В мат нещо май те спъва, гемията потъва - спасител се явява, задачата решава и я обяснява.

  • 20 442
  • 737
# 45
Задача за 3 клас от изпит на училище Питагор. Отговорът трябва да е 12, но нито разбирам условието (две по две ли са равни колони и редове или всичките четири), нито имам идея за смислено решение
Виж целия пост
# 46
Задача за 3 клас от изпит на училище Питагор. Отговорът трябва да е 12, но нито разбирам условието (две по две ли са равни колони и редове или всичките четири), нито имам идея за смислено решение

Четирите трябва да са равни - двата реда и двете колони.
1,5,6- първи ред.
8,-,4- втори ред
3,7,2- трети ред.
1,8,3- първа колана
6,4,2 - трета колана.
В четирите ъгъла 1,6,3,2
Всичките по 12.
Съжалявам, но дава грешка и не мога да кача снимка.
Виж целия пост
# 47
Много благодаря, и без снимка вече е напълно ясно обяснена подредбата. Само не разбирам как стигнахте до извода, че сумата от 4те върха е равна на сумата от всеки ред/колона и е 12? С налучкване ли се пробва или има някаква логика?
Виж целия пост
# 48
Задача за 3 клас от изпит на училище Питагор. Отговорът трябва да е 12, но нито разбирам условието (две по две ли са равни колони и редове или всичките четири), нито имам идея за смислено решение

Може да изразим сбора на дванадесетте числа записани в първия ред, третия ред, първата колона и третата колона по два начина.

От една страна, този „голям“ сбор е равен на четири пъти по сбора на трите числа в първия ред, защото по условие сборовете на числата записани във всеки от двата реда и двете колони са равни.

От друга страна, този „голям“ сбор е равен на сбора на числата записани в осемте бели квадратчета (т.е. сбора на числата от 1 до 8 записани в някакъв ред), към който сбор е добавен сбора на числата записани в четирите ъглови квадратчета. Или с други думи, числата записани в четирите ъглови квадратчета участват по два пъти в „големия“ сбор, а числата записани в страничните квадратчета – по един път. Окончателно, „големият“ сбор е равен на 36 + сбора на числата в четирите ъглови квадратчета (1 + 2 + . . . + 8 = 36).

Получихме, че „големия“ сбор е равен, от една страна, на четири пъти по сбора на числата в първия ред и от друга, на 36 + сбора на числата в четирите ъглови квадратчета.

Сборът на числата в четирите ъглови квадратчета е не по-малък от 10 = 1 + 2 + 3 + 4.

Понеже 36 + 10 = 46 и 36 + 11 = 47 не се делят на 4, но 36 + 12 = 48 се дели на 4, то сборът на числата в четирите ъглови квадратчета може да бъде най-малко 12.

Конструкцията е показана по-горе в поста на Dincho.
Виж целия пост
# 49
Моля за помощ - не е по математика, а по музика, но май е в пъти по-трудно (поне за мен)....Grin

На мястото на звездичките трябва да има ноти. Условието е да се изсвири на пиано, да се познае произведението и да се попълнят нотите на мястото на звездичките.

Скрит текст:
Виж целия пост
# 50
Здравейте! Може ли помощ за задача за 6 клас? ( Все още не са взимали за обем на пирамида, но не знам дали има значение в случая)
Виж целия пост
# 51
Е, как без да знаеш какво е обем ще сравняваш обеми?
Виж целия пост
# 52
Е, как без да знаеш какво е обем ще сравняваш обеми?
Разделът за геометрични фигури и тела е първи по учебник, но по преценка на учителката, ще го взимат последен. Явно  е станало недоглеждане от страна на учителката, че в задачата има формула, която не са взимали, тъй като самата задача е за пропорции, които в момента изучават.
Виж целия пост
# 53
Като следваш промените в учебната програма. Joy
До миналата година раздел " Фигури и тела" се изучаваше в началото на годината. От тази - отиде на опашката. Постепенно се появяват нови сборници и учебни тетрадки, но учебниците са си старите.
Виж целия пост
# 54
Здравейте, може ли помощ?
Виж целия пост
# 55
Виж целия пост
# 56
Здравейте, може ли помощ?

Моля, пишете за кой клас!

Ако са учили подобности, то:
триъгълник BT1O1 e подобен на триъгълник BT2O2
Равни ъгли (ъгъл Т1 и Т2 са прави, В е общ...)
О1Т12Т21В:О2В
3r : r = (3r+r+О2В) : О2В
О2В=2r
Следователно О1В=6r

В правоъгълния BT1O1отношението на катета към хипотенузата О1Т11В = 6r : 3r =1/2
следователно острия ъгъл срещу този катет е 300
Виж целия пост
# 57
Пенева, и аз така тръгнах в първия момент, но окръжности се учат преди 9 клас, тоест явно е  за осми задачата, а там подобие няма, затова я реших по-горе без.
Ето случай, който много ясно показва защо в началото на всяка тема неизменно стои напомняне да се пише класът.
Виж целия пост
# 58
Благодаря много, за 8ми клас е.
Виж целия пост
# 59
Здравейте! Как трябва да се докажат тези равенства?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия