СЕДМИ КЛАС - второ и трето класиране

  • 67 354
  • 826
# 810
То, само от теза няма да са изкарали 93 точки, трябва и преразказчето .Най добре 3 дати и правим средно-аритметично.,Всъщност колкото са повече датите, ще се доближаваме до реалния резултат Simple SmileSimple Smile.
Виж целия пост
# 811
Температура 39+ не е видимо (за околните) спешно състояние, ама си представяме колко може да даде от себе си дете в такъв момент.
Дърпат датите през май като преди. Средата на юни втори чифт дати.
Неявилите се през май (може и само на едното НВО).
Сроковете се запазват. Не вярвам някой да не изпрати здравото си дете на НВО, че да се притеснява дали след три седмици няма да има проблем.
Не мисля, че ще има и мераклии да учат още три седмици отгоре.
По принцип, ако се заложи възможност да се откажеш от първата оценка(и) и да се явиш и през юни, от една страна ще секне здравите да (мислят, че) тарикатеят и да чакат втората дата, от друга наистина блокиралите или нещо друго попречило им ще имат втори шанс. Отказването от първата оценка ще покаже кои са такива без навалица от опитващи се да направят 40-те точки 42 или 90-те - 92.
Убедена съм, че втората дата няма да е много посетена, но пък ще има шанс за болните и евентуално за някой блокирал.
Виж целия пост
# 812
Сега, ако кажете, че и на школата са им решили задачите и те са ги наизустили и написали подробно... и преразказа са им направили... Какво да кажем за деца с такава феноменална памет!?!?!

Тезите са върху краен брой произведения и с определн набор ключови думички... Ако можеш да помниш наизуст някакви "крилати фрази" вземаш си 6те точки от там (малкия ми син), не можеш да помниш "такива глупотевини" вземаш 1,5т - дъщеря ми.
Знаеш правилата за правопис и пунктоация, вземаш си 14те точки от "правописния" въпрос...
Пишеш свързано, грамотно, с добра лексика... вземаш повече точки от преразказа...
Защо е нужно в школата някой да им даде тезата, като те тези 4-5 точки (евентуално в плюс) могат да се загубят много лесно и бързо на други елементарни места?

Да и моето дете трудно изкара 6 в училище по БЕЛ, много бяха завишени критериите на учителката им... Но пък това й беше стимул да огледа възможностите за прием без участие на БЕЛ в балообразуването Wink а и се стегна и втория срок беше "непробиванема" на всички тестове и писмени работи.

Хайде моля ви да не обвиняваме "някои школи",  защото някои "ударил" 92-93т. Могъл, изкарал ги, използвал ги Hands V
Виж целия пост
# 813
Бях на ясно, но не кандидатствах там, защото се страхувах, че няма да ме приемат. Кандидатствах в друга и ме приеха. Още съжалявам, че не опитах. ..може и за това сегашната система да ми харесва. Нямаше да имам драми.
А, ти за какво точно си недоволна?

Не бе Динчо, не задаваш правилно въпроса! Трябва да питаш: "Ти има ли нещо, от което да си доволна?" Stuck Out Tongue Winking Eye

"...защото се страхувах, че няма да ме приемат." - докато не пробваш никога няма да разбереш дали ще или не ще се случи даденото нещо. Никога не се предавай Hug

Този урок го научих по-късно в живота си.
Английския го научих, работя с него ежедневно, но си е останало в мен едно такова горчиво чусто, че не съм го учила в 1АЕГ. Със сигурност не съжалявам, че знам френски, но все пак.....чувството го има, затова съм децата да имат избор. Както и да няма квоти по пол.
Виж целия пост
# 814
То, само от теза няма да са изкарали 93 точки, трябва и преразказчето .Най добре 3 дати и правим средно-аритметично.,Всъщност колкото са повече датите, ще се доближаваме до реалния резултат Simple SmileSimple Smile.
И преразказчето може да са знаели, кой знае ... някои родители го знаеха преди да е било раздадено на учениците (се разбра впоследствие). 😉
Няма значение, всъщност. Хитреци е имало и ще има. Но... всеки с късмета си! 😊
Виж целия пост
# 815
Оф, всяка година има по някоя набедена школа, която уж била дала точните въпроси, теза, преразказ... И все друга школа е виновна за неуспехите на конкретното отроче.

То само от тезата се вземат 90+ точки. Хайде, моля ви!
Виж целия пост
# 816
Надплановият прием си е голяма схема за измама в случаите на смяна на местожителство . Умишлено се кандидатства например в МГ Пазарджик и после се прехвърлят след началото или малко преди началото на учебната година в МГ Пловдив , даже и СМГ. Офнюз имаше разследване, което доведе до някои промени в министерството . Там доказаха, че в СМГ има цяла паралелка на връзкари 21 деца надпланов прием в 5 клас без близнаци и равен брой точки ?!!(2018 година, но към днешна дата сигурно е същото )

https://offnews.bg/razsledvane/kak-se-vliza-v-smg-kogato-klasira … henie-693186.html
Виж целия пост
# 817
То това с друг град го знам още от миналия век.
Виж целия пост
# 818
Бях на ясно, но не кандидатствах там, защото се страхувах, че няма да ме приемат. Кандидатствах в друга и ме приеха. Още съжалявам, че не опитах. ..може и за това сегашната система да ми харесва. Нямаше да имам драми.
А, ти за какво точно си недоволна?

Не бе Динчо, не задаваш правилно въпроса! Трябва да питаш: "Ти има ли нещо, от което да си доволна?" Stuck Out Tongue Winking Eye

"...защото се страхувах, че няма да ме приемат." - докато не пробваш никога няма да разбереш дали ще или не ще се случи даденото нещо. Никога не се предавай Hug

Този урок го научих по-късно в живота си.
Английския го научих, работя с него ежедневно, но си е останало в мен едно такова горчиво чусто, че не съм го учила в 1АЕГ. Със сигурност не съжалявам, че знам френски, но все пак.....чувството го има, затова съм децата да имат избор. Както и да няма квоти по пол.

Гледай сега, изобщо, ама изобщо не съжалявай, защото в крайна сметка знаеш два езика. При теб се е получило много добре. Имала си невероятен късмет как са ти се стекли в живота нещата. Просто не можеш да си представиш колко.
Да, хубаво би било децата да имат избор. Обаче ще ти дам един пример - моят синковец реши, че иска да учи в недно ДУ училище, което аз като го чух (за кое точно става въпрос) и увехнах. На въпроса ми защо точно в него, отговорът беше: "Ама гледай какви игрища имат само!!! А нашето нали го знаеш какво е никво!".
Пояснявам: до 7-ми клас той учеше в ЧУ, в което имаше едно игрище, с размери, по-малки от размерите на  наказателното поле на футболно игрище... Та, на моя човек, изборът му се определи от това. Ето защо смятам, че на тази възраст по-голямата част от децата трудно могат да направят правилна преценка на собствените си възможности и реалности. От друга страна, не разбирам родителите, които зорлем си осакатяват децата сйс своите нездрави родителски амбиции... Но тук, в интерес на истината, и така организираната система, и човешката ни алчна природа помагат за това.
Относно квотите: в природата трябва да има равновесие - не може нито в едната, нито в другата крайност. И преди съм го казвала, и сега пак - аз лично (а и сестра ми) съм била потърпевша от тях.  Не може да не отчитаме биологичните фактори. Hug
Виж целия пост
# 819
За втори път моля някой да публикува нова тема.
След 24 часа (едно денонощие) тази ще бъде заключена.
Виж целия пост
# 820
Оф, всяка година има по някоя набедена школа, която уж била дала точните въпроси, теза, преразказ... И все друга школа е виновна за неуспехите на конкретното отроче.

То само от тезата се вземат 90+ точки. Хайде, моля ви!

И моето дете не мина без школа, но съм бладарна на учителите в нея,  а и на тези в училището - също!
Имахме бал за няколко от елитните гимназии и си избрахме това, което искаме.
Въпросът е, че не всички "играят по правилата", а по - лошото е, че в България това се смята за нещо нормално.
Виж целия пост
# 821
…... Разликите между нивото тук и там не е  толкова заради училищата, а заради мотивацията на учениците в тях…………

И аз не мога са се съглася - Мотивацията на учениците,  усещането какво и колко знаят и имат ли нужда от допълнителни уроци е в пряка зависимост от работата на учителите и организацията в училище. Защо са необходими частни уроци , за да се преставиш добре на НВО? А ако родителите просто не могат да си ги позволят? А децата, като им пишат масово 5 и 6 , и не ходят по състезания, как да разберат колко са зле всъщност и да се мотивират са се потрудят понече? Децата в провинцията не са по-глупави от софийските, но възможностите им за достъп до качествено образование са по-ограничени. Това именно е порочното на системата - има елитарно образование и образование за масите … А в крайна сметка целта на образованието е да изравнява неравенствата , а не да ги задълбочава..
Виж целия пост
# 822
Не е баш така. В голямата си част децата ходят на уроци от презастраховане. Защото, ако не минат НВО, отиват в "гингирлъка". Системата е изключително порочна.
Виж целия пост
# 823
Пенсионирана русалка, интересно е, че преместените към НЕГ и 73-то много се различават от 35-то. И там има немски🤣
Синът на братовчед ми, когато се завърнаха от Германия трябваше да подадат заявление до РУО за насочване в някоя от немските гимназии в 10 кл. И понеже нямаше връзки, не го насочиха нито към НЕГ, нито към 73-то, а завърши 35-то. Познавам и други, които от Ловешката немска дойдоха в София в НЕГ, мисля в 9 клас още.
В класа на сина ми, също се появи  момче в средата на обучението.
Има случаи и ситуации разни, въпросът е къде, а това зависи от РУО. Сещате се.
Виж целия пост
# 824
…... Разликите между нивото тук и там не е  толкова заради училищата, а заради мотивацията на учениците в тях…………

И аз не мога са се съглася - Мотивацията на учениците,  усещането какво и колко знаят и имат ли нужда от допълнителни уроци е в пряка зависимост от работата на учителите и организацията в училище.
 … А в крайна сметка целта на образованието е да изравнява неравенствата , а не да ги задълбочава..
Мотивацията на учениците е основно от семейната среда и от добрия учител. Но функцията на училището не е да изравнява неравенствата (пу-пу, пази боже!), работата на училището е да дава знания и възможности за развитие на имащите потенциял в областта в която имат този потенциала... Това с уравниловката и всички да станем всестранно (недо)развити личности сме го играли вече, а мерси!
(не можем да повишим ръста на всички, но можем да резнем стърчащите глави да не се вирят чак пък толкова)
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия