Частни училища - информативно-дискусионна тема 53

  • 39 700
  • 837
# 90
То няма нужда да обобщаваме всички ЧУ. В някои се получава неприятна среда, вярвам, че в други не е така. Във ФЛ за мен не е било добре обмислено рязкото разширяване от училище с по един клас във випуск и то с по 15 деца до положението сега, при което от по-малките има и по 4 класа от випуск. Не знам как са си го представяли, но времената се менят и във Франция учителите са кът, тук също, отделно и взаимоотношенията, защото ни французите знаят чужд език, ни родителите в общия случай и всичко е един голям развален телефон. Сега има ново ръководство, не е невъзможно да променят стратегията и да се промени обстановката. При малките вече не я и следя, големите масово се преместиха и три класа станаха два, а сега може да останат и в рамките на 1 клас за гимназия, поне от випуска на сина ми.
А аз не съм решила  още дали да го преместя и къде, но на неговата възраст ужасно много му тежи целодневното обучение. От 8.30 до 17.30, че и до по-късно е някои дни, не остава време за спорт, за другите му занимания като рисуване, музика. Та това е основната причина да разсъждавам за друго училище с повече свободно време и по-малко стрес за последните 3 години.
Виж целия пост
# 91
Значи все пак имало конкретика.
От разказаното пак оставам с впечатление, че училището не си е на мястото. Имате ли правилник за вътрешния ред?
Лично не си представям при нас изобщо да се допусне подобно поведение на родители спрямо учители и ръководство.
И наистина разширяването на едно училище крие много рискове. И ако ръководството не си е на мястото, се получават такива колизии.

А що се касае обобщенията - в момента в София е изобщо невъзможно да се избира начално училище, а какво остава за началния учител. И освен това, дори и при малките, средата е от съществено значение. И най-добрият учител все пак ще трябва да отделя равно внимание на всички в сборен клас от добри, умни и не чак толкова деца, а не само на ученолюбивите. Та това с добрия учител до 3-4 клас отдавна е мит. Освен, ако не си наемете домашен.
Запълването с добро ЧУ в 5-7 клас е почти невъзможно. Единствено, ако се пребори на изпита в ПЧМГ. Другите училища, които наистина си заслужават, или нямат места, или обявяват 1-2 бройки.
Частните гимназии са отделна тема и много зависят вече от профилите, които предлагат. Но общо казано - заслужават си мисленето точно две. И двете не са точно предложеното с език различен от английски. Wink
Виж целия пост
# 92
Значи все пак имало конкретика.
От разказаното пак оставам с впечатление, че училището не си е на мястото. Имате ли правилник за вътрешния ред?
Лично не си представям при нас изобщо да се допусне подобно поведение на родители спрямо учители и ръководство.
И наистина разширяването на едно училище крие много рискове. И ако ръководството не си е на мястото, се получават такива колизии.
Асоциацията на родителите може да инициира каквото си иска.
Скрит текст:
Въпрос на гласуване, но те просто нямат представа, че ние не сме училище в Женева или Сингапур и няма как да дойдат учители тук без да са изпратени от тяхното министерство. Защото има три типа френски лицеи – едните са си изцяло държавни френски, обикновено в бившите колонии, другите са като българското – с родителски комитет за финансите и френско управление на учебната част, и третите са си само частни с договор, но там изобщо няма ангажимент Франция да командирова учители. А учителите предпочитат да са държавни служители, защото имат силни синдикати, добри осигуровки и тн.
Та те поведението не го допуснаха и си тръгнаха. Сега има нов ред, ще се види той какво ще донесе. А че можеше всичко това да не се случи – вероятно е могло, но сигурно не са очаквали набези за преврат, защото е безсмислено такова нещо. И пак казвам, не ги защитавам. Имат си трески за дялане, но тъпо, че родителите не гледат точно тези неща, които са проблем, а съвсем други. Изключая проблема със сградата, който е наистина голям, защото учениците са твърде много, а сградата изобщо не е строена за училище, камо ли толкова голямо. България е обещала нова сграда, заради освобождаването на медиците в Либия, но така и нищо не се случва. Предполагам, че в проекта за нов строеж се крият и апетитите от двете страни, защото това ще е много сериозна финансова инвестиция и вероятно с големи комисионни ако някой се намърда като посредник.

Сложих обясненията в скрит текст, за да не разводняваме темата излишно.
Виж целия пост
# 93
Значи все пак имало конкретика.
От разказаното пак оставам с впечатление, че училището не си е на мястото. Имате ли правилник за вътрешния ред?
Лично не си представям при нас изобщо да се допусне подобно поведение на родители спрямо учители и ръководство.
И наистина разширяването на едно училище крие много рискове. И ако ръководството не си е на мястото, се получават такива колизии.
Асоциацията на родителите може да инициира каквото си иска.
Скрит текст:
Въпрос на гласуване, но те просто нямат представа, че ние не сме училище в Женева или Сингапур и няма как да дойдат учители тук без да са изпратени от тяхното министерство. Защото има три типа френски лицеи – едните са си изцяло държавни френски, обикновено в бившите колонии, другите са като българското – с родителски комитет за финансите и френско управление на учебната част, и третите са си само частни с договор, но там изобщо няма ангажимент Франция да командирова учители. А учителите предпочитат да са държавни служители, защото имат силни синдикати, добри осигуровки и тн.
Та те поведението не го допуснаха и си тръгнаха. Сега има нов ред, ще се види той какво ще донесе. А че можеше всичко това да не се случи – вероятно е могло, но сигурно не са очаквали набези за преврат, защото е безсмислено такова нещо. И пак казвам, не ги защитавам. Имат си трески за дялане, но тъпо, че родителите не гледат точно тези неща, които са проблем, а съвсем други. Изключая проблема със сградата, който е наистина голям, защото учениците са твърде много, а сградата изобщо не е строена за училище, камо ли толкова голямо. България е обещала нова сграда, заради освобождаването на медиците в Либия, но така и нищо не се случва. Предполагам, че в проекта за нов строеж се крият и апетитите от двете страни, защото това ще е много сериозна финансова инвестиция и вероятно с големи комисионни ако някой се намърда като посредник.

Сложих обясненията в скрит текст, за да не разводняваме темата излишно.

Не ме разбирай погрешно. Казусът очевидно не е обичаен, и начинът на управление е различен от обикновено ЧУ. Както май и спрямо другите училища към посолства. Понякога е полезно родителите да имат по-малко влияние върху дейността наистина. В обикновените ЧУ е абсолютно невъзможно да се инициират такива брожения за преврат.
Виж целия пост
# 94

Не ме разбирай погрешно. Казусът очевидно не е обичаен, и начинът на управление е различен от обикновено ЧУ. Както май и спрямо другите училища към посолства. Понякога е полезно родителите да имат по-малко влияние върху дейността наистина. В обикновените ЧУ е абсолютно невъзможно да се инициират такива брожения за преврат.
Обидно е, но да, твърде много демокрация имаше в управлението.
Скрит текст:
Имаше и комисия за храната и управлението на стола, там какво мазало стана като я превзеха разни вегани и нутриционисти... Само ще кажа, че от 7 години сме на лънч бокс. Поне вече я няма тази комисия, като премахнат и другите възможности за изява на нездрави сили всичко може и да се оправи. Защото идеята на едно родителско настоятелство е да помага. Преди в него имаше хора, които про боно използваха познания и контакти, например един доста добър английски адвокат беше президент доста време и вършеше чудесна работа. После не знам как се забиха там хора, от които още ме е срам, защото аз съм си българка, горда една, и някак не ми харесва да излиза, че сме малоумни и нагли парвенюта. Както се получи всъщност, заради една дама, която зае въпросният пост и вместо да помага започна да иска заплата, по време на дистанционното обучение да звъни и да опитва да нарежда на начални учители да четат приказки на децата, за да можели родителите да си починат. Но да замълча, че ме е срам и да разказвам, предпочитам тия неща да не съм ги научавала.
Виж целия пост
# 95
Частните гимназии са отделна тема и много зависят вече от профилите, които предлагат. Но общо казано - заслужават си мисленето точно две. И двете не са точно предложеното с език различен от английски. Wink

Интересно кое е второто, освен АК.

А сега не към Фенси - поне засега не съм сигурен, че е добър вариант гимназия с първи език различен от английски, защото виждаш ли, те до 7 клас вече знаели достатъчно английски от ЧУ и можели да го надградят на курсове. Зависи и каква е целта де, ако е просто да се ползва английския, че да можеш да се разбираш и да пишеш имейли, да, става така. Но ако целта е да се научи на наистина много високо ниво, това може да стане само в английска гимназия, като освен АЕГ такива са АК, Иван Апостолов и Златарски. В 7 клас дори и децата с FCE знаят детски английски, защото и на български речникът им е детски и има много думи и понятия, които не знаят и на български. Гимназиалната възраст е, когато се научава наистина език, след това вече е много трудно. Много е смешно някой като каже, че сега всички знаят английски. Да можеш да се разбираш някак си не значи знаене.
Виж целия пост
# 96
С последното не съм докрай съгласна. Просто детето сега се подготвя за FCE for schools и виждам нивото. Съвсем не е елементарен английски. Освен това съвсем не е за шестокласници, както е в нашия случай. А пък да се вземе FCE с A и да се покрие сертификата C1 от шестокласници наистина е постижение.

Да, над това има още да се развива езикът, но според нашите учители нивото на FCE взето с А е 10-11 клас на качествена английска гимназия.
Само като им погледна райтингите и темите по които пишата, свят ми се завива. Реално моето дете в момента се изразява с по-богат език и лекота на писане на английски, а не на български.
Виж целия пост
# 97
Английски е сравнително лесен език, и при добра основа , с курсове можеш да достигнеш много високо ниво, още повече във възрастта 14-18 год. Предпочитам да има два "сносни"езика, от колкото един "перфектен" , но това е мое мнение и така процедирам с големия син. След 3-4 години  ще мога да споделя дали "работи системата "
Виж целия пост
# 98
Аз също се изненадвам от речника и лекотата, с които борави дъщеря ми с английския (4 клас, сега се готвят за изпит към Кембридж), обаче съм съгласна с татко Мецан, че по съвсем друг начин се учи език в гимназията. Голямото ми дете ми взе В2 с почти максимални точки, покриващи С1 в 7 клас. Сега в 8 клас разликата в нивото е огромна, просто нищо общо със знанията от 7 клас. Представям си какво ще бъде до края на гимназията, когато ще са минали през всякакви дискусии, дебати, обсъждания на специфична научна материя и т.н. Английският език масово се подценява, точно на принципа "всички го знаят". Сносно владеене е постижимо и без особени усилия (филми, музика, чатове работят в тази посока), но това не е владеенето, което ще им е достатъчно в професионалната реализация според мен.
Виж целия пост
# 99
От личен опит мога да кажа, че след СС английският се доучва идеално на курсове. След СС голямата продължи в АЕГ. Малката смени езика и изцяло прекъсна английския в 8-ми клас и на практика - половината от 9-ти клас /трагично лош опит с ВС - половин напълно изгубена година/. От втория срок на 9-ти клас започна в АВО, от което сме изключително доволни. И двете са с С2 по английски, но разликата е, че малката научи още един език, а голямата си остана с английския /забравете за втория чужд език в училище, което и да е то/.
Виж целия пост
# 100
трагично лош опит с ВС - половин напълно изгубена година

Какво е ВС?
Виж целия пост
# 101
british council
Виж целия пост
# 102

A, ясно. Потвърждавам и аз от личен опит. Мъжът на една преводачка, Марияна Хил, ме отказа завинаги от BC преди доста години.
Виж целия пост
# 103
Бяха събрали в една група гимназисти с 12-годишни деца. С чудесно ниво на езика за възрастта си, но деца. Тя от самото начало започна да мрънка, че нищо не научава там и е пълна загуба на време. Под мой натиск изкара 2 месеца и когато написа поредното домашно "Намерете 10 интересни факта за дъвките", каза че на тази малоумщина повече няма да ходи. Joy
Виж целия пост
# 104
E, чак пък такава крайност за научаването на втори чужд език. Дайте първо определение за какво научаване става дума. За прилично говорим на ежедневна база език, аз мисля че може да се получат нещата.
Иначе то и за първия е трагедия на много места. В курсовете на  френския институт има ученици 12 клас от френската. Тъпо.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия