Почна вече първи срок и не на принцип на урок задачки хора тук решават, написаното обясняват.

  • 26 129
  • 749
# 90
Може просто да се сметне каква част от 50 е 15.

15/50*100

Учат си го в този вид.
Виж целия пост
# 91
Проценти/части от цяло се учат в 5 клас, а пропорции в шести. Вероятно детето е шести и правят преговор на петокласен материал за входно.
Виж целия пост
# 92
Да, точно така! Русалка е отново права!
Виж целия пост
# 93
И аз ще помоля за помощ, че нещо не съобразявам. Задачите са от УТ на Архимед за 6 клас, преговор.
1. Успоредник със страни 8см и 6см има лице 42кв. см. По-голямата височина на успоредника в см е:
А) 7;     Б) 6,5;     В) 7,5;     Г)8

2. Куб има лице на основата 25кв. см. Намерете вместимостта му в литри. Тук тотално нямам спомен как се търси вместимост и то в литри.

3. Паралелепипеди. Никакъв спомен също нямам.
Задачата: Правоъгълен паралелепипед има дължина 5см, широчина 3см и обем V=120 куб. см. Намерете:
а) височината на паралелепипеда в см
б) околната повърхнина в см
в) повърхнината на паралелепипеда в кв.см

Моля за решение и обяснение максимално елементарно, че е за дете със дислексия и дискалкулия. Ако успея нещичко да обясня и покажа ще е добре. Детето е със СОП, но по учебната програма и на количествени оценки.
Виж целия пост
# 94
Мама Ру,
1. лицето на успоредник е основата по височината. По-голямата височина е към по-малката основа. 42=6х, х=7

2. Лицето на основата по височината. 25*5=125

3. Тук е същото- лицето но основата по височината е вместимостта или обемът. 5*3*х=120, х=8
б) околната повърхнина са околните страни. Едната е 5*8, другата 3*8. 2 * (5*8 + 3*Sunglasses= 128
в) тук трябва да се добавят и основите 128+2*(5*3)= 158
Виж целия пост
# 95
Само едно уточнение към зад. 2 
1 L → 1 dm³
Вместимостта е 0,125 L
Виж целия пост
# 96
Не мога да си представя въпросните успоредник и паралелепипед.
Забравила съм, все пак съм филолог и на златните 50. Може ли чертеж, че не загрявам? Извинявам се, за което.
Успоредник, а основите различни? Това не е ли трапец? Обаче, ако е трапец, то височината не е ли една и съща?
Виж целия пост
# 97
Мама Ру, успоредник има две страни или основи.

Виж целия пост
# 98
Mama Ru, има много хубави помагалници по математика 5-7 клас. На едно място всички формули с фигурите. Щом ни питаш, нямате явно нещо подобно. Ще е удобно за детето, като си прочете успоредник, да си го види отстрани заедно с нужните формули. Има общо за алгебра и геометрия, тук виждам, че са го разделили. Ето за геометрия:
https://www.ozone.bg/product/pomagalnik-po-matematika-5-7-klas-k … NbshoC-A0QAvD_BwE
Виж целия пост
# 99
Благодаря. Нас едно време ни учеха да си правим чертеж, а сега го закъсах. Нага се да си припомням неща, които никога след училище не са ми трябвали. Ще потърся въпросните помагалници, че определено имам нужда. Благодаря още веднъж.
Виж целия пост
# 100
И в учебниците има някои неща. Началото на преговорен урок в учебника на Архимед за 6. клас.
Виж целия пост
# 101
Дидева, благодаря.
Учебника не го ползваме, учителката иска сборника още от пети клас, за да ги готви за НВО. Аз купувам УТ, за да се упражнява допълнително, понеже сборникът е твърде сложен за моето дете. На НВО ще има подкрепата на ресурсен, но все пак трябва поне част от задачите да може да реши и да вземе някоя и друга точка.
Виж целия пост
# 102
Mama Ru, хич не е задължително УТ точно на Архимед да е по-лесна като задачи от А група в сборник Simple Smile   Сборникът кой е - Книга за ученика на Архимед  ли?
Виж целия пост
# 103
На Архимед е, не знам как точно се води. Решават от група В, не от А. Аз не го купих, не видях смисъл. Миналата година решавахме задачите след урока доколкото ги има. После открих УТ и реших да пробваме от нея. Обаче нямам спомен да са учили паралелепипед, обем, литри и такива работи. А бях плътно до детето първия срок, втория бяхме в различни смени и поизпуснах нещата от поглед.
При дъщеря ми гледаме да покрива някакъв минимум, за да се задържи на количествени оценки. Повечето неща по математика са й сложни, а паметта й е лоша. Горе долу беше научила дробите в пети клас, а тази година все едно за първи път ги вижда. Таблицата за умножение ту я знае, ту бяло петно. Буквално за пет минути може да даде верен отговор и след 5 минути на друга задача за същото нещо да каже "не знам". За дислексията има подкрепа, но за дискалкулията, а тя е по-сериозното увреждане, не намерих специалист в нашия град.
Хубавото е, че ДЗИ в 12 клас е БЕЛ, там с консултант ще изкара прилично. И мисля да я насоча към професионална гимназия, т.е второто ДЗИ ще е ДКИ, т.е математиката й е нужна колкото да покрива за Среден (3) и да стигне до ДЗИ. Колкото и да ми е мъчно, възможностите й там са силно ограничени, а материалът доста сложен и все по-сложен става нагоре, но ако искаме диплома за средно няма как да избягаме от математиката.
Виж целия пост
# 104
Така се случи, че  по съседски до нас живеят две деца с дискалкулия. Едното тази година завърши, майката е гимназиален учител по друг предмет и го записа нарочно при себе си, за да могат да решат проблема с мат. За жалост такъв вариант при вас вероятно е неприложим, колежка й даваше тестовете предварително, не за да има детето 6, а за да разбере първите няколко задачи  (най-лесните) на спокойствие вкъщи и да ги възпроизведе после на теста/ класното. Другото тази година е 12 клас, в 7 клас с ресурсен  се справи доста прилично предвид сериозните затруднения и беше прието в  бившия ТОХ. Имат само 2 часа мат седмично тази година и учителката е явно разбрана. За да минимизира пораженията от тестове, е давала в годините  на детето за домашно с оценка решаването на задачите след някой урок.  Определено е наясно дамата, че то не е работило само, но все пак оценява старанието му да представи исканото. Пожелавам ви разбрани учители по мат до финала в 12 клас Simple Smile
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия