СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 14

  • 59 739
  • 706
# 315
ПС: Само като погледна резултатите на децата от 5 и 6 клас от НОМ тази година мога да кажа че нещо не е ОК.

Кратка справка от резултатите от олимпиадата по математика, 5-и клас (мързи ме да правя същото за 6-ти, но нямам съмнение, че резултатът е същият.
От първите 100 резултата 66 (66%) са на СМГ, 15 на ПЧМГ и 12 на НПМГ.
Да вземем първите 15 деца - 13 (87%) са от СМГ и по 1 от НПМГ и ПЧМГ.
Да вземем първите 50 деца - 35 (70%) са от СМГ, 8 от ПЧМГ и само 4 от НПМГ.
Та, може ли анализа ти, ss2adm, нещо не е наред защото? Аз числата ти ги дадох. Мога и графики да ти дам, ако ще ти помогнат.

Скрит текст:
За Костов знам, че много тежко е преживял смъртта на двама от неговите ученици. Млад учител е, за първи път е класен, но аз напълно го разбирам и да не беше млад, на мен би ми било много трудно, чисто психически, да влизам в същото училище и да дам същата енергия на малките петокласници както преди
Виж целия пост
# 316
Не знам дали отчитате факта, че СМГ са над 150 деца, НПМГ само 50, ПЧМГ може би и те са малко. Няма как да е съпоставима бройката.
Виж целия пост
# 317
Бях писала точно по въпроса, но го изтрих, за да оставя хората сами да свършат мисловното упражнение. Явно, обаче, някои срещат затруднения. ПЧМГ тичат по друга писта, тях не ги броя - имат добри учители, добри деца, които намират плюсове в частното училище и не искат държавно. Махам ги от сметката. Остават СМГ и НПМГ. СМГ приемат 3 пъти повече деца (52 срещу 156) Конкурират се за едни деца, държали един и същ изпит. Т.е. очакването е съотношението 1:3 да се запази. Виждаме обаче, че това не е така. В реалността съотношението на броя тръгва от 1:13 на 15-тия персентил на извадката от 100, минава през 1:8.5 на половината от извадката и стига до 1:5.5.
Ако извадката се увеличи на 200 деца (206), като тук влизат всички с над 8 точки, включително, съотношението отново не е 1:3, а 1:4.5.

Подозирам, че и това ще е сложно да се проследи, за това ето графика:
Пунктираната линия представлява броя деца, които НПМГ трябва да има, за да се запази съотношението 1:3:
Виж целия пост
# 318
Напусвалите все са отишли някъде. Последвайте ги

А защо директорът да не напусне и Вие да го последвате?
Виж целия пост
# 319
Такива като вас обикновено правят групи във фейсбук и там си говорят сами със себе си…Тру стори!
Виж целия пост
# 320
Не знам за каква мисловна дейност говорите, но може да погледнете предишни години и да видите как тази ножица се разширява. Докато преди време доминираше основно СМГ, сега се включва все повече НПМГ, ПЧМГ, а бургаската математическа често отвява СМГ по състезания, което не знам какво да ни говори. Информатиката пък изпадна в трета глуха. Има едни 5 процента математически надарени деца и те където и да са, ще изкарват даденото училище напред. Но липсата на учители и това, че вече има училища конкурентни, определно сваля нивото в последните години. Имам лично наблюдение в моето семейство и в СМГ, и в НПМГ, и още едно което е на път скоро да направи избор...ако СМГ продължава в същия дух, не знам, при наличие на избор, дали бих избрала него. Понеже се спомена Костов, да кажа и за него - неразбирателство с ръководството е причината да не остане в училището този учител. Не са лични причини. Лошото е, че не е само той. Иначе може да лежите на стара слава с 1:3, но до преди няколко години беше далеч от 1:3 и процентите не са в полза на СМГ. Може да направите справка - една трета от петокласните семегейчета не са се класирали въобще за втори кръг на олимпиаадата. Какво ни говори това?
Виж целия пост
# 321
А не ви ли хрумва, че просто и други училища са дръпнали напред.
Не, че СМГ зазляло.
Предните години задачите се даваха от училището. Съответно са с различна трудност и няма  как да сравнявате колко са класираните.

Напусвалите все са отишли някъде. Последвайте ги

А защо директорът да не напусне и Вие да го последвате?
Никакви забележки нямам нито към директора, нито към учителите. Това училище е направено за моето дете.
Виж целия пост
# 322
Кога ще разберем кой къде е класиран за директор?
Виж целия пост
# 323
Или истината е някъде по средата. До преди години почти никой класиран за 5-ти клас не се отказваше, сега вече не е така. Последните две години са по около 30 деца.
Виж целия пост
# 324
Много е гадно в СМГ, хич не го включвайте в желанията си!!! Запишете си децата другаде, пък дано падне малко най-накрая тоз недостижим бал след 7 клас.
Виж целия пост
# 325
Не знам за каква мисловна дейност говорите, но може да погледнете предишни години и да видите как тази ножица се разширява.
Аз коментирах това: "Само като погледна резултатите на децата от 5 и 6 клас от НОМ тази година мога да кажа че нещо не е ОК.", и не разбрах кое не е ОК, посочете ми го, ако можете. Иначе разширението на ножицата е напълно нормален процес. Математиката е тренди и се инвестира много във вербуването на добри учители. Страшно много млади хора избират да станат учители по математика съзнателно. Няма да изреждам имена, знаем ги бившите олимпийци, които сега са учители и много им се радваме. Но за да говорим за зазляване трябва малко повече от това и някъде другаде вече да са добри. А дали "вече" е вярно употребено? МГ Бургас, Варна, Габрово, Силистра, Казанлък, Търново... и преди 30 години имаха традиции и силни отбори.
Виж целия пост
# 326
Ами не е ок, защото и човека написал го, явно проследява как се развиват нещата в годините и вижда разликата.
Виж целия пост
# 327
Ами не е ок, защото и човека написал го, явно проследява как се развиват нещата в годините и вижда разликата.
Нивото на аргументиран диалог излетя в космоса. Яко! Аз повече не виждам смисъл да се забавлявам тук.
Виж целия пост
# 328
Който не е разбрал, че всичко в този живот се променя, в т.ч. и образователните услуги, може да поотвори очите. Вече има частно образование и един свят, който е на един клик разстояние. На последното голямо състезание по математика само 5 от 13 деца не бяха похвалени от една школа, че са нейни възпитаници, а похвалените състезатели бяха от София, Пловдив, Варна и Бургас.  Да не копаем чак толкова.
Виж целия пост
# 329
Като погледнем националното класиране на ИС и ЕМТ 2023 за 5 клас безспорно разбираме колко е залязло СМГ в областта на математиката и колко напред са другите МГ 😁(https://drive.google.com/file/d/1GTovVjTR7SQBT3IKZkbQs8owVMh3vePD/view)
(https://drive.google.com/file/d/1ImqOC8byoWXxnkl3qfIeFsr_MpJn_7A6/view).
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия