Американски колеж - двадесет и девета тема

  • 52 943
  • 668
# 585
Призме, няма смисъл да влизаш в полемика. В темата влязоха да ни покажат високомерно колко сме бедни.
Вие наистина ли го написахте това? Заради подобно отношение явно хората не виждат смисъл да коментират тук. Прегледах си внимателно поста, не откривам причина да го твърдите. Вероятно АК е чудесно училище, но по разнообразни причини може за някого да не е вариант. Агресията към хора с различно мнение от Вашето не Ви прави чест. За разлика от Вашия пост, този на Prizma, е полезен и информативен, за което и благодаря.
Виж целия пост
# 586
Включвам се само да кажа във връзка с нивото на обучение по езика. Категорично не мисля, че има английска гимназия, за курс да не говорим, които да подготвят дете на същото ниво като в колежа. Тези ми твърдения са на база наблюдение върху доста деца от английски гимназии и такива от немски, които ходят на курсове. Всички до един ходят на подготовка за сертификати, именно за продължаващо обучение в чужбина. Заучават формат, за да вземат пряко сили С1. Всички деца от обкръжението на дъщеря ми, които до момента се явиха без никаква допълнителна подготовка са с С2.
И както Черна станция, мисля каза, за да учиш на езика висше и възприемаш качествено, сертификата само не е достатъчен.
Последно, в колежа всичко се учи на английски, в езиковите пряко сили ако имат два разказвателни на езика е чудесно.
Звънче беше мн хубаво написала ползата от чуждестранните учители.
Виж целия пост
# 587
На мен много ми допадна, казаното от дамата в Данибон, че "детето без никаква подготовка е било прието в АК" Simple Smile. Дали да бъдеш приет в 5 клас в СМГ и още 3 год. там е "без подготовка? Като зная какво решаване на задачи е необходимо и колко състезания са минали тези деца.....и това било без подготовка.

Нека всеки учи там където го приемат и иска. За едни едно училище е супер, за други е друго, просто светът е шарен, само че чисто по нашенски никога не можем да се зарадваме на успеха на другите , а пък комплексите ни са на високо ниво.

Maлко по-напред някой питаше за шансовете без подготовка. Мислех да кажа, че "без подготовка" е толкова относително, че направо не може да се даде отговор.  Обучението в МГ  си е подготовка. Курсовете и обучението на НВО също е подготовка. Курсовете за сертификат по английски също са подготовка, защото май само там учат есета в подобен формат. И накрая, децата без подготовка, за които АК не е единствено желание и не са се готвили, често са много освободени психически и дават най-доброто от себе си и се класират високо, докато много подготвяни деца се спичат на изпита и не показват потенциала си.

И по втория параграф съм съгласна - най-важното е детето да уцели своето училище, което пасва най-добре на личността и амбициите му. Няма полза нито да се абсолютизира кое е най-добро, нито да се отстоява със зъби и нокти направения избор.

Включвам се само да кажа във връзка с нивото на обучение по езика. Категорично не мисля, че има английска гимназия, за курс да не говорим, които да подготвят дете на същото ниво като в колежа. Тези ми твърдения са на база наблюдение върху доста деца от английски гимназии и такива от немски, които ходят на курсове. Всички до един ходят на подготовка за сертификати, именно за продължаващо обучение в чужбина. Заучават формат, за да вземат пряко сили С1. Всички деца от обкръжението на дъщеря ми, които до момента се явиха без никаква допълнителна подготовка са с С2.

В това може и да има голяма доза истина, но не е абсолютно вярно. Има деца с С2, при това изкаран с висок А резултат и в 7клас. Да, рядкост е, но ги има. А след 12 клас не са толкова малко.
Виж целия пост
# 588
Изключения винаги има, аз говоря за масовия случай. Има деца от гимназии в населени места с 4000 души и са приети в айви. Но това са изключения.
Тъй като аз отглеждам съвсем обикновени тийнове, а не гении, съм длъжна да подсигуря най-доброто, което е по силите ми 😀

Допълвам към Анси, писали сме едновременно. Съжалявам, че написаното от мен се чете като изсилване. Явно не се разбра какво точно искам да кажа, а то е само и единствено с училищна подготовка и говоря само за езика!
Не съм човек който ще величае нещо или някой, споделям само факти, а не разсъждавам по принцип.
Виж целия пост
# 589
защо всъщност изобщо ви пука кой, защо, и как се явява на изпита и не записва след това?!?!?!?

Първо, по традиция. Лошите чувства се зародиха по времето, когато първите 50 деца (или колко бяха там) учат автоматично на половин такса. Но забележи - не първите 50 записани, а първите 50 в класирането. И ако има 20 деца от СМГ, явили се за спорта (а някога имаше много, защото изпитът беше по-различен от сега, с уникален формат и беше много голям "челиндж" да бъде изкаран добре), те изяждат отстъпката и децата, които попълваха местата на отказалите се, плащаха пълната такса. Ми, оправдано е да не се харесва.  За да спре практиката АК въведе такса за изпита, но макар таксата да не беше чак символична (нещо към 60 лева преди 15 години ми се върти в главата) децата пак се явяваха. И тенденцията силно намаля чак след като изпитът беше променен и престана да е толкова интересен. И сега има деца, които не се записват, но вече рядко са абсолютни екскурзианти, а са по-скоро търсещи варианти.
И така, по инерция, лошите чувства към екскурзиантите остават. А и колкото и да се пише как изпитът не бил меродавен и как един кое си дете, прието като резерва, после завършило като първенец на випуска, пак винаги има един неприятен вкус, че твоето дете не е било класирано от раз, ами е било резерва и е прието само, защото някой не се е записал. Това не е злоба, от моя страна, а елементарна практическа психология. Точно както и доста хора от всякакви училища (частни, математически, чужбински), макар да усещат, че са сбъркали в избора, със зъби и нокти го защитават за да убедят и себе си в противното.
Виж целия пост
# 590
ЧС, за себе си мога да кажа, че подобно неприятно чувство нямам, точно защото предварително съм била наясно.
Неприятното чувство идва от омаловажаването и начина на коментиране на чуждите резултати. Все едно това прави постигнатото от техните деца много по-голямо. То е точно толкова голямо, колкото е. Нито по-малко, нито повече. И не съм крила, че детето ми е поканена резерва (не съм срещнала друг да го напише в прав текст и не е и нужно, всеки преценява какво иска да сподели) единствено точно поради тази причина - опити да те уязвят, че едва ли не си друго качество 😁, а не лично усещане за това. Слава Богу, децата нямат подобно отношение! Знам качествата на детето си, нямам от какво да се притеснявам. Винаги сме насочвали да постигне достатъчно, което е нужно, за да е щастлива и постигне това, което иска, не максимума.
Живеем, правим и избираме това, което смятаме, че е добре за нас, а не за да се доказваме и показваме. Достатъчно хора ме познават извън форума и надявам се виждат, че това, което пиша е това, което правя.
Виж целия пост
# 591
Хм, значи е ТРАДИЦИОННО,  а не лично. Успокоих се.
И за да затворя въпроса веднъж завинаги, явно ще се наложи с думи прости да обясня:
1. Приета е без уроци.
2. Естествено, че се гордея и малко се фукам - кой не би, вие не ли Joy ? Никъде не съм плюла по другите деца, опазил ме бог.
3. От Варна сме, няма възможност някой да се премести с нея, от 6-годишните е, т.е е по-малка - допълнителен проблем. Че е и второ и последно дете, емоционално ще сме натоварени от раздялата.
4. Освен таксата калкулирайте и разходи за живот и наем - става двойно.
5. Тази година реши, че иска в чужбина, а не в София. Като пресметна - ще излезе подобна сума. Не съм бедна, но парите си ги изкарвам с доста отговорности, та по този повод нямам очи да унижавам хората на тази тема.
6. По тези причини ВЕРОЯТНО няма да се запише. Ще остане в МГ, ще се подготви и ще кандидатства за някое boarding school.
Изпитвам колебания дали все пак не е грешка да не се запише. Не са големи, защото както обясних, сега взима В2, после ще продължи към С1. Т.е. АК не е задължително условие да научиш прилично английски. И в момента биха я взели в чужбина, но смятам, че е малка и не искам да я пращам ни в София, ни навън докато не навърши поне 15. В МГ ще продължи с математиката и физиката и така...
Нищо против АК, неговите почитатели и хейтъри. Нищо относно ходилите на уроци, неходилите, първите и резервите. Има и друг живот, и други светове, и други мисли извън стените на колежа и настоящия форум.

P. S. Не съм майката от Данибон, за която говорите.
Виж целия пост
# 592
Ама Вие наистина ли си мислите, че сме някакви сектанти родителите на деца в АК, риторичен въпрос, моля не ми отговаряйте, че чак ме е срам от елементарните ми последни постове, защото явно пиша неразбираемо 😃
И сега за да Ви шокирам, вророто ми дете, също беше прието, отиде на изпита само защото сестра й я убеждаваше! Та, не учи там, защото колежа категорично не мисля, че е подходящ за нея. Разбира се решението го взе тя, не аз, къде да учи. За щастие имаше избор.
Виж целия пост
# 593
Скрит текст:
Стефи, английски се научава СЪС СИГУРНОСТ и по други пътища, дори без английска гимназия. Ползите на Колежа лично според мен са извън езика.Той е просто бонус, ако беше иначе, нямаше деца с доста прилично ниво до 7 клас също да го избират. А и научаването на език си зависи до огромна степен и от детето. Имам 3 деца, за всичките  английският беше втори в гимназията, следването после  не беше на него, а на друг чужд, но имат сертификати. Разликата обаче е огромна в полза на една от трите.  Въпросната е и със С2, и с Тойфел в най-високия percentile. Пише на английски (въпреки че завърши и работи нещо крайно нехуманитарно, но все пак на АНГЛИЙСКИ в немскоговоряща държава) и макар  че вероятно ще ме убие, ще споделя нещо,  което някои хора във форума вече знаят. Представлява я американска литературна агенция, която след  поисканите редакции на манускрипта ще премине вече  и към търсене на издател. Само който знае какъв е процесът до получаването на оферта от литературен агент отвъд океана, ще разбере, че  няма как американец да иска да  представлява  човек от някъде си в източна  Европа, който е с посредствен английски..WinkПросто е  човек, на когото езиците му вървят, има сертификат за прилично ниво и за азиатски език освен максималните нива по английски и немски. Е, сестрите й повториха пътя, ама са с друго ниво,  езиците не са им най-голямата сила. Доошлайфаха си немския  въпреки сертификата за С1 чак на място.

По повод  Данибон - попадам чат-пат на дискусии там и бих казала, че  гледате  малко едностранно на нещата.  Както дамата с мейла е прекалила, така и  сред коментиращите там статии има много често прекаляващи. Като ползватели на ЧУ те  не противопоставят училища, а деца, което е  даже по- грозно. От такива постове лъха една нескрита надменност и увереност, че детето от ЧУ непременно ще прокопса повече в живота. Някои даже и в прав текст го пишат Wink
Виж целия пост
# 594

Последно, в колежа всичко се учи на английски, в езиковите пряко сили ако имат два разказвателни на езика е чудесно.
Това изобщо не е вярно, най-малкото, защото, за да имат в името си "езикова гимназия", трябва поне 3 предмета да се изучават на чуждия език. Joy А всъщност всички или почти всички т.нар. разказвателни предмети се учат на чуждия език - и в Испанската, и във 2АЕГ, и в Първа... Нека все пак да се придържаме към фактите.

ПП. И двете ми дъщери са с С2 по английски - едната завърши 2АЕГ, другата - Испанската. Първата - само с училищна подготовка, втората с курс, разбираемо защо, като освен това има и С1 по испански - пак само с училищна подготовка.
Виж целия пост
# 595
Русалка, ама точно това съм казала и аз, зависи си от детето, но не е масово в никакъв случай. Само това се опитах да кажа, а то стана, че съм казала че е единственото място, където си заслужава да учат децата ни, опазил ме господ ☺
И се започна с примерите!
Не знам как да го скрия текста 😒
Виж целия пост
# 596
Не знам на кого за какво му пука. Този блог не го чета, а не ми се гледа назад в темата, за да видя кой точно спомена за някакъв нелюбезен и неласкав коментар, публикуван там. Логично е темата за приема в колежа в блога да се следи от хора, чиито деца сега кандидатстват и търсят всякаква информация и някой е решил да сподели и тук. В миналото ми е правило лошо впечатление, когато родител на прието влиза в темата, за да се похвали, без да пропусне да изтъкне, че това училище изобщо не представлява интерес или пък е резервен вариант. Защо не ми допадат такива декларации - защото не носят никаква полза, не са информативни или добронамерени (да не кажа, че са невъзпитани). Тези хора и в заявленията за кандидатстване с НВО пишат повече от едно училище, но не вярвам да влизат наред в темите на съответните училища и да тръбят: "Балът стигна и за тук, но това е пето желание за детето и затова то отива в по-желаното училище, а и никога не бихме го записали тук".
Виж целия пост
# 597
Абе хора, ама нормално е в темата за конкретно училище да се пише единствено и само да него. Ако се порови в темата ще се намерят и негативи и то от родители на деца, които учат в АК.  Не мога да разбера, защо се очаква в тази тема да се изразяват само отрицателни мнения, вероятно така някои ще бъдат щастливи?! Просто има и много доволни хора и аз съм една от тях. Второто ми дете даже не е кандидатствало в колежа, просто защото не е за него и освен това таксата ми е висока. За дъщеря ми обаче си беше точното място и съм много доволна, че завърши точно това училище. Чета и пиша тук, защото все още ме вълнува , чисто емоционално, но пък не пиша в темите на други гимназии и не обяснявам колко не са Ок , просто защото нямам отношение и нямам дете там. Наистина не разбирам хората, които скачат в тази тема и започват да хейтят щом някой напише колко доволен е от АК, ами доволен е и това е.
Виж целия пост
# 598
Разбира се, че е така. Моят пост е по едно конкретно невярно твърдение, касаещо други училища.
Виж целия пост
# 599
Моя грешка, не са два, а три, ще го запомня, приемам забележката!
И факт, в колежа са всички 10-12-13 предмета, наред с физическото.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия