Частни училища -информативно - дискусионна тема- 62

  • 58 839
  • 761
# 675
Класовете в ПЧМГ са основно от изключително мотивирани деца, не страдат от разрушително поведение, алкохолизъм, разюзданост, или чалгия, които тресат масово държавните училища, вкл. и СМГ, и НПМГ. Чак се чудя колко ненормално за възрастта си интелигентни и обрани са тези деца. Намирам го чак смущаващо непривично, но са такива.

Ихааа, разюзданост, алкохолизъм... И в същото време херувимчета в другото училище...
Признавам, нямам информация за днешно време, ама по мое време пак се говореха такива неща за СМГ и онакива за АК (те бяха херувимчетата тогава).  Да де, ама моето чаве ходи на няколко на купони на АК и хич не беше очарована от тревата и прочее разюздани неща там.
Като цяло нищо ново под слънцето - маса родители се самозаблуждават и си вярват, защото им се иска да е така. Пак казвам, не знам как е днес в СМГ и ПЧМГ но имам всички основания да смятам, че нищо не се е променило и нито първите са толкова пропаднали, нито вторите чак пък толкова извисени Simple Smile
Виж целия пост
# 676
Hope, кой випуск познаваш? Той не е един. А 26 деца клас ли е? ОК, "познавай". Но и ние също познаваме - отвътре, реално и на практика. Да ни обясняваш на кого за какво стигал балът, е абсурдно. И това не е протест в стил "моето гардже е по-по-най", а обективно наблюдение. Класовете в ПЧМГ са основно от изключително мотивирани деца, не страдат от разрушително поведение, алкохолизъм, разюзданост, или чалгия, които тресат масово държавните училища, вкл. и СМГ, и НПМГ. Чак се чудя колко ненормално за възрастта си интелигентни и обрани са тези деца. Намирам го чак смущаващо непривично, но са такива.
Разбира се, че има много мотивирани деца. Има състезатели със страхотни резултати.
Но не си слагай главата в пясъка, вярвайки че дрогата и чалгата ги няма там.
Я питай в буса на връщане от последното организирано събитие с гимназисти  какво се е слушало?
Или какво са намерили чистачките миналата година за което се води дълго разследване.
Виж целия пост
# 677
Класовете в ПЧМГ са основно от изключително мотивирани деца, не страдат от разрушително поведение, алкохолизъм, разюзданост, или чалгия, които тресат масово държавните училища, вкл. и СМГ, и НПМГ. Чак се чудя колко ненормално за възрастта си интелигентни и обрани са тези деца. Намирам го чак смущаващо непривично, но са такива.

Лелеее, ЖДНБ! Такава разюзданост, алкохолизъм и разрушително поведение в СМГ за сметка на интелигентните, мотивирани и обрани деца в ПЧМГ!!!! Ти да видиш!!!!
Виж целия пост
# 678
Много интересно, пък моето не ходи на никой от купоните организирани от някой си от АК, еле пък от другите. Сигурно щото е до дете.

Понеже имам нещастието последните дни да се занимавам с пребитата дъщеря на приятели в елитно основно държавно училище, съвсем сериозно се обръщам към ЧС, че наистина много е изостанала.

Но такова нещо в ПЧМГ съм сигурна, че няма как да се случи - купоните на лапетата от кое да е училище са ясни.
Докато са в училище децата контрола е на училището, купона си е купон. Там всяко лапе се прави на прасе (нали за това отиват - кой от кой по-важен). Извинете ме за нелицеприятните думи, ама някои неща трябва да се назовават несмекчено.

Та можете да обезценявате ПЧМГ колкото си искате, но дори самият факт, че не е толкова голямо колкото другите вече е в негова полза.
Виж целия пост
# 679
Нищо не обезценявам. Май беше обратното - възразих срещу прекалено тенденциозното стъпкване в калта на другите училища, което се видя в предишен пост. 
Виж целия пост
# 680
Несъмнено  контролът в  частно е  по-стриктен от този в ДУ, при това в  по-приличните ДУ, когато става дума за физически и психически тормоз в по-малките класове. Ама така е до 7 клас. А нали става дума за гимназиални класове.. Wink Не знам как си представяте, че учениците  от училище Х  са само  фини, нежни цветя, расли в саксия, за тях няма алкохол, дрога, чалга и простотия (било  в училище или извън него) , а другаде изобилства на изброеното и горките изключения едва оцеляват сред алкохолизма и упадъка. Та нали децата в тези училища, добрите частни и държавни за периода 8-12 клас , идват общо взето от едни и същи ДУ и ЧУ.В повечето случаи са мотивирани и амбициозни, със заинтересовани родители, които по един или друг начин са се преборили с опасностите до МОМЕНТА. Как точно състав от деца, били до 7 клас в  СС,  ПЧМГ, СМГ, 107-мо,  по-доброто от тези към Шилер и подобни, избрали после примерно 164 ГПИЕ,  е по-лош от аналогичен, но насочил се към АК или ПЧМГ?   Еднакви са децата, а после вече е въпрос на голяма доза късмет как ще протече пубертетът им, какво ще правят най-вече извън училище, с кого ще се движат, по какво ще или няма да залитнат..
Виж целия пост
# 681
ЖДНБ значи "жива да не бях", нали отдавна чета форума, та знам. Ужасен израз. Нека всички да са живи, казвам аз. И здрави, разбира се. Че от здравето по-ценно няма. Пишете тука какви ли не неща за езика. Моят опит е като на Пипи и индиректно потвърждава всичко, което е писала Фенси, всъщност 😂 Бяхме три години в немска езикова градина и една година след това в Дойче шуле, заради което ми идва да се ухапя за гъза (ама не мога да се стигна). 50 бона на вятъра! Както Пипи каза, още в Пук с английски детето напълно забрави немския. А беше най-добрият по немски в ДШ, защо да лъжа, като сега казвам,  че нищо не помни. В ДШ беше преводач на другите деца, защото учителката германка, грам не знаеше български. И тя ни каза, че той й е преводач, и че ако и той не я разбере, значи трябва да се изрази по друг начин...имам документите от Дойче шуле, пълна шестица по немски. Дума не помнеше след 6 месеца.
Ами сега имат втори западен език в училище, задължително, и той си избра немски. Познайте дали помни нещо и дали му върви. Дума не помни! Не ме послуша да избере испански. Слава Богу, че се води факултативен език и нямат оценки (той не знае това) и ако имаха оценки, щеше пряко сили да има четворка по немски. Все пак, 4 часа седмично имат, не е малко! Все едно никога не го е учил. А аз лично съм го чувал как говореше с учителя германец в киндероазе, аз знам 1500 думи на немски и нищо не им разбирах, използваха думи, които не знам - т.е. той е знаел на 4 годишна възраст повече от 1500 думи
Сега знае 0!
Е, откакто имат немски като втори език, може да не е 0, ама едва ли и стотина думи знае и разбира се, и едно изречение на немски не може да сглоби.
С английския е съвсем различна работата...знае го по-добре от българския. А изрично до пук не сме го занимавали грам и не му давахме да гледа клипове на английски, щото нали немски трябваше да учи...
Не знам, всеки си знае и за всеки е различно. И всеки е убеден, че най-добре ги разбира нещата....аз съм сигурно единственият тук, който си признавам - нищо не разбирам, не знам защо стана така с езика, и въобще нищо не разбирам, нито от обучение, нито от училища ...за колко неща аз какво си мислех, пък то какво излезе...
Затова и не пиша вече тук. За какво да пиша, като аз самият осъзнах колко нищо не разбирам? Защо да подвеждам хората...
Когато пишех, аз самият си вярвах и бях убеден във всичко, което пиша. Напълно убеден. Затова и пишех....
Сега вече, нямам какво да кажа....но знам, че ЧС, въпреки всичко, не е права. Точно съм като Вуте в момента - я не знам как е, ама и така не е ..

Виж, както Фенси казва - така е, според мен. И както Тинкърбел казва. Така мисля...
Виж целия пост
# 682
Моят опит е, че точно след един срок в езикова гимназия или училище с интензивно изучаване на език дори деца, които никога не са учили съответния език, са на същото ниво с деца, които са го учили, било то с ранноезиково обучение или в училище или допълнителни школи до 7 клас.

Единственото, за което си мисля, че ранноезиковото обучение би довело до значими резултати, е евентуално по-добро произношение.
Виж целия пост
# 683
Класовете в ПЧМГ са основно от изключително мотивирани деца, не страдат от разрушително поведение, алкохолизъм, разюзданост, или чалгия, които тресат масово държавните училища, вкл. и СМГ, и НПМГ. Чак се чудя колко ненормално за възрастта си интелигентни и обрани са тези деца. Намирам го чак смущаващо непривично, но са такива.

Лелеее, ЖДНБ! Такава разюзданост, алкохолизъм и разрушително поведение в СМГ за сметка на интелигентните, мотивирани и обрани деца в ПЧМГ!!!! Ти да видиш!!!!
Имам две деца в СМГ - бивш и настоящ ученик. ЖДНБ (жива да не беше), Соул Фрий.
Всъщност мисля, че в пубертета трябва да се правят простотии донякъде, кога ако не тогава.
Виж целия пост
# 684
Хоуп, целият клас на детето ми е с резултат, който им стигаше за иг, НЕГ и СМГ. И на тяхно място влязоха други, на които не е стигнал на първо класиране, благодарение на това, че нашите останаха в пчмг. От една от визираните гимназии ми се обадиха да питат защо не съм се явила за записване и когато обясних се оказа, че са 4 деца от нашия клас, приети и отказали се само в една или две паралелка на топ желано училище. Така че кротко моля.
Виж целия пост
# 685
Класовете в ПЧМГ са основно от изключително мотивирани деца, не страдат от разрушително поведение, алкохолизъм, разюзданост, или чалгия, които тресат масово държавните училища, вкл. и СМГ, и НПМГ. Чак се чудя колко ненормално за възрастта си интелигентни и обрани са тези деца. Намирам го чак смущаващо непривично, но са такива.

Лелеее, ЖДНБ! Такава разюзданост, алкохолизъм и разрушително поведение в СМГ за сметка на интелигентните, мотивирани и обрани деца в ПЧМГ!!!! Ти да видиш!!!!
Имам две деца в СМГ - бивш и настоящ ученик. ЖДНБ (жива да не беше), Соул Фрий.
Всъщност мисля, че в пубертета трябва да се правят простотии донякъде, кога ако не тогава.
Всъщност, би трябвало да сте притеснени за децата си, ако в гимназиален период, било то в ДУ или ЧУ, не правят простотии, ако питате психолозите. Blush Това е времето за бунт срещу авторитетите /най-вече родителските такива/ и времето да се изпробват неща, колкото и да е неприятно за родителите. И едва ли мотивирани деца, независимо дали са в ДУ или ЧУ, страдат чак от алкохолизъм и разюзданост - да се напиеш на някой и друг купон не е алкохолизъм, а чалгията е също израз на бунт и желание да шокират родители, които не слушат чалга, или начин да се впишат в атмосферата на купона, нищо, че иначе не слушат такава музика. Въпросът е да сме говорили/и да си говорим с тях постоянно за опасностите, когато се прекали или опита нещо, от което няма връщане назад, мисля, не да се надяваме да се херувими, които като възрастни ще са едни непораснали деца. В тази връзка съм убедена, че децата и в СМГ, и в НПМГ, и в ПЧМГ са прекрасни и мотивирани тийнове.
Виж целия пост
# 686
ЖДНБ значи "жива да не бях", нали отдавна чета форума, та знам. Ужасен израз. Нека всички да са живи, казвам аз. И здрави, разбира се. Че от здравето по-ценно няма. Пишете тука какви ли не неща за езика. Моят опит е като на Пипи и индиректно потвърждава всичко, което е писала Фенси, всъщност 😂 Бяхме три години в немска езикова градина и една година след това в Дойче шуле, заради което ми идва да се ухапя за гъза (ама не мога да се стигна). 50 бона на вятъра! Както Пипи каза, още в Пук с английски детето напълно забрави немския. А беше най-добрият по немски в ДШ, защо да лъжа, като сега казвам,  че нищо не помни. В ДШ беше преводач на другите деца, защото учителката германка, грам не знаеше български. И тя ни каза, че той й е преводач, и че ако и той не я разбере, значи трябва да се изрази по друг начин...имам документите от Дойче шуле, пълна шестица по немски. Дума не помнеше след 6 месеца.
Ами сега имат втори западен език в училище, задължително, и той си избра немски. Познайте дали помни нещо и дали му върви. Дума не помни! Не ме послуша да избере испански. Слава Богу, че се води факултативен език и нямат оценки (той не знае това) и ако имаха оценки, щеше пряко сили да има четворка по немски. Все пак, 4 часа седмично имат, не е малко! Все едно никога не го е учил. А аз лично съм го чувал как говореше с учителя германец в киндероазе, аз знам 1500 думи на немски и нищо не им разбирах, използваха думи, които не знам - т.е. той е знаел на 4 годишна възраст повече от 1500 думи
Сега знае 0!
Е, откакто имат немски като втори език, може да не е 0, ама едва ли и стотина думи знае и разбира се, и едно изречение на немски не може да сглоби.
С английския е съвсем различна работата...знае го по-добре от българския. А изрично до пук не сме го занимавали грам и не му давахме да гледа клипове на английски, щото нали немски трябваше да учи...
Не знам, всеки си знае и за всеки е различно. И всеки е убеден, че най-добре ги разбира нещата....аз съм сигурно единственият тук, който си признавам - нищо не разбирам, не знам защо стана така с езика, и въобще нищо не разбирам, нито от обучение, нито от училища ...за колко неща аз какво си мислех, пък то какво излезе...
Затова и не пиша вече тук. За какво да пиша, като аз самият осъзнах колко нищо не разбирам? Защо да подвеждам хората...
Когато пишех, аз самият си вярвах и бях убеден във всичко, което пиша. Напълно убеден. Затова и пишех....
Сега вече, нямам какво да кажа....но знам, че ЧС, въпреки всичко, не е права. Точно съм като Вуте в момента - я не знам как е, ама и така не е ..

Виж, както Фенси казва - така е, според мен. И както Тинкърбел казва. Така мисля...
Мецане, много ти се радвам, много си израснал. Да признаеш, че нищо не знаеш, е май-висшата мъдрост Wink И аз съм в този клуб…
Обаче за втория език уби последните трохи надежда в мен. Все си мислех, че ще му иде отръки немският като го започне пак, че на някакво подсъзнателно ниво е имало смисъл…
Да бяхме наистина направили околосветско пътешествие с тия пари Grinning
Е, остава ми утехата за плуването- много добре го научиха, още към 4 годишен плуваше сам смело из морета и басейни, което и за здравето е полезно.
Виж целия пост
# 687
Пипи, спортовете са друг тип умение. Фината техниката им се губи при непрактикуване, но после лесно се връща. Наскоро моята мина един бърз курс по дайвинг при ето тази прекрасна млада жена:
https://btvnovinite.bg/predavania/tazi-sabota-i-nedelia/lichnost … -na-edin-dah.html

Която каза за моето: "Тя е вода, слива се с водата и е много красиво". Бяха с баща си на курса. Детето прави практическите упражнения от първия път, възрастния май и до края някои неща не ги овладя. Ахахахах
Виж целия пост
# 688
Фенси, ясно, като не са ти удобни въпросите, започват личните нападки. Попитах как разбираш какво е нивото по АЕ на другите деца от класа на твоето. Възможно е и лично да ги изпитваш, знам ли. С такава увереност отсече, че ранното обучение не си струвало, че явно имаш солидна база за този извод.
Виж целия пост
# 689
Фенси, ясно, като не са ти удобни въпросите, започват личните нападки. Попитах как разбираш какво е нивото по АЕ на другите деца от класа на твоето. Възможно е и лично да ги изпитваш, знам ли. С такава увереност отсече, че ранното обучение не си струвало, че явно имаш солидна база за този извод.

Къде видя лична нападка в моите думи? Всъщност в твоите въпроси има такава, има и прикрито предизвикателство, има и опит да уязвиш, има и заяждане, има и зле прикрит опит пак да започнеш скандал и аз ясно ти отговорих, че няма да се подам на тях. Ето и пак: "възможно е лично да ги изпитваш..." Отделно ти препоръчвам да се върнеш, да ме прочеташ с разбиране (да, колко досадна реплика, но уви точно на място) и да ми цитираш къде съм написала, че ранното обучение не си струва? Напротив. Написах точно обратното всъщност:

Ранното чуждоезиково обучение е полезно, но закачливо казано не е "структуроопределящо". И всичко зависи след това от далеч по-сериозните занимания в училище.

И как не ви омръзна да ме четете, да си модулирате позицията ми в главите си според собствените ви представи и още нещо..., и тази манипулация да ми я вменявате?  
Аз разбирам накъде биеш, разбирам и други неща от сферата на личните ви съобщения..., но...
Ако вие във ФЛ не сте общували достатъчно, то ние в СС общувахме много активно. За толкова години заедно все някак, без напън и задкулисност, разбираш и опознаваш децата и семействата им. На това му се казва общност и споделяне. А оценки, успех, умения на останалите не са тайна за никое дете. Споделяха си. Криеха си ги само комплексираните.

Ще се допълня. Очевидно в някои училища общност е почти невъзможно да се създаде, поради нежелание на ръководството на училището. Пряк и безпрепятствен достъп до учители няма, та какво да очакваме за общи събирания с родителите, рождени дни и т.н. Всъщност за някои директори формирането на родителска общност е нежелано явление. Управлението на единични процеси е по-лесно, отколкото масови, както се видя преди година.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия