Дете със СОП и нездравословна учебна среда

  • 9 275
  • 58
Здравейте,

Пиша тук, за да получа идеи. В класа на детето ми има 6 деца със СОП, само 2 от които с ТЕЛК и диагностицирани. 3 от тях имат трудности с материала, но са тихи и прилежни деца. Едно е на комбинирана форма, едно подлежи на корекция, но 6-тото е дете с аутизъм и забавено развитие, което в първи клас всички много подкрепяхме, децата го каниха на рождени дни, учихме ги да му помагат и да играят с него. Наистина искахме една спокойна среда за всички, независимо от различията и проблемите. Само че, това дете е неконтролируемо постоянно вдига шум, крещи, реве, въргаля се по земята, става в час и почва да вика, че не е разбрало, да се тръшка, че е изтрито нещо от дъската. Цяла година другите деца се оплакват, че ги болят главите, гризат си моливите, слагат си капачки в ушите, за да не чуват крясъци. След края на първи клас 15 от 22 деца останаха на лятно училище, защото не са усвоили достатъчно от материала. Сега годината започва отново по същия начин. Наистина е ужасно шумно и нетърпимо. Има осигурен помощник учител на детето, който стои с него в час, но не може да се справи с постоянното викане и рев. Вече и ние и децата ни не издържаме. Мислехме, че родителите ще ни разберат, тъй като цялата миналата година бяхме много толерантни. Помолихме детето да мине на комбинирана форма и да не посещава български и математика, за да могат другите да имат възможност наистина на учат. Родителите отказаха, защото социализацията за тяхното дете била най-важна. Явно образованието на нашите деца не е важно. За съжаление, това напрежение и психически тормоз над децата ги накара да почнат да отбягват това дете, да не искат да сядат до него или да играят с него, защото той постоянно им пречи и те не могат да учат. Наистина не знам какво може да се направи. Но сега 15 деца трябва да си търсят друго училище, заради едно дете, чиито родили не искат да помислят за никой друг.
Моля за идеи, какво можем да направим, за да учат децата ни в здравословна среда? Имаме вече подписка, но не знае дали да я използваме и би ли дала тв резултат. Майката заплашва с медии и явно иска да прави циркове. Някои дете вече са били на психолог и са посъветвани да сменят средата, но трябва ли 20 да се съобразяват с едно.

Пиша тук умишлено и осъзнавам, че има много родители на деца със СОП, няма проблем да ме нападнат, но имам нужда от дискусия, защото наистина не мога да гледам детето си така. Децата имитират детето със СОП скимтят, реват и се учат да пускат лиги от устата си. Явно да решили, че е добър вариант за търсене на внимание.
Виж целия пост
# 1
А от училището какво мислят? Детето има предполагам екип от специалисти, които да работят с него. Помощникът на учителя постоянно ли е с детето? Доста сложна и за двете страни е ситуацията.
Виж целия пост
# 2
Да, има екип - ресурсен, психолог. Помощникът е с него целият ден, защото родителите не се съгласиха поне занималня да не посещава. Съответно детето заспива върху другите деца и те не мърдат, за да не го събудят. Ако искат да го изведат от час, когато е разтроен буйства, защото "искам да уча". От училището се борят цялата минала година, но вече никой не може да се разбере с тези родители. Когато детето се изпраща от учител и той се опита да каже на родителите за поведението му, майката казва "Тихо сега, нека тя да обясни". И чака детето да каже своето мнение. Положението е наистина много трудно и аз вече не виждам надежда. Имаме подписите на другите родителите, но ние не искахме да гоним това дете, а просто да не посещава български и математика с другите деца Sad
Виж целия пост
# 3
Това е Системна грешка на МОН. Децата със СОП не могат да се обучават в един клас с деца без такива потребности. Не го ли разбраха не знам. Нито за едната страна е добре, нито за другата.
Виж целия пост
# 4
Скрит текст:
Това е Системна грешка на МОН. Децата със СОП не могат да се обучават в един клас с деца без такива потребности. Не го ли разбраха не знам. Нито за едната страна е добре, нито за другата.
Офтопик. Така като гледам, от шест споменати в първия пост деца едно (цифром: 1) създава проблеми. Ама дай всичките да ги изшиткаме, нямат място при нашите деца.

Нямам отговор на основния въпрос, издразних се на този пост.
Виж целия пост
# 5
Аз пък имах пред очите си пример на дете с аутизъм, което проговори брагодарение на децата от групата и учителката. От 1 до 7 клас беше в клас и тази среда му помогна страшно много. Във випуска имаше и други деца с аутизъм и към всяко имаше индивидуален подход и подкрепа, като децата които бяха шумни бяха извеждани от психолог или ресурсен учител и останалите продължаваха нормален учебен процес. Така че обобщението е крайно неуместно. Всеки случай е индивидуален и е необходим индивидуален подход.
Говорете с ръководството на училището евентуално да преместят детето в паралелка в която няма толкова много деца със СОП и учителката ще има повече време и възможност да подходи индивидуално. А и е възможно в този клас на детето да му се е случило нещо което не може да преработи и да е такова шумно защото средата го плаши и изнервя, а в друг клас да се успокои и за самото него да е по-добре. Но по принцип трябва да има комуникация и с родителите. Те реагират като хора, които са притеснени, че някой иска да разкара детето им заради това че е различно. Въобще според мен трябва да притиснете учителката, психолога на училището и ръководството, а те да извикат родителите и да вземат решение как да подобрят нещата и за вашите деца и за детето с аутизъм.
Виж целия пост
# 6
Преместете си детето в друга паралелка.Всичко друго е борба с вятърни мелници.
Виж целия пост
# 7
Моето дете беше в пъти по-добре от това,което описвате и въпреки всичко аз бях тази,която пожела да мине на изцяло индивидуална форма на обучение,защото другите му влияеха зле.Има много други места,където може да се социализира успешно едно дете,училището изобщо не е най-доброто.Радвам се , че успях да измъкна синът си и до днес той е на индивидуално обучение и е в пъти по-добре.И най-хубавото-седи далече от всички лоши примери на децата в норма-пушене,пиене на бира в училищния двор и да не продължавам),защото моят син е като гъбка и попива, всичко което види.В трети клас го бяха накарали да си свали гащите в час по английски,което за мен бе недопустимо и това още повече ме накара да се задействам и да го отделя от тази нездравословна среда.Не ги разбирам тези родители, а на всичкото отгоре и на занималня го държат,което е много зле...
Виж целия пост
# 8
Взели сте правилно решение.Това насилствено социализиране е мъка и нерви за всички.
Виж целия пост
# 9
Всички са виновни, без детето. Родителите му, че се преструват, че няма кой знае какъв проблем и всички са длъжни да се съобразяват. Директорът и учителите също, че не заемат твърда позиция и не предоставят никакво разрешение на проблема. Не мисля, че е редно 20 дечица, включително и другите, които са със СОП, да не могат да се съсредоточат в час, заради едно дете. Вие вече сте показали, че искате да приобщите детето, проявили сте търпимост, но ако е невъзможна комуникацията с родителите, не виждам как ще се разреши въпроса. Социализация пак може да има, тя се осъществява и в междучасията, когато децата си играят и занимават с техни си неща. Не виждам как стоенето в класа ще приобщи детенцето към останалите, които вече са изнервени и подразнени от него.
Виж целия пост
# 10
Наистина не намираме решение. Нямаме проблем като цяло, е някой е със СОП, но в случая просто няма учебен процес. Днес примерно, въпросното дете е нямало ножица, за някаква задача и е минало през всички чинове да бута и щипе другите, докато реве в истерия. Това е изкривена социализация. Да, мога да го преместя, но това училище ни е на 300 метра и нашите деца вече могат да ходят сами, а това дете пътува от квартал на 20 км от тук, а сега ние трябва да пътуваме с децата си.
Моля, някой ако има опит да ми даде идея как може да се процедира, за да се изведе детето на комбинирано обучение и да не посещава занималня. Родителите са категорични, че за него е лошо да се извежда от час. Заплашват с медии и край. Ръководството казва, че ако те не подпишат няма как той да е на комбинирано обучение, Камило да не посещава занималня. Просто нямат механизъм. Подписката, която събрахме има ли някаква стойност?
Виж целия пост
# 11
Вижте, аз съм заместник-директор на училище и ресурсен учител. Ако родителят не даде съгласие за друга форма на обучение, ръководството е безсилно. Подписката можете да я входирате в училището, за да я има черно на бяло, на тя няма правна стойност. Най-добре е родителите на детето да съдействат в разрешението на проблема, но при вас това не е факт. Можете да оформите сигнал към Закрила на детето. За нищо друго в момента не се сещам. На лично ще Ви пиша телефонния си номер - можете да ми се обадите.
Виж целия пост
# 12
Преместете  си детето в друга паралелка, не в друго училище.
Виж целия пост
# 13
Подайте групово молби за преместване на децата ви в други училища. Ако и това не накара ръководството да намери решение, просто ги преместете. Не си струва да си оставяте детето подложено на тормоз заради едно каране и прибиране от училище. Разбиране от родителите на конкретното дете няма да срещнете щом досега не са проявили. Системата е тотално сбъркана в частта си, че всъщност здравите деца в такива ситуации нямат права и се превръщат в жертви на насилие от което накрая само бягството остава решение. Иначе деца с различен СОП и преди години е имало в училищата в Бг и повечето се социализираха успешно, който е учил в квартално училище, знае. Но когато социализацията не се случва добре не трябва преценката да се вземат ли допълнителни мерки да е оставена само в ръцете на родителите на детето със СОП, а сега е така.
Виж целия пост
# 14
Наистина не намираме решение. Нямаме проблем като цяло, е някой е със СОП, но в случая просто няма учебен процес. Днес примерно, въпросното дете е нямало ножица, за някаква задача и е минало през всички чинове да бута и щипе другите, докато реве в истерия.
Доколкото съм запозната, учителката на детето получава някакви пари за детето със СОП. Какво и пречи тогава, да уведомява родителите му за необходими пособия за училище, така че подобни ситуации да се избягват? И още къде е бил помощник- учителят? Нали затова е там.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия