Седмокласници 2022/2023 - Тема 1

  • 51 670
  • 759
# 105
Концентрацията е болната ми тема. Пубертет + ДО = никаква концентрация, депресивни симптоми, безсъние и други екстри. Рибеното масло помага, категорично. Щерката пи 3 месеца. В комбинация със спорт, рисуване и други любими занимания, закрепихме положението. И най-вече помогна това, че ги върнаха присъствено. Като ви чета за ДО и ми се реве направо. Още повече, че пак избори идат и ново правителство, кой знае какъв вятър ще ги вее новите министър на образованието и здравеопазването...
Виж целия пост
# 106
Всеки от нас си има глава на раментете. И може да мисли.
Знам, че се опитваш да бъдеш консултант в седмокласните теми.
Ама тук си имаме наши мисли и мнения Simple Smile
Чудесно! Значи ти ще си консултант в тазгодишната седмокласна тема. Simple Smile

Хайде няма нужда, а!?!?!


Хоуп, не скачай като бик на червено. Не пост на Фенси, а линк, който е постнала Фенси с мнението на най-добрите учители по БЕЛ  в СС. И само ще кажа, че ще загубиш в ината си да не го прочетеш.
А тези, които казват, че има уловки, просто целят друго. Няма уловки за деца с нормално и системно обучение.
Къде е този линк, нещо го пропуснах?!?

Пусках го вече два пъти. Трети път няма да го пусна.
Виж целия пост
# 107
Пост №84 - там търсете линка.
Относно анализа на СС за НВО - претенционзно едностранно отражение на нивото и стандарта на частно софийско училище с тежък приемен изпит на децата в първи клас. Да не забравяме и публичната тайна, че доста техни ученици също ходят на допълнителни частни уроци. Т.е. - мерси им за оценката за трудността и адекватността на НВО-тата; за мен са си перфектно адекватни на условията и начина на живот и учене на децата в последните 5 - 10 години. Все пак частното не е масовото, за добро или лошо.
Виж целия пост
# 108
Не искам ДО и за половин ден да е, пак не го искам. При моето дете се отразява много зле. Тя принципно не е от най-концентрираните и прави тъпи грешки на най-елементарните неща, на засуканите успява да се събере някак си, но при ДО концентрацията спада до 0. Най-много ѝ се отразява липсата на приятелите. Ние сме далече от училището ѝ, в квартала ни няма деца, които да са с близки до нейните интереси, а като минат ДО съответно и допълнителните дейности също ги пращат ДО и съвсем се стеснява кръга на комуникация. За нея училището е мястото, където може да прекарва по цяла седмица, само да я нямаше първа смяна, при която трябва да се става в 06.00 Simple Smile  Все се надявам, че с липсата на правителство няма да посмеят да пратят децата за пореден път ДО, но това, което чувам покрай ММ (учител до 4. клас) повтаря по-горе написаното, че на директорите им излиза по-евтино да са ДО. При тях никой учител вече не иска да чуе за ДО. Не знам дали наистина има завишение на случаите, но по медиите определено вече се всява поредната доза психоза. На някои много им хареса как се управляват масите със страх и паника и ще продължи да го прави още много време.
Виж целия пост
# 109
Оо, моля Ви на какво превръщате темата? Спрете се, моля! Нека няма караници, до тук с справяхме чудесно Wink

Изключително трудна година ще бъде за нас, с батко 12 клас, който ще кандидатства медицина и младежът с желание да влиза в училището където учи брат му...Заплатите за жалост ще отиват основно за уроци, няма как, колкото и да са умни децата.

Моят синковец започна да чете ' Бай Ганьо" , доста думи са му непознати и непрекъснато идва да ме пита, кое какво означава. В този ред на мисли, преди време имаше в нета речник, някой срещал ли е сега?
Изненадахме се, че и госпожата му по математика е изпратила в класруума над 200 задачи за лятото, вече започна да ги решава.

Виж целия пост
# 110
Ние не се караме, а изказваме различни мнения Успех на баткото с Медицината.
Хубаво е, че госпожата ги е насочила по Математика.При нас е пей сърце в това отношение за през  лятото. Прочетоха разказите на Йовков. Хареса им Шибил.
Децата се записаха на школа по БЕЛ (за олимпиади) в училище. Не зная нито кой ще я води, нито дали ще има някакъв смисъл.
Виж целия пост
# 111
Пост №84 - там търсете линка.
Относно анализа на СС за НВО - претенционзно едностранно отражение на нивото и стандарта на частно софийско училище с тежък приемен изпит на децата в първи клас. Да не забравяме и публичната тайна, че доста техни ученици също ходят на допълнителни частни уроци. Т.е. - мерси им за оценката за трудността и адекватността на НВО-тата; за мен са си перфектно адекватни на условията и начина на живот и учене на децата в последните 5 - 10 години. Все пак частното не е масовото, за добро или лошо.

Както винаги гроздето е кисело. И приемната процедура е в ПУК. В 1 клас приемат десетина деца от общо 80. А за ПУК  приемът е доста по-лесен и адекватен от държавното НУКК. Но пък в СС учителите са явно по-успешни вече десетилетия.
За мен анализът е професионално подробен. И НВО е лесно, твърде лесно. Но отразява масовото оглупяване и с все по-лесно и по-лесно НВО е по-успешно МОН да покаже покачващи се оценки. Wink  Но, ако целта ви е да се залъгвате - ок.
Виж целия пост
# 112
Fancy, анализът е професионален и подробен, но тенденциозен и обиден за много деца и родители, които не са ученици на частни у-ща и на СС в частност, както и на такива, които не могат да си позволят частни уроци, на каквито масово ходят и учениците на "Св. София", както добре знаем. Доколкото е публичен, не виждам проблем желаещите да се фасцинират от него и да се прекланят пред величието на написалите го преподаватели. Но приканвам всички тук да не го приемат за чиста монета и да не бият отбой за предстоящата подготовка, защото и следващото НВО - по логиката на СС и твоята - може да е елементарно, лесно и под нивото на седмокласниците. Напротив, с опита на току-що минала през премеждията на кандидатстването за гимназия мога да потвърдя, че материалът на матурите беше подбран така, че да определи сравнително точно образователното ниво на децата. Очаквано "пресетите" ученици на математическите училища (след 4-ти клас) и на силните частни - отново "пресявани" или пък  индивидуално обучавани предвид големината на класовете в тях, правят високи балове. В това число влизат и няколко други общински/държавни училища - кое със сдружение, кое с акцент върху специфично обучение/език, за което също е имало предварителна подготовка. Масово "кварталните" обаче (без грам лошо отношение към учениците им!), са с ниски резултати. А матурите са адекватни на целта си. Щеше ли да е по-добре да са сложни и трудни, и децата да се провалят поголовно с 0 или 5-6 точки, само за да докажем, че имаме истински проблем в системата на обучение, в нивото на учителите, и естествено, в главата, от която се е вмирис(в)ала рибата.
Та - не ми е кисело гроздето, даже много ми се услади като видях резултатите на детето си миналата седмица, и то ще влезе там, където иска, от раз. Но ходи на уроци по по-трудния предмет, учи много вкъщи (и на почивките, и през ваканциите, и до късно вечер) и беше в среда на амбицирани съученици. Ето това е, което можем да управляваме донякъде, пък анализирането на трудността на НВО-то... внася шум в системата Simple Smile.
Виж целия пост
# 113
За да има над 160 пълни 6-ци по Математика, значи наистина нивото е ниско за математически гимназии. Всичко се определяло от БЕЛ. Ами оценяването по БЕЛ какво е? В голяма доза субективизъм.
Виж целия пост
# 114
100 точки по математика тази година получиха точно 284 ученици. Знам, че голяма част от тях са наистина от математическите гимназии, като шампион е Варненската. Това показва, че както за НГДК, напр., има специален изпит, така и за МГ трябва да има такъв, за да се оценява подготовката за специализиран тип училища с конкретна насоченост, в т.ч. музикални, приложни, танцови и т.н. Но категорично не показва, че матурата е лоша или слаба за масовия ученик.
Матурата по БЕЛ - точната доза субективизъм може да се види в отговорите на задачите, поместени са тук-там. Всеки въпрос, вкл. т.нар. творчески от втори модул, има критерии и точни параметри за оценяване, които свеждат субективизма до минимум.
Виж целия пост
# 115
Да, ако НВО не се явяваше и много важно сътезание поне в 4 от градовете на страната, щеше да бъде просто диагностика на нивото. Обаче е състезание и това променя настройката. Децата прегарят, а толкова лесно състезание (областния кръг на олимпиадата по математика, когато наборът беше в 4ти клас беше елементарен и със около 70 максимални резултати) не е в услуга на никого. Не помага на никого.
Не може незаинтересоваността на възрастните да се компенсира с този формат от вида внезапна смърт, за да си оправдае провала при поне три випуска - този на настоящите седмокласници беше най-прецакан.
Аз наистина изпитвам любопитство да видя статистика на резултатите при седми клас тази година не заради ясните първенци от няколко частни училища и математическите гимназии, а точно заради  набедените за добри, които след година в ДО  четат списъци като глашатаи на мегдан.
Виж целия пост
# 116
Понеже стана дума за нивото на кварталните училища. Моля тези, които разбират,  да коментират следните резултати по НВО 7 клас на едно квартално столично училище:

Средният процент от максималния брой
точки по български език и литература е 72.60,
На регионално ниво средният процент по
български език и литература е 65.29, а на национално ниво – 53.63.

по математика -  60.42.
По математика средният процент на
регионално ниво е 47.28, а на национално ниво – 35.32.

В същото училище има две пълни 100 т по мат., а общо 20 деца над 90 т. По български 30 деца от 90 до 98 т.


Мога ли да смятам, че това е едно сравнително "добро квартално училище" според вас?
Виж целия пост
# 117
НВО-то следва да оценява знанията на учениците, придобити в училище.  Става дума И за деца от кварталните училища в София и страната, включително и най-забутаните градчета и селца, където не могат да си позволят паралелно образование. Защото Математическите гимназии, частните училища и елитните такива до 7ми клас колко от седмокласниците обхващат?
Малко да сменим посоката ако искате 🙂 Говорим си с дъщеря ми за 7ми клас и бъдещето и се чудя вашите деца имат ли ясна цел за гимназия? Моята знае, че иска езикова паралелка без немски и руски.
Виж целия пост
# 118
Бубара, мисля, че да, сравнявайки с добри квартални училища, чиито резултати са публикувани в сайта на Дидева.
Виж целия пост
# 119
Бубара, мисля, че да, сравнявайки с добри квартални училища, чиито резултати са публикувани в сайта на Дидева.
Partizanka благодаря! Преместих едната девойка там два месеца преди да свърши срока.
Луда Яна Моите са така:№1 НПМГ, №2 НГПИ, ако не станело - езиковите евентуално Laughing

Коментирахме ли, че випуск 2009 е най-големия от последните 30-тина години?! Дупе да им  е яко на девойките Smile

П.С. Абе преди години май имаше повече избор на емотикони?! Липсва ми онова дето се пляскаше по челото...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия