В момента навсякъде има изисквания "lead free" - без олово.
Но в електрониката това означава по-висока температура на запояване ( повече разход на енергия респективно), по- ненадеждни спойки ( за военни, медицински, космически и специални производства безоловната технология е забранена).
Производството на батерии и използването им в автоиндустрията е в пъти по енергоемко и неикономично от класическите коли на бензин. Да не говорим за рециклирането.
Всичко това е преднамерено и в един момент ще се срине. Но до тогава много определени хора ще направят необходимите билиони а други хора няма да са живи.
TSMC в момента прави чипове за Тесла, но Тесла няма успеха,който трябва да има. Даже е много по-проблемна. Има десетки дела заведени в САЩ срещу компанията но не се дава масова гласност. За Тайван това е изгодно -изработват чипове по проект на клиента и не им пука какво става след това. Но за Китай е проблем - не е ключов доставчик и производител. Стратегията на китайците е да наводнят пазара на всяка цена, да поддържат това положение докато всичко се предаде и фалира конкуренцията и после да вдигнат цените. Това в момента се вижда най-ясно в Алиекспрес. Преди време обикновени неща, които са стрували по долар, сега вече са по 3 долара. А с времето би трябвало да поевтинява ...
Отдръпването на световното производство от Китай поставя въпроса за конкуренцията. От къде Китай ще вземе ноу-хау и ще го експлоатира. Ако притежава TSMC лесно може да се извиват ръце и да се диктуват цени и пазари. Това е най-търсените в момента - електрониката и който може да произвежда чипове е богат.