Кандидатстване на медицина без уроци

  • 3 983
  • 40
# 30
Фаастък, съжалявам за наивния въпрос, но ъова, което се учи в профил химия в 11 и 12 клас не се ли използва после като основна база на един лекар? Правя аналогия с физиката, от която освен астрономия съм ползвала отново всеки един друг дял в инженерното ми следванр. Може да не е бил предметът физика, но не може да очакваш да учиш после механика на флуидите, а да не знаеш какво е архимедова сила, да учиш огъване на греди под товар и да не ти е ясно какво е маса и тегло, сила, реакция на опората, аналогично с много, много други неща от електротехника, електроника (това по-малко в училище), някакви електромагнити...

Не е ли същото и с химията? И да не ти трябва за изпита, трябва ти за общата култура по предмета, последващи предмети или нещо, над което надграждаш...

Не. Това, което се учи по химия в профил в 11 и 12 клас категорично не носи база, за да станеш лекар. И не, не носи полза за явяване на КСК. Ще се опитам да го обясня. Не казвам, че учат глупости, най-малкото не съм специлист, но учат много излишни неща, смъкнат университетски материал, сложна материя. Няма как само с учене съвестно на уроците в училище да се явиш на КСК, материалът просто е раз-ли-чен. За капак не всеки гимназиален преподавател е проверител на раоти в МУ, че да зареже учебния план и да си движи по конспект за КСК. ДА не кажа, че единствения такъв явно е при Белора бил Simple Smile Не казвам, че учителите са лоши-просто си знаят химията, и не познават форматите за изпит за МУ. А успехът на КСК за вход в МУ се корени във формата и в точния модел на разписване на задачите, също и начин на решаване на тестовете. Вече нямаш тема по биология също, както беше преди 5 години, имаш тест. Та и там е спорен момента как си се подготвял.
Та, какво се случва с едно дете в профил химия/биология, готвещо се за МУ:
Учи сложен материал, който няма общо с КСК. Ако е по-сериозна гимназия, взела се на сериозно им излиза през носа. Паралелно се ходи на уроци при няколко имена, които вече те готвят по материала за КСК. Тъчеш на два стана с много сложна материя. ОК, влизаш, успешно си класиран и стартираш 1 семестър в МУ. Идва химията като изпит - ми не се взима нито само със знания от КСК, нито само с профил. За разкош обаче, 1 година имаш и физика. Физика профилираните не са учили в 11 и 12 клас, те са приключили с физиката в 10 клас, обаче никой в МУ не го интересува. Често се споменава-това сте го учили в училище (ми не, не са, се оказва). В МУ нямат никаква връзка с реалността и нямат никаква идея какво се учи днес в училищата, вкл. и профилите, които все пак уж касаят медицината. В училищата нямат никаква връзка с МУ и идея какво се случва там, няма симбиоза, а няма и анализ очевидно след случилото се с първия набор с промени.
За обща култура такъв материал в 11 и 12 клас е...ще се изразя меко - смехотворно, абсурдно за осмисляне, излишно. Освен тормоз, стрес и хаос друго не носи.
И така може да се получи, че ако разчиташ на профила, няма да имаш подготовка за КСК и въобще няма да те приемат да учиш медицина, че да използваш уж и да ти е основа уж. Моето дете беше профил и учи медицина - говоря от личен опит и наблдения.
И точно от тази камбанария изрично заставам зад думите си, че вход в МУ при такива условия е много по-трудно към днешна дата, и влизат наистина силно мотивираните и научените да учат здраво. Такива истории да влезнеш с тройка може да има само при мъжете, евентуално, единичен случай някакъв. При жените - мога да изровя миналогодишното класиране, което касае точно първия набор с промени-както с профилиране, така и при КСК. Ми няма с тройки, поне в София, това са някакви митове и легенди. Има едни платени, които така като слушам и гледам, ще си отпаднат още в 1 курс, окапаха още на първите изпити. Но това го е имало винаги.

За авторката на темата - с двойка въобще не участваш в класиране. С тройка-нямаш шанс. С 4 - нямаш шанс. Имаш шанс платено, но като гедам платените тази година, ще отпаднат още в 1 курс една прилична част.
Виж целия пост
# 31
Преди няколко дни точно този въпрос се коментираше в темата на една ЕГ. Майка с кандидатстващо тази година дете обясни, че към момента  на избиране на профили в края на 10 клас още не е било ясно балообразуването за МУ и дали ще е нужен по-голям хорариум по биология/химия от 11 и 12 клас. Така масово от бъдещите кандидати са избрани тези два предмета  (+ мнението, че изучаваното в профила ще е в помощ после) . Но сега, когато се знае кое и как, наистина изглежда по-смислен изборът на друг профил, нещо по-хуманитарно може би, защото и математиката е доста тежка като материал  в профила( но ученото там поне си е във връзка с  нужното в университета после) . И тогава, поне частично, ще се избегне това двойно натоварване и децата ще могат да се концентрират върху подготовката за двата изпита и за ДЗИ по БЕЛ.
Виж целия пост
# 32
Към авторката - вероятно има услужливи хора, просто ги намери. Потърси някой вече успял с приема в желания от таб университет миналата година и го помоли за записките му по биология/химия от уроците/курса срещу някакво еднократно заплащане. Няма да си му конкуренция все пак.. А и парите от родителите му вече така или иначе са дадени, разходът си  е струвал и може да се окажат добронамерени.

Нещата се свеждат не САМО  до това колко учиш/полагаш усилия, колко знаеш, важен е и начинът на разписване на задачи, отговори на въпроси и сие. Неслучайно за МУ София примерно ходят на уроци при учители, които са запознати именно  с това.

Немалко студенти по медицина, колкото и да е тежко, работят и по време на следването. И не го правят за пари само, въртят се в тези среди хем да понатрупат опит, хем да си осигурят после по-лесно място за специализация.  Разбира се, не изкарват много, ама все е нещо...

Върнах се да прочета и правя разрез на това мнение точка по точка:
1. Дори да вземе записките на успял студент, шансът да разбере нещо от тези записки е малък. Разписаните задачи също, ако няма учител, който да обясни защо точно така се прави-също. Ще наизусти два модела, ще се падне трети. Нужна е игра на комбинации понякога. Не е до пари, моето дете си подари материалите, не сме търсили възвращаемост. За мен всяко дете, искащо и полагащо труд е шанс за нас, като общество.
2. Добрата новина, която породи пандемията е, че всички тези светила, учители, заработиха онлайн. Така събраха и желаещите от провинцията. Както писах-след приемът много си коментират при кого са ходили на уроци и с изненада установихме, че половината от провинцията са били при учителя на моето дете. Онлайн.
По темата с работата е мнго широка скобата, зависи също от статуса на цялото семейство и как е позиционирано. От дотация до дотация има планина разлика, от общежитие до общежитие също (в София има нови-за отличниците и стари-за "посредствените")
3. Подготовка за МУ София няма да доведе задължително до успех в МУ Варна - там има малки разлики в нюансите на разписване на задача.

Балообразуването се изясни буквално 2 срок миналата година. На няколко месеца от предварителен изпит. Беше си удар под кръста за децата в профил. Дъщеря ми се яви на ДЗИ със знанията си от 7 клас, седмицата преди ДЗИ си наизусти анализите към произведенията. Много деца панически записаха уроци по БЕЛ 2 срок, като стана ясно, че оценката ще е балообразуваща.
Разбира се, видяхме и до какво води явяване на ДЗИ по профилен предмет. Това показа как промяната е в нищото, извадена ей така като бял чаршаф просто да кипи някаква дейност, без мисъл как ще се прилага.  На много места дори добронамерени и добри учители не бяха наясно. Учат се в движение, върху първите набори кое как ще се случва. Дори с преподаването. За нашия първи набор дори стартираха с някакви притурки, без учебник. Промените във формата на изпитите също се случи в движение, без да се изпипа и изработи. Тепърва ще се наместват отново нещата, докато влезнат в релси като по стария модел изпити. Очаквам дребни промени тук-там и тази година. В последния момент например по биология включиха малка част материал от профил. ДЗИ като балообразуваща пък беше вкарана след натиск, че се ощетяват едва ли не децата извън профил, решили да кандидатстват (което е много далече от истината, поставени по такъв начин профилите, просто родителките така си мислеха в началото). За миналия набор, първи по промените-всичко се случваше в последния момент с много неизвестни, което налагаше да се застраховаш и да учип дори ненужното, защото не е ясно дали няма да го включат някак. Нека да е по-лесно, ама направо виждам как училите навремето темите сега ще са пълен провал на този различен модел изпити. И не, с четворки не се влиза.
Виж целия пост
# 33
И все пак  е по-добър вариант да имаш записките на приет в  университета, в който ти самият искаш да попаднеш, от това нищо да нямаш и да се опираш доверчиво на писания,  че само със собствени сили и много мотивация човек ще успее (при настоящия формат/и). Авторката е написала, че няма възможност за курсове/уроци, та едни записки най-малкото биха били някаква насока. Иначе откъде да добие представа - в училище не става, на курсове не ходи...Биологията ще я назубри от корица до корица,  но с химията какво прави?
Виж целия пост
# 34
Ами не знам какво да кажа. За мен поч ужди записки, да разчиташ чужд почерк е мъка. Моето дете си съкращава едни неща - абсурд е да разбереш написаното. Не знам какво да посъветвам.
Самоподготовка по биология-да, става. Моето дете по биология не е ходила на уроци. По химия....не знам, не залагам на това. Колкото и да "разбира". Моето е от разбиращите. На химия, противно на промиването на мозъци, че трябва две години да се ходи, ходи само в 12 клас. Но на индивидуални, такива, на които се движи с нейнто темпо и се разчита именно на това, че разбира. Аз самата, понеже бяха онлайн уроците, съм присъствала и знам колко много, ужасно много указания получаваше защо не трябва да съкръщава нещо си, защо трябва да го изпише отгоре, а не отдолу друго нещо, едни подробности, за които няма как дори да се сетиш защо така ще ти донесе успех. И това по записките не личи. Казано и е на урока.
Други съветват един предмет да се цели на предварителен, друг да остави за редовен. Моето дете този модел оцени за себе си като грешен, под такова давление остави биологията. Защото се оказа, че ако не беше оставила биологията, щеше да има поне едни 50 стотни отгоре, за да не трепери до редовен. така ии иначе влезна с оценкте от предварителен, без да се яви на редовен, защото пак и стихага. Но оценките бяха далеч от цитираните по-напред четворки.
Виж целия пост
# 35
Естествено, че няма как от записките човек да разбере всичко онова, което писалият в реално време е  получил като обяснения/инструкции от  преподавателя си. Но ще има поне някакъв ориентир....Иначе какво, да се откажат всички, които по една или друга причина не могат да ходят на курсове/уроци. Човек следва да се пробва, ако наистина това му е най-голямото желание, пък каквото сабя покаже.
Виж целия пост
# 36
е, написала ли съм да се отказват, хайде сега....
ако си намери записки от някой във Варна-да опита автора на темата
Да провери дали имат някакъв форум, да потърси, защо не да застане отпред пред МУ и да причака студентите и директно да пита, не пречи.
Но е хубаво да се познава реалността, тук писанията как някой 2007 година е влизал с четворки, вече не е релевантно. Най-малко вече форматът на изпита е съвсем различен, балообразуването, всичко.
Виж целия пост
# 37
е, написала ли съм да се отказват, хайде сега....
ако си намери записки от някой във Варна-да опита автора на темата
Да провери дали имат някакъв форум, да потърси, защо не да застане отпред пред МУ и да причака студентите и директно да пита, не пречи.
Но е хубаво да се познава реалността, тук писанията как някой 2007 година е влизал с четворки, вече не е релевантно. Най-малко вече форматът на изпита е съвсем различен, балообразуването, всичко.
Точно това имах предвид като възможни действия още в първия си пост тук още преди дни.  Защото иначе  уверения, че  човек при достатъчно усилия ще се справи  и напълно сам, че учителите  в училище много ще му помогнат или че баловете стават все по-ниски, оттам и приемът все по-лесен, нямат много общо с реалността към момента.
Виж целия пост
# 38
Единици са успелите сами. И то при едни съвсем различни условия. Старият модел на изпит напривер, за СФ бе-теми по биология и задачи по химия (пак по модел) и при намиране на материалите (а те се намираха, продаваха се разработени готови такива) се искаше просто зазубряне. Новият формат е от миналата КСК. Всички стреляха на сляпо и се бяха преподготвили и с излишни неща, защото не се знаеше въобще какво ще ти потрябва в последния момент. Включително и децата от профил учеха като луди университетски материал за оценка, защото не се знаеше дали за тях няма да взимат оценките от този профил. Към днешна дата детето казва, че ако е знаела, че няма да се ползва - зор за шестици изкуствени тя нама. Но тогава не се знаеше и всичко трябваше да ти е по конец, за да си гарантираш шанс като начало.
Въобще не искам да обидя, тук с уговорката това го пиша, че ако трябва да сме честни, и от училище до училище има тон разлики - колкото по-леко нещо се избере или неелитна гимназия с изкуствен зор - толкова по-гладко и безстресово би преминала една подготовка. Стига да знаеш наистина какво искаш и да си гониш целта. Онлайн обучението последните години поне освободи мъничко ресурс за учене извън училище. За учене, да повторя, че по онова време останалите у дома се спрягаха само като търкащи диваните и защо толкова мрънкяли, на колоквиум ум ще им се вземе (реалността беше, че профил плюс уроци е аналогично на колоквиум, та ми беше чак смешно как ги плашат тези деца точно). Същите тези, които сочеха с пръст тогава, към днешна дата взимат колоквиумите с отличен. Та не е до онлайн. Хубаво е да има поглед над капацитета извън матрицата.
Към автора на темата-ако успее да се договори с някой студент, защо не срещу символично заплащане да помогне с химията. Официалните уроци са цифра, и не одобрявам начина на заплащане там. Но и това е друга тема. Защото може да се окаже, че точно човек с капацитет не е успял по съвсем тривиални тъпи причини.
Виж целия пост
# 39
Фаастък за липса на минимални балове в МУ и приети с  тройки, имах предвид платената медицина. Там имаше бал 22 на момичета (от  макс.  42) това наистина са си 3 тройки и малко отгоре. Едната девойка по химия беше с оценка 3,13  обсъждахме го в темата на набор 2003, като имаше посочени и други примери за подобно безумие. Но не бързай да ги отписваш, ще завършат и пушек се вдига, даже ще измъкнат и специализациите под носовете на отличниците, без значение, че колкото хабер са имали от химия и биология, толкова имат сега и от предметите  изучавани в специалност Медицина. Не е трудно да се сети човек кой има интерес да плаща по 10 000 на година (за София) или 12 000 (Варна) Едва ли ще хвърлят толкова пари за нищо нали?  
С четворки момичета държавна поръчка приемаха на поредно класиране в Стара Загора и в Бургас (вторите не ги знам дали изобщо успяха да си запълнят бройките). В СУ  медицината в голям процент също не блести с високи балове.  
Имам наблюдения основно за МУ  София и МУ Варна - плюс, минус малко, но в държавната поръчка наистина няма женски балове под 37 (това са две петици от КСК) за мъжете май нямаше под 33. Та като споменах липсата на минимални балове и безумно ниските оценки, имах предвид само платената форма. Както винаги у нас всичко се изражда по най урослив начин, въпреки първоначалната идея, това да е възможност за двадесетина човека във всеки МУ, на които не им е стигнало малко за да влязат в желаната специалност. Сега  влизат едва прескочили двойките на КСК.
Виж целия пост
# 40
Аз не следя другите МУ. Имали сме интерес към един-единствен МУ. И там тройки няма.
Платеното дори някой да пълни дупка с тройка, затова е платено. Ще докладвам "нашите" платени дали, как и колко ще завършат. Първата даде фира още на първия изпит.
По правило връзкарите не са там, за да учат, ама не са и платено те. Син/дъщеря на някой, за съвсем друга работа ги гласят, политическа, не да превързват рани и лекуват са там.
Детето от темата няма пари за платено, така че тройка не го устройва.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия