Задачка ученика мъчи, той отговора не получи, мама също май блокира - затуй за помощ апелира :)

  • 28 335
  • 747
# 705
Обиколката е двете прави линии -отгоре и отдолу (съответно 7 и 7) + в горната част сбора две еднакви половинки окръжности = на една цяла с d=4 + в долната част отново две половинки на окръжност = една цяла, която отново е с d=4).
Окръжността има обиколка 2.п.r.
Имаме 7+7+2.п.2+2.п.2=14+8п

Отг. Б
Виж целия пост
# 706


С щерката мислим, че няма верен отговор сред предложените и получаваме -1.
Или пропускаме нещо?
Виж целия пост
# 707
-99 - (-9) =-90
-90.-1/9=10 => А)
Виж целия пост
# 708
О-хо!
Ние изпускаме отрицателните числа!
Разсъжадаваме в посока - само положителни! - а никъде няма такова ограничение.
мдааа.....

БЛАГОДАРЯ,
solnichka!!!

https://www.youtube.com/watch?v=LrQkw1oU_u8
Виж целия пост
# 709
Момичета,
Синът ми има за домашна работа 100 задачи със заглавие „Колкото повече, толкова повече” – Мечо Пух или Сто задачи по математика за 6 клас. Някой с идея от къде мога да намеря отговори?
Виж целия пост
# 710
Помагалото ако няма, надали има къде! То не е и учебник в материалите за учителя да ги има.
Ама че заглавие!
Мечо Пух за мед и приятели говори, не за задачи Grinning
Виж целия пост
# 711
Това не е помагало, а файл, срещала съм го в нета (ако за същия става дума), вероятно някой учител го е направил с цел преговор през лятото.
Виж целия пост
# 712
Това не е помагало, а файл, срещала съм го в нета (ако за същия става дума), вероятно някой учител го е направил с цел преговор през лятото.
Файл е, да.
Виж целия пост
# 713
Момичета,
Синът ми има за домашна работа 100 задачи със заглавие „Колкото повече, толкова повече” – Мечо Пух или Сто задачи по математика за 6 клас. Някой с идея от къде мога да намеря отговори?
Имам решени задачите. Днес ще потърся тетрадката и ще пиша.
Виж целия пост
# 714


Здравейте, моля за помощ на следната задача:
Виж целия пост
# 715
а) Ъглите BAD и BCH са равни, защото и двата са равно на 90-ъгъл АВС. За първия това идва от триъгълник BAD, в който BDA=90, за втория от BCH там BHC=90.

б) Триъгълниците, след а) под условие са очевидно еднакви. И двата са правоъгълни. Имаме вече по един остър ъгъл равен. Другите им остри ъгли също остава да са равни. С условието, че имат по една равна страна. В случая хипотенузата на тези триъгълници. => По втори признак те са еднакви.

в)От еднаквостта на триъгълниците следва, че DB=OD
AO=AD-OD=8-5,2=2,8
Пак от еднаквостта CD=AD
BC=CD+DB=AD+DB=8+5,2=13,2
Виж целия пост
# 716
Благодаря много!!!
Виж целия пост
# 717
Здравейте!
Зная, че ще ни подскажете.
От къде да тръгнем в решаването на тези а); б), в)... и т.н. подточки?
Според нас (дано да не грешим!) , възможните стойности на х са -1;0;1 и 2.
Наистина, като ги заменим в израза от а) получаваме все 5 - както и е отговора отзад на сборника.
За останалите подточки обаче този начин не дава резултат. Още повече, че много от отговорите са изразени с х.


Думата, която не се вижда вдясно е "опростете".
Виж целия пост
# 718
JiD, никой не е казал, че това са само възможните стойности, защото не е казано, че х е цяло число.
Идеята тук е:
При х в тези граници, как ще разкрием модула.
Например в а) При x>-2 е ясно, че х+2 e положително следователно модулът на |х+2| = х+2 (нали положително число трябва да излезе изпод модула)
При х<3 х-3<0 => |x-3| = 3-x
Изразът става х+2+3-х=5

Не е задължително да изчезне х
Ето б)
Ползваме това от  а)
х+2-(3-х) = х+2-3+х = 2х-1

За всеки израз в модула преценяваме дали е положителен или отрицателен, за да знаем как да е излезе от модула.
х+2,7 виждаме, че в този интервал е положително винаги, значи ще излезе като х+2,7.
Друг пример от подточките
11-х е по-голямо от 0 за всяко х<11. Нашият х е >-2 и < 3, значи винахи 11-х ще е положително в този интервал и |11-х| = 11-х
х-11 е отрицателно винаги в този интервал => |х-11| = 11-х
Виж целия пост
# 719
Аха!
примерно
ж)
 2.(х+2)+3.(3-х)=2х+4+9-3х=13-х
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия