Частни училища - информативно-дискусионна тема 53

  • 40 005
  • 837
# 75
Това тормоз ли е изобщо?
Пак да кажа. Ако училището има правила, е в пълното си право да изисква и налага спазването им.
Ако няма - нито е проблем, нито е тормоз.
Тормозят ги, защото са по-малко и са сами. Преди години, сега нямам поглед върху малките, полуфранцузите ги брояха предатели ако играят с французите и говорят на френски в междучасието. Но тормоз може да е тежка дума, просто е по-трудно да чужденците.
А за персонала ясно, че българите са малцинство, там не коментирам.
Виж целия пост
# 76
Ами това пак е задача на училището. Да социализира двата типа деца и да изгради колектив. Явно лицея не се справя с много неща.
Щом дори българите - учители са по-малко, то какво тогава правят французите за социализацията на двете групи деца?
Няма тук вина на българчетата, а просто институцията не си върши работата както трябва.  
Щом са решила да приемат и българи на обучение, че дори те са мнозинство, трябва да са наясно, че възникват проблеми и съответно да имат стратегия за решаването им.
Виж целия пост
# 77
Ами това пак е задача на училището. Да социализира двата типа деца и да изгради колектив. Явно лицея не се справя с много неща.
Щом дори българите - учители са по-малко, то какво тогава правят французите за социализацията на двете групи деца?
Няма тук вина на българчетата, а просто институцията не си върши работата както трябва.  
Щом са решила да приемат и българи на обучение, че дори те са мнозинство, трябва да са наясно, че възникват проблеми и съответно да имат стратегия за решаването им.
Кога съм казала, че българчетата са виновни?! Просто казвам, че е проблем. Не виждам училището какво може да направи. Често хора се питат защо родители, които мразят французите записват децата си там, аз имам отговора, но това не решава проблема. Така или иначе не ми е дерт на мен. Всеки да мрази каквото си иска. Това ако можеше едно училище да го спре искам да го видя.
Виж целия пост
# 78
Ехехе, Бояна, точно пък от теб не го очаквах.

Има безброй начини за разрешаване на конфликти, стига да има желание, разбира се. Има си психолози, педагози, методи и общи занимания...
Спомням си, че в точно тази тема се е казвало, че децата в лицеят биват задължавани да говорят на френски в междучасията и за това се следи. Какво се случи, че това се промени?
Много силни думи за омразата към французите. Питам се доколко това е обективно, а не плод на емоции от конкретни случаи. Дали освен това пък процесът не е двустранен и предизвикан?
Училището ви не си е на мястото. Това е. И може много да се направи.
Виж целия пост
# 79
Ехехе, Бояна, точно пък от теб не го очаквах.

Има безброй начини за разрешаване на конфликти, стига да има желание, разбира се. Има си психолози, педагози, методи и общи занимания...
Спомням си, че в точно тази тема се е казвало, че децата в лицеят биват задължавани да говорят на френски в междучасията и за това се следи. Какво се случи, че това се промени?
Много силни думи за омразата към французите. Питам се доколко това е обективно, а не плод на емоции от конкретни случаи. Дали освен това пък процесът не е двустранен и предизвикан?
Училището ви не си е на мястото. Това е. И може много да се направи.
Ама аз не работя в това училище, нито ги защитавам. Когато родителите говорят против учителите и французите може да се направи много малко. А иначе децата се дразнят на френския, защото насила ги карат да учат там, в часовете е забранено да се говори на друг език, но  в междучасията говорят на български, естествено, за да си почиват. И може вече тази война да я няма, но преди 10-тина години си беше факт и враждите, наистина нетуширани, се влачат и до днес.
И естествено, че е предизвикано. Институцията е много силна, както беше у нас навремето. Родителите с пари и определен тип характер много се дразнят на това, че има правила и по тях не може да се преговаря никога и който ще да си.
Но има и други причини, няма да задълбавам в темата за конфликтите. Тя е много дълга и тук винаги съм казвала ако човек не е франкофон, ако няма роднинска връзка със страната, да не записва детето си там. Има голяма разлика между културите и шоковете са постоянно, особено за хора, които не знаят езика, а те са мнозинството от родителите.

Та нека да не е училището "ви". Поради произхода на сина ми го записах там и честно казано, много често се е случвало да съжалявам за това. Най-малкото, защото местенето от там е много, много трудно, а не обичам да съм в капан. Но минало. Остават му само 3 години, може да ги изкара навсякъде вероятно.
Виж целия пост
# 80
леле! съществува ли наистина емоцията "омраза" когато става дума за обикновени неща като училище и училищна среда? Серизоно чуство е това, ей!
И как пък едно училище няма да работи върху това? То трябва да е приоритет. Щом така и така не са бизнес, а нпо ми да си подбират наистина мотивирани, с любов към културата и езика деца....
Не знам какви толкова проблеми може да има, та да са нерешими, пък било то и с цялостна смяна на модела.
Разсъждам си, да е ясно. Но кой ще иска да "бута" (щото "ръководи" явно не е налично като визия) "змиорник". То на това ми заприлича докато четях....

Бояна, успех на детето на новото (доколкото разбирам) място.
Виж целия пост
# 81
Добре де, защо причиняват на децата си подобна среда, в която да избуяват низки страсти. А и много ми е интересно как общуват с учител? Преводач на родителската ли...
От какъв зор ако не харесваш тези хора, културата и езикът им, си го причиняваш ежедневно? Сериозно питам, мотивите са много интересни за мен.
Виж целия пост
# 82
Защото още от времето, когато моите бяха малки, това училище беше топ модерно и хората си записваха децата с триста зора там. Помня го прекрасно, защото и ние разсъждавахме дали да правим нещо или да оставим така, за какво му е на детето този френски по цял ден, как ще вземе българска диплома и дали изобщо ще вземе, а и таксите хич не бяха малки. Суперпрестижно и супермодерно училище, защото е чуждо, че и френско.
Виж целия пост
# 83
Анди, благодаря, но въпросът ми беше към Бояна, която за разлика от теб има какво да каже конкретно.
Виж целия пост
# 84
Бояна не е  българка, която е решила да си запише детето в това училище, а няма никаква връзка с френския - нито по роднинска, нито по друга линия. При тях е по-различно.
Виж целия пост
# 85
Именно. Затова питам нея, а не теб. Извинявам се, че не адресирах в поста.
Виж целия пост
# 86
И за мен ще е интересно и полезно Бояна да сподели наблюденията си.
Виж целия пост
# 87
Добре де, защо причиняват на децата си подобна среда, в която да избуяват низки страсти. А и много ми е интересно как общуват с учител? Преводач на родителската ли...
От какъв зор ако не харесваш тези хора, културата и езикът им, си го причиняваш ежедневно? Сериозно питам, мотивите са много интересни за мен.
Криворазбраната цивилизация. Само един пример ще ти дам, защото знам, че ще го разбереш. Идва клас, в който може да се учи латински по желание и аз не го избирам. Двама родителя обсъждат с мен това и викат, но защо не. Казвам, че и без това учи на френски, отделно български, английски и испански и на всички тези езици трябва да се чете. Ако учи и латински кога ще чете и на него. И те казват, ааа, това ли било, ми нашите не четат, затова не е проблем. Да не говорим за мотивите да се учи латински – ще станат лекари или адвокати.... Никой няма идея, че латински се учи ако искаш да си филолог, хуманитар. Масово се избира немски вместо испански, защото по-труден бил. И прочее.
Ето затова и децата им учат във френско училище от 3 годишни – "те са като гъби в тази възраст", демек да научат френски. Някои към 7-ми клас ги местят в английско училище, защото "вече знаят френски". Други с потрес се питат защо училището гарантира при завършването В2/С1 като ниво по френски. Който няма профишънси по един език е малко трудно явно да разбере, че и да ти е матерен пак може да си В2.

А страстите не ги имат за ниски. Това амбициозните родители го имат за конкуренция, лидерство и какво беше още. Малко преди пандемията част от родителите спретнаха такъв цирк, че цялото ръководство, заедно с част от училите напуснаха и то много обидени. А циркът беше с идеята да се преформатира училището така, че да се управлява от българите, т.е. да се сбъдне мечтата за френски гувернантки. Вероятно тази мечта води някои родители в това училище. И го казвам без да искам изобщо да обидя хора нормални, които имат деца там, защото има такива хора.
Виж целия пост
# 88
Много хубаво обяснено, Бояна. Потвърждава мои наблюдения, макар и само като страничен човек. Такава среда е вредна и отровна и един от най-големите минуси на частното образование, понеже съм с две малки деца и си задавам въпроси занапред. Честно казано, имам големи резерви, макар на мен самата винаги да ми е тежало, че моите родители нямаха възможност да ме пратят в частно училище. Сега мога да го направя за моите деца, а вече не съм толкова убедена, че е правилният избор. Темата ми е изключително полезна, благодаря на всички родители, които споделяте мнение и информация от първо лице. 🌹
Виж целия пост
# 89
За мен по-резонно е ЧУ за по-големите класове. Визирам случаите, в които детето няма някакви проявени ранни дарби (математик - в Питагор, художник - в Артис...). От 1-ви до 4-ти клас при, добра учителка, детето може да получи силен старт. В 5-ти - 7-ми клас следва пропадане, което е смислено да се запълни с ЧУ. След това - според дарованията на детето. Представям си като добър вариант първа гимназиална стерен в ДУ с език, различен от английски, и шлифоване на английския (без който не може) във втора гимназиална степен - в ЧУ. Но всичко е въпрос на конкретика - потенциал на детето и планове на семейството.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия