Немска филология или начална педагогика?

  • 1 160
  • 24
# 15
Така е, Нарциса. Съгласна съм с теб. Но от написаното разбирам, че авторката иска да е учител. Въпросът е дали след 4 години ще иска пак. Това е ключовото.
Виж целия пост
# 16
Вземи я филологията, че учителската професия става все по трудна за справяне с възникващите в училищата ситуации, изисква здрави нерви и ако ти писне един ден е добре да може да правиш все пак и нещо друго. А и с филологията може да преподаваш на частно, че учителските заплати не са кой знае какво.
Виж целия пост
# 17
Немска филология при всички положения, има изключително много възможности за хора, които владеят езика на високо ниво. А преподаватели по немски се търсят изключително много. Няма място за колебания, но имай предвид, че филологическото обучение е изключително тежко и се изискват много добри познания по езика.
Виж целия пост
# 18
Аз не съм сигурна, че в дългосрочен план немският ще продължи да се търси в страни като България. Става въпрос за 40г времеви диапазон до пенсиониране. В момента е мода да се учи, за да се следва в немско говоряща страна или да се работи в аутсорсинг и обслужва немско говоряща клиентела. Европа губи мястото си в света, децата от малки учат английски, обучението и работата в чужбина е вероятно да престанат да бъдат привлекателни поради осредняването на условията,, и мисля, че в бъдеще родителите ще започнат да наблягат на по-добро начално образование, за да дадат добър старт на детето си, отколкото на “експорт” в немско говоряща чужбина. Знам, че мнението ми е по-различно, но имам спомени как руският престана да се учи масово (беше задължителен) през 90те, а френският загуби по популярност през 70те (в България, в западна Европа се предпочита пред немския). Т.е. има трендове в тези неща и е хубаво и те да се взимат пред вид. 40г е дълъг период от време.
Виж целия пост
# 19
В съвременния свят само английски не е достатъчен. В българската образователна система вторият чужд език стана задължителен от 9 до 12 клас, това са нива А1 и А2. При.масово първи чужд английски и средна възраст на малкото останали учители по руски и немски от 50-55 години минимум, то в скоро време съвсем няма да има непенсионирани преподаватели по тези езици. Факт е, че след смяната на първия чужд език от руски на английски и свеждането до минимум на изучаването на втори чужд език (144 часа за две години в гимназиален курс) това се отрази на учителите по тези два езика негативно. В момента последиците са налице. 40 години е много дълъг период, за да можем да прогнозираме какво ще се случи, но владеенето на език на ниво филология е доста по-перспективно отколкото само начална педагогика.
Виж целия пост
# 20
Не знам защо си мислите, че само ученици имат нужда от уроци по немски. Повечето ми ученици са хора, които работят в Германия или Австрия и имат нужда от езика, за да се справят с ежедневните ситуации, пред които са поставени в съответната държава.
Виж целия пост
# 21
Защото в училище е по-голям броят на изучаващите го може би?
Виж целия пост
# 22
Защото в училище е по-голям броят на изучаващите го може би?
Разбира се, че това е така, просто исках да кажа, че учителят по немски има реализация и извън рамките на образователната система. Когато започнах да се занимавам с това, бях искрено изненадана колко много хора се интересуват от онлайн уроци по немски език.
Виж целия пост
# 23
Така е. А и знанието на чужд език като немски на ниво филология дава възможност за реализация и извън България, също така не пречи и на друга квалификация. Вижда ми се далеч по-практично и с повече възможности за реализация отколкото началната педагогика, където в последните години има завишен интерес.
Виж целия пост
# 24
Немският не е мода отсега, много  хора  се стремят от години към прием  в гимназии с немски - още преди пътят  ни към Германия да бъде отворен за свободно и най-вече безплатно  следване. Когато аз бях още в немската гимназия в София преди  30 години (тоест ето го налице един цял период от 30 години), имах немалко съученици, чиито родители работеха с немски - да, с ГДР, но такива бяха времената. Още тогава училището имаше най-много нейтив преподаватели, така е и сега (абстрахираме се в момента от непрестанно понижаващото се  качество на обучение навсякъде у нас, не е то темата на разговор).  Мнооого преди приемането ни в ЕС  Германия се включи като партньор в немския факултет на ТУ София и наши студенти заминаваха там на стажове, взимаха на финала двойна диплома за бакалавър/магистър, някои се реализираха успешно там и си останаха. И до днес немският се търси за много работни позиции в БГ, сред които учителската също, макар завършилите филология да не я избират масово. Намират си просто друга област на приложение на наученото, в която са далеч по-добре платени, или много скоро след старта в училище се преориентират и напускат. Което прави глада за кадри още по-голям, понеже настоящите учители все някога, повечето скоро, ще се пенсионират.

Да,  Европа по един или друг начин залязва като сила, но това не променя факта, че само с единия английски, макар и говорен навсякъде по света, си точно наникъде. Езиците  (всичките) в край на краищата са предимно средство за комуникация в устен и писмен вид ( на различни нива според вида на работата), в малък % от случаите реализацията е САМО и единствено с тях, примерно в учителската и преводаческата професия. Тоест дали ще си си тук или навън, все ти трябват база/знания/умения по другото, че да си конкурентоспособен на пазара на труда. Езикът/езиците освен английския (той се е превърнал в задължителен) ще са бонус, без значение дали става дума за немски, френски, испански, някой скандинавски, китайски, корейски, арабски или иврит...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия