Болоня и Флоренция- може и още нещо...

Здравейте, след 2 дни заминаваме за Венеция, а после ще ходим до Флоренция. Искам да попитам някой дали знае до колко часа се движат автобусите от градския транспорт и за деца на 6 години трябва ли също билет?

Тук може да си проверите разписанието на автобуса, който ви интересува.

Относно децата: едно дете под 1 метър височина пътува безплатно с придружаващ го възрастен, ако не заема място за сядане.
В случай, че се пътува с повече от едно дете под метър височина, едно от тях ще пътува безплатно, за останалите се заплаща.
Супер! Много Ви благодаря.
В Болоня си взехме най-разкошното джелато, което някога съм опитвала - в Cremeria la Vecchia Stalla на този адрес: Via Santo Stefano, 14a, 40125 Bologna BO. Пробвах 4 вкуса - фантастични бяха.
Прочела съм за него в някоя от темите - не помня кой е препоръчал мястото, но много му блао даря. Simple Smile
И ние го пробвахме в началото на май, пак по препоръка от темите или трипадвайзор - много ни хареса и се връщахме специално на следващия ден
Здравейте, след 2 дни заминаваме за Венеция, а после ще ходим до Флоренция.

Да качите детето на въртележката на Пиаца делла Република! И възрастните се кефят, онзи ден един мой колега се върна оттам, питам го дали са го видяли този площад (по друга линия), а той "О, даже се возих на въртележката 😂"

Впрочем, ако обичате музика и по-специално диксиленд джаз, едни мои приятели ще свирят на този площад често идната седмица, започвайки от вторник по обед - обикновено би трябвало да започнат към 11, но докато си нагласят всичко, то си става 11:30. Свирят около час и половина, симпатяги са. Не знам обаче кои дни точно ще бъдат, само за вторник знам със сигурност и че оттогава почват реално.

Ако има нещо, пишете (може и на лично), идната седмица ще съм там и аз, живот и здраве.
Здравейте,
предстои ми пътуване до Болоня, Флоренция и Пиза. Търся примерни пешеходни маршрути за обиколка на забележителностите.
Разгледайте темата, писано е много за забележителностите - набележете си какво искате да видите, отваряте Гугъл мапс, набождате карфички, и гледате как е най-логично да се придвижите между точките и в каква последователност. Чак толкова смляна информация тук едва ли някой се седне да ви синтезира, но ако искате, пишете в Гугъл "Х day itinerary in Florence", където Х е броят дни, които ще сте тук, и вижте какво ще ви предложат разните блогове. Аналогично и за другите градове - няма как да знаем колко дни къде ще бъдете, кое ви интересува и кое ще ви бъде скучно и можете да го пропуснете. Центърът е изключително пешеходен, няма нужда да предвиждате градски транспорт, освен за пиацале Микеланджело/Сан Миниато (те са едно до друго), ако не ви се катери. От равното до горе са около 12-15 минути сериозен наклон, зависи с каква скорост се движите - може и 20 да са, но си струва, хем да изгорите пастата и джелатото. Иначе има и автобус.

Минавам да кажа, че на 2 юни (неделя) Академията ще бъде с вход свободен. Не може да се правят резервации - отивате и се редите. Ще бъде отворена от 8:15 до 18:50 (последен вход в 18:20). Може би ще се изкуша да се принудя да стана рано и да видя каква ще е ситуацията примерно към 7:45, ако успея да се излюпя толкова рано.
На летището в Болоня съм в момента, предвидете си повече време там преди полета. Опашката за минаване на рентгена за ръчния багаж е чутовна, работят по-малко рентгени, понеже част от терминалът е в ремонт. Не мога да видя точно колко, понеже съм буквално в другия край на терминала в края на въпросната опашка, но пък за сметка на по-малкото рентгени има повече полети заради летния сезон, и повече хора като цяло. Опашката върви сравнително стегнато, но опасва целия терминал, а вече като влезете в самите змейки преди рентгените, хората са много нагъсто и зацикля. Предвидете си може би час отгоре на това, което сте мислили, че ще ви трябва.
И ние минахме през това на летището в Болоня преди месец. Около час чакахме. После нямаше къде да седнем и за капак полетът ни закъсня с час и нещо.
Това е и сега, терминалът е пълен, ама фраш, няма къде да си помислиш да седнеш, добре че има големи прозорци, които гледат към пистата, та си чеша крастата да гледам самолети (авиацията ми е голяма слабост). Иначе минах през вече ремонтираната част на рентгените - лъскавко, беличко, луксозно, с едни огромни кошници, дето и аз мога да се събера вътре, обаче няма място да се разминат двама човека там, и всичко ще се омърля за нула време. Да се оправят де, не мога да ги мисля.

Иначе и нашия полет засега го дават да е с 20 минути закъснение, обаче от сайта на флайтрадар гледам, че самолетът, който трябва да ни вземе, излита за предния си курс с час и половина закъснение, та се съмнявам да останем само с двайсет минути. То няма кога да ги навакса.
Здравейте,
При положение, че ще пътуваме с човек с увреждане  (има синя инвалидна книжка, ТЕЛК и т.н) - във Флоренция има ли преференции за него в музеи и транспорт  (градски и междуградски)..  Какво и къде се представя, за да се ползва отстъпка за транспорт примерно, ако си купуваш билет от машинка....?! Thinking Благодаря ви за включването  Flowers Hibiscus
Приключи нашето мини пътуване в Болоня. Не че е лош градът, ама не можа да ми остане в сърцето като Венеция, Верона, Милано, Пиза, например.
Та така, накратко:  Пристигнахме неделя следобед в Болоня. Хванахме си такси до централна гара, където ни беше хотелът. 26.50 евро излезе. За вечеря си бях харесала няколко ресторанта, но се оказа, че в неделя вечер не работят. Хапнахме в Trattoria Tony, защото това беше първото отворено нещо, което ни видяха очите, а децата бяха много гладни. Иначе по центъра е пълно със заведения. Менюто беше много бедно и за съжаление и вкусът не ме впечатли. После се разходихме по центъра, видяхме каналите, после си си прибрахм. Нямахме закуска в хотела и хапнахме в едно от много кафета на гарата, които сутрин отварят в 6.00 ч. На следващия ден пак минахме през центъра, основните забележителности, през парка. Купихме сувенири. Най-после успяхме да се нахраним в пицарията, която си бях харесала. Казва се IL Veliero. Беше много вкусно, а цените бяха повече от прилични, особено предвид огромните порции. Хапнахме и сладолед в района на гарата също.
На следващия ден полетът ни беше в 11.00 ч, но не мажахме да си хванам такси и отидохме с влака, където билета се оказа 12.50 евро. Знам, че има и някакакъв доста по-евтин варинат с автобус, но ние бяхме решили с такси и като се видя, че няма да го бъде сменихме в движение плана. Първият полицай, който намерих и питах ми каза, че с влака е най-бързо. И настина за 10-на минути стигнахме. Много се впечатлих, че на летището имаше бърза лента за семействата с деца и минахме доста бързо проверките. Общо взето е това. Не ме впечатли особено града, но пък Италия си е Италия и винаги си заслужава!
Скрит текст:

Общо взето това са снимките, които успях да отделя без да се виждат децата. Иначе още много има. 😃
Въпрос на възприятие. За мен пък Болоня е много любим град, докато Венеция например - никак.

Най-високата пица, която съм яла е в Болоня, не помня казвала ли съм ви, ама и да съм, заслужава си пак да ви кажа!
Напълно споделям мнението за Болоня - не ме грабна както други места в Италия. При нас може би и времето допринесе за това, понеже бяхме в началото на март. Най-много ми харесаха Archiginnasio и пастата и лазанята.