Какво правите в периодите на бодърстване на 3 месечно бебе

  • 1 092
  • 14
Здравейте! Бих искала да почерпя опит от вас мами, какво правите в периодите на бодърстване на бебенцата. Моето е на 3 навършени месеца (преди 2 дена), оставяте ли го на шезлонг/люлка, докато вършете нещо, постоянно ли се занимавате с него и как. Аз слагам на активната гимнастика, правим малко гимнастика, поставям по корем, пускам въртележката над леглото, четем приказки, пускам песнички и разходки вън. Ще бъда благодарна за вашите мнения.
Виж целия пост
# 1
много яко! До 3-та година някъде се формират нервните връзки в мозъка, тези, по които после ще тръгнат нервните импулси и колкото е по богато ежедневието, толкова повече нервни връзки ще са задействани, това е богатство за развитието по-натам...така, че сте на прав път...много е важно общуването с детено, докосванията, милванията, говорене с него.....
ако по някакъв начин, нищо до тук казано от вас и мен не се прави, с времето тези нервни връзки не получават развитие и се премахват, което забавя развитието на детето....
И двете ми деца, когато бяха малки, ги оставяхме в паяка пред телевизора, когато имаше домашна работа и не можехме да им обърнем внимание...пускахме им картуун на английски, защото имаше само това...проговориха и двете на английски и сега си го говорят, като майчин език! и двамата казват, че все едно цял живот просто са го знаели, без да го учат....вече са големи, пораснаха....
Виж целия пост
# 2
Освен всичко изброено аз просто говоря на бебка Simple Smile. Седим си и ѝ говоря пълни глупости понякога, но тя се радва и издава едни сладки звуци. Понякога ѝ писва и започва да си приказва, но е задължително да я гледам и то в очите. Аз лично много я гушкам, а тя много обича и това си е ритуал при нас. Преди заспиване задължително се гушкаме и си говорим, кога тя на мен, кога аз на нея...важното е да се говори Grinning
Виж целия пост
# 3
сетих се за още нещо важно, детето трябва да има много играчки...
Виж целия пост
# 4
Детето не трябва да има много играчки, защото се превъзбужда. Трябва да има разнообразие от играчки, но това е различно. За това те практикува и т.нар. ротация на играчките на всеки няколко седмици. Така има достъп до много, но не на куп.
Виж целия пост
# 5
Според мен по-малко светещи,музикални играчки,повече говорене от родител,приказки и без тв.
Като бебе не съм я оставяла сама и да тръгна да чистя примерно,винаги до нея.

Продължавайте така да се занимавате тепърва ще става все по-инт,ще може да прави повече неща,по нататък предлагам игри за фината моторика на пазара има доста.🌞
Виж целия пост
# 6
сетих се за още нещо важно, детето трябва да има много играчки...

Това не е вярно.
Трябва има малко играчки за момента, които да се сменят. Под малко имам предвид 2 и една любима, която винаги е с детето.
Същото е за книжките, разбира се, зависи според възрастта на детето.

За бебе на три месеца още е важен контактът кожа в кожа, скоро и оставянето на под/твърда повърхност, за да може да се пробва да се движи.

Препоръчвам на Харви Карп книгите, както и на Джон Медина.
Виж целия пост
# 7
сетих се за още нещо важно, детето трябва да има много играчки...

Това не е вярно.
Трябва има малко играчки за момента, които да се сменят. Под малко имам предвид 2 и една любима, която винаги е с детето.

кое не е вярно, щом ме цитираш, дай доказателство защо е така, както ти смяташ, за моето, аз го написах в първия пост от гледната точка на развитието - развитието на мозъка от медицинска гледна точка.

Когато се роди детето, то вече има някакви формирани нервни пътища в мозъка и може да прави елементарни неща, например да сучи и т.н. Тази нейро мрежа се формира за 2-3 години от раждането. По тези пътища ще тръгнат нейрони или няма да тръгнат. Например, мрежата се е формирала, опасла е мозъка и всичките му 6 нива, но вие не целувате бебето, не му говорите, оставате го да зяпа телефона ви и така нейроните, които би трябвало да направят връзка с тези части на мозъка, които отговарят за случващото се, никога няма да тръгнат, просто детето няма да знае, какво е това прегръдка, общуване, докосване и всички произлизащи от това последствия, забавяне в развитието. детето се ражда с чисто празен хард диск, ако може така да се каже и се формират "кабели", по които ще тръгне информация....а след като такава няма, на диска няма какво да се запише и да му бъде от полза, при взимане на решения, определяне и т.н., това е най-простото обяснение...Когато детето е малко, то може да се приспособи към всичко...Разнообразието на играчки спомага към този процес. Разбира се, не говоря, че трябва на три месечно бебе да изсипите в леглото цял куп с играчки, когата то едва се научи да управлява ръцете си и да фокусира погледа...
Нейро медиатъра, който се синтезира при позитивното общуване с бебето, докосванията, спомага за формирането на бъдещата нервна система и не може да се замени от друг вид дейност, като компютър и т.н. Милиарди връзки формирани в мозъка, чакат своето функциониране....
Виж целия пост
# 8
Благодаря много за мненията, знам че светещите и музикални играчки превъзбуждат, особено ако стои дълго. Старая се да обръщам внимание, да говоря, да общувам с детето , но понякога и на него явно му е скучно. Трябва да практикуваме слагане на под по-често! Ако има и други с идеи ще се радвам!
Виж целия пост
# 9
Благодаря много за мненията, знам че светещите и музикални играчки превъзбуждат, особено ако стои дълго. Старая се да обръщам внимание, да говоря, да общувам с детето , но понякога и на него явно му е скучно. Трябва да практикуваме слагане на под по-често! Ако има и други с идеи ще се радвам!
браво, точно така, нови усещания! Както и къпането, например. Нови усещания трябва да има, за да се записва информацията. но усещанията трябва да се повтарят от време на време, за да се формиро връзка в мозъка, иначе се заличава, като ненужна....
Правиш достатъчно, браво на теб!
Виж целия пост
# 10
Аз съм на мнение, че детето трябва да се оставя и за самостоятелни игри. И двете деца съм иставяла на активната гимнастика на земята, демек няма къде да падат, с 2-3 играчки да се занимават. Оставяла съм ги по 5-10-15 Мин, като ги наблюдавам какво правят. Ако нещо се размрънкат, разбира се отивам при тях.
Виж целия пост
# 11
Оставяш го да си лежи , може и на бебешка люлка , да не се учи да го разнасяш и да е в теб постоянно .
Виж целия пост
# 12
Аз съм на мнение, че детето трябва да се оставя и за самостоятелни игри. И двете деца съм иставяла на активната гимнастика на земята, демек няма къде да падат, с 2-3 играчки да се занимават. Оставяла съм ги по 5-10-15 Мин, като ги наблюдавам какво правят. Ако нещо се размрънкат, разбира се отивам при тях.

Моят за сега издържа около 20-30 Мин на активната гимнастика, след това се ядосва и заплаква, още не може да хваща играчки, за сега ги бие с ръчички/юмручета, може би се ядосва, че не ги хваща. Но оставям сам известно време, за да се заиграва .
Виж целия пост
# 13
На бебе на 3 месеца не бих казала, че му е точно скучно. По това време му давах играчки за първи път, но изобщо не ги заглеждаше. Започна да обръща внимание на играчки на около 5 месеца. Оставях го в шезлонга и ме наблюдаваше, докато правя нещо вкъщи. Много съм го гушкала, много целувки, много му говорех, а той ми гукаше. По това време разходките бяха по една на ден, плътни 2 часа, в които спеше. Книжки почнахме да четем към годинката, вече е на 4г и успях да изградя любов и интерес към книгите.
Виж целия пост
# 14
Аз имах твърде големи очаквания за книжките... Голяма грешка. Много обичаам и ценя книгите и очаквах същото от дъщеря ми. Ама тя беше на друго мнение. Най- обичаше да къса. Едва сега на 3г започна да проявява интерес и разглеждаме и четем. От сегашна позиция не бих се занимавала и влагала пари в книжки на толкова рамене етап. Може би бих направила опит малко след 2г възраст. До тогава меки книжки, само илюстрации на животни, коли или нещо подобно. Иначе приказки пълен абсурд да се мъча да чета.
Сега вече им любими приказки, които повтаряме почти всяка вечер. Даже понякога тя ми ги разказва Grinning Разбира се, доста опростено, но все пак се опитва и има интерес.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия