Отдаване и наемане на имоти - какво се случва реално? - ТЕМА 33

  • 34 331
  • 805
# 465
Всъщност почти всеки квартал, до който се стига с определени линии на метро е удобен за СУ. От метростанция Красно село или бул. България до Орлов мост/СУ е не повече от 10 мин. с метрото, което прави и квартали като Бели брези, Красно село и Стрелбище удобни.
Виж целия пост
# 466
От към социален живот, колеги, и т.н. Студентски град е най-удобен за студентките. Няма да има и проблем с това, че са студентки (в други квартали по-скоро да, в Студентски - най-малко). На мен голям проблем би ми било пътуването до ректората / централна автогара - едно време със задръстванията беше ад, автобусите пълни, маршрутките и те, влачиш багаж, вали, киша, студ… ех, спомени 😃
В другите квартали пък няма да са близо до колегите и кОпона по общежитията, ще дават пари за таксита да ги прибират по нощите. Последните ми преживявания пък с таксита бяха мани мани, и то АКО си намериш, та вече ходя все с колата и викам drink and drive, но това е отделна тема.
Аз като цяло бих избрала Студентски или център.
Виж целия пост
# 467
То повечето софиянци се молят и в техния квартал да направят зона, защото ето докъде се стига когато всеки новодошъл в града мисли, че може да дойде с колата си (даже в случая две коли за един апартамент).
Представете си, че учеха в Холандия, Германия или Англия - и там ли биха отишли с колата? Другите студенти там с коли ли са? Защото аз съм бил по универститети в чужбина и знам, че не са.
Специално в София с метрото и всички други опции за транспорт, е нелепо.
Виж целия пост
# 468
Защо пък за новодошлите такива ограничения?
Тези дето взимат пари от зоните, имат и задължения да правят нови паркинги, ако няма къде  ще копаят подземни етажи или ще строят надземни на етажи.
Виж целия пост
# 469
Не само за новодошли - и за кореняци софиянци ако ме питаш, ще кажа същото: абсурдно е по две коли на един апартамент (освен ако не си закупил собствено паркомясто). Не е задължение на общината да осигурява безплатно паркиране на всяко жилище, камо ли пък по две места. Градът е задръстен с коли.
Затова има метро и друг обществен транспорт.
Виж целия пост
# 470
В градове с добре развита транспортна мрежа за студент без специфични потребности, било то здравословни или ако работи професия изискваща МПС, ми е абсурдно докарването на автомобил. Но все пак всеки си има стандарт на живот и глава на раменте.

А кой какви задължения има е отделна тема в България. Все пак и от нешето консуматорско общество и лична отговорност зависи качеството на живот в този град (замърсяването най-вече).
Виж целия пост
# 471
Въпросът не е само до паркиране по местоживеене, тези коли търсят къде да паркират и около работата, около магазина, около фризьорския салон, около училището на едното дете, около детската градина на другото, плуването, лекарския кабинет и т.н.
Виж целия пост
# 472
Как да не е задължение, нали паркирането е организирано за съответния град от общините, щом са направили политика за паркиране и събират средства от това, трябва да се появяват и нови места за паркиране. Разбира се, живущите трябва да могат да си паркират колата. Трябва да се използва адресната регистрация.
Виж целия пост
# 473
Никой не казва, че институциите нямат задължения, но разходите по тези задължения се покриват от нашите данъци!
И докато няма ЛИЧНА ОТГОВОРНОСТ на хората, тези институции няма как да насмогнат на това безобразие, което не опира само до паркинги и коли.

По адрес обикаляме по 40 минути, за да спрем с винетния стикер, но докато има хора с по 2,3,4 дори 5 автомобила така ще е. Зарязват си таралясниците къде ли не и после пак институциите да се грижат за репатриране (в районите с безплатно паркиране). То и Ман.Ли. не е зона и Младост, ама пак няма къде да се паркира и е ад. В общи линии не се сещам за квартал от тези,които аз посещавам, без проблеми с паркирането.

И за да сме по темата:
Идва студент под наем и паркира возилото за 2 месеца докато си тръгне към родния град, защото няма пари за гориво през останалото време да го кара или просто е осъзнал, че няма и къде да паркира като излезе веднъж от мястото, което е намерил със зор.
Виж целия пост
# 474
Абсолютно безсмислена ми е кола за студент в София, шофьор съм от дълги години, преди не слизах от колата, вече се придвижвам основно пеша, с колело, когато ми е възможно и метро или друг обществен транспорт. Колата ми седи в гаража и я ползвам само извън София. Трафикът и паркирането в София вече са ужасни, по-бързо става с тези опции. Оня ден реших да отида до 5 кьошета за по-бързо с колата , 20 Мин пътувах и още 20 въртях, за да намеря място, с метро щях да съм за 30 Мин.
Мисля, че човек, който живее другаде и не шофира често в София не осъзнава за какъв ад става дума тук.
Виж целия пост
# 475
Е, много хора не мислят така. За определени групи наличието на кола е признак за богатство и престиж, както и обратното. Няма да се откажат от нея. Градското мислене им е чуждо.
Виж целия пост
# 476
Как да не е задължение, нали паркирането е организирано за съответния град от общините, щом са направили политика за паркиране и събират средства от това, трябва да се появяват и нови места за паркиране. Разбира се, живущите трябва да могат да си паркират колата.
Е то зоната е 100 лева на година, а едно паркомясто е 15-20 хиляди евро, тоест 30-40 хиляди лв. Кога общината ще събере пари от зона, че да ти направи място само за тебе.
Зоната просто дава право да паркираш, ако намериш място, а не ти гарантира място. Целта й е да ограничи броя на колите, а не да натрупа пари за строеж на нови паркоместа.
Ако беше второто, щеше да струва по пазарни цени примерно 150лв на месец. Инак става един плаща, друг ползва.
Виж целия пост
# 477
Едно и също се обсъжда паралелно в две теми. Но както и да е.
Таксата за абонамент за паркиране не беше само, за да ограничи паркирането, но и да събира пари за изграждането на паркинги и друга инфраструктура. Но май освен за заплати на "паяците", парите от тези такси и СМС-и не се ползват за каквато и да било инфраструктура.

Сега нали разрекламираха първия общински многоетажен паркинг, до пазара "Гео Милев". Но не съм сигурна дали ще се ползва, ние българите сме тежкари, не може да паркираш на 2-3 мин. от къщи, трябва да е баш пред входа.
Виж целия пост
# 478
Аз също горещо подкрепям всички политики, ограничаващи автомобилоимането.
Във всички цивилизовани и развити държави имането на автомобил и карането му в центъра е свързано със съответните разходи и ограничения.
Била съм студент в София в годините, в които метрото тепърва започваше да се строи. И нищо, оцеляхме и с тогавашния ГТ, стигахме някак си до ректората, че и да завършим успяхме.
Дъщеря ми изкара студентството си в София също без кола.
Когато се налага да пътувам до София, най-лесно ми беше с директен полет от Бургас и от летището с метрото до навсякъде. Сега го няма този полет, та се налага да си правя срещите винаги на места, където мога да паркирам бързо - офис-сгради, молове и т.н. Паркирането наистина е голям, ама голям проблем, особено ако бързаш.
Един млад човек, ако дойде с колата си в София, бързо ще види колко голям разход и проблем е наличието й.
Виж целия пост
# 479
Как да не е задължение, нали паркирането е организирано за съответния град от общините, щом са направили политика за паркиране и събират средства от това, трябва да се появяват и нови места за паркиране. Разбира се, живущите трябва да могат да си паркират колата.
Е то зоната е 100 лева на година, а едно паркомясто е 15-20 хиляди евро, тоест 30-40 хиляди лв. Кога общината ще събере пари от зона, че да ти направи място само за тебе.
Зоната просто дава право да паркираш, ако намериш място, а не ти гарантира място. Целта й е да ограничи броя на колите, а не да натрупа пари за строеж на нови паркоместа.
Ако беше второто, щеше да струва по пазарни цени примерно 150лв на месец. Инак става един плаща, друг ползва.

Ама взима по 100 лева от близо 2 милиона души. Едно 5000 нови места на година ще може да построи. И отделно си има бюджет. И е длъжна да го прави, както е длъжна да коси тревата, да реже клони, да оправя тротоари, да чисти снежни улици... 
В по-крайните квартали вижате ли някой да коси?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия