Работа, CV-та, HR-и, съвети - 79

  • 32 786
  • 990
# 840
Винаги ми е било чудно какво значи рекламна цел в случая. Виждам обява от ядки Кронос , кандидатствам и вечерта си купувам техни слънчогледови семки?
Виж целия пост
# 841
А на мен винаги ми е било чудно, защо се задава въпроса, каква е причината да си напусна предишната работа? Ако причината е била в мен, дали ще си я кажа? От друга страна не ми се струва етично да навлизам в подробности за отношенията ми с предишния работодател. В повечето случаи причината е неяъзможността да се развиваш и застоя откъм финансовата част. Вчера бях на едно типично клиширано интервю. Говорехме си за фантазии и очаквания. Повторих си СВ- то, а от тях едва измъкнах да ми кажат работното време.
Виж целия пост
# 842

Може и нищо да не търсят, но въртят циркулярно по няколко обяви. Понякога по този начин случайно уцелват на нещо читаво за малко пари. Това ми го беше казала преди време позната, която се водеше нещо като ЧР.
Подобни практики създават впечатлението за текучество в мен.

А на мен винаги ми е било чудно, защо се задава въпроса, каква е причината да си напусна предишната работа? Ако причината е била в мен, дали ще си я кажа? От друга страна не ми се струва етично да навлизам в подробности за отношенията ми с предишния работодател. В повечето случаи причината е неяъзможността да се развиваш и застоя откъм финансовата част. Вчера бях на едно типично клиширано интервю. Говорехме си за фантазии и очаквания. Повторих си СВ- то, а от тях едва измъкнах да ми кажат работното време.

На едно от последните интервюта на което бях ме загубиха на въпроса: "Какво и къде работят родителите ти"
Също им се стори странна причината ми за напускане от настоящата, 62км. отиване и връщане. "Това ли е причината да напуснете"
Моя грешка че им трая на такива.
Виж целия пост
# 843
Оооо, имала съм и въпрос: А защо дойдохте да живеете в София ( това преди 12 г) мъжът ви какво работи, има ли кой да ви гледа детето.... И полудявам.
Виж целия пост
# 844
Мен така една уж голяма ИТ компания на времето ме отказа да почвам при тях. Шефката на ХР мисля беше, ми обясняваше как имала малко дете, но не отсъствала от работа, а като било болно детето, наемала някой да го гледа.

Тогава деца нямах, ама ми се стори супер тъпо на интервю да обяснява такива неща, един вид, отсъствия не се толерират…
Виж целия пост
# 845
Ами то никъде не се толерират, но се търпят ако са в разумни граници. Но ако стане прекалено почват да се замислят как да разкарат прекалилата.
Виж целия пост
# 846
А на мен винаги ми е било чудно, защо се задава въпроса, каква е причината да си напусна предишната работа?
Защото е важно кое конкретно в условията на работа не ви устройва, за да не се повтори на новото място.
Например:
- не ме устройваше да работя всеки ден от офиса: чек, зелен светофар, няма проблем, при нас ще работиш 2 избираеми дни от седмицата в офиса.
- не ме устройваха задълженията, които излизаха извън длъжностната характеристика (жълт светофар - да проверя с доп.въпроси за какви и колко различни задължения става въпрос)
- не ме устройваше плаващия край на работния ден, защото всеки ден до 18:00 ч. трябва да взимам детето от градина.(червен светофар: можем да осигурим по-късен старт на раб ден, защото работим с централна Европа - но няма начин да свършва работа до 17:30, тоест около 16:30 ч. европейско време).
Виж целия пост
# 847
Ами то никъде не се толерират, но се търпят ако са в разумни граници. Но ако стане прекалено почват да се замислят как да разкарат прекалилата.
Първите години в детски заведения повечето деца са доста болнави. Трудно могат да разкарат някой просто така. Виж за фалшиви болнични е друго. Ама зависи от фирмата де, чуждестранните не правят толкова на проблем, защото легално трудно могат да махнат някой просто така.
Виж целия пост
# 848
Да де, ама веднъж направих анализ на това с какво не съм била съгласна на предишната работа и после ми се обадиха, че не желаят да продължат с мен, защото макар да съм имала нужните качества съм била говорила лошо за бившия си работодател??? Според мен причината беше другаде, но за повод намериха това.

Ами то никъде не се толерират, но се търпят ако са в разумни граници. Но ако стане прекалено почват да се замислят как да разкарат прекалилата.
Първите години в детски заведения повечето деца са доста болнави. Трудно могат да разкарат някой просто така. Виж за фалшиви болнични е друго. Ама зависи от фирмата де, чуждестранните не правят толкова на проблем, защото легално трудно могат да махнат някой просто така.

Именно, трудно е. И затова внимават кого назначават на първо време и задачата на ХР-ите е ако могат да определят риска с всяка кандидатка. Подобно изказване може и да е инструмент за провокация и да видят реакцията. А после вече като не могат да махнат някого направо си има други начини. То затова вече масово има основна заплата (не голяма) и здрави "перформанс" бонуси. И последните могат да ти ги резнат безпроблемно, пък да видим дали ще стоиш там. Могат да ти дават и гадни задачи със срокове и като не се справиш да ти записват в досието несправяне и какво ли не.
Виж целия пост
# 849
Ааа да, това е червена лампа. То и зависи как го казваш, но човекът отсреща започва да си представя как говориш лошо и срещу тях. Много съм оглупяла напоследък и не се сещам конкретно, но имаше наистина фрапантни случаи, на които съм била свидетел
Виж целия пост
# 850
Да де, ама веднъж направих анализ на това с какво не съм била съгласна на предишната работа и после ми се обадиха, че не желаят да продължат с мен, защото макар да съм имала нужните качества съм била говорила лошо за бившия си работодател??? Според мен причината беше другаде, но за повод намериха това.

Точно така е.
Когато кажеш истината с какво не си бил съгласен, говорел си лошо за работодателя. Когато не кажеш - говорел си лъжи и заучени фрази.....
Угодия няма!
Виж целия пост
# 851
Можеш да си откровен за това какво не те е устройвало и без да говориш лошо за работодателя си. Ако си работил често извънредно, без заплащане и без да можеш да откажеш например, не казваш "работодателят не спазваше законодателството и експлоатираше служителите си". Казваш, че натоварването е било по-голямо от наличния ресурс, което е водело до изтощително за теб натоварване. Нямаш против, когато се налага, да останеш след работно време, стига това да не е ежедневие.
Виж целия пост
# 852
Ами да, пък и аз не искам да влизам в подробности. Нито знаят какво точно е било на предишната ми работа, нито знаят в какво се изразява недоволството ми например. Аз и там мога да ги излъжа. Стигнали сме момент в който аз и работодателя се разделяме. Това касае него и мен. Ако желаят препоръка- това го разбирам.
 Но ако си опишат добре позицията, обявят работно време, бонуси, заплата, опишат максимално какво търсят , няма да има нужда от този въпрос. Ако при тях се остава извънредно, но го скрият на интервюто е некоректно.  Защо търсят какво не ми е харесвало на предишната работа? При сложени карти на масата, кандидата сам може да прецени дали може и иска да остава допълнително, да поеме още куп задължение и т.н Просто не виждам смисъл да се рови в миналото, което касае и други хора и бизнеси и да обсъждаме заплащане, условия и работна атмосфера там. За мен това не е етично.
И излиза, че те максимално крият информация за позицията за която са те поканили на интервю, а ти си длъжен и майчиното мляко да си кажеш.
Виж целия пост
# 853
На мен така от Кока Кола ми се бяха обадили, че според тях съм по-подходяща за друга позиция и ме помолиха да изпратя отново СВ и като го направя, да се обадя, че съм го пуснала. Ни вест, ни кост. След 4-5 месеца получих имейл, че не съм одобрена. Дори не помня за коя от двете позиции беше, защото вече бях почнала друга работа. Не знам дали е практика, защото рядко си сменям работата и не ходя толкова често на интервюта.

Супер некоректно е HR-a да те размотава така. Но няма за какво да съжаляваш - направили са ти услуга Simple Smile
Преди време грък ми каза за нищо на света да не работя за гърци.. може би e по-зле и от български фирми.
Виж целия пост
# 854
Не винаги. Ако работодателят е настоявал за една стратегия и пазарно поведение, а ти за друга и сте били в конфликт какво да кажеш?
Един прост пример - в Западна Европа фирмата майка концентрира 80% от ресурсите и вниманието си в ухажване на 20% топ клиенти, които правят 80% от оборота. На останалите им се казва да си поръчват онлайн от сайта. Има смисъл, обаче в България е на терсене - топ клиентите си имат инженерингов отдел със специалисти, които много добре знаят какво искат и какво да поръчат и се дразнят, ако им досаждаш с посещения всяка седмица. Та те искат да си поръчват онлайн и да не им досаждат ненужно. От друга страна новите и по-малки клиенти са несигурни дали са избрали правилно и искат някой да ги окуражи, да им помогне, да им обещае помощ... И не поръчват онлайн. Та за да се расте на българския пазар трябва основно да се оре на нивата на новите и малките клиенти (които често стават големи после), но шефовете казват  "не, трябва всяка седмица да посещаваш големите, а не да хабиш усилия с малките".  Типичен пример на неразбиране на местния пазар и от там конфликт между онзи в чужбина и този тук. И ако го обясниш следва, че говориш лошо, а ако се измъкнеш изглежда, че се правиш на интересна... Ми по-добре с клишетата - търся нови предизвикателства, нови развитие, смяна на обстановката...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия