Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Надвнесени средства.

  • 3 821
  • 23
Здравейте.
От 2 години живея в една кооперация ,която сменя домоуправителя през 3 месеца.
Попадахме на домоуправители ,които само прибираха парите на хората и не даваха отчет на абсолютно никого.
От 4 месеца сме с нов домоуправител и всичко беше окей докато не разбрахме,че за целия период ,в който сме живели в сградата сме плащали за трима души,а не за двама.Помолихме новия домоуправител да направи справка и надвнесените суми да бъдат приспаднати от следващите вноски ,и да ни даде подробна информация за какво са отишли надвнесените средства.От негова страна получихме следния отговор;
 "Във връзка с разговора ни от вчера Ви уведомявам, че няма как да коригираме Вашите стари задължения към ЕС.

Направили сме корекцията в броя на обитателите за Вашето ателие и оттам на дължимата таксата, но това важи само за в бъдещ период. "
В случая не говорим за някакви космически суми ,но все пак не мисля,че е редно от тяхна страна.Имали ли сте подобен казус и как се справихте с него?Не разбирам как ние сме надвнесли средства и не могат да бъдат приспаднати от следващите вноски, но има живущи ,които не са плащали от както са се нанесли и тях никой не ги търси за нищо.Аз ли съм в грешка?Може би аз не съм права..нямам представа как да разговарям вече с тях и как да им обясна ,че ние сме надвнесли пари в случая.
Виж целия пост
# 1
Според мен, управителят е прав да не ви прави корекция за надвнесените пари, т.к. той едва ли има задължението да ревизира две години назад дейността на предишните управители. Някой може да поиска от него да ревизира и десет години назад.
Би трябвало вие като собственици да сте имали избрани съседи, които да се занимават с ревизирането на събираните пари и на разходите, които са правени от предишните управители.
Предполагам, че преди нещата са били оставени на самотек, а новият управител е получил някаква каса с пари, може и да е нямало пари в касата и толкова. Може да е имало някакви халваджийски тефтери, не се знае за кои години.
От тук нататък явно се е заел да следи нещата, но както е писал - за бъдеще време.

Но ако решите, можете да заявите на Общо събрание например, че определена сума сте надвнесли и ще си я приспаднете от следващи вниски, тоест ще внасяте по-малко или няма да внасяте, докато не ви се покрие разликата. Но не знам дали ще можете да го докажете, след като през всичкото време не сте получавали никаква обратна информация от тогавашните управители.

Така че вие си решете какво ще предприемете или няма да предприемете. Но според мен възмущението ви към новия управител не е основателно, защото не е негова вината, че вие не сте се информирали какво и защо плащате, вместо това месец след месец сте давали сумите.
Виж целия пост
# 2
Според закона вноските за текущите разходи се изчисляват, като цялата похарчена сума (за чистене, електричество и прочее) се дели на броя на живущите. Тоест, за да се върне на вас сумата, трябва за същия период да се направи преизчисление - дадената сума за всеки от месеците да се раздели на брой живущи с един по-малко. Така съответно се повишава сумата на човек за всички - тоест трябва да се събере с малко повече на човек от всички живущи. Разбирате, че това би било трудно, времеемко и неудобно за всички.
Друг въпрос е, че би трябвало ежемесечно (или на три месеца) на видно място да се поставя информация за месечните разходи, сума, която се получава на живущ, таксата на всеки от апартаментите и брой на живущите в тях.
Виж целия пост
# 3
Управителят е просто един изпълнител на решенията на Общото събрание.
На ваше място не бих се занимавала изобщо с него, той няма правомощия да взема подобни решения, той е само изпълнител, както вече казах.
Искайте свикване на ОС, или на следващото такова поставете този въпрос пред съседите,  и искайте да се подложи на гласуване. Тоест - решенето на казусът ви е изцяло в правомощията на ОС!!
Това е редът и начинът.

Има тема за етажната собственост.
Виж целия пост
# 4
А ОС може ли да бъде осъдено да върне парите?
Виж целия пост
# 5
Разходите не се разпределят на броя на живущите (ако сметката за ток е 100 лв да се дели на броя на живущите),
 а предполагам се събира точна сума на месец, примерно 10 лв/човек. Ако на вас са събирани по 30 вместо по 20 лв месечно за 2 години, то това са 240 лв, което никак не е малко. Според мен трябва да се приспаднат от бъдещите такси, т.е. за една година за двамата. Не мога да разбера защо ви е отказано. Няма ли документация за събраните такси и колко е на човек за този период? Поставете въпроса на събрание на входа с искане да ви се признаят сумите.
Този домоуправител фирма ли е или е човек от входа?
Виж целия пост
# 6
Аз също мисля като тета75. Няма как самият домоуправител да вземе решение и да връща пари. Още повече, че за предишен период разходите са били разпределени на хората и парите за този несъществуваш човек не се пазят, а са покрити разходите на входа. Сега би трябвало ОС да Ви освободи от таксата или от част от нея за някакъв период, така че да ви компенсира.
Виж целия пост
# 7
Очи гледали, очи плакали...
Вие като плащате не питате ли какви разходи и в какъв размер се покриват с месечните вноски?
Ако пък домоуправителят събира конкретна месечна сума на човек, не Ви ли направи впечатление, че същата се различава от гласуваната на ОС?
Виж целия пост
# 8
Възможно е да е подадена първоначално такава информация. Когато се населва нова сграда и се организира домоуправител е редно същия да изисква декларация от собствениците, колко живущи ползватели има в апартамент. Тази декларация попълва всеки сам и я прилага към документите на ЕС. Редно е вие като добър стопанин на имота да се интересувате и да знаете какво и за колко човека плащате. Сега можете да подадете нова декорация за промяна на обстоятелствата и вашия домоуправител ще ви “поправи” разходите за в бъдещ период. За мен не е редно да искате, каквото и да било връщане на пари. Да сте гледали и да сте интересували, когато е трябвало.
Виж целия пост
# 9
Зависи от казуса - ако са ви карали да плащате определена сума на апартамент и са ви оставили с убеждението, че сумата е твърда, а не примерно "по 10лв на човек" и съответно са ви подвели за сумата е редно да си търсите правата, тъй като това си е форма на измама с цел облагодетелствали.

Ако в касата ги няма парите - или са откраднати (т.е. няма описано, че сте плащали повече) или по-вероятно са покривали разходите на комшии които не плащат или се бавят.

Ако обаче са ви казали - плащате по 10лв на човек, а вие сте декларирали трима и сте плащали 30лв, то си е ваша грешката, че сте плащали повече. Същата ситуация може да се разгледа и от другата страна: живеете 3ма и плащате за трима, но две години по-късно заявявате, че сте живеели само 2ма, с надеждата да ви върнат някакви пари, ако мине номера.
Виж целия пост
# 10
Здравейте.
От 2 години живея в една кооперация ,която сменя домоуправителя през 3 месеца.
Попадахме на домоуправители ,които само прибираха парите на хората и не даваха отчет на абсолютно никого.
От 4 месеца сме с нов домоуправител и всичко беше окей докато не разбрахме,че за целия период ,в който сме живели в сградата сме плащали за трима души,а не за двама.Помолихме новия домоуправител да направи справка и надвнесените суми да бъдат приспаднати от следващите вноски ,и да ни даде подробна информация за какво са отишли надвнесените средства.От негова страна получихме следния отговор;
 "Във връзка с разговора ни от вчера Ви уведомявам, че няма как да коригираме Вашите стари задължения към ЕС.

Направили сме корекцията в броя на обитателите за Вашето ателие и оттам на дължимата таксата, но това важи само за в бъдещ период. "
В случая не говорим за някакви космически суми ,но все пак не мисля,че е редно от тяхна страна.Имали ли сте подобен казус и как се справихте с него?Не разбирам как ние сме надвнесли средства и не могат да бъдат приспаднати от следващите вноски, но има живущи ,които не са плащали от както са се нанесли и тях никой не ги търси за нищо.Аз ли съм в грешка?Може би аз не съм права..нямам представа как да разговарям вече с тях и как да им обясна ,че ние сме надвнесли пари в случая.

Така процедират повечето защото им е сложно Да смятат и да преизчисляват таблици. Относно отчетите си мислех, че само нашият не дава никакъв отчет но явно има и други. Законът е такъв, писан все едно на коляно, а фирмите домоуправители са богопомазани и за това са нагли до безобразие.
Виж целия пост
# 11
От този месец "домоуправителят" ни събира пари за каса по идеални части на апартамент, като големите плащат по 25 лв, а малките по 15 лв, имайки предвид, че всеки апартамент според етажа е с различни идеални части, той ги е редуцирал по вид. В същото време от касата се вземат пари за чипове, колчета, за дела, за вещо лице, за абонамент домофонна система. Това нормално ли е?
Виж целия пост
# 12
Нормално е  защото тока се събира фонд ремонт, по ид.части.
За вземане на пари от каса трябва да има решение на общото събрание. Ако нямате решение- не е нормално, домоуправител не може еднолично да пипа.

Решенията на ОС също се вземат по ид.части, а не по брой гласове.

В цялост прочети си закона, не е дълъг, ще ти се изясни всичко.
Виж целия пост
# 13
Нормално е  защото тока се събира фонд ремонт, по ид.части.
За вземане на пари от каса трябва да има решение на общото събрание. Ако нямате решение- не е нормално, домоуправител не може еднолично да пипа.

Решенията на ОС също се вземат по ид.части, а не по брой гласове.

В цялост прочети си закона, не е дълъг, ще ти се изясни всичко.

Чипиране, раздаване на ключове, такса домофон и карта за телефон за асансьора, вещо лице и съдебни дела какво общо имат с фонд ремонт? Закона го знам! Не случайно питам дали е нормално. За смяна на крушка пак по идеални части ли се смята? Поддръжка на домофон всеки месец, а той въобще не работи.  Неживущите също ли трябва да плащат всичко това? Затова питам...досега се събираха по 20 лв за каса, сега големите, малките и средните апартаменти плащат различни суми , а после всичко се плаща от общо събраните пари. Даже и идеалните части не са спазени. Коя институция упражнява контрол на професионалните домоуправители, защото отчети няма, ревизия също, всички са съгласни с всичко. Има ли начин човек да се отдели от етажната собственост, при положение, че мнението му не се зачита и изцяло зависи от малоумните решения на съседите си.
Виж целия пост
# 14
Единственият начин е да се продаде апартамента и да се купи къщичка Simple Smile! Тогава няма да се съобразяваме с решенията на ОС и съседите. И в нашият вход е така, много трудно се събират пари за каквото и да е, не пазят и често се поврежда асансьора. Но тогава всички плащаме, а не само тези, които са го повредили.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия