Етажна собственост – такава, каквато си я направим. Тема № 11

  • 23 357
  • 764
# 570
Здравейте.
Има ли законен начин входът да се управлява не от професионален домоуправител или от един човек - домоуправител, а от управителен съвет примерно, в който да влизат трима човека?
При нас е доста патова ситуацията. Професионалният домоуправител не става, като чета, няма и такива, които да са по-читави. Същевременно на никого не му се наема, защото има едни доста неприятни съседи. Но пък има по-инициативни хора, които според мен, ако си разпределят отговорността помежду си, т.е. да не я носи един от тях, а примерно трима, като се допълват, биха се навили евентуално.
Виж целия пост
# 571
Избирате управителен съвет.
Прочетет в ЗУЕС който е на първа страница от темата, как.
Виж целия пост
# 572
Здравейте.
Има ли законен начин входът да се управлява не от професионален домоуправител или от един човек - домоуправител, а от управителен съвет примерно, в който да влизат трима човека?
При нас е доста патова ситуацията. Професионалният домоуправител не става, като чета, няма и такива, които да са по-читави. Същевременно на никого не му се наема, защото има едни доста неприятни съседи. Но пък има по-инициативни хора, които според мен, ако си разпределят отговорността помежду си, т.е. да не я носи един от тях, а примерно трима, като се допълват, биха се навили евентуално.
Ние сме с УС-трима човека. Домоуправител, касиер и контрольор) Пише кое как става в ЗУЕС
Виж целия пост
# 573
Включвам се с подобно питане за разпределение на общите части. В нова сграда сме и разпределението е на 3 отделни части, сборът на които прави 100%- апартаменти, подземни гаражи и обекти на партера (магазини, гаражи и един апартамент за инвалиди).
В момента обсъждаме поставянето на ограда около сградата и сумата за която ще трябва да се събира на % общи части. Това значи ли, че от общатата сума 1/3 ще се плати от собствениците на гаражите, другата 1/3 от апартаментите и последната от обектите на партера?
Виж целия пост
# 574
Включвам се с подобно питане за разпределение на общите части. В нова сграда сме и разпределението е на 3 отделни части, сборът на които прави 100%- апартаменти, подземни гаражи и обекти на партера (магазини, гаражи и един апартамент за инвалиди).
В момента обсъждаме поставянето на ограда около сградата и сумата за която ще трябва да се събира на % общи части. Това значи ли, че от общатата сума 1/3 ще се плати от собствениците на гаражите, другата 1/3 от апартаментите и последната от обектите на партера?
Това означава, че събирате пари спрямо ид.ч. на всеки обект. Въобще не е ясно дали 1/3 от ид.ч. са на гаражите, а не 1/8 ако сумирате ид.ч. на обектите от тази част на сградата.
Виж целия пост
# 575
А земята чия е?

Леките огради са без РС по чл.151 ЗУТ.
Но ако беше то щеше да се издаде на името на възложител. А кой е възложител пише в чл.161 ЗУТ.
За това питам кой има вещни права върху терена.
Виж целия пост
# 576
Земята е прехвърлена на собствениците на апартаментите. Имаме отделен нотариален акт за земята. В площообразуването процентите общи части са приравнени към 100 за апартаменти, 100 за подземни гаражи и отделни още 100 обектите на партера.
Виж целия пост
# 577
Е вие си делите само управлението. Не делите собственост. Собствеността е такава каквжто е по документите ви за собственост.
Виж целия пост
# 578
Може ли да помоля за идеи как касиер от входа - физическо лице, може да събира парите не в брой, а по някакъв алтернативен начин- с банкова сметка, през easypay. Има ли някакви приемливи като цена и документация решения?
Виж целия пост
# 579
Може ли да помоля за идеи как касиер от входа - физическо лице, може да събира парите не в брой, а по някакъв алтернативен начин- с банкова сметка, през easypay. Има ли някакви приемливи като цена и документация решения?
При нас се събират през банка, но се плаща или на два пъти годишно, или направо цялата сума веднъж годишно. В моя случай банковите такси за превода са 1,20 лв.
Гледам, че хората нареждат по тази сметка на касиера (дамата публикува банковото извлечение във вайбър всеки месец), както през български банки, така и през чужди. Също през револют, изипей и т.н. алтернативни начини.
Има си и хора, които ги носят на ръка, но те са малцинство.
В нашият случай е ОББ, общо месечната такса (включително всички преводи, такси за плащане и превалутиране и т.н.) е около 8 лева на месец. Сметката е на физическо лице.
Виж целия пост
# 580
По банкова сметка на ЕС с трима пълномощници, от които трябва поне 2-ма да са заедно при опериране със сметката и парите.
Таксата е около 20 лв ДСК. По-добре от това да се плаща на някого да ги събира и съхранява. Няма и как да изчезнат пари. После си вадите извлечение всеки месец и става ясно какво има и кой колко дължи. При нас с парите давани на ръка се покрива чистачка и ток на стълбите. Само 3 ап.плащат в брой. И счетоводстовото става супер лесно.
Виж целия пост
# 581
https://vhod.expert/  - тук от моя блок са открили сметка. Може да се внася в Изи пей, по банков път или с ел. банкиране.
Виж целия пост
# 582
Е вие си делите само управлението. Не делите собственост. Собствеността е такава каквжто е по документите ви за собственост.

Сега като се замисля.. управлението точно е поделено. Аз като домоуправител на дела с апартаменти и подземни гаражи, действам само за тях. Не събираме такси (нито ФРО) от обектите на партера, но е редно (според мен, и законосъобразно) да се събират средства, когато ще се поставя ограда.
В този случай, събираме сумите на база % от собствеността на земята ли?
Виж целия пост
# 583
Някой да е поставял наскоро камери за видео наблюдение в блока?
Ако може да препоръча фирма.
Съгласие за такова нещо мисля на 100%се изискваше от всички апартаменти.
Един съсед обаче ми каза, че трябва да получим разрешение от общината, пък такова нещо не ми е попадало като информация.
Виж целия пост
# 584
От общината, само в случай че камерите гледат към общинска територия - ако покривате само частната собственост, общината няма думата.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия