Родители отричат че децата им имат проблем

  • 6 526
  • 37
# 15
За такива деца трябва да има специализирани училища.Останалите не са длъжни да ги търпят.

Без точно да съм запозната с проблема на авторката, принципно с написаното от Вас съм съгласна в общия случай. Проблемните като поведение деца стана много модерно да се търпят, а учителят е безсилен. Сега тук ще скокнат.
Виж целия пост
# 16
Няма какво да се скача. Това си е истината и за съжаление цял клас страдат заради едно-две деца. Някои дори не са със СОП, просто са груби и невъзпитани, свикнали да им се угажда на всичко и да тормозят другите. И, докато в началото на първи клас, просто може да не са осъзнали къде се намират и какво се иска от тях, по-натам вече неща стават сериозни. За съжаление повечето родители отричат, че подобни неща се случват и тяхното злато е виновно. Отрочето се чувства безнаказано и така нещата се задълбочават още повече...
Виж целия пост
# 17
За такива деца трябва да има специализирани училища.Останалите не са длъжни да ги търпят.
Айде сега да поставим всички деца в психиатрии, щото не можели да стоят 1 час на едно място. Не може да се очаква да оставиш 7-8 годишно дете по 40 минути на един дървен чин и едни 10 минутки да са достатъчно за почивка. За по-големи деца това може и да е удачно, но не и за началното училище. После се питаме що децата почват да се застояват и играят само на компютри.
Виж целия пост
# 18
Чакай сега, има норми на поведение. Никой не е вързал децата за стола и с превръзка на устата..... Обаче да нарушава постоянно часа, да дивее, да не спазва поведение и граници, не е добре нито за него, нито за останалите. Ако в твоята работа някой постоянно, тича, пее, дивее, нарушава обстановката, ще си свършиш ли работата добре...? Или след второто изпълнение ще се оплачеш на шефа....? В учебния час е подобно.

Не знам какво е решението - нито е да са затворени в специализирани училища, нито да дивеят по цял ден и никой нищо да не може да направи по въпроса.
Още по-лошо е, когато родителите не осъзнават и/или не приемат, че детето има проблем и трябва да се работи върху това.
Виж целия пост
# 19
Не психиатрии, а специализирани училища.
Виж целия пост
# 20
За такива деца трябва да има специализирани училища.Останалите не са длъжни да ги търпят.
За тези които не са в течение, помощните училища, които вие деликатно наричате специализирани, са закрити от няколко години (2017) . Всички деца са в общообразователни училища, дори тези със Соп ( от какъвто и да е аспект и диагноза, вече дали ще са индивидуално обучение е въпрос на желание и преценка на родителя, мед лица могат само да го посъветва,  но не и да му налагат. Има дневни центрове за деца на индивидуално обучение, но посещението имсо по избор и желание  на родителя) . Това е стратегията на приобщаването в световен аспект - не децата се нагаждат към училището, а училището се нагажда към такива деца  и няма сила в света която да го промени за момента ( за невярващи справка Наредба 2017 за приобщаващо образование ) . Единствено изключение за сега са училищата за незрящи и то има и едно в Сф и и едно във Вн.
Така че няма специализирани училища в бг и ако родителя желае неговото дете ще ходи в общообразователно училище заедно с всички. Обратното е дискриминация и сегрегация. Пиша го за да изясня глобално ситуацията. А вече на кого му харесва или не - друг въпрос.
Виж целия пост
# 21
Но не трябваше да се закриват, те са необходими.
Виж целия пост
# 22
Много ясно, че всеки си гледа от собствената камбанария. Ако съм родител на дете със СОП, ще държа да се интегрира сред другите, ако не съм, ще искам за детето ми спокойна обстановка, в която да учи, а не да се налага да се озаптяват агресивни деца и да се превръща в зверилник. Далеч съм от мисълта, че всички деца със СОП са агресивни и/или пречат на учебния процес. Има и такива без диагноза, които са в пъти по-зле.....
Мнението ми е принципно - училището е място за учене, не е зоопарк, не е гледачница, не е клуб за игри. Който няма желание да учи, родителите да намерят друг вариант, за да могат другите да вършат това, да което са отишли там.
И трябва за децата от начален курс също да има вариант за наказания при тежки провинения, да речем при сбиване или подобно...
Виж целия пост
# 23
Чакай сега, има норми на поведение. Никой не е вързал децата за стола и с превръзка на устата..... Обаче да нарушава постоянно часа, да дивее, да не спазва поведение и граници, не е добре нито за него, нито за останалите. Ако в твоята работа някой постоянно, тича, пее, дивее, нарушава обстановката, ще си свършиш ли работата добре...? Или след второто изпълнение ще се оплачеш на шефа....? В учебния час е подобно.

Не знам какво е решението - нито е да са затворени в специализирани училища, нито да дивеят по цял ден и никой нищо да не може да направи по въпроса.
Още по-лошо е, когато родителите не осъзнават и/или не приемат, че детето има проблем и трябва да се работи върху това.
На учителите и специално на началните учители това им е работата. Бих разбрала проблема при 8ми клас дете да върши такива работи, но при 8 годишните работата на учителя е също и на бавачка до голяма степен или поне трябва да е. 8 годишните вършат пакости и са хиперактивни, не може просто така да седне и да зубри. Има много учители, които излизат с това твърдение, че тяхната работа не е да възпитават деца и това е напълно работа на родителя, което абсолютно не е вярно тъй като до колкото възпитанието и модела за подръжание е отговорност на родителя толкова е и на учителят. Невъзможно е детето да не взема за пример човека с който прекарва половината ден. Също трябва да се погледне и от страната на детето цялата работа. До вчера си играел по цял ден и днес изведнъж трябва да стоиш 5-6 часа на едно място и да учиш. Не всеки може да се приспособи за един ден и промяната трябва да се извърши плавно и с търпение. Ако не можеш да се оправяш с деца просто иди да преподаваш на 12 клас.
Виж целия пост
# 24
Щом казваш......

Да превърнем началната степен на обучение на забавачница, казваш..... Щот до вчера са играли, значи да продължават. Те до 4 клас ще дивеят, после що да спират!?!?!? Нали до тогава да дивели, нека продължават и нагоре.....

И, не, работата на началния учител не е да е бавачка. Ако си мислиш така, може би трябва да си наемеш такава да ти обучава детето.

Плавен преход - да, ама на някои изобщо не им се получава и с години дори да е този "плавен преход".
Виж целия пост
# 25
Щом казваш......

Да превърнем началната степен на обучение на забавачница, казваш..... Щот до вчера са играли, значи да продължават. Те до 4 клас ще дивеят, после що да спират!?!?!? Нали до тогава да дивели, нека продължават и нагоре.....

И, не, работата на началния учител не е да е бавачка. Ако си мислиш така, може би трябва да си наемеш такава да ти обучава детето.

Плавен преход - да, ама на някои изобщо не им се получава и с години дори да е този "плавен преход".
Еми да, ако искаш така го наричай. Не може по един и същи начин да се обучават 17 и 7 годишни в това съм сигурна. 
Естествено тези идеи не ми идват току така, по този начин се обучават малчуганите във Финландия и доста добре си се справят ако питаш мен, 74% завършват университет докато в бг са само 33%.
Но кой на нас ще ни каже как да правим нещата ний си знаем най-добре!!! Нека пращаме децата в психиатрии щото не можели да стоят като препарирани на едно място цял ден.
Виж целия пост
# 26
Точно пък Финландия ли намери да хвалиш.....?!!?!?!

Пак ти казвам - наеми си бавачка да ти обучава децата, щом мислиш, че трябва учителят да е звероукротител, бавачка и подобни, а не точно учител. Или пък емигрирай в скандинавските страни, ако толкова смяташ за чудесно образованието им. Класациите на световни състезания и олимпиади говорят красноречиво дали в България е добро образованието. Естествено там са децата, които не отиват на забавачница в начален етап.

Продължаваш да говориш за психиатрия. Мисля, че бъркаш понятията.
Виж целия пост
# 27
Щом казваш......

Да превърнем началната степен на обучение на забавачница, казваш..... Щот до вчера са играли, значи да продължават. Те до 4 клас ще дивеят, после що да спират!?!?!? Нали до тогава да дивели, нека продължават и нагоре.....

И, не, работата на началния учител не е да е бавачка. Ако си мислиш така, може би трябва да си наемеш такава да ти обучава детето.

Плавен преход - да, ама на някои изобщо не им се получава и с години дори да е този "плавен преход".
Еми да, ако искаш така го наричай. Не може по един и същи начин да се обучават 17 и 7 годишни в това съм сигурна.  
Естествено тези идеи не ми идват току така, по този начин се обучават малчуганите във Финландия и доста добре си се справят ако питаш мен, 74% завършват университет докато в бг са само 33%.
Но кой на нас ще ни каже как да правим нещата ний си знаем най-добре!!! Нека пращаме децата в психиатрии щото не можели да стоят като препарирани на едно място цял ден.

Баш пък Финландия......тези глупости от къде ги чу????
Никога не са се обучавали деца на 7 и на 17 по един и същи начин.
На 7 часа е от 30 минути, на 17 са блокове от по 90 минути.
На 7 учат по буква на ден, на 17 доста повече.
Никой не очаква децата да са препарирани, ако на 7 не успява да се заседи в рамките на 20 минути то някой не си е свършил работата.

То и у нашите университети магаре да вържеш вече ще ги изкара....та да не се хвалим с глупости. Щото вече няма кой една лампа да ти смени, че за ток виСшистите не са и чували.
Виж целия пост
# 28
Що за глупости, какви деца в психиатрии, какви пет лева?! И, да, в началните класове трябва да започнат да се приучват децата да стоят кротко на чина. Това започва още в последните групи на ДГ, където имат някакви занятия, елементарни, но все пак подобни на учебни часове. И преходът е плавен, не са съвсем като в небрано лозе в първи клас. А един учител, дори на средно ниво, е гъвкав и толерантен. Не очаква да са войници в първи клас, другото е нереалистично.

И с последното от предния пост не съм твърде съгласна. Работя пряко с колеги завършили университет в рамките на десетина години назад. И за ток са чували, и за много неща още. Присъствам на оперативките им сутрин, моята работа е свързана пряко с тяхната и виждам резултатите. Така презрените виСшисти и са учили, и са научили. Така че подобно обобщение за бг университетите и завършващите в тях е неуместно.
Виж целия пост
# 29
Щом казваш......

Да превърнем началната степен на обучение на забавачница, казваш..... Щот до вчера са играли, значи да продължават. Те до 4 клас ще дивеят, после що да спират!?!?!? Нали до тогава да дивели, нека продължават и нагоре.....

И, не, работата на началния учител не е да е бавачка. Ако си мислиш така, може би трябва да си наемеш такава да ти обучава детето.

Плавен преход - да, ама на някои изобщо не им се получава и с години дори да е този "плавен преход".
Еми да, ако искаш така го наричай. Не може по един и същи начин да се обучават 17 и 7 годишни в това съм сигурна.  
Естествено тези идеи не ми идват току така, по този начин се обучават малчуганите във Финландия и доста добре си се справят ако питаш мен, 74% завършват университет докато в бг са само 33%.
Но кой на нас ще ни каже как да правим нещата ний си знаем най-добре!!! Нека пращаме децата в психиатрии щото не можели да стоят като препарирани на едно място цял ден.

Баш пък Финландия......тези глупости от къде ги чу????
Никога не са се обучавали деца на 7 и на 17 по един и същи начин.
На 7 часа е от 30 минути, на 17 са блокове от по 90 минути.
На 7 учат по буква на ден, на 17 доста повече.
Никой не очаква децата да са препарирани, ако на 7 не успява да се заседи в рамките на 20 минути то някой не си е свършил работата.

То и у нашите университети магаре да вържеш вече ще ги изкара....та да не се хвалим с глупости. Щото вече няма кой една лампа да ти смени, че за ток вишистите не са и чували.
Не знам вие в какви училища ходите, но в нашето часовете са по 40 минути от 1 до 12 клас. За 20 минути съм съгласна, но това не е начина, поне при нас. Пък и аз си имах хас 7 годишни да учат материал за 17 Joy , говорех за времето и начина на отношение към детето. Ние бяхме първи клас 2020, така че нещата може и да са се променили, но не вярвам чак толкова много. Има и вероятност ние да сме попаднали в някое по-изостанало училище със стари учителки комунистки, чиито практики да са вече отдавна в минало в софийските училища.
Пък и какъв е този хеит към Финландия, те са една от най-развитите и щастливи страни в света.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия