Ремонт... Помощ!!!

  • 986
  • 9
Момичета, предстои ми основен ремонт на панелка.

Никога досега не съм правила ремонт, не знам откъде да започна с изнасянето на вещите от апартамента, как да ги опаковам, с какво да започна приоритетно.
Това са вещи и мебели, които сме събирали и ползвали 15 години.
Направо не знам откъде да започна.
Купих чували, няколко кашона и торби с вакуум. Стоят по средата на хола и не знам какво да правя.

Честно, много съм смотана, а след две седмици всичко трябва да е освободено, за да влязат майсторите.
Каквото остане, ще го изхвърлят.

Какво да правя с хладилника, с фурната, с посудата от кухнята? Да опаковам уредите с фолио ли и после да ги местят от стая в стая? В кухнята няма как да останат, защото там ще се кърти сериозно.

Ветераните с местенето и ремонтите може да ми помогнат с някакви съвети, организационни насоки и изобщо- с всичко, което ви хрумне, че би помогнало.

Направо не знам как ще се справя...
Виж целия пост
# 1
А къде точно смяташ да ги изнасяш тези вещи, че не разбрах? Искаш да ги събереш в една стая или да ги изнесеш извън апартамента?
Виж целия пост
# 2
Избирате от кое помещение да започне ремонта и премествате вещите от там в другото помещение.
В случая от кухнята премествате всички уреди -например в хола...
Виж целия пост
# 3
А къде точно смяташ да ги изнасяш тези вещи, че не разбрах? Искаш да ги събереш в една стая или да ги изнесеш извън апартамента?

Идеята е за времето на ремонта да се изнесем на друго място, защото няма да е възможно да живеем там. Трябва да освободя всички стаи за основен ремонт и просто се чудя как точно е най-оптимално да се случат нещата.

Мога да сваля част от багажа в мазето или да ги пренеса на вилата, но пък основните мебели ще трябва да ги опаковам с някакъв найлон и майсторите да си ги местят от стая в стая.

Кое е оптимално да остане в кашони в апартамента и кое задължително трябва да изнеса, за да не се съсипе от прахоляка и майсторите...

Такива неща ме вълнуват...
Виж целия пост
# 4
Както са писали и преди мен най-добре се разбери да направят нещата поетапно, изнеси си ценните неща, а останалия багаж го събери в една стая, покрий го с нещо, найлон, чаршафи, заключи го и тегли едно тиксо на вратата да не ти влиза прахоляк през процепите и прага. Като приключат с другите стаи, отиваш, преместваш си го в оправената и довършват другата. Дограмата може да я сменят и с багажа вътре, на панелка се сваля лесно, просто трябва да предвидиш проход до прозореца. Ако имаш нещо за изхвърляне от тази стая, избутваш им го навън, да го изхвърлят с всичкия боклук. Ако сменяш врати, отиваш като ги сменят и след монтажа пак си заключваш.
Виж целия пост
# 5
Няколко пъти сме правили такива ремонти.
1. Изхвърлям всичко по-дребно, което не съм ползвала/няма да ползвам/не става за ползване и т.н. Т.е. прочиствам вещите.
2. Всички дребни и ценни вещи ги слагам в кашони и ги местя там, където ще сме.
3. Дрехи, обувки, посуда и всичко останало опаковам в кашони и или вземам с нас, или затварям в килер (който няма да се ремонтира), заключвам го и го изолирам с голям чаршаф и хартиено тиксо, или оставям при родителите ми.
4. Изхвърляме мебелите и уредите за смяна, а тези мебели, които ще останат, разглобяваме и пакетираме в надписани кашони и отново слагаме в килер или в мазето/тавана.
5. Уредите, които ще остават, първо опаковам в стреч фолио, отгоре завивам с чаршафи и повтарям до припадък на майсторите да ги пазят, като лично ги местим от стая в стая, за да не са в тази, в която се работи в момента.
При нас плюсът е, че сме привърженици на минимализма и нямаме излишък от вещи. Буквално за 1 ч. можем да изпразним жилището до голи стени. Simple Smile
Виж целия пост
# 6
Ако ще живеете в апартамента до самото начало на ремонта, най-добре започнете опразването с хола, за да има до последно къде да спите и да се храните. Първо изпразнете холските шкафове, етажерки, секции и т.н., изхвърлете ненужните неща, а нужните опаковайте в кашони. Тежки предмети (книги например) се слагат в малки кашони - голям тежък кашон няма вдигане после, пък и да го вдигнете, опасността да се продъни е голяма. Възглавниците на диваните и креслата - в чували. Самото опаковане на едри уреди и мебели не е проблем с 2-3 ролки от дебелото стреч-фолио за мебели. 
После опразвате гардероби, скринове и нощни шкафчета в спалнята от несезонни дрехи, спално бельо, дреболии и т.н., оставяте си само нещата, които ще ползвате и по време на ремонта. После опразвате кухненските шкафове от посуда (чинии най-удобно се опаковат по 3 с хартия между тях и се редят вертикално в кашон, така по-малко се чупят). Всички кашони и чували сваляте в мазето. Най-удобно е да опразвате стая по стая и да не пълните кашони с неща от различни стаи, че после нямат намиране.
Колкото до самите мебели, има лесен и удобен вариант, но си струва доста - хамалска фирма със складова услуга. Хем те ще опаковат мебелите, хем ще ги изнесат и складират, хем после ще ги върнат обратно.
Виж целия пост
# 7
Електоуреди и други едри неща, които смяташ да запазиш в стреч и чакат складирани в апартамента, местиш от стая в стая според това къде се ремонтира.
Дрехи извън сезона и такива които няма да ти трябват докато тече ремонта във вакум торби в мазето. Кухня и всякакви посуди по кашони пак там. Тези касетки също са много удобни и се складират една върху друга, събират доста дреболийки.
Скрит текст:
Дрехи, които ще взимате с вас докато тече ремонта в чували и в колата. Ценни вещи тръгват с вас грижливо опаковани по боксове и куфари. Всичко се надписва с големи стикекери за да го знаеш какво е без да отваряш кутия/кашон/чувал.
Всичко старо, неща които не си ползвала в последните 1-2 години, неща уж ще ми потрябва някога - на боклука
Виж целия пост
# 8
Ние правихме основен ремонт, но на нов празен апартамент и затова съвети по него нямат смисъл. Сега обаче започваме ремонт на жилището, в което живяхме до преди месец. Там някои работи ще си останат и не навсякъде ще се прави ремонт. Ще останат и някои мебели да се ползват след ремонта.
Най-голямото къртене ще бъде на вратите, които ще се сменят всички. Затова се разбрахме със съседа над нас да свали старите. Той работи изключително чисто и просто не може да се разбере, че прави ремонт. Така ще опазим ламперията в коридора, както и къртенето ще бъде съвсем чисто. Когато започне самия ремонт вътре в стаите - мазане и смяна на подови покрития, ще разглобим и преместим всички мебели, които остават и ще се ползват и след ремонта в кухнята, защото там нищо няма да се кърти, остава си. Всичко друго хвърляме, така че ще бъде изнесено от хамалите.
Освободили сме почти всички шкафове, пренасяйки нещата в новия апартамент. Каквото остане, ще отиде в шкафове в кухнята. Ще набутаме някои неща и в килера, който също няма да се ремонтира.
Просто намерете майстор, който работи много внимателно, за да ви се запазят вещите, които остават в помещенията. Повечето къртят, хвърлят и правят ужасен боклук. Такива бяха майсторите в новия апартамент и добре че беше празен. Сега ще бъдем много внимателни, защото искаме някои неща да останат така, както са.
Виж целия пост
# 9
Оставам с впечатление, че ще оставите майсторите сами без надзор. Не правете тази грешка, особено ако трябва да пазят оставени вещи.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия