ДЕСЕТИ клас - Тема 1

  • 43 296
  • 743
# 720
Днес черпя! Имам си юбилярка. Момиченцето ми става на 20. Само да ми е жива и здрава! И късмет да има! Heart
Виж целия пост
# 721
Лу, да ти е жива и здрава! Много успехи и да сбудва мечтите си!
Виж целия пост
# 722
Жива и здрава да е и много щастлива, Лу!
Виж целия пост
# 723
Lulumba,
Честит празник у вас!
Нека девойката да е здрава и да й върви във всичко.
Heart
Виж целия пост
# 724
Честита рожденичка, Да е здрава и успешна! Да сбъдва желания и мечти!
Виж целия пост
# 725
И при нас профилите са ясни, моят син е с испански, френски, БЕЛ и История и ще остане с него. Втора матура иска История, щял да кандидатства с английски за филология или лингвистика с 5ти език.
Пълна лудница, успокоявам се, че на тази възраст идеите бързо се променят.
Лошото е, че не знаем кои учители ще водят профилите, а това е ключово.
Някои родители споделиха, че матурата по БЕЛ нямала общо с допълнителните часове, които имали в профила БЕЛ и повечето деца пак имали нужда от уроци. Лошо ми стана.
Виж целия пост
# 726
И аз знам така - Профилираната си има други теми, които не влизат в общото ДЗИ, а в профилираното.
Виж целия пост
# 727
Да, така е, за матурите се учи друго, не това, което е в профилите. В профилите учат това, което се учо в университета първи курс.
Виж целия пост
# 728
И става какво, добра идея, но не особено полезна. Моят син избра английски език и география за профилиращи. Искрено се надявам да не давам пари за НВО по БЕЛ в 12-ти клас, но обикновено с него нещата са така от малък: всичко, което съм казала, че няма да правя, ме е стигнало...и съм го направила Sad Ще видим.
Лу, да е здрава! И късмет да има Simple Smile
Виж целия пост
# 729
Това е много полезно инфо, и дъщеря ми се е насочила към История и Бел май, чуди се още, но на принципа на изключването това остава. Искаше мат, но нямаше подходящо комбиниране, не харесва физика, ИТ и география, с които е комбинирана в нашето училище, пък и мат я притеснява малко като профил.
Виж целия пост
# 730
И моят разсъждава в посока какво НЕ искам със сигурност... И каквото остане.
Виж целия пост
# 731
Моят син е с профил БЕЛ и история. Ще кандидатства право в СУ. Оказа се, че в профил БЕЛ не учат нищо, което може да им послужи при подготовката за ДЗИ и тъй като за правото се взима утроената оценка от ДЗИ по БЕЛ, от началото на учебната година ходи на уроци. Историята пък въобще няма да му трябва при кандидатстването.
Както и преди писах, за кандидатстващите в БГ профилите не играят никаква роля. Дори е добре, да изберат нещо което им е лесно, за да изкарат по - висока оценки, защото в много бъл. университети се взима и оценката от дипломата.
Моята девойка ще избере ИИ и АЕ, защото иска да учи архитектура, но още не е наясно дали тук или навън.
Виж целия пост
# 732
Момичета, благодаря ви от сърце за хубавите пожелания! Казани от такива хубави хора, няма начин да не се сбъднат! HeartHugHeart

За профил БЕЛ - така е, много различна е програмата. Но пък зависи и от учителя. Този на дъщеря ми работеше по програмата, отделно им даваше супер нестандартни творчески задачи, които много развиват креативното мислене, и трето - директно си ги готвеше за матура, дори направи няколко пробни изпита. Тя в началото тръгна на уроци и след месец се отказа. Реално си взе матурата само с тази подготовка от училище. Но това вече си е решение на учителя. Дано и на набора се падне той, че има още една учителка в 11-12 клас. Която също е много добра, но не знам дали така работи.
Виж целия пост
# 733
Моят син е с профил БЕЛ и история. Ще кандидатства право в СУ. Оказа се, че в профил БЕЛ не учат нищо, което може да им послужи при подготовката за ДЗИ и тъй като за правото се взима утроената оценка от ДЗИ по БЕЛ, от началото на учебната година ходи на уроци. Историята пък въобще няма да му трябва при кандидатстването.
Както и преди писах, за кандидатстващите в БГ профилите не играят никаква роля. Дори е добре, да изберат нещо което им е лесно, за да изкарат по - висока оценки, защото в много бъл. университети се взима и оценката от дипломата.
Моята девойка ще избере ИИ и АЕ, защото иска да учи архитектура, но още не е наясно дали тук или навън.
Само да споделя, че ако имате като резервен вариант НБУ, там доколкото видях тази година взимат цялата диплома .
Може ли да споделиш и с какво точно се занимава на частните уроци и в група ли е или самостоятелно, че при всички случаи  моят ще ходи на частни уроци за ДЗИ по БЕЛ. Но да си решава тестове там, като може да прави това и вкъщи, не ми се струва да давам по 50 лева за урок.
Най-добрата ми приятелка е учителка по БЕЛ и води гимназиален курс, както и дава частни уроци. На миналата ДЗИ с есето "Живот в мрежата" доста учители бяха изненадани от изискванията за съдържанието на писмените работи, нищо че бяха на един доста голям семинар точно това да им обясняват. Оказва се, че има учители по БЕЛ, които са проверители и едва ли не само те знаят указанията и светая светих на ДЗИ по БЕЛ.
Та ако някой знае за София учител по БЕЛ, който е и проверител и дава частни уроци, моля да свирне.
Апропо, аз самата съм кандидатствала право в СУ, когато там се държеше кандидат -студентски изпит и ходех при учител , който е проверител. Разликата беше от небето до земята с това , което се преподаваше  в клас. Така се поднасяше материала, че каквато и тема да зададат, от преподаденото и наученото задължително сглобяваш темата. Да не говорим, че от това, което напишеш, си личеше, че кандидат-студентът е ходил на частни уроци при проверител.
За учителката по БЕЛ на набора не ми се говори много, макар да сме в отлични отношения. Но тя изисква децата да се изразяват с високата лексика на учебника, без тя да е усвоена. От началото на годината , хуманитарен профил, са написали само едно есе.  На Ботев бяха почти целия първи срок. Толкова. А умението за писане идва с упражнения и показване  и отстраняване на грешките. В къщи правя аз с моя упражнения най - различни, но когато имам време. И е трудно, да не кажа невъзможно, защото няма системност , а е нещо хаотично. Решават се тестове, обаче  първо трябва да се придобият  и  затвърдят знания, да се усвои алгоритъма за решаване на тестове, пък чак тогава да се дават.

На патерица и аз да честитя на рожденичката, да е жива и здрава и много успехи да жъне в живота!
Виж целия пост
# 734
strom, ходи в Междучасие на уроци. Казва, че е много доволен от учителката. В началото на часа един по един си четат домашното (дава им ЛИС или есе) и самите ученици коментират накратко как се е справил четящия. Учителката също се включа накрая с насоки. Правят и анализи на взетите произведения.
Когато приключат, тя преподава новия материал и в края на урока, ако е останало време им дава тест.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия