Професия учител - 17

  • 45 965
  • 737
# 720
Мисля, че всеки се притеснява преди да започне. И въпреки всички притеснения никой не е подготвен за това, което реално се случва в класната стая. Да не говорим, че всеки клас и всяка учебна година са различни, поне за мен. И всяка година 15 септември си е тръпка.
За колегите не мога да кажа нищо лошо. Аз имах невероятния късмет да започна с добронамерени колеги. Сега се опитвам и аз да помагам на новите.
Виж целия пост
# 721
Най-вероятно всеки се притесняват преди да започне като учител. Все още помня първия си час и клас. На новите учители, поне при нас,  се назначава наставник,който помага, разяснява.
Виж целия пост
# 722
Здравейте отново,бях питала преди дни за ресурсен учител и специална педагогика магистър.
Получих отговор ,но сега влизам да потърся в други университети Във Велико Търново за да запишеш магистър Специална педагогика искат учителска правоспособност ,в Пловдив не искат да имаш учителска правоспособност.
Каква е разликата?
Няма да мога да преподавам или по скоро трябва  да изкарам първо учителска правоспособност и тогава да запиша Специална педагогика ресурсен учител?
Благодаря
Виж целия пост
# 723
Трябва да потърсите магистърски програми, които са в друго направление. Ако е в същото направление, програмата е за специалисти, които имат педагогическа правоспособност, но ако е в друго направление са предвидени допълнителни педагогически дисциплини, които да се изучават, за да се придобие правоспособност.
Пак казвам, задавайте си въпросите в университетите, там биха ви отговорили най-добре.
Виж целия пост
# 724
Здравейте,
Може ли някой да ми каже какъв е хорариумът за учител по география в София?
Виж целия пост
# 725
Не само в София навсякъде е еднакъв и ако не се лъжа е 684 часа.
Виж целия пост
# 726
Здравейте, колеги, заплащат ли се допълните часове за работа с ученици с три последователни слаби оценки и слаба оценка за срока по Наредбата за приобщаващо образование.
Виж целия пост
# 727
Не
Виж целия пост
# 728
Здравейте, колеги, заплащат ли се допълните часове за работа с ученици с три последователни слаби оценки и слаба оценка за срока по Наредбата за приобщаващо образование.
Не, както и не се заплащат часовете, които се дават на ученика при слаба срочна/годишна оценка.
Виж целия пост
# 729
А задължително ли е да имаме такива допълнителни часове за учениците със поставена слаба срочна оценка (без да има 3 последователни двойки)?
Виж целия пост
# 730
Да, задължително е.
Виж целия пост
# 731
Допълнителните часове (допълнително обучение за обща подкрепа) по Наредбата за приобщаващо образование (при три поредни двойки, двойка за срок, година и т.н.) са задължителни и трябва да се заплащат, но често не се прави. Когато имахме проверка от НИО се интересуваха дали тези допълнителни часове са заплатени.

Наредбата за приобщаващо образование е неадекватна в много отношения. Имам колеги класни ръководители, които вече няколко пъти пишат обяснения заради големия брой неизвинени отсъствия. Оказа се, че разговор с родителите, настойниците и семейството (многократно), уведомления, доклади, наказания и пр. не са достатъчни за РУО и предлагат дисциплинарни наказания... Някои ученици са заминали за чужбина без родителите да пуснат заявление и докато се оформи преместването се трупат отсъствия. Други са навършили 16 години и не подлежат на задължително образование, но родителите/настойниците не  искат да пуснат заявление. Има и други варианти и причини за отсъствията, за които учителят е безсилен. Обаче, не били взети всички възможни мерки по Наредбата за приобщаващо образование...

Е, как да се задържат хора в професията, когато системата и нормативната уредба ги смазва?...
Виж целия пост
# 732
Като се заговори за неизвинени отсъствия, моя ученичка я нямаше почти целия януари месец. От ромски произход е... Многократно звънях на родителите, които казват, че ще я изпратят другата седмица, но после се измисля ново оправдание и така почти цял месец. Директорът също звъня да разговаря с родителите. Аз няколко пъти диктувах от коя до коя дата трябва да се вземе извинителна бележка. Ходихме и с детска педагогическа стая да ги търсим и предупреждаваме. В крайна сметка детето дойде преди края на срока, успях да го оформя и да има необходимия брой оценки, но има 40 неизвинени отсъствия. Щяха да са повече, но успях да извиня част от тях с бележките до класен ръководител и до директор.
Директорът ни е малко нехаен в това отношение, а аз многократно питах какво следва да се направи оттук нататък, не трябва ли да се уведомят Социалните, да се наложат някакви наказания или нещо друго? Ще продължа да настоявам във вторник, за да предприемем съответните действия и после да не излезе, че ние, в частност аз не съм си свършила работата... Учителите, които отдавна са в системата, какво се прави в такива случаи, би ми било от полза, ако някой сподели? Worried
Виж целия пост
# 733
H0uSse_Baby, класният ръководител пише Мотивирано предложение (може и Докладна) до директора , описва ситуацията, предлага наказание и мерки.

И копия за теб! Искаха доказателства...

Щом по телефона се разбирате  е добре. Ние ходим на адреси. По колко пъти за всеки ученик...
Виж целия пост
# 734
При всеки казус пиши доклад до директора и си записвай входящия номер.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия