91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 10

  • 79 232
  • 775
# 600
Защо да не е извинение липсата на профил? 14-15 годишни деца би трябвало да имат право да променят насоката си.
Виж целия пост
# 601
Защото те кандидатстват там НЕ заради профила, който много добре знаят, че е хим-био,  а по други причини. Кандидатстват за ЛП дори и когато предварително знаят, че искат да са примерно хуманитарен и математически профил.
Виж целия пост
# 602
Кандидатстват на 14-15 години, когато много малко деца са професионално ориентирани. После може да решат, че искат инженерна специалност например, за която профил математика им е задължителен /за някои държави и университети/ или най-малкото - много полезен. Да ги накажем за избор, направен на 14-15 години?
Виж целия пост
# 603
Голяма част от децата от лайстунг учат инженерни дисциплини в Германия независимо от профила биология и химия. Немската система в лайстунг дава по- високо ниво по математика от българската. Не случайно чужденците в Германия първи курс имат допълнително математика в някои университети, за да се изравнят с немците.
Виж целия пост
# 604
Няма да споря, но нали сега въведоха нов модел за явяване на изпит за компетентност, та начини ВЕЧЕ има. А математика в лайстунг се учи и в 11-12клас и то със сигурност с повече часове от българската програма, така че хорариум най-вероятно си имат. И никого няма да наказваме… Евентуално проблем би била физиката като профил, но и за това има изход. От лайстунг учат и инженерство, и право, и архитектура, но пак си учат профила химия-биология, и история дори, така както е по предварителен план, за който те са информирани.
Виж целия пост
# 605
Кандидатстват на 14-15 години, когато много малко деца са професионално ориентирани. После може да решат, че искат инженерна специалност например, за която профил математика им е задължителен /за някои държави и университети/ или най-малкото - много полезен. Да ги накажем за избор, направен на 14-15 години?

Да, малки са при избора, но не може това да е оправдание за отказ при положение, че са взели информирано решение относно програмата и ако те не са направили този избор, местата им са щели да се заемат от други ученици, за които " немските паралелки" са били желани ( в това число и профила). Тук става въпрос за заемане на места, които след това не се попълват в обратен ред - от ДСД към лайстунг.
А иначе и на по-късен етап от живота могат да решат да сменят сферата на образование...

P.S.  И за решението да не кандидастваш за тези паралеки може да съжаляваш, но каквото - такова.
Виж целия пост
# 606
Математиката беше само пример, а и децата не са задължени да учат в Германия, все пак /в Нидерландия например искат профил математика и физика за инженерните специалности/. Явно на някои им трябва друг профил и затова се местят. И не виждам защо това да е проблем. Единици са и защо да им се ограничават възможностите, заради направен избор в 8-ми клас.
Виж целия пост
# 607
Случва се и детето да е прието в Лайстунг (отишло е да се пробва на изпита), но да не иска да учи в тези паралелки. Тогава “на помощ” се явява класният ръководител или гордата и амбицирана майка, убеждават го колко много ще изпусне, ако не се запише и как е показало, че може и т.н. И то, за да не ги разочарова , безропотно се записва.
Има едно такова, което често казва на моето дете, че това е било най-голямата му грешка (сестра му е в ДСД) и едно друго, което пък успя с твърд характер да “разочарова” родата и класната и да не се запише в лайстунг и сега е щастливо от избора си.
Това е “другата страна на монетата”. За един сватба - за друг брадва.😉
Виж целия пост
# 608
На познато дете не му позволиха да се премести, тъй като нямаше места в желания профил. От класа на дъщеря ми в лайсунг малко деца продължиха със специалности, свързани с профила. Повечето избраха технически и икономически специалности. Почти всички в Германия и Австрия. Не знам за дете в Нидерландия. Има 1 в Букони.
Виж целия пост
# 609
И аз не мисля, че Нидерландия е избор за много деца след НЕГ - особено за инженерните специалности (може би Делфт да е изключение), и за икономическите не е - там извън Австрия и Германия “играят” Бокони, Льовен, ОК.  Точно това, за което пише Скиорче имах предвид. Дори и на 15 години да са, трябва да могат да преценят дали го искат наистина, или кандидатстват за ЛП поради амбиция и защото родители и класни ги натискат заради добрите им резултати по немски. Ако е така профилът химия-биология няма да им е пречка, защото той не е в такъв вид като в нашите гимназии: в него има и мат, и история, и повече изпити накрая.
Виж целия пост
# 610
Корнелия, така беше ПРЕДИ, дори и децата да бяха в профил мат. Със смяната на програмата обаче  математиката в ДСД паралелките и въобще другаде с профил мат въобще не изостава от тази в лайстунг, дори може би вече я изпреварва, тъй като много неща от ученото в 11-12 клас е  университетски материал. А на  така наречените репетиториуми по мат някога (по старата система) в технически специалности си ходеха и немалко деца от лайстунг. Там, ако помня правилно, слабо или хич не беше застъпена тригонометрията. А тя се оказваше нужна още в  самото началото при комплексни числа.
Виж целия пост
# 611
От страницата на Дидева във Фейсбук: "На страницата на РУО - София-град е качен списъкът с новоназначените след проведените конкурси директори на столични общински училища"
За 91. НЕГ - Нели Георгиева.
Антоан Тонев отива в 105-то СУ.
Виж целия пост
# 612
Да е честита новата директорка! Пожелавам много ползотворна работа на нея, а на гимназията - възход.
Аз останах втрещена от избора за една от другите "ТОП" гимназии, ченето ми увисна, но пък кой знае - може точно това да трябва.
Виж целия пост
# 613
И аз не мисля, че Нидерландия е избор за много деца след НЕГ - особено за инженерните специалности (може би Делфт да е изключение).

Когато дъщеря ми завърши - злополучния "ковид" набор 2020 изключително много деца останаха в България или заминаха за Нидерландия - всякакви специалности (самата тя категорично отказа Германия, а Австрия беше неин последен избор). Но считам това за по-скоро изключение от правилото.
Виж целия пост
# 614
Да е честита новата директорка! Пожелавам много ползотворна работа на нея, а на гимназията - възход.
Аз останах втрещена от избора за една от другите "ТОП" гимназии, ченето ми увисна, но пък кой знае - може точно това да трябва.
Ани, кого имаш предвид?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия