СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 14

  • 60 406
  • 709
# 300
Знаете ли нещо, или яхате вълната? Ако е второто, е грозно. И аз чух за лични причини, които не са конфликт с ръководството. Аз бих ги уважила, ако не знам друга конкретика, защото иначе излиза, че използвате напусналия човек за лични вендети, а уж го уважавате.

Вендети??? Леле какъв патос!!! Аз чух, една жена каза...Хайде стига глупости. Всеки напуска по лична причина, а и в крайна сметка казано е, че рибата се вмирисва откъм главата...
Виж целия пост
# 301
Симоне, извинения, че наруших хармонията Ви като пиша с речник от повече от 800 думи. Ако използвате случая на Костов, просто млъкнете, не е етично. Познавам деца, които са завършили неговия клас. Ако визирате друг, бъдете конкретен/конкретна.
Виж целия пост
# 302
Симоне, извинения, че наруших хармонията Ви като пиша с речник от повече от 800 думи. Ако използвате случая на Костов, просто млъкнете, не е етично. Познавам деца, които са завършили неговия клас. Ако визирате друг, бъдете конкретен/конкретна.

На такова ниво не искам да слизам. Да пожелаем успех на доктора в новото му начинание и дано час по-скоро да излязат резултатите от конкурсите за директори, че току виж станем свидетели на комични резултати.
Виж целия пост
# 303
Даам, на нивото на конкретиката не бива да се слиза за нищо на света. Нивото на общите приказки е къде-къде по-високо. Joy
Виж целия пост
# 304
Симоне, във форума е прието да си говорим на "ти", така че продължавам така.... Имам чувството, че си се регистрирал/а само и единствено заради Тонев. От първото до последното ти мнение са свързани с него. Нещо лично?
Виж целия пост
# 305
Честно казано, дъщеря ми е впечатлена от Илия Костов и сме доволни от това, че той й преподава във 2АЕГ. Покрай него се заговорихме с една позната, чийто син е ходил при него в школата (6 и 7 клас). Та тя ми каза, че Костов напуснал СМГ заради това, че директорът му обяснил, че не иска фокус върху състезателната математика. Затова сменил училището и продължава да работи за състезанията в школата. Нямам идея, доколко е вярно, но тя твърди, че е.
Виж целия пост
# 306
Честно казано, дъщеря ми е впечатлена от Илия Костов и сме доволни от това, че той й преподава във 2АЕГ. Покрай него се заговорихме с една позната, чийто син е ходил при него в школата (6 и 7 клас). Та тя ми каза, че Костов напуснал СМГ заради това, че директорът му обяснил, че не иска фокус върху състезателната математика. Затова сменил училището и продължава да работи за състезанията в школата. Нямам идея, доколко е вярно, но тя твърди, че е.
Това, ако е вярно, доста се отклонява от пътя на развитие на гимназията до момента, наистина.
Виж целия пост
# 307
Симоне, във форума е прието да си говорим на "ти", така че продължавам така.... Имам чувството, че си се регистрирал/а само и единствено заради Тонев. От първото до последното ти мнение са свързани с него. Нещо лично?

Лично е, да. Чудя се как толкова завършен Неможач е директор на такова училище.
Виж целия пост
# 308
Нищо конкретно не каза Simon, само недомлъвки. Да се премести учител от СМГ в езикова гимназия, защото в СМГ директорът не иска съзтезателна математика лично на мен ми звучи странно. Но дори да приемем, че е така, не стана ясно кои други учители са напуснали заради директора, защото един учител не е показателно. Изобщо тия недомлъвки, ако не се подкрепят с конкретна информация, звучат като някой да има зъб на директора по лични причини и ползва форума да всява смут. 

Аз преди врем бях чула, че директорът има крайно десни виждания. Не знам дали е така, но ако е, това за мен например, това би било черна точка. Въпреки това обаче ако си ако си върши работата като директор и не прокарва такива идеи в училището, обективно дори това няма значение.

Решихме да запишем дъщеря ни в последния момент и по този повод имах купища въпроси по имейл, лятото при това. На всички ми отговори търпеливо и изчерпателно. Чак се изненадах, като директор в частно училище, понеже все пак там на родителите сме и клиенти. Но понеже е държавно училище, не съм никакъв клиент в скучая Simple Smile Та това по-скоро това ми говори за човек, който е мотивиран и подхожда с уважение към родители и деца.

Отделно, в училище мисля се привличат много млади учители, което го виждам като голям плюс. Особено сега, в тази криза за качествени учители. Ако е негова тази заслуга, адмирации. 
Виж целия пост
# 309
Le Vert, ако говорите за школата за 6 и 7 клас в "СМГ учители" ООД, тя не е състезателна математика, а подготовка за НВО.
И понеже се натрупаха доста негативни мнения, за баланс и по обективна представа за ситуацията, с различни гледни точки, ще споделя и моята гледна точка.  Като цяло не съм съгласна с обобщението  за „съсипване“ на училището (ако съдим по резултатите на учениците например и желанието им да постъпват в училището, също и не съм разбрала да има такова масово напускане на учители, освен посочените конкретно по горе, а в последните години има добри нови попълнения), разбира се в контекста на това какво е образованието у нас. Според мен сегашният директор не заслужава такива и толкова негативни оценки за усилията, които полага и отношението, което влага в работата си на директор и учител. По мои впечатления на родител с две деца преминали или още учещи в СМГ в последните 9 години, Тонев е от категорията на добрите директори, който се отнася отговорно и вдъхновено към работата си, влага сърце и много енергия в нея, пука му за училището и децата, добър организатор е (впечатленията са ми по организация на учебния процес, вкл. и при ковид и онлайн обучението, което беше веднага и много добре организирано, НВО, профили, ДЗИ и дипломиране, както и провеждане на различни „бели“, „зелени“ училища и екскурзии, школи, а също и своевременна и достъпна информация за всичко важно), чудесен преподавател (освен, че води интересно за учениците часовете си по история, също идва с тях на олимпиада  и ги окуражава, разговаря с тях по различни теми, говори им на вие, с уважение към тях като личности). Надявам се, този, който дойде след него (ако наистина смята да търси предизвикателства в друго училище, при това положение с конкурса), да има поне тези качества. Ако успее да привлече още добри преподаватели, ще е чудесно. Разбира се, има и други гледни точки - на учители, на родители, които са били в по специфични ситуации или имат определени изисквания, може би споделените по горе са такива. Възможно е в стремежа за развитие и в други, различни от математиката и информатиката области (напоследък СМГ има доста силни позиции в областта на физиката и химията), да се е стигнало по някакъв начин до "отслабване" на фокуса в състезателната математика и информатиката (може би най-вече от гледна точка на попълване на учителския състав), което наистина би трябвало да се "поправи", като се запази и другото постигнато и да има възможности за разностранно развитие на учениците. Все пак състезателите по математика и информатика в училището са да кажем 100-200 (поправете ме, ако са повече), а всички ученици са към 1290. Споделям моята гледна точка, като моите деца са далеч от състезатели, не са и били никога, и нямам този поглед върху нещата. И се надявам отново училището да случи на директор!
Виж целия пост
# 310
Le Vert, ако говорите за школата за 6 и 7 клас в "СМГ учители" ООД, тя не е състезателна математика, а подготовка за НВО.

Поне когато го създадоха не беше така. Някога настоятелството организираше именно курсовете по състезателна математика за всички деца от 2, 3, 4 клас и за тези от 5 нагоре, които не са в СМГ. Предполагам, че отделно е имало и друг тип курсове за НВО, но съвсем не са били само те, основно беше състезателна математика за деца, които не са ученици на СМГ. А от получените пари учителите (съвсем естествено) задържаха част за себе си, а с другата част плащаха участието по състезания на отборите и децата нищо не плащаха.  И всичко беше на шест, докато не дойде за директор онзи сектант "пастор Тони" и не разби колектива, после неговите поддръжници обвиниха настоятелството, че краде (нищо не излезе от обвиненията) и курсовете бяха спрени. Тогава учителите си направиха въпросното ООД и продължиха да водят курсове, но СМГ загуби приходите и участието по състезания стана по-проблемно...
Виж целия пост
# 311
Le Vert, ако говорите за школата за 6 и 7 клас в "СМГ учители" ООД, тя не е състезателна математика, а подготовка за НВО.
И понеже се натрупаха доста негативни мнения, за баланс и по обективна представа за ситуацията, с различни гледни точки, ще споделя и моята гледна точка.  Като цяло не съм съгласна с обобщението  за „съсипване“ на училището (ако съдим по резултатите на учениците например и желанието им да постъпват в училището, също и не съм разбрала да има такова масово напускане на учители, освен посочените конкретно по горе, а в последните години има добри нови попълнения), разбира се в контекста на това какво е образованието у нас. Според мен сегашният директор не заслужава такива и толкова негативни оценки за усилията, които полага и отношението, което влага в работата си на директор и учител. По мои впечатления на родител с две деца преминали или още учещи в СМГ в последните 9 години, Тонев е от категорията на добрите директори, който се отнася отговорно и вдъхновено към работата си, влага сърце и много енергия в нея, пука му за училището и децата, добър организатор е (впечатленията са ми по организация на учебния процес, вкл. и при ковид и онлайн обучението, което беше веднага и много добре организирано, НВО, профили, ДЗИ и дипломиране, както и провеждане на различни „бели“, „зелени“ училища и екскурзии, школи, а също и своевременна и достъпна информация за всичко важно), чудесен преподавател (освен, че води интересно за учениците часовете си по история, също идва с тях на олимпиада  и ги окуражава, разговаря с тях по различни теми, говори им на вие, с уважение към тях като личности). Надявам се, този, който дойде след него (ако наистина смята да търси предизвикателства в друго училище, при това положение с конкурса), да има поне тези качества. Ако успее да привлече още добри преподаватели, ще е чудесно. Разбира се, има и други гледни точки - на учители, на родители, които са били в по специфични ситуации или имат определени изисквания, може би споделените по горе са такива. Възможно е в стремежа за развитие и в други, различни от математиката и информатиката области (напоследък СМГ има доста силни позиции в областта на физиката и химията), да се е стигнало по някакъв начин до "отслабване" на фокуса в състезателната математика и информатиката (може би най-вече от гледна точка на попълване на учителския състав), което наистина би трябвало да се "поправи", като се запази и другото постигнато и да има възможности за разностранно развитие на учениците. Все пак състезателите по математика и информатика в училището са да кажем 100-200 (поправете ме, ако са повече), а всички ученици са към 1290. Споделям моята гледна точка, като моите деца са далеч от състезатели, не са и били никога, и нямам този поглед върху нещата. И се надявам отново училището да случи на директор!

Не знам коя е школата. Само споделям чутото от хора, които би трябвало да са запознати. Лично аз съм доволен, че човек като Костов преподава на дъщеря ми.
Виж целия пост
# 312
Действително в публичното пространство се разпространи информация, че причината за напускането на Костов е разногласия с ръководството. До мен достигна от повече от един източник.
Вероятно всеки е прав за себе си. Аз лично много съжалявам, че Костов не е част от СМГ. Дано ако господин Тонев се впусне в друго предизвикателство, Костов да се върне, защото мястото му е там. Има много какво да даде на малките, а и не само, СМГ-та.
Виж целия пост
# 313
Нека споделя и моето мнение. Определено фокусът на всяка математическа гимназия трябва да е математиката. Състезателната математика неизменно трябва да е водеща в подобни училища. Но това не значи всички деца да искат и могат да участват по състезания- това си е лично индивидуално усещане и не всеки е длъжен да се доказва по този начин. Точно затова има 50-100 които го правят. Това не значи обаче, че всички не трябва да участват в подготовката. За това обаче трябват добри преподаватели  и желание, а от това което чета в този форум оставам с впечатлението, че желание няма, преподавателите особено добрите са фокусирани върху частни уроци и школи или са напуснали СМГ поради лични причини, а родителите от друга страна са учудващо доволни от ситуацията в която математическата гимназия не е точно математическа. Остават децата които са си страхотни и успяват с много усилия да се справят отлично с всичко с което се заемат.(химия, физика, информатика ..и математика).
Няма как да няма много желаещи да влязат в СМГ просто защото училището е много добро и затова спор няма, въпроса е какво правят за да задържат това ниво. И ако се фокусирате само върху Илия всъщност не гледате цялата картинка и по скоро трябва да питате не кой друг е напуснал, а кой е останал и къде са всички и ако се върнем пак на Илия само да кажа че енергията която той влагаше в това което прави е най- дефицитното нещо за СМГ.
От друга страна все се чудя, това училище има ли стратегия за развитие, някакви цели към които се стреми или проекти за които да се бори, дори и краткосрочни, защото отстрани погледнато първи приоритет е “СМГ учители ООД”, после са снимки с децата постигнали успехи и разбира се мантрата за матурите…живеем с тези матури и май дотам. И тъй като училището доста се е разводнило малко трудно е да се угоди на хората тук които искат конкретни неща да бъдат казани и доказани. Нещо да сте чули за едносменния режим на обучение или нова сграда/корпус или по малки класове и по малко паралелки - все незначителни неща определящи средата на децата. Разбира се човек назначен след 20 минутен конкурс без конкуренция и доказал се с неясно точно какво е топ. ОК .

ПС: Само като погледна резултатите на децата от 5 и 6 клас от НОМ тази година мога да кажа че нещо не е ОК.
Виж целия пост
# 314
Напусвалите все са отишли някъде. Последвайте ги.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия