси вероятно, нейните онлайн ще трябва да са предвид дистанцията Laughing), разписала му я, изкарала два отговора, но учителката в училище после казала, че е един единствен. Оттам тя на мен я препрати и аз също ги изкарвам два.  Детето, по думите на дъщеря ми, било питало защо отпада единият случай и учителката му казала - помисли. Не виждам какво има да мисли...
Задачата е с кратко условие и по-обемничко решение - конус с вписана в него сфера, като обемите на двете тела се отнасят  както 4:9. Търси се ъгълът между образуващата и равнината на основата на конуса, тоест ъгълът при основата на осното сечение АВС.  Излизат всъщност 3 отговора за косинуса на въпросния ъгъл, единият веднага отпада, понеже е за 180 градуса, вторият е  1/2 за 60 градуса, третият (1/5) не е на табличен ъгъл, да, но си е на остър... Защо да отпада? Няма някакво противоречие.
Пускам решението на дъщеря ми, при моето стигам до същото уравнение с полагане, но без ползване на  подобие. Няма да товаря темата и с него.  Но това няма значение, важен е буквално последният ред. Защо коренът 1/5 да отпада?!  Да не би да иска табличен ъгъл само въпросната учителка? Ама  не трябва да е така, понеже намирането на косинус, синус, тангенс, котангенс на един ъгъл прави въпросния определен. И когато той принадлежи на ДС, няма причина да отпада.
[
Виж целия пост
# 5
Русалка, пробвах по обратния път. Реших обратната задача. Ако cos alpha е 1/5 да намеря отношението на обемите. Излезе си, така че се присъединявам към вас.
Виж целия пост
# 6
Здравейте! Моля за помощ за следните задачи за 10 клас.
 
Виж целия пост
# 7
Коригирам поздрава. Той е за всички свързани с институцията - надзиратели и каторжници (от всички полове), както и продуктът на насилствения ни труд - децата. Bowtie Grinning
Друго нещо си е  този поздрав - няма ощетени Simple Smile
И да попитам - ако има мераклии да се занимават с дългичка задача с конус и вписана в него сфера. Пратена е на дъщеря ми по Вайбър преди няколко дни още от близко дете 12 клас профил, тя му я решила ( и тя като дамите/господата тук клиенти си търси вероятно, нейните онлайн ще трябва да са предвид дистанцията Laughing), разписала му я, изкарала два отговора, но учителката в училище после казала, че е един единствен. Оттам тя на мен я препрати и аз също ги изкарвам два.  Детето, по думите на дъщеря ми, било питало защо отпада единият случай и учителката му казала - помисли. Не виждам какво има да мисли...
Задачата е с кратко условие и по-обемничко решение - конус с вписана в него сфера, като обемите на двете тела се отнасят  както 4:9. Търси се ъгълът между образуващата и равнината на основата на конуса, тоест ъгълът при основата на осното сечение АВС.  Излизат всъщност 3 отговора за косинуса на въпросния ъгъл, единият веднага отпада, понеже е за 180 градуса, вторият е  1/2 за 60 градуса, третият (1/5) не е на табличен ъгъл, да, но си е на остър... Защо да отпада? Няма някакво противоречие.
Пускам решението на дъщеря ми, при моето стигам до същото уравнение с полагане, но без ползване на  подобие. Няма да товаря темата и с него.  Но това няма значение, важен е буквално последният ред. Защо коренът 1/5 да отпада?!  Да не би да иска табличен ъгъл само въпросната учителка? Ама  не трябва да е така, понеже намирането на косинус, синус, тангенс, котангенс на един ъгъл прави въпросния определен. И когато той принадлежи на ДС, няма причина да отпада.
[
Първо много хубава тема! Браво на всички ви! Hands Clap Да си призная така се притеснявах, че няма да мога да помагам на синът си с по-горните класове по математика (надявам се да не ми се налага де), но ако имам проблеми вече знам решението Hug До 4ти клас бях супер по математика, след това се скарах с нея много сериозно. Винаги съм се кефила на хора който математиката им върви с лекота (може би добронамерено дори съм завиждала), че исках да ви кажа браво и евала за това! Тази задача ме изгуби още с първите редове Flushed Просто се радвам много на хора като вас!!! Flowers Bouquet
Виж целия пост
# 8
petef4e,  хората сме различни, различни неща харесваме, различни неща ни вървят малко или повече.  Simple Smile
Скрит текст:
И затова така и не разбрах как една дама в предишната тема не можеше да приеме, че има хора, на които математиката им харесва въпреки професиите им, нямащи общо с нея, решаването на задачи им доставя неподправено удоволствие и нямат нищо против да помогнат и във  форум, щом ще съчетаят полезното с приятното.. Цитираната задача не е особено сложна, по-скоро драмата с нея е изключването на верен отговор от учител - нещо, с което явно много хора не са съгласни. Иначе има къде по-хубави задачи, над които има да се мисли, да се пробва и точно това им е хубавото - тръпката от решаването им след много мислене, усилия.  Чувството е  страхотно. Дъщеря ми преди време  получи като подарък от една дама от форума  Heart  сборник с такива интересни задачи от планиметрията (не от стереометрията) на един руски математик. На гърба му пише, че красивите задачи водят до пристрастяване. И е много вярно това, независимо за кой раздел на математиката става дума, изпитвали сме го това чувство и аз, и децата ми Simple Smile
Виж целия пост
# 9
Игор Шаригин.
"Красиви задачи. Внимание! Водят до пристрастяване!" ❤
Виж целия пост
# 10
Чудесна е темата. Рядко пиша, но редовно следя. Удоволствие ми прави да реша, ако мога, дадена задача, дори ако късно съм я видяла и някой вече я е решил.
Виж целия пост
# 11
Може ли помощ за тази задача за 7 клас.
Виж целия пост
# 12
Виж целия пост
# 13
Здравейте! Моля за помощ за следните задачи за 10 клас.
 





Виж целия пост
# 14
Здравейте! Моля за помощ за следните задачи за 10 клас.
 


Благодаря за решението!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия