Отказ на издаване на фактура при медицински преглед

  • 1 491
  • 21
Здравейте. Днес попаднах в следната ситуация. Имах записан час при ендкринолог в Бургас. При посещение поисках да ми бъдат издадени амбулаторен лист, касов бон и фактура. Тези документи ми трябват за да мога да предявя претенция за възстановяване на разходи към застрахователно дружество. Лекарката ми издаде консултационен лист и касов бон, обаче чак след като изрично си ги поисках. Проблемът се оказа фактурата. Тя просто отказа да ми издаде фактура с доводът, че това е частен преглед и няма как да бъде издаден такъв документ. След като напуснах кабинета, звънах на застрахователната компания за да обясня ситуацията. От там ми казаха, че лекарите са длъжни да издават фактури при поискване и че това, което се случи е доста странно от страна на медицинското лице. Това, което ми направи впечатление, че лекарката практикува в кабинет на друго медицинско лице т.к. през седмицата работи в София и идва в Бургас само за съботи. На касовият бон пише, че той е издаден в съответна клиника, кабинет и час. Можете ли да ми посъветвате какво мога да направя в тази ситуация за да се сдобия с фактура за извършеният преглед? Да звъня на лекаря, чието име пише на кабинета, на самата клиника или направо да пускам някакъв сигнал до НАП?
Виж целия пост
# 1
Аз бих звъннала на нап. То е ясно, че нямат право да откажат фактура. Да видим дали ще са толкова смели като данъчните чуят това.

Фондът няма какво да направи. Те работят с документи и фактурата е необходима. Искайте си я от медицинския център.
Виж целия пост
# 2
Директно от мед. център си поискай, но до 5 дни трябва да стане от издаването на касовия бон. След това могат да ти откажат съвсем законно.
Виж целия пост
# 3
Благодаря Ви за отговора. Не бях сигурна, че нямат право да отказват фактура, докато не се чух със застрахователите. Сега и след вашият коментар знам, че поне бях в правото за исканията си.
Виж целия пост
# 4
Българска асоциация за закрила на пациентите:
https://patient.bg/submit-complaint/
https://patient.bg/contacts/
Виж целия пост
# 5
Благодаря много за линковете. Вече описах ситуацията и там.
Виж целия пост
# 6
Друг път няма да можете да отидете при този лекар.
Виж целия пост
# 7
Може ли да ми кажете повече за застраховката Ви? Може и на лично съобщение.
Виж целия пост
# 8
Друг път няма да можете да отидете при този лекар.

Разбирам, но предвид създалата се ситуация, не изгарям от желение да ходя. Истината е, че специалиста е много добър, но дори това, не би следвало да извини неадекватността с издаване на толкова важни документи.
Виж целия пост
# 9
Щом платежният документ и парите са важният документ и приоритет пред здравето, разбира се!
Виж целия пост
# 10
Нееее, разбира се, че трябва да се подкрепя грубото неспазване на правила!

А този лекар едва ли е единственият избор. Бургас не е малък град, сигурна съм, че има и други специалисти, а  и София е на 3 часа път.

ZlatinaDo, напълно покрепям решението Ви да не премълчите!
Виж целия пост
# 11
На добър час в избора!
Виж целия пост
# 12
Щом платежният документ и парите са важният документ и приоритет пред здравето, разбира се!

Не трябва да се толерира и да се премълчава в подобна ситуация. Като човек от сферата, мога да Ви кажа, че отказ за издаване на документи след медицински преглед е абсолютно незаконен. Случката е чист пример за сива практика спит за пари под масата. Сами си правете изводи кой колко добър специалист и лекар щом не спазва законовите рамки и процедури.
Виж целия пост
# 13
Има издадена касова бележка.
Не знаех, че качеството на прегледа се определя от издадената фактура и тя е мерило за медицинската компетентност.
Виж целия пост
# 14
При поискване са длъжни да издават фактура. Когато прегледът се покрива от здравната застраховка, защо пациентът да не се възползва? Касовата бележка не се признава без фактура, която здравният център/лекарят са длъжни да издадат. Дори не виждам каква би могла да е причината за отказ, след като с тази кас.бележка така или иначе им е отчетен приход и ще платят данъци. Фактурата е просто още един документ.

Цялото здравеопазване е превърнато в грозен бизнес на гърба на хората. И става все по зле...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия