СЕДМИ КЛАС - второ и трето класиране

  • 67 718
  • 826
# 750
Според мен всяко училище, което желая да отсее деца при приема трябва да си организира изпит. Всички останали с бала от удостоверението си кандидатстват. За мен са доста по реални резултатите в свидетелството, отколкото резултата от един единствен ден, пък бил той юни или септември.
Да вземам да направим в София всяко дете да има по около 30 изпита (за по 15 училища, около 5 желани, но възможни под въпрос и 10тина "става") и да има "приварнителен" изпит за изравняване на училищните оценки, че хайде да не се лъжем, че в СМГ 6 по математика не е същото 6 като (например) 21СУ...
Виж целия пост
# 751
Не знам какво точно са чули журналистите. Но аз гледах някакво интервю на крак с него и внушението от думите му съвсем не беше, че ще се състезават само за останалите места. Няма логика и това обезсмисля изобщо цялото занимание.
И принципно каза, че още се обмисля какво да се направи. Т.е. всеки от вас, който счита, че има добра идея, възражения, корекции за този процес, може да им изпрати мейл.

Признавам, не съм чела още промените в учебното съдържание. Особено по математика живо ме интересува.

Това, което съм споделила по-нагоре в скрит текст за свободните места е прессъобщението на МОН, а не журналистическа публикация
Виж целия пост
# 752
Наистина не ви разбирам, какво пък толкова ще стане дори и да има тук-там някое надпланово дете?

Веднага ще ти обясня. Детето ми остана на точка-две разстояние от свестните училища, в които наистина искаше да влезе. Не мръдна на второ класиране. Дали заради големия набор, дали заради нещо друго. Всяко едно надпланово дете му седи на мястото. Като гледам какво става около мен, масово има такива случаи.
Няма да ходим да четем извинителните бележки на всеки, който ще ходи на втория изпит след класиранията, но се познаваме чудесно като нация и манталитет. От приема за детска градина до плащането на всякакви налози в бизнеса - където има вратичка в закона, има опашка от бутащи се да минат през нея по един или друг начин.
Виж целия пост
# 753
Според мен всяко училище, което желая да отсее деца при приема трябва да си организира изпит. Всички останали с бала от удостоверението си кандидатстват. За мен са доста по реални резултатите в свидетелството, отколкото резултата от един единствен ден, пък бил той юни или септември.

Шегуваш се Simple Smile
Реални били оцеките от свидетелството?
Детето ми завърши МГ, по тази причина оценката му по математика е съизмерима с тази на другите деца в училище и със сложността на материала учен в МГ.
Та 5-ца по математика в това училище е 7 -ца в ДУ до нас.
Коя оценка ще мерят от свидетелството?

И на колко изпита ще успее да издържи дете в София. Ако иска да учи английски език, ще се яви на изпити в 1 АЕГ, 2 АЕГ, 32-ро , 22-ро, 7 -мо и т.н. Тоест 5 училища Х2 изпита, дали едн дете на 13 ще издържи 10 изпита в рамките на един месец?

Или пък оценките по математика и БЕЛ написани след резултатите от НВО, т.е. умишлено завишени, за да се увеличат шансовете на отделни деца, като така стават конкурентни на такива като дъщеря ми, които цяла учебна година са учили системно, за да получат заслужени шестици.
Виж целия пост
# 754
Според мен всяко училище, което желая да отсее деца при приема трябва да си организира изпит. Всички останали с бала от удостоверението си кандидатстват. За мен са доста по реални резултатите в свидетелството, отколкото резултата от един единствен ден, пък бил той юни или септември.

Шегуваш се Simple Smile
Реални били оцеките от свидетелството?
Детето ми завърши МГ, по тази причина оценката му по математика е съизмерима с тази на другите деца в училище и със сложността на материала учен в МГ.
Та 5-ца по математика в това училище е 7 -ца в ДУ до нас.
Коя оценка ще мерят от свидетелството?

И на колко изпита ще успее да издържи дете в София. Ако иска да учи английски език, ще се яви на изпити в 1 АЕГ, 2 АЕГ, 32-ро , 22-ро, 7 -мо и т.н. Тоест 5 училища Х2 изпита, дали едн дете на 13 ще издържи 10 изпита в рамките на един месец?
И аз съм на това мнение, оценките в свидетеството са много субективни. Оценки по БЕЛ И МАТ от училище в малък град, голям град и ПМГ в  голям град са несравними . Зад две еднакви оценки  стоят различни знания.
Давам пример 5 по МАТ от МГ дава 39 т. при балообразуване и 6 от обикновено училище дава 50т., знанията на детето в МГ са много повече, но ще бъде ощетено с 11т.
Виж целия пост
# 755
И за почнат да ходят децата на Н на брой изпити, щото имат мераци за Н на брой училища. Неработещо е това за мен.

Мераци за Н на брой училища няма да са възможни.
Виж целия пост
# 756
И за почнат да ходят децата на Н на брой изпити, щото имат мераци за Н на брой училища. Неработещо е това за мен.
Напротив, ще си изясняват преди изпита, какво искат. Преди много години аз кандидатствах в МГ и в ЕГ (общо с два изпита по математика и един по БЕЛ). Знаех много добре, че в  МГ не искам, а отивам само, за да пробвам що е то изпит. Дори не си проверих резултата преди да се запиша в Немската, защото знаех, че не съм се справила добре и не исках да се притеснявам излишно.
Освен това се взимаше навсякъде като балообразуваща и цялата оценка от свидетелството, което донякъде уравновесява и кара децата да учат и положат основата по всички предмети.
Виж целия пост
# 757
Наистина не ви разбирам, какво пък толкова ще стане дори и да има тук-там някое надпланово дете?
Веднага ще ти обясня. Детето ми остана на точка-две разстояние от свестните училища, в които наистина искаше да влезе. Не мръдна на второ класиране. Дали заради големия набор, дали заради нещо друго. Всяко едно надпланово дете му седи на мястото. Като гледам какво става около мен, масово има такива случаи.
Няма да ходим да четем извинителните бележки на всеки, който ще ходи на втория изпит след класиранията, но се познаваме чудесно като нация и манталитет. От приема за детска градина до плащането на всякакви налози в бизнеса - където има вратичка в закона, има опашка от бутащи се да минат през нея по един или друг начин.
Като се замислите обаче това дете, което би влязло надпланово,наистина може да заслужава повече от Вашето да е на това място, но просто да не е имало шанса да се бори на равни начала, заради невъзможност да се яви на НВО на единствената дата.
Виж целия пост
# 758
И за почнат да ходят децата на Н на брой изпити, щото имат мераци за Н на брой училища. Неработещо е това за мен.

Мераци за Н на брой училища няма да са възможни.
Когато имаш 10 равностойни училища не трябва да се ограничава в кое можеш да кандидатстваш...
Да, в областните градове имаше една езикова, едно МГ и 2 "елитни" техникума и 3 "бачкаторски"... Като кандидатстването се разделяше в две години - 7 и 8 клас...
Хайде да не се връщаме 40 години назад и да казваме колко беше прекрасно и уникално, че "ако не ме приемат в това ЕГ просто няма да уча език..."
Виж целия пост
# 759
Аз не разбирам защо изобщо се коментира възможността да се "кандидатства" в училища като 119, 133, 7 и т.н. Кандидатства се като едно време - в АГ, в НЕГ, в СМГ, в НПГ и т.н. В другите училища си продължават децата, които не са приети в елитните гимназии. Ще има някакви размествния, разбира се, но .... децата си прецизират исканията и толкова.
Умът ми не го побира как едно време се оправяхме, завършвахме нормални гимназии и ставахме хора, а сега е такава безумна истерия и хаос. Всичко напълно се опорочи, а хората са тотално необразовани.
Оплаква ми се една приятелка, кото работи в "държавна институция": "Ти разбираш ли какви са идиоти... Казвам му да си напише трите имена... А той ме пита: Кои имена?... Казвам му: Господине, Вие днес сте ми 4-тия с такъв въпрос..."

Пълна лумпениада
Виж целия пост
# 760

Напротив, ще си изясняват преди изпита, какво искат. Преди много години аз кандидатствах в МГ и в ЕГ (общо с два изпита по математика и един по БЕЛ). Знаех много добре, че в  МГ не искам, а отивам само, за да пробвам що е то изпит. Дори не си проверих резултата преди да се запиша в Немската, защото знаех, че не съм се справила добре и не исках да се притеснявам излишно.
Освен това се взимаше навсякъде като балообразуваща и цялата оценка от свидетелството, което донякъде уравновесява и кара децата да учат и положат основата по всички предмети.

Ще си изяснят, ако могат...   Винаги има деца с много висок бал, които буквално до последния ден  се колебаят как да подредят желанията си в заявлението.  И не става дума за колебания за евентуално похабен бал при избор Х..Хем примерно мат им харесва и ги дърпа към МГ, хем им се иска да учат  френски примерно.. Хем ги блазни физиката в НПМГ, хем им харесва да програмират. Много малка част от седмокласниците истински знаят какво искат. По-често сякаш знаят какво определено не искат, но и това не е достатъчно, ако преди изпитите трябва да решат напълно конкретно накъде.
Виж целия пост
# 761
Напълно справедливо решение на въпросите с приема в 7 клас за всички реално няма. Животът е шарен и няма как да се предвидят всички хипотези. И според мен, именно на това трябва да научим децата. Че нещата не винаги стават така, както ни се иска, въпреки положените усилия и че трябва да се опитват да извлечат най-доброто от всяка ситуация.
Освен това, не мисля, че проблемът със средната оценка по математика е толкова драматичен. Много хора от моето поколение говорят, че нивото спрямо нашето образование падало. Аз съм на обратното мнение. Ние никога не сме били подлагани на подобни изпитвания върху целия материал за няколко класа. Нито на такъв брой задачи.
 Освен това, по наше време нямаше тестово изпитване. Задачите се разписваха и за всичко, което напишеш се даваха някакви точки. Сега на тестовите задачи имаш или пълният набор точки , или 0. Едно малко разсейване води до 0 точки. Тоест, те не са реален измерител на знанията.
Виж целия пост
# 762
Истерия си го правим ние. Някои деца знаяат какво искат, изкарват си резултатите, пишат си 5 желания + 5 резервни (да кажем 3-5 училища) и готово... Но има деца с бал около 350 за които има много равностойни училища и си избират по език, по район , по репутация на училището... и ще влезе в една от 5 паралелки в едно от тези 30 училища, които наистина са много близки по приемен бал и по условия в тях. та в кое училище точно да приемат това дете, ако няма някакви обективни (сравними, а не "искам това") критерии
Виж целия пост
# 763
Русалка, и е така и не е така.
Когато трябва да избереш преди изпита, ще го избереш преди. Сега има деца, вкл. и моят син, които казват - да видя какво ще направя, пък ще реша. Какво значи това - значи, че ако нямаше наложен задължителен изпит една част от тях изобщо няма да си дават зор да ходят на изпит, а ще си учат до 10 клас и като дойде време за модулите  ще избистрят идеи.
Синът ми се лута между ТУЕС и НГДЕК (тук-там Испанската) цяла година. Като на мен ми беше ясно, че не е за ТУЕС, но явно само на мен. При него си стоеше надеждата - ако се случи чудо, ще отида там. Да, ама не... Ако не беше задължително НВОто, той никога нямаше сам да отиде на изпит по математика за ТУЕС. За НГДЕК беше друга бира - отиде и изкара изпита... и накрая се записа... и след трето отиде в Испанската... Никога не са се обсъждали други училища, всичко беше "ама и това става, хубаво е, имаш бал за тук"..., което доведе до това, че заради нас и във ФЕГ и в НГДЕК имаше места за трето и четвърто класиране.
За голямата пък обратно - тя иска НПМГ, ние обаче НЕГ... накрая НВОто излезе топ...и хайде да "не похабим бал", натиснахме за НЕГ, и тя се подлъга по "елита" и ... другите драми ги знаеш Wink
Виж целия пост
# 764
Истерия си го правим ние. Някои деца значат какво искат, изкарват си резултатите, пишат си 5 желания + 5 резервни (да кажем 3-5 чилища) и готово... Но има деца с бал около 350 за които има много равностойни училища и си избират по език, по район , по репутация на училището... и ще влезе в една по 5 паралелки в едно от тези 30 училища, които наистина са много близки по приемен бал и по условия в тях. та в кое училище точно да приемат това дете, ако няма някакви обективни (сравними, а не "искам това") критерии

Истерията я правим ние, защото системата е такава! Защо едно време нямаше истерии? А сега, извинявам се, но са едни изгъзици с това т.нар. профилиране - какво е това безумие, наречено интензивно изучаване на език в 40-то училище в Люлин, с профил СХН? И после в 9,10 клас те не учат предмети на английски, защото няма учители.... Друго училище е с 'нам си къв профил, но и те са с интензивно изучаване.... И изобщо глупости колкото искаш.

В момента тази история с втория изпит и промяната в учебните планове е "на парче" и нищо и половина. Още повече ще станат баталиите.
И честно да си кажа, все повече си мисля, че това е целенасочено и тенденциозно - от една страна се дава възможност за развихрянето на допълнителни частни уроци и курсове. Втората страна си остава за мен, че ще навлезем в конспиративни теории Stuck Out Tongue Winking Eye

Да се допълня: Русалке, как едно време знаехме какво искаме и какво не искаме. Сега всички сме идиоти ли? Просто системата е такава. Напротив едно време само действително мотивираните деца отиваха на изпити за определени гимназии и техникуми и толкова... Сега това искаме, онова искаме, ама да излезе класирането и ще го мислим, пък бал да не похабим, пък и ние в софийското НЕГ, зер кво ще кажат хората....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия