Частни училища -информативно - дискусионна тема- 61

  • 60 141
  • 849
# 570
Не е само до училище, също и до дете е.
Голямото ми дете категорично ми отказа АК, но имаше добър резервен вариант на това, което иска да учи, да кажем към 95% сигурен.
За дете две си мисля, че май ще е добре да пробваме и там.
Виж целия пост
# 571
Скрит текст:

Защото някои нямат тази привилегия. Да имат избор. Smile

Имат, имат избор. За някои АК не е изобщо не попада в отличните избори и не е добър вариант за гимназия. Нито Иван Апостолов. А ПЧМГ например. Wink И за да не си помислиш нещо лично, говоря за моята дъщеря. Отново добър опит, Фран!

Правилата са, за да бъдат субективно третирани и прилагани. Без обяснение. Като есето в АК. Wink Това последното е ирония и аналогия. Нищо друго.
Чудя се като не ви е бил избор АК защо изобщо сте кандидатствали🙂
Това сериозен въпрос ли е? Децата от СС масово се явяват на изпита, но доста от тях без намерение да се записват. Както и ВСИЧКИ се явяват на НВО, дори и приетите в АК, за които е ясно, че там ще се запишат и НВО не им трябва за нищо. Моят юнак например няма никакво намерение за записване в АК, не му е нито първо, нито второ, нито трето желание, но ми заяви, че ще се яви на изпита, защото "Защо не?". Съответно, ако се яви, ще се яви без грам специална подготовка, без нито едно написано есе/съчинени в живота си, без нито един пробен изпит и очакваме резултат "неприет". Simple Smile Аз съм съгласна, защото е добра изпитна тренировка в реални условия /въпреки различния формат/. Повечето му приятели ще се явят по същия начин - за някои като резервен вариант, а за други - изпитна тренировка, само за един АК е първо желание. И при тези условия тези деца ще ги броим като желаещи АК, защото са се явили на изпита ли?
Виж целия пост
# 572
Скрит текст:

Защото някои нямат тази привилегия. Да имат избор. Smile

Имат, имат избор. За някои АК не е изобщо не попада в отличните избори и не е добър вариант за гимназия. Нито Иван Апостолов. А ПЧМГ например. Wink И за да не си помислиш нещо лично, говоря за моята дъщеря. Отново добър опит, Фран!

Правилата са, за да бъдат субективно третирани и прилагани. Без обяснение. Като есето в АК. Wink Това последното е ирония и аналогия. Нищо друго.
Чудя се като не ви е бил избор АК защо изобщо сте кандидатствали🙂
Това сериозен въпрос ли е? Децата от СС масово се явяват на изпита, но доста от тях без намерение да се записват. Както и ВСИЧИ се явяват на НВО, дори и приетите в АК, за които е ясно, че там ще се запишат и НВО не им трябва за нищо. Моят юнак например няма никакво намерение за записване в АК, не му е нито първо, нито второ, нито трето желание, но ми заяви, че ще се яви на изпита, защото "Защо не?". Съответно, ако се яви, ще се яви без грам специална подготовка, без нито едно написано есе/съчинени в живота си, без нито един пробен изпит и очакваме резултат "неприет". Simple Smile Аз съм съгласна, защото е добра изпитна тренировка в реални условия /въпреки различния формат/. Повечето му приятели ще се явят по същия начин - за някои като резервен вариант, а за други - изпитна тренировка, само за един АК е първо желание. И при тези условия тези деца ще ги броим като желаещи АК, защото са се явили на изпита ли?
Просто си питам, Санака🙂 Нали преди време цитирахте колко деца от Иззи са се явили на изпит в СС и го изключихте това “за спорта”. Та ми е интересно ей така за статистиката и за двойния аршин🙂
Виж целия пост
# 573
За ИЗЗИ децата си коментираха, че комай целият клас са там и хич не е за спорта.
Нямаше как да не чуя, сори. Дано да са успяли в целите си, чудесни деца.
Виж целия пост
# 574
Ахахаха, да сравняваш кандидатстване след 7 клас и такова в малките класове ....
Вероятно има и за спорта, но простата логика говори, че ще причиниш на малко дете ненужен стрес от изпит и преместване в друго училище само, ако нещо не си доволен от текущото.
Докато в 7 клас всеки полеви изпит е тренинг на психиката и подготовка за истинки важните ти изпити.
Виж целия пост
# 575

Просто си питам, Санака🙂 Нали преди време цитирахте колко деца от Иззи са се явили на изпит в СС и го изключихте това “за спорта”. Та ми е интересно ей така за статистиката и за двойния аршин🙂
Аз нищо не съм цитирала и изобщо не съм обсъждала този въпрос, защото нямам информация децата от Иззи защо се явяват. За СС обаче имам информация и затова отговарям.
Виж целия пост
# 576
Здравейте! Може ли да помоля за по-скорошна информация за ЧОУ Климент Охридски - учители, дисциплина, резултати, прием? Благодаря предварително!
Виж целия пост
# 577
Може някоя баба да е накарала внучето да кандидатства в АК. Навремето това беше причината аз да кандидатствам. Баба ми беше от последните випуски, завършили АК преди затварянето му през 50-те години. За нея това място беше специално, дори след над 40 години. Аз пък кандидатствах в годината, в която пак го отвориха. Не ме приеха естествено, но и да бяха, не знам дали щях да отида там. Нивото ми на английски беше високо и майка ми искаше да уча друг език. Та целта беше немската гимназия, но заради Баба Илийца се озовах във френската.

Децата от СС излизат с много високо ниво на английски (доколкото схващам). Като родител определено бих търсила в гимназията друг език.
Виж целия пост
# 578
AK не е чак толкова труден за влизане. Щом моето дете от недобро училище успя да покрие критериите ( без урок, пробен изпит или специални тренировки). Международните ученици, за да бъдат приети в АК държат тестове, и там наистина се пише есе.
Нека си кажем честно, ако детето ни не успее някъде, намираме причини да го извиним неуспеха. Така и ние търсим спокойствие, а примери в темата бол.
Задачите в НВО също не бяха трудни, щом моя успя да реши всички, при условие, че само една година е учил българска математика и г-н Динков буквално се гавреше с международната програма на АЕА.
Защо давам пример с моето дете, защото е мързеливо, разчита на това, което е запомнил в училище ( е по математика малко му обърках плановете), и не е от рода на много успелите деца от темата.
Виж целия пост
# 579
Дали пък форматът тогава не е по-близко до това, което се иска в американските училища?
Виж целия пост
# 580
Дали пък форматът тогава не е по-близко до това, което се иска в американските училища?

И аз това си мислех, но примерните задачи бяха на това, което се учи по българска програма, по американската се учи съвсем друго.
Виж целия пост
# 581
Аз не съм изненадана, че по-малко деца са се записали тази година в колежа.
Първо таксата играе огромна роля - дори аз, която съм върл фен на колежа си признавам, че се ококорих като чух за увеличението, а представям си ако трябваше да взема решение за записване. Ако върна ленатата години назад, моето семейство нямаше да може да си го позволи и финансовата помощ шеше да е сериозна надежда.
Спомням си, че преди години се разискваше точно такъв отлив назад във времето, когато колежа маха намалената такса за първите 50 и залага приема с финансова помощ за всички (слава богу, че го е направил).

Второ - нормално ми се струва в едно училище нагласите да се променят. Модата си е мода и не може да се отрече влиянието между самите деца. Но никоя мода не е постоянна и е нормално да се сменят вълните и желанията. Все пак пследните години испанската наистина изглежда много примамлива със сериозната си заявка за деен директор, топ резултати и добра среда. Такава картина не може да бие увеличена такса на колежа. Самият факт, че например в Испанската конкуренцията е все по-голяма, на мен ми говори, че тази нова нагласа се наблюдава не само в СС.

Трето- като се добави тая велика математика като търсене, аман заман математика да е, ето ти друг канал за отлив. (между другото преследването на мат мат мат не го разбирам, но го отдавам на факта, че нямаме нищо общо с мат и просто не разбирам важността и)

Аз още преди време бях споделила мнението си, че ако колежа постига това, което постига със "слабите си ученици" - защото нали, силните не се записват и отиват в мат училища, мога само да съм в захлас какво би постигнал със силните записани. После се сещам, че няма никакво значение. Работи с тези, които са го избрали и останалото е догадки. Да не забравяме, че характерите също играят роля.

Едно е сигурно - всички училища биха спечелили много от споделяне на съксес истории. Даже не училищата, децата биха спечелили - защото ще им се отварят хоризони да мечтаят и да драпат. Който драпа успява. Но това е друга тема.
Така че аз приветствам споделянето кой къде отива - това променя и нагласи, и предубеждения и клишета. Изостря конкуренцията и подобрява услугата (частна) гимназия. Ми яко е. К'во? Децата печелят.

Любимо ми е колко е лесно да се влезне в колежа....
абе изобщо колежа е едно много лесно място за влизане и много лесно за завършване.

И за кандидатстване във висшите учебни заведения, само искам да кажа, че ако не беше колежа, избщо нямаше да има девойката замаха, който имаше когато кандидатсваше. Та да - адмишъните може и да не отчитат, че колежа е колежа (смея да твърдя, че не е точно така), но полученото в колежа качва кандидата на съвсем друга състезателна плоскост.

ПС:  Да намесвате "изборите" и "успехите" на децата е грозно. Понякога само онзи горе знае какво и защо ни дава/не дава.
Виж целия пост
# 582
Трето- като се добави тая велика математика като търсене, аман заман математика да е, ето ти друг канал за отлив. (между другото преследването на мат мат мат не го разбирам, но го отдавам на факта, че нямаме нищо общо с мат и просто не разбирам важността и)

Много е просто обяснението - западната икономика изпитва недостиг на СТЕМ специалисти, респективно да се влезе в топ университет в такава специалност, или поне със специалност, изискваща резултати по математика, е доста по-лесно, отколкото политология, дипломация или нещо хуманитарно.  Тоест, нещата са чисто прагматични.
Някога в АК твърдяха, че никъде другаде не може да се научи английски език така, както там. Оказа се, че хем не е вярно, хем познанията по английски трябва да са просто на достатъчно ниво, а от там нататък по-важно е другото, защото езикът е само средство за комуникация и до там. И в САЩ, и в Англия всички говорят английски и няма как да блеснеш с това. За сметка на това (някога) се държеше на САТ-овете, Оксбридж си имат допълнителен изпит, някъде има интервюта... И това, в комбинация с търсенето на СТЕМ диктува модата за математика.
Все пак АК има и предимство при кандидатстване в университет в САЩ, защото осигурява подходящи биографии с разни допълнителни занимания - дебати, театър, не знам си какво си. А в САЩ това се цени, защото те избират по някакви си техни размити критерии.  Да, ама ВЕЧЕ не дават пълни стипендии за българи (и изобщо станаха скръндзави), а  таксите станаха безумни. Което не отменя това предимство, но някак му сваля важността, защото САЩ са опция основно за малцина много богати родители.  А да се учи в САЩ в посредствен университет ми се струва тъпо. Което важи и за Англия, и за всяка друга държава.
Виж целия пост
# 583
При нас е мат, мат, мат, защото от друго не отбираме. Ако ми (разбирай на детето) вървят езици, хуманитарни научки, едва ли щеше да е такова напрежение. Или ако имаше повече училища с мат, мат, мат.Simple Smile

Виж целия пост
# 584
Тази тема вече е напълно невъзможна за реално споделяне на впечатления. Ако някой иска да чете разнообразни отзиви - фейсбук групата Училища в гр.София съдържа стотици мнения, в които е по-лесно да се ориентираш, отколкото в десетките страници злобни спорчета тук. Там обаче ще ви липсват неща като омразата към Американския колеж, където не са приели нечие дете и затова непременно трябва да го оплюем. Wink
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия