Частни училища -информативно - дискусионна тема- 62

  • 58 854
  • 761
# 630
А прочете ли аз за какво говоря?
В крайна сметка всеки си решава за детето си и има мнение по въпроса.
Виж целия пост
# 631
Аз съм на абсолютно същото мнение за тези курсове. Ходили сме 2 пъти на пробни уроци - не видях нищо, което да си струва таксата, и не потретихме.

За чуждоезичните детски градини нямам наблюдения, но да речем, че съм с особено мнение и там. За мен единственият начин да имаш изначално двуезично дете е да му се говори вкъщи на различни езици - естествено най-лесно се получава, когато единия родител е чужденец, но познавам и българи решили да говорят на детето си само и единствено на чужд език и също им се получава.
Виж целия пост
# 632
Как Тути постигат двуезичност с деца, които излизайки от градината попадат в изцяло българска среда? При това със занимания от по час, час и половина, както твърдят в програмата си. Вярно, всеки ден, но все пак.... Това пишат, че ползват https://elt.oup.com/cat/courses/pre-school_children/?cc=bg&selLa … guage=bg&mode=hub
Разгледайте ги.
get_real, много се извинявам, че оспорвам знания придобити на 2-3 годишна възрат в Тути. Но, уви, нито в Тути са 5-6 часа на английски, нито постигат двуезичност. Особено щом твърдят, че следват МОН.
И никой не оспорва, че от ранните занимания има някаква полза. Видяла съм го практически. В Хелън Дорон се справиха с моето доста добре. Но имахме късмет с учителката. Първо моето диване беше при друга, по-млада и неопитна. Побърка я. Буквално. Но нямам никакви илюзии, че е било нещо гениално и задължително основополагащо.
Практически след 1 клас се случва така, че тези деца биват настигнати в знанията и уменията си от никога неучили за много кратко време. А изпит за ПУК по английски е нон сенс. За малоумщината на изпит по английски за 5-годишни говорехме. Нали все пак си спомняте?!?!?!?

get_real, и вземи да четеш по-внимателно кой и какво е написал.
Виж целия пост
# 633
Онзи ден бях в Тути, моя приятелка ще си записва 2-годишното там наесен. На децата се говори изцяло на английски - на детската площадка, по време на хранене, докато се придвижват и обуват по коридорите.
Моето след 3 години в общинска детска градина и 3 пъти седмично английски не можеше да си каже името. Банана и елефант - това беше научил.
Децата от Тути говорят изключителен английски, с нейтив произношение /защото там има нейтив преподаватели също така/. Съжалявам, че навремето не си пуснах децата там. В ABC също имаме познато дете - нивото е много високо и с пълно потапяне в езиковата среда.
За Хелен Дорон - ходихме на пробни, не ни хареса изобщо, а и с 2-3 пъти седмично наистина не става.
Всеки да си решава, за едни мастър-овладяването на езика не е приоритет, за други - е.
Виж целия пост
# 634
За разлика от други науки владеенето на език стига до насищане и затова започналите по-късно настигат започналите по-рано и когато им трябва този език са наравно или ако има разлики те се дължат на децата, а не на започването на 2 години.
Виж целия пост
# 635
Онзи ден бях в Тути, моя приятелка ще си записва 2-годишното там наесен. На децата се говори изцяло на английски - на детската площадка, по време на хранене, докато се придвижват и обуват по коридорите.
Моето след 3 години в общинска детска градина и 3 пъти седмично английски не можеше да си каже името. Банана и елефант - това беше научил.
Децата от Тути говорят изключителен английски, с нейтив произношение /защото там има нейтив преподаватели също така/. Съжалявам, че навремето не си пуснах децата там. В ABC също имаме познато дете - нивото е много високо и с пълно потапяне в езиковата среда.
За Хелен Дорон - ходихме на пробни, не ни хареса изобщо, а и с 2-3 пъти седмично наистина не става.
Всеки да си решава, за едни мастър-овладяването на езика не е приоритет, за други - е.

Децата в яслена и градинска възраст, първо да вземат да научат добре българския. Наблюденията ми показват, че повечето от децата в ПУК и първи клас имат сериозни пропуски по български. Трудно ми е да повярвам, че деца, които не се оправят като хората с майчиния си език, стават толкова напреднали по английски до 1 тклас.
Виж целия пост
# 636
Съжалявам, че навремето не си пуснах децата там.
Добре де, а колко големи са децата ви? Какво толкова пък не им достига в живота заради това, че не са били в Тути?
Виж целия пост
# 637
Не знам от къде идва този "напън" децата да знаят перфектно английски език в ПУК. Аз също мисля, а и отчасти имам опит, точно такива деца, имат проблем после с българския език. Английският език е неизбежен, ще трябва да го научат рано или късно, но няма смисъл толкова от рано да се задълбочавате до там. Не казвам да се изолира езика, но песнички и стихчета са достатъчни за малките.
Виж целия пост
# 638
Ох, стана ми смешно. Леличката/госпожата какво казва на едно две-три годишно?
Did you take a shit? или Did you take a poo?

Двуезичност означава средата, в която едно дете расте и живее да е такава. Единият родител да говори на български, а другия на английски постоянно. А не в градината само на английски, а у дома само на български. И винаги при такива деца, единият език взема надмощие, а другият е слаб. Не виждам принципен смисъл английският зорлем да го правим основополагащ и основен от яслена възраст. Но всеки си знае детето. На мен българският на този етап от възрастово и интелектуално развитие ми е по-важен. И отново съвсем не виждам смисъл от изпит по английски за вход в училище в ПУК. Но аз не виждам смисъл и от изпит по български и математика на тази възраст.
Виж целия пост
# 639
Как Тути постигат двуезичност с деца, които излизайки от градината попадат в изцяло българска среда? При това със занимания от по час, час и половина, както твърдят в програмата си. Вярно, всеки ден, но все пак.... Това пишат, че ползват https://elt.oup.com/cat/courses/pre-school_children/?cc=bg&selLa … guage=bg&mode=hub
Разгледайте ги.
get_real, много се извинявам, че оспорвам знания придобити на 2-3 годишна възрат в Тути. Но, уви, нито в Тути са 5-6 часа на английски, нито постигат двуезичност. Особено щом твърдят, че следват МОН.
И никой не оспорва, че от ранните занимания има някаква полза. Видяла съм го практически. В Хелън Дорон се справиха с моето доста добре. Но имахме късмет с учителката. Първо моето диване беше при друга, по-млада и неопитна. Побърка я. Буквално. Но нямам никакви илюзии, че е било нещо гениално и задължително основополагащо.
Практически след 1 клас се случва така, че тези деца биват настигнати в знанията и уменията си от никога неучили за много кратко време. А изпит за ПУК по английски е нон сенс. За малоумщината на изпит по английски за 5-годишни говорехме. Нали все пак си спомняте?!?!?!?

get_real, и вземи да четеш по-внимателно кой и какво е написал.
Имам няколко проятелски деца, минали през Тути, вече в големи класове на различни училища. Нивото им ма разбиране, говорене и боравене  с езика е несравнимо.
Това не прави невярно другото, написано от вас. Но това е значително по-добра основа за езика.

Смисъл от изпит няма. Учебните форми са различни от постигането на двуезичност.

Не бих съветвала никой, който не е носител на езика, да говори с детето си на него. Най-малкото самоят родител ще бъде лишен от удоволствието да си общува с детето си на тодния си език - много тежък (и глупав) избор, познавам и такова хора
Виж целия пост
# 640
Интересно ми е тези от вас, които считате усиленото изучаване на английски език от първа група на детската градина за задължително, какво разбирате под несравнимо разбиране и усвояване на езика и като толкова голяма преднина пред другите деца? За произношението е напълно достатъчно да се учи някакъв английски в детската градина, колкото да се усвоят специфичните звукове. Именно с това започват и по повечето актуални методи за обучение. От там нататък остава основно добиването на речников запас, за който не мисля, че възрастта е от такова решаващо значение. Дори на български език възрастните демонстрират различно ниво на изказ. А и както вече няколко пъти отбелязаха, темата беше по-скоро относно изпита по английски, който на някои места провеждат на 3-4 годишни деца, но в същия момент е считан за по-лесен от изпит с лабиринти и откриване на разлики за 5-6 годишни деца.
Виж целия пост
# 641
Как Тути постигат двуезичност с деца, които излизайки от градината попадат в изцяло българска среда? При това със занимания от по час, час и половина, както твърдят в програмата си. Вярно, всеки ден, но все пак.... Това пишат, че ползват https://elt.oup.com/cat/courses/pre-school_children/?cc=bg&selLa … guage=bg&mode=hub
Разгледайте ги.
get_real, много се извинявам, че оспорвам знания придобити на 2-3 годишна възрат в Тути. Но, уви, нито в Тути са 5-6 часа на английски, нито постигат двуезичност. Особено щом твърдят, че следват МОН.
И никой не оспорва, че от ранните занимания има някаква полза. Видяла съм го практически. В Хелън Дорон се справиха с моето доста добре. Но имахме късмет с учителката. Първо моето диване беше при друга, по-млада и неопитна. Побърка я. Буквално. Но нямам никакви илюзии, че е било нещо гениално и задължително основополагащо.
Практически след 1 клас се случва така, че тези деца биват настигнати в знанията и уменията си от никога неучили за много кратко време. А изпит за ПУК по английски е нон сенс. За малоумщината на изпит по английски за 5-годишни говорехме. Нали все пак си спомняте?!?!?!?

get_real, и вземи да четеш по-внимателно кой и какво е написал.
Имам няколко проятелски деца, минали през Тути, вече в големи класове на различни училища. Нивото им ма разбиране, говорене и боравене  с езика е несравнимо.
Това не прави невярно другото, написано от вас. Но това е значително по-добра основа за езика.

Смисъл от изпит няма. Учебните форми са различни от постигането на двуезичност.

Не бих съветвала никой, който не е носител на езика, да говори с детето си на него. Най-малкото самоят родител ще бъде лишен от удоволствието да си общува с детето си на тодния си език - много тежък (и глупав) избор, познавам и такова хора

Несравнимо с кое?
Аз пък имам пример със съученици на дъщеря ми. Не виждам каквито и да било разлики в края на 7 клас между миналите "двуезични" детски градини и тези от общински или нормални частни. Нито в разбирането, нито в говоренето, нито в боравенето с езика. И учителите очевидно не виждат, както и като представяне на съответните изпити. Може би методиката в училище е това, което отличава научилите добре езика и ненаучилите го. А не Тути и подобни.
Дъщеря ми има възможност да комуникира с роднина - нейтив много, много често. Нейтив с почти литературен английски, който има компетенции да оценява ниво на език. Казва за нея, че има забележително за възрастта ѝ богатство на използвания речников запас и освен това говори почти без акцент(има, но е лек). Била е в общинска градина и заниманията в Хелън Дорон изобщо не са заслуга. Освен това учи в СС от 2 клас.

Ранното чуждоезиково обучение е полезно, но закачливо казано не е "структуроопределящо". И всичко зависи след това от далеч по-сериозните занимания в училище.

И естествено, че говорим за родител- нейтив, а не за "тате ми говори на английски". Лично не виждам друга основателна причина, поради която едно дете ще се налага да бъде в двуезична(в истинския смисъл на тази дума) среда от толкова малко.
Виж целия пост
# 642
Със сигурност нищо чак толкова страшно не им се е случило.
Но!  Защо съжалявам за Тути - понеже въпросът е към мен: твърде късно разбрах огромната пропаст между частна и общинска детска градина. Когато по-голямото беше на 2 си мислех, че най-важно е да ми е удобно. Изборът ми беше Тути или близката до вкъщи градина, избрахме дружно второто. Разбира се, имаше и финансов фактор за решението.
И двата броя получиха в общинската много добро отношение, но образователно - основно спяха и играеха. Условията бяха компромисни в битово отношение, но все пак приемливи. Учителите в групи от по 28 деца със сигурност бяха доста натоварени, но ги обичаха и се грижеха за тях.
Сега ако можех да върна времето - Тути щеше да надделее. Не с много, но щеше. И да, вторият език от нейтив говорящи е нещо страхотно за малки деца /мое мнение/, децата научават не само този, но и всеки следващ език с по-голяма лекота.


Съжалявам, че навремето не си пуснах децата там.
Добре де, а колко големи са децата ви? Какво толкова пък не им достига в живота заради това, че не са били в Тути?
Виж целия пост
# 643
Правилото на Мечо Пух важи и за езиците Simple Smile Само не разбрах защо ако има повече от 1 език в семейството/средата, детето овладявало само единия по-добре. Овладяват каквото им се предложи. Съученици на дъщеря ми са с по 3-4 езика. Едното дете, което много ме впечатлява, е с арабски, френски, фламандски и английски.
Виж целия пост
# 644
Към родителя, фен на Тути- ние, родителите, винаги съжаляваме за нещо. Ако ви кажа, че аз пък съжалявам, че записах детето си в двуезична градина? Всичко, което беше научил, изфиряса за броени месеци, когато смени езика в училище. За сметка на това се борихме с логопедични проблеми и изоставане по български.
Второто дете записах в общинската ДГ до нас и макар да има минуси, не съжалявам за удобството. Най-малкото е болно половината време, какъв смисъл щеше да има да тече безумната такса в този период…
Така че, приемете, че сте направили най-доброто за детето към момента и не се вманиачавайте. Имам близки и не съвсем доволни от Тути.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия