ОСМОКЛАСНИЦИ 2022/2023 В къщи, на море или планина осмокласник чака своята нова училищна среда! - 1

  • 47 524
  • 745
# 90
НВО-то е тип конкурсен изпит, с който се състезаваш с останалите деца в България. Защо е невъзможно да се направи ЕИСИП като детските градини?
1. Подаваш само веднъж заявление за кандидатстване с желанията без да ги коригираш (нали може при грешка да отидеш в съответното училище-гнездо да коригираш, но се води веднъж)
2. Ако знаеш минималния бал и кандидатите предварително за дадено училище преди да си подадеш заявление, няма да е честно спрямо тези, които са подали първи. И няма смисъл изобщо на частта състезание.
3. Несериозно е да очакваш да имаш списък с чакащи кандидати, това е състезание…

Парашутисти няма как да има през системата. Има си един алгоритъм, който си изпълнява класирането по точно определения начин. Външна намеса няма Simple Smile

Системата дава цялата информация, която е нужна за дадения момент. След класирането си получавате минималния бал и максималния бал. Не знам друго какво ви трябва. И не ми казвайте свободни места в актуално време. В графика си е изписано обявяване на свободни места - определена дата.

Нима за университетите знаете какъв е бала на конкуренцията предварително? Там пак е конкурсен изпит било то от ДЗИ или кандидатстудентски изпит.
Виж целия пост
# 91

Затова хората като чуят “български софтуер” и бягат с 200.

Дали е със сигурност така? Wink
Скрит текст:
Приятел има постоянно разрастваща се софтуерна фирма от вече 20 години, която е специализирана в интернет и cloud базирани бизнес системи,  в разработката и внедряването на ERP, CRM, BI решения. Никой не бяга с 200 от софтуера им, точно обратното, имат редом с българските редица чуждестранни клиенти от Австрия, Унгария, Белгия, Словакия, Чехия, Албания, Германия, Хонг Конг и т.н. Със сигурност има и други като тях.
Виж целия пост
# 92
3. Несериозно е да очакваш да имаш списък с чакащи кандидати, това е състезание…
Не е ли същото и при детските градини. И там се състезаваш с останалите кандидати, но по малко по различен начин. Но пък виждаш кандидатите и очевидно не смятат това за несериозно.
Виж целия пост
# 93
За университет между първо и второ класиране има "позиция в опашката"- съвсем ясно се знае къде се разполага човек и колко други  има над него.
Виж целия пост
# 94
epicagotenmoten, въобще не съм съгласна с теб!

Децата са положили усилия и е редно кандидатстването да няма хазартен характер. Не виждам нищо лошо да имаш представа другите деца с какви балове кандидатстват за паралелките, които имаш желание.

Според мен в реда на нещата е една електронна система да дава информация в релано време колко са незаетите места. За справка вижте системата за ДГ.

В една добра електронна система би трябвало да можеш да редактираш кандидатурите си колкото пъти искаш в рамките на позволеното време. Справка пак в системата за ДГ.

Аз мисля, че е крайно време да се възползваме от новите технологии и да променим някои неща към по-добро.

Това, че с години се е криел бала на кандидатстващите деца не е повод за гордост, а е нещо върху, което може да се замислим как да го коригираме.

Виж целия пост
# 95
За университет между първо и второ класиране има "позиция в опашката"- съвсем ясно се знае къде се разполага човек и колко други  има над него.
Само споделям, че и за училищата към Министерство на културата е така и никой не вижда нищо лошо в това:)
Виж целия пост
# 96
Не е ли същото и при детските градини. И там се състезаваш с останалите кандидати, но по малко по различен начин. Но пък виждаш кандидатите и очевидно не смятат това за несериозно.
За детските градини нямаш конкурсен изпит. Действаш по адрес и критерий там съм съгласен да има списъци с чакащи.

За университет между първо и второ класиране има "позиция в опашката"- съвсем ясно се знае къде се разполага човек и колко други  има над него.
Важното уточнение е между първо и второ ще включа и трето класиране при някой университети. Там не може да промените желанията между първо и второ. Преди първо обаче няма бал. А в училищата преди трето подаваш ново заявление.

Моето мнение е, че не трябва да има списъци с чакащи поне преди първо и трето класиране. Съгласен съм, че ще е по-спокойно, но представете си следното. Дете с 350 бал последен в опашката. До последно седи. Обаче има хора дет гледат списъците до последно. И виждат училището с минимален бал 350. В последния ден променят заявлението и минималния бал става 355 примерно. Детето с 350 бал не може да реагира.
Това е идеята на състезанието и конкуренцията да не знаеш какъв е резултатът на съперниците, за да се избегнат такива влизания в последния момент.
Виж целия пост
# 97
Не е ли същото и при детските градини. И там се състезаваш с останалите кандидати, но по малко по различен начин. Но пък виждаш кандидатите и очевидно не смятат това за несериозно.
За детските градини нямаш конкурсен изпит. Действаш по адрес и критерий там съм съгласен да има списъци с чакащи.
Моето мнение е, че не трябва да има списъци с чакащи поне преди първо и трето класиране. Съгласен съм, че ще е по-спокойно, но представете си следното. Дете с 350 бал последен в опашката. До последно седи. Обаче има хора дет гледат списъците до последно. И виждат училището с минимален бал 350. В последния ден променят заявлението и минималния бал става 355 примерно. Детето с 350 бал не може да реагира.
Това е идеята на състезанието и конкуренцията да не знаеш какъв е резултатът на съперниците, за да се избегнат такива влизания в последния момент.
Примерът ти е много добър. Той само показва, че по този начин би се запазил принципа децата с по-висок бал да имат предимство пред тези с по-нисък.
А относно детските градини няма никакво значение дали е изпит или критерий за уседналост - идеята е, че голям брой деца се борят за определен брой места. Както и при училищата.
Виж целия пост
# 98
То и сега може в посления момент дете с по-висок бал може да подаде документи и да те "изпревари". Много хора разчитат на вътрешна информация след 4-то класиране.

Ако се прави през електронна система ще можеш да си наредиш няколко желания, така че да не разчиташ само на едно училище никой да не ти заеме мястото.

Поне за мен няма разумен довод да се крие информацията за кандидатстващите и баловете им. Това криене помага единствено за нерегламентиран прием.
Виж целия пост
# 99
Ами хайде да направим предложение за изменение на ДПП след 7ми клас, за което спомена Дидева. Изтече ли срокът?
пс Че аз имам ое едно дете с 8 години по-малко, белким за него нещата да са изцяло на светло и дигитално
Виж целия пост
# 100
Колкото повече хора пишат за предложения за изменение,толкова по-голям шанс има това да се случи.

Аз вече съм написала моето предложение и то е видимо.
Дано да се включат повече родители.
Виж целия пост
# 101

Затова хората като чуят “български софтуер” и бягат с 200.

Дали е със сигурност така? Wink
Русалке, аз не споря, че в България има добри специалисти. Има.

Но nellytan1 иска съвсем друго. Някакви хора, които работят в МОН и имат някакви си техни ангажименти, да опишат системата. Това, че те не са ИТ специалисти на никого не му пука. Как да опишат нещо, което не познават. Ако познаваха, нямаше да чакат някой да им го направи. Щяха да си направят сами системата.
Нели не иска МОН да наеме програмисти, които да направят и поддържат система. Иска нещо невъзможно.
Представи си, че ти трябва телевизор. Отиваш в магазина и там има само празни рафтове. Започвай да описваш какво искаш. След 6 месеца описване, те ти казват, че не може да е кръгъл. Сама нацели размерите. После не може друго и трето. Накрая си наемаш човек, само за да им опише телевизор, който те могат да направят. И след всичко това ти дават отровно-зелен с розови бутони, защото в ужаса си си изпуснала да опишеш цветовете. А ако си забравила да опишеш и още нещо, си оставаш я без звук, я без нещо друго. Ама пари за доработка вече няма

А колко по-лесно би било да принудят директорите да оповесят публично кое дете с какъв бал е влязло. МОН проверяват бала и всичко е прозрачно.
Така беше в НПМГ, ама света изровиха от МОН да прекратят една добра практика.
Виж целия пост
# 102
Валя*, заданията винаги би трябвало да идват от възложителя!
Възложителя (в случая МОН) винаги може да почерпи опит от други такива системи, които съществуват в момента. Една такава е системата за ДГ. Ако и след консултация с други администрации не могат да определят заданието, то следва да има широка обществена дискусия, която може да помогне за заданието.

Как разбра, че предлагам МОН сама да си прави електронната система? Това е сериозно нещо и дори не ми е хрумвало, която и да било администрация да си прави сама електронните системи.
Прави се задание и след това се прави обществена поръчка. Въпросът е заданието да е добре направено и да е достатъчно подробно и ясно, за да няма интерпретации в не-добра посока.

Столична община извървя вече не малка част от този път. При добро желане от страна на МОН и те могат да предложат едно добро решение, а не тази недомислена електонна система, която дори не може да сметне бала при редене на кандидатурите!

Дописвам се: Наистина ли смяташ, че е добра практика в ерата на информационните технологии директорите да се занимават да изнасят бала за всяко едно класирано дете? Това е безумно според мен!
То не, че в момента не пренасят оценките от електронния дневник в системата на ръка. Или поне нашата съседка, която е директор казва, че го правят на ръка.
Според мен е крайно време да се възползваме от новите технологии (които вече не са чак толкова нови).
Ако от МОН не могат  да се справят с едно такова задание то е редно да си сменят кадрите. Защото дори на децата им е смешна тази електронна система, която в момента предлагат.
Виж целия пост
# 103
Ту съм, Благодаря за темата. Набора се наслаждава на ваканцията и аз също. Всички бъдете здрави.
Виж целия пост
# 104
Привет, мами!
Аз пък се чудя, който е решил да се пробва на четвърто класиране и в това конкретно у-ще се кандидатства с копията от свидетелството  и служ. бележка с резултатите, как аджеба ще стане, ако вече сте записани и не си ги преснел?!?! Как става таз работа?🤔
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия