Некоректен търговец - невъзможно връщане

  • 3 631
  • 24
Здравейте,
След вече над 10 години редовно онлайн пазаруване и аз попаднах на некоректен търговец и за първи път имам проблем да върна закупен онлайн продукт.
Пиша директно кой е магазина за да не пострадат и други хора - https://kraft.bg/

Казуса е следния: на 03 януари получих от тях продукт, който реших да върна (единият елемент беше развален, освен това продукта не ни допадна) и реших, че ще се възползвам то правото си да го върна в 14 дневен срок. В общите условия пишеше продукта да се върне на адреса, от който е пристигнал. Тъй като това е офис на Еконт в Пловдив, а не адрес на фирмата реших все пак да звънна на посочения, в сайта, телефон да ги информирам за връщането и да се разберем как ще ми бъде възстановена сумата.
На телефона в сайта обаче, една изключително нелюбезна и груба служителка ми обясни, че тя отговаряла само за поръчките и нямала нищо общо с връщането?!? и да съм звъннела на номера, посочен на касовия бон! на този телефон (от касовия бон) съм звъняла по няколко пъти на ден от 04 януари до днес т.е вече 15 дни и е ВИНАГИ изключен. Писах на и-мейла над 10 пъти и нищо, никакъв отговор. На единияствения телефон, който вдигат (този в сайта), служитеката ставаше все по-груба и арогатна и пак ми натърти, че тя не можела да ми помогне за връщането!
Така, в крайна сметка без да вляза в контакт с фирмата, на 12 януари върнах продукта на адреса, от който е пристигнал (каквито са инструкциите в сайта). От 13 януари до днес, продукта седи в офиса на Еконт непотърсен от тях. Опитите ми да се свържа остават без резултат.
Сега ясно е, че ще подавам жалба в КЗП, въпроса е какво да правя с продукта, след като седи в офис на куриера? Единият вариант е утре да ми го върнат, но трябва да платя още една доставка, в двете посоки стават общо 25 лв. другия вариант е да го оставя там, но ще ми начислят по 4.90 на ден такса. Дори жалбата ми да бъде уважена, кой ще плати тези такси накрая аз или търговецът?
Ако някой е изпадал в подобна ситуация или има някакви съвети, ще съм благодарна да сподели.
Виж целия пост
# 1
Здравейте,
След вече над 10 години редовно онлайн пазаруване и аз попаднах на некоректен търговец и за първи път имам проблем да върна закупен онлайн продукт.
Пиша директно кой е магазина за да не пострадат и други хора - https://kraft.bg/
...

Потвърждавам. От този сайт продават основно боклуци и ментета. Синът ми беше поръчал някакъв комплект с инструменти. Не сме се занимавали с връщане. Прецених, че няма смисъл.
Виж целия пост
# 2
Най-доброто, което може да се направи според мен е тази темна да гръмне, да стане вайръл, да ги подеме Румен Бахов по Нова и това е.
Виж целия пост
# 3
Имах почти идентичен случай с Shopche.bg. Върнах им дефектен продукт за замяна, но повече от месец нямах вест от тях. На имейлите ми никой не отговаряше (после казаха, че ме били попитали с имейл за банковата ми сметка, но аз не съм им била отговорила!). На телефона от сайта отговаряше една грубиянка, която не се занимавала с връщането на продуктите, а на телефона от товарителницата никой не отговаряше. Изпратих жалба до Комисията за защита на потребителите. Борих се дълго време, но в крайна сметка ми бяха върнати парите, включително и за куриерските услуги в двете посоки. Сумата, за която претендирах, не беше голяма, но като се измамят много потребители, некоректният търговец добре припечелва, което не е справедливо. Ако проявите настойчивост, може и да получите удовлетворение.
Поуката ми от този случай беше, че не трябва да пазарувам от сайт, който не посочва физически адрес, защото това силно затруднява КЗП в издирването на търговеца.
Виж целия пост
# 4
Имах почти идентичен случай с Shopche.bg. Върнах им дефектен продукт за замяна, но повече от месец нямах вест от тях. На имейлите ми никой не отговаряше (после казаха, че ме били попитали с имейл за банковата ми сметка, но аз не съм им била отговорила!). На телефона от сайта отговаряше една грубиянка, която не се занимавала с връщането на продуктите, а на телефона от товарителницата никой не отговаряше. Изпратих жалба до Комисията за защита на потребителите. Борих се дълго време, но в крайна сметка ми бяха върнати парите, включително и за куриерските услуги в двете посоки. Сумата, за която претендирах, не беше голяма, но като се измамят много потребители, некоректният търговец добре припечелва, което не е справедливо. Ако проявите настойчивост, може и да получите удовлетворение.
Поуката ми от този случай беше, че не трябва да пазарувам от сайт, който не посочва физически адрес, защото това силно затруднява КЗП в издирването на търговеца.

Когато върнахте продукта, те взеха ли го от офиса на куриера?
Виж целия пост
# 5
Имах почти идентичен случай с Shopche.bg. Върнах им дефектен продукт за замяна, но повече от месец нямах вест от тях. На имейлите ми никой не отговаряше (после казаха, че ме били попитали с имейл за банковата ми сметка, но аз не съм им била отговорила!). На телефона от сайта отговаряше една грубиянка, която не се занимавала с връщането на продуктите, а на телефона от товарителницата никой не отговаряше. Изпратих жалба до Комисията за защита на потребителите. Борих се дълго време, но в крайна сметка ми бяха върнати парите, включително и за куриерските услуги в двете посоки. Сумата, за която претендирах, не беше голяма, но като се измамят много потребители, некоректният търговец добре припечелва, което не е справедливо. Ако проявите настойчивост, може и да получите удовлетворение.
Поуката ми от този случай беше, че не трябва да пазарувам от сайт, който не посочва физически адрес, защото това силно затруднява КЗП в издирването на търговеца.

Когато върнахте продукта, те взеха ли го от офиса на куриера?

Да, бяха го взели, може би защото аз поисках замяна и те трябваше да го заменят, да го ремонтират или да ми върнат парите. Както вече съм написала, те не реагираха подобаващо.
Виж целия пост
# 6
Още като не си могла да се свържеш с търговеца, е бил момента да пуснеш жалба до КЗП.
Пусни я сега. Приложи писмената кореспонденция, твоите имейли, опиши че те НЕ отговарят на тях, пиши че не вдигат телефона, пиши че ти отказват да приемат стоката, приложи и документи, товарилетлини от куриера - за получаването и за връщането на стоката. Напиши че нса нарушили няколко разпоредби на закона, без да ги посочваш контретно. Настоявай за проверка и налагане на съответните санкции.

Опитът ми е, че КЗП рядко налагат санкции, поне в мои случаи, но пък заплахата за налагане на такива върши работа и убеждава търговецът да се задейства. Например на колега така му отказваха рекламация на плажни шезлонги. Връщаха го, писаха му че не можело да ги върне или замени..пълни глупости. Написах му жалба до КЗП, обясних кои текстове нарушава-те са се свързали с търговецът вероятно, и той изведнъж стана много кооперативен и се обади на колегата да отиде да му заменят стоката.

Та не се бави с жалбата, пусни ако вече не си я пуснала.
Виж целия пост
# 7
Ще я пусна по-късно днес. Ще приложа всичко, което имам. Иначе аз на грубиянката от "отдел поръчки" й казах, че ще пусна жалба и отговора беше "оплачете се където искате" и затваряне на телефона.
Виж целия пост
# 8
Не разговарям, не се обяснявам, не правя нищо устно.
Просто сядам и пиша. И чакам.

За напред един съвет, ако позволиш - не пращай нищо по куриер, щом отсреща не ти е потвърдено че ще приемат стоката. При проблем като този - пиши веднага на КЗП, като изтъкни, че ти е отказано правото на отзив/връщане. Как ти е отказано - описваш разговора, показваш имейла. Принципно не разговаряй устно, а винаги питай писмено търговеца, за да можеш да приложиш отговора му после. Или ако откаже да отговори - да приложиш твоят имейл. Устен разговор няма как да се преразкаже, няма тежест някак, не препоръчвам.

Грубиянката ти е отговорила така, защото знае, че единици са тези, които си изпълняват заканата. Ето и ти-още не си пуснала жалбата. Казвам го с добро - пускай веднага, друг начин няма.

ПС..отворих сайта, няма данни , ЕИК, седалище и адрес на търговецът, в общите условия удобно пише Дружеството, което и да е то. Няма как да пуснеш онлайн жалба при това положение, защото без въведени данни на дружество, няма да ти я приеме. Пиши на хартия и прати с обратна разписка на КЗП. Принтирай и страницата от интернет на този търговец, да го видят кой е..не знам иначе как да го индивидуализираш. Във фактурата имаш ли някакви данни за него? ЕИК, седалище..такива неща?
Виж целия пост
# 9
Аз съм твърдо решена, че ще пусна не толкова заради самата сума, колкото заради наглостта и отношението. Просто изчаквах защото мислех, че все пак ще си вземат продукта и бях решила ако до 14 дни не ми върнат парите тогава да подавам. Днес след работа ще пусна онлайн жалбата, въпроса е, че от Еконта сигурно още утре ще ми пратят продукта насам, тъй като стават 7 дни.

П. С. - на разписката от Еконт има име на фирмата и от гугъл им намерих седалище. Има и телефон, който обаче никога не включват.
Виж целия пост
# 10
Допълних си поста, мисля че онлайн няма да можеш, защото не знаеш данните на дружеството.

Те и да си вземат стоката, кое ти гарантира че ще преведат парите обратно по сметката ти..нищо. Казвам ти, закъсняла си с жалбата. Губиш време в момента.

Коя е фирмата? ЕИК ти трябва също.
Виж целия пост
# 11
Фирмата е Крафт Тулс ЕООД. В Гугъл излиза адрес в град Пловдив. Има е ЕИК.
Виж целия пост
# 12
Чудесно...попълвай ги тогава Simple Smile
Виж целия пост
# 13
И на мен са ми познати тези, на 31.12 поръчах електрожен от сайта им на цена 128 лв в комплект  със предпазен шлем, имаше опция да закупя и предпазни очила към комплекта и общо сумата беше 148 лв. Получих обаче само електрожена и шлема, обадих се да питам защо не са изпратили и очилата, отговора беше, че очила никога не са предлагали🤣 Обаче във фактурата, която са ми пратили на мейла ясно си пише с очила🙃
Виж целия пост
# 14
Прати ли им мейл на посочения мейл , с номера на товарителницата на върнатия продукт?
т.е спази ли всички стъпки от политиката им за връщане на продукта.
Нали не си го изпратила с наложен платеж?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия