Да си поговорим за образованието или защо учениците не могат да покрият първи модул на НВО успешно.

  • 44 006
  • 1 756
# 15
Дидева, имаше някакви промени за първокласниците набор 2009, т.е тези, които тръгнаха първи клас 2016-2017. Моето голямото е вторият набор по тази програма. Тогава в движение правиха промени и за други набори и например втори чужд.език го направиха до 12 клас.
Виж целия пост
# 16
Ще помоля за повече конкретика. По коя нова програма са първи тазгодишните седмокласници? Може да стесним въпроса до например предмет, по който се провежда национално външно оценяване.
Виж целия пост
# 17
Дидева, не съм следила конкретно програмите през годините, защото не ме е касаело. Помня само, че тогава имаше промени в програмите за първокласниците и още няколко набора. В какво са се изразявали конкретно не знам, защото не съм следила програмата на начален и прогимназиален етап - не работя в тази възрастова група и децата ми още не ходеха на училище към 2016-2017, но имаше промени и нагоре по предмети. Наистина ли не помниш? Тъй като работя в гимназия, мога да ти кажа, че тогава направиха промени и в програмите на гимназистите и деветокласниците, които започнаха девети клас през 2016-2017 бяха първите, които учиха по нови учебници чужд език вече не 144 учебни часа, а до 12 клас, т.е  им въведоха и А2 ниво. За промените по другите предмети, моля, питай учителите по тях, те са по-запознати от мен.
Виж целия пост
# 18
Помня достатъчно. За всички класове - учебни планове, програми, изпити. Ако не си спомням нещо, правя справка. Няма нужда да питам учителите. Мога да търся и да чета. Та, последен опит. Изказа твърдение. Аз зададох въпрос. Ще съм благодарна, ако получа отговор от теб. По коя нова програма са първи тазгодишните седмокласници?
Виж целия пост
# 19
По тази, която въведоха през 2016-2017
Виж целия пост
# 20
Таз годишните седмокласници са първите по новата програма.
По тази, която въведоха през 2016-2017
Не са първите. Учебните програми за седми клас са влезли в сила от  от учебната 2018-2019 година. Има промени, които ще влязат в сила от учебната 2023/2024 година.
Виж целия пост
# 21
Това, което аз помня е, че през 2016-2017 започнаха първи и девети клас по нови програми, другите ги променяха в движение, затова написах първите, тези, които от първи клас са по заложената учебна програма и тя не е променяна след тръгването им на училище. Имаме познато дете, което тръгна на 6 години, сега завърши 8 клас, а трябваше да е в седми. Средно дете е и майката целенасочено го пуска на 6, за да е по програмата, по която е било и по-голямата дете, а не да е първи набор след промените. В случая нейната цел е била първи клас и ограмотяването. При тях промените са може би незначителни, мисля, че имаше някакви дискусии относно промяна в реда на изучаване на буквите.
Виж целия пост
# 22
Така и не ми отговори на конкретния въпрос. По коя нова програма са първи тазгодишните седмокласници? Не когато са били в първи, трети, пети клас. А сега - в седми. Кой какво помни и какво си мисли и внушава е без значение.Тазгодишните седмокланици не са първи по нито една учебна програма. Това е.
Виж целия пост
# 23
Не съм в сферата и нямам претенции за дълбоки познания по програмите, още по-малко исторически знания за промените.
Но знам, че има учебници, които са издадени по програмата за обучение преди 2017 и такива след това. Предполагам има най-малкото разлики в разпределението на материала. Тези различния обаче със сигурност касаят и миналогодишните седмокласници.

Нека да пазим добрия тон, за мен темата беше интересна и потенциално полезна.
Виж целия пост
# 24
Все още не съм се сблъскала челно с НВО 7 клас, имам още две години "рахат", но от това, което виждам покрай приятелски деца, племенници и пр., които са на едно доста прилично ниво, будни, умни деца, без фрапиращи пропуски, стигам до няколко извода, без да имам претенции за правота, просто разсъждавам:
1. Резултатите биват смъквани от една специфична група наши съграждани.
2. Ниска мотивация, желание за учене от страна на самите деца, семейна и обществена среда и най-вече ценностите на тази среда. Ако доброто образование не е ценност за някого, няма сила на света и учител, който да му налее знанията и уменията с фуния в главата.
3. Учебните програми и начин на списване на учебниците - всички родители се оплакват от това. Аз досега чак някакви шокиращо неразбираеми неща не съм срещала (до 5 клас поне), но се доверявам да останалите - щом има масово недоволство, значи има основания за подобни твърдения.
4. Стрес и притеснение по време на самия изпит. Пренавиването на ученици и родители започва няколко години преди същинския момент и в големия ден децата вече са избохали отвсякъде.
5. В крайна сметка резултатите дали наистина са чак толкова ниски наистина? Разбирам, че от гледна точка на един образован човек са плачевни, обаче дали всъщност не са едни нормални, средни резултати? Имайки предвид възрастта на децата (трудна, щура, в голяма степен неконтролируема; от доста учители вече чувам, че 5, 6 и 7 клас са най-нежеланите класове именно поради тези причини) и степента на развитие на обществото ни като цяло.
Виж целия пост
# 25
Не са само тази специфична група. Но да, има го и този момент.
Снощи се зачетох в седмокласната тема за няялитнитя гимназии в София. Една от майките беше написала нещо, което е много вярно - проверила в други областни градове и установила, че в елитните училища извън София може да се влезе спокойно и с бал около 350, което за столицата я мисия невъзможна. Хубаво е обаче да има и един добър среден ешалон.
Виж целия пост
# 26
Е, да, да, това с циганчетата е само един от многото фактори. Въобще не ги смятам за основна причина за дереджето ни. Но малко това, малко онова и те се събират. Даже всъщност не съм и съвсем сигурна в това си твърдение, изхождам изцяло от лични наблюдения. То няма статистика по този въпрос (или поне аз не съм попадала на такава), за да приведа доказателства в защита на тази теза. Изобщо не знам колко от тях въобще се явават на НВО.
Иначе, ако средните резултати ги преобразуваме в оценка по шестобалната система, просто за ориентир, то се получава "добър" (мисля). Ами не знам доколко е реалистично да се очаква повече.
Напоследък чета доста за другите образователни системи и се опитвам да сравня нашите резултати с някакви техни. Само че засега не ми се получава, защото техните изпити, външни оценявания и пр. не са съизмерими с нашите. Може би, по-нататък, след още проучване, ще ми се поизясни картинката, но за момента не знам. Само при тестовете PISA е ясно, че не са силна страна на българчетата, но това е до конкретна подготовка за тях, а и за мен са силно надценени, но това е друга тема.
Виж целия пост
# 27
35 точки от 100 хич не ми се връзват с оценка Добър. То и на ДЗИ вече 30т са за Среден (3,00). За Добър би следвало да са поне 60-70, т.е покрит първи модул. Лошото е, че критериите много ги занижиха. Дори и резултатите по БЕЛ за страната не са впечатляващи.
Виж целия пост
# 28
35 са по математика, но да, може би не е добър, а среден и малко над средния. Ами..., какво да кажа - среден все пак. Той терминът си казва. Не че не трябва да се стремим към повишаване на нивото, напротив - трябва. Интересно ми е къде точно се намираме сред другите в Европа примерно. Но не според PISA.
Виж целия пост
# 29
Моето дете, голямото, догодина ще е на НВО 7 клас. Резултат 75-85 точки по БЕЛ е реален за нас, но по математика ще се мъчи за 30-40т. Малко утеха е, че ще е около следния резултат, освен ако това не отговаря на Добър (4) в училище, но ме съмнява.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия